Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص هلسی لیور Healthy liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

همانطور که می‌دانید کبد یا جگر عضو مهمی در بدن است که اگر دچار آسیب شود ادامه زندگی ممکن نخواهد بود. کبد در روند هضم غذا نقش مهمی بر عهده دارد. بنابراین با وجود آسیب های کبدی مشکلات عدیده ای از جمله بیماری های پوستی، مشکلات مربوط به مو و ناخن، مشکلات گوارشی و … پدید می آیند. همچنین اگر کبد دچار فساد بافت شود، زندگی فرد به پایان خواهد رسید. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق باید به دنبال مکمل های مناسب برای تقویت کبد بود. امروز در نشریه الکترونیک جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با یک مکمل دارویی به نام قرص هلسی لیور آشنا کنیم.

پیش از این نیز مطالبی در رابطه با مکمل های دارویی کبدی برای شما تهیه کردیم که با کلیک بر روی اسامی زیر می توانید آن ها را مطالعه کنید:

قرص لیورگارد، قطره خوراکی لیورین، قرص لیورکر، قرص همولاکس

کبد و کارکرد آن در بدن

کبد ارگانی ۱۵۰۰ گرمی در بدن است که به سبب نقش مهمی که در بدن دارد، باید به آن توجه ویژه شود. جگر دارای دو لوب راست و چپ بوده و دو منبع خونی برای تغذیه دارد.

اولین منبع خونی، شریان کبدی است که یک سوم خون کبد را تامین می‌ کند. این شریان از آئورت نشات می گیرد.

دومین منبع خونی کبد، ورید باب نام دارد و دو سوم خون کبد را تامین می‌ کند. این شریان وظیفه دارد تا خون گرفته شده از لوله ی گوارش را به کبد برساند.

به طور کلی کبد می تواند با ده الی بیست درصد ظرفیت خود کار کند. اما زمانی که این عضو در بدن بمیرد، فرد تنها ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند.

قرص هلسی لیور Healthy liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
قرص هلسی لیور Healthy liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

کبد در انجام بیشتر اعمال متابولیک بدن نقش دارد و بیش از ۵۰۰ وظیفه مختلف به آن واگذار شده است که در زیر چند نمونه از آن ها را می خوانیم:

– متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی

– ذخیره و فعال کردن ویتامین‌ ها و مواد معدنی

– تبدیل آمونیاک به اوره

– متابولیسم استروئیدها

– عمل کردن به‌ عنوان یک فیلتر طبیعی برای محافظت در برابر سیل مواد مضری که به‌ خون سرازیر می ‌شوند.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش از حد دارو به صورت خودسرانه، کبد را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. حالا شاید با خود بگویید پس چرا به مکمل ها نیاز داریم و آیا خوردن مکمل خود نیز کبد را از بین نمی برد؟

مکمل همانطور که از اسمش پیداست، یک درمان حمایتی است. این یعنی این نوع داروها برای کمک به بهبود عملکرد کبد مصرف می شوند و برای آن سودمند هستند. البته فراموش نکنید با اینکه مکمل ها بدون نسخه پزشک به فروش می رسند، باز هم بهتر است برای استفاده از آن ها با پزشک مشورت کنید.

کبد چرب

یکی از بیمارهای خاموشی که افراد معمولا دیر متوجه آن شده و به مرگ خاموش شناخته می شود، بیماری کبد چرب است. کبد چرب به دلیل تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی در بدن ایجاد می شود. افزایش غذاهای چرب و آماده، گسترش زندگی ماشینی، استفاده از غذاهای فرآوری شده و فست فودها، همگی از دلایل ابتلا به کبد چرب هستند.

تقریبا از هر ۴ نفر یک فرد مبتلا به کبد چرب است. از این افراد ۱۵ % در یک دوره ۱۰ ساله احتمالا کبد خود را از دست می دهند.

کبد چرب در مراحل ابتدایی به بدن آسیب نمی رساند اما تراکم بیش از حد بافت های چربی، سبب التهاب، زخم کبدی و از بین رفتن آن می شود.

