Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول تیستی لین Thistilyn چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

مانند هر ارگان مهم دیگری در بدن، گاهی ممکن است که کبد دچار مشکلاتی شود. آسیب های کبدی معمولا سبب بروز مشکلات دیگری نظیر اختلال در گوارش و مشکلات پوستی نیز خواهند شد. از همین رو توجه به سلامت کبد بسیار حائز اهمیت است. امروز در جهان شیمی فیزیک می گوییم که کپسول تیستی لین چطور به بیماری های کبدی کمک می کند.

اگر کبد شما آسیب ببیند، نمی تواند به درستی اولین وظیفه اصلی خود را انجام دهد. این وظیفه اصلی، سم زدایی از بدن است. عدم توانایی کبد در سم زدایی بدن سبب مشکلات پوستی، خستگی مزمن، بی اشتهایی، تورم شکم و… خواهد شد. از جمله مشکلات دیگری که به دنبال آسیب های کبدی رخ خواهند داد می توان به کبد چرب، سیروز کبدی و سرطان کبد اشاره کرد.

از آنجایی که کبد در فرایند گوارش غذاها و داروها یکی از اصلی ترین نقش ها را ایفا می کند، توجه به خورد و خوراک و پرهیز از مصرف خودسرانه داروها بسیار حائز اهمیت است. یکی از روش های مراقبت از کبد، استفاده از مکمل هایی است که می توانند این ارگان مهم را در انجام فعالیت هایش یاری کند.

از علائم مربوط به بیماری‌های کبدی می توان به زرد شدن پوست و چشم (یرقان یا زردی)، درد شکم، تورم در قسمت های مختلف پا، خارش پوست، رنگ تیره ادرار، مدفوع خونی یا سیاه، خستگی مزمن، تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها و تمایل به کبود شدن اشاره کرد.

با توجه به علل مختلف بیماری های کبدی، عوارض این بیماری متفاوت است؛ برای عنوان مثال در افراد مبتلا به هپاتیت خود ایمن و سیروز کبدی، ریسک بالایی برای ابتلا به سرطان کبد وجود دارد. بیماری کبدی درمان نشده در نهایت می تواند منجر به نارسایی و عدم عملکرد صحیح کبد و حتی مرگ شود.

مکمل های کبدی

اگر علاقمندید تا در رابطه با کبد و بیماری های آن بیشتر بدانید و مکمل مناسب کبدی پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه نمایید:

قرص لیورکر

مکمل همولاکس

قرص لیورگارد

قطره خوراکی لیورین

قرص هلسی لیور

کپسول لیور اید

کپسول تیستی لین Thistilyn چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
کپسول تیستی لین Thistilyn چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

کبد و وظایف آن

کبد به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین ارگان‌ های بدن