قرص هلسی لیور چیست

قرص هلسی لیور در دسته قرص های روکش دار قرار گرفته و کار آن بازسازی سلول ‌های کبدی و کمک به عملکرد طبیعی کبد است. مصرف این قرص همچنین به پاکسازی کبد از سموم و محافظت از آن در برابر آسیب‌ه ای اکسیداتیو کمک خواهد کرد. قرص هلسی لیور از جمله دارهای گیاهی محسوب شده که شامل گیاهان دارویی آرتیشو، میلک تیستل، اسید آمینه تورین و سیستئین و شبه ویتامین‌ های کولین و اینوزیتول است.

وجود این ترکیبات برای بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا، محافظت از کبد در برابر سموم و مواد اکسید کننده، افزایش تولید صفرا و کمک به بازسازی سلول‌ های کبدی بسیار مفید است.

این گیاهان همچنین می توانند به درمان کبد چرب، سیروز غیر الکلی و بیماری‌ های التهابی کبد کمک کنند.

ترکیبات قرص هلسی لیور

Milk Thistle

ماده موثره این گیاه سیلیمارین است. این گیاه به سبب وجود این ماده موثره در کنار سیلی بینین، از ورود سموم به کبد و اتصال به سلول های کبدی جلوگیری می کند. خاصیت ضد التهابی قرص هلسی لیور به سبب وود این ترکیبات است. میلک تیستل تولید رادیکال های آزاد آسیب زا را کاهش می دهد و سبب افزایش فعالیت سیستم های آنتی اکسیدان و سم زدا خواهد شد.

Globe Artichoke

ترکیبات موجود در این گیاه سبب تولید صفرا می شود. عملکرد کبد و کیسه صفرا با وجود این گیاه بهبود خواهد یافت. سیانارین و کلروژنیک دو ماده موثره مهم این گیاه هستند که اثرات آنتی اکسیدانی دارند و به کاهش کلسترول کمک می کنند.

کولین

کولین یک ماده ضروری شبه ویتامین است. این شبه ویتامین در بسیاری از فرآیندهای زیستی بدن نظیر تنظیم متابولیسم و انتقال چربی ها به کبد موثر است و مانع از ساخته شدن چربی در کبد خواهد شد.

اینوزیتول

این ترکیب به ویتامین های گروه B تعلق دارد. در کنار کولین برای افزایش تجزیه چربی ها موثر است. اینوزیتول مانع از ساختن چربی در کبد می شود.

اسید آمینه های تورین و متیونین

این اسیدهای آمینه مهم، با خاصیت آنتی اکسیدانی مانع از آسیب رسانی به کبد می شوند. همچنین فعالیت سم زدایی کبد را به طور موثری آسان خواهند کرد.

قرص هلسی لیور Healthy liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
قرص هلسی لیور Healthy liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

نحوه مصرف قرص هلسی لیور

روزانه ۱ الی ۲ قرص همراه با غذا مصرف شود.

شرایط نگهداری هلسی لیور

دور از نور خورشید نگهداری شود.

در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

عوارض مصرف

-برای مصرف قرص هلسی لیور در دوران بارداری و شیردهی با پزشک مشورت کنید.

قرص هلسی لیور مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نیست.

در صورت مصرف هرگونه دارو، پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید.

مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش یا کاهش ندهید.

این محصول هیچ منع مصرف خاصی ندارد.

تداخل دارویی

تاکنون هیچ تداخل دارویی از قرص هلسی لیور با سایر داروها گزارش نشده است.

تفاوت با دیگر مکمل های کبدی

پایه تمام داروهای گیاهی موثر در سلامت کبد عصاره گیاه خار مریم است.  عصاره این گیاه در قرص هلسی لیور نیز وجود دارد. لذا این محصول تفاوت چندانی با دیگر مکمل ها ندارد. اما برای مثال تفاوت این محصول با لیورگل در این است که لیور گل یک محصول متشکل از فقط یک نوع عصاره گیاهی است، ولی هلسی لیور از چند ترکیب گیاهی تشکیل شده است. نهایتا امکان جایگزینی وجود دارد.

قیمت قرص هلسی لیور

قیمت قرص هلسی لیور در داروخانه های کشور در برهه های زمانی مختلف متفاوت است برای مثال یک بسته سی عددی آن، از داروخانه های آنلاین با ۱۵۰ هزار تومان قابل تهیه خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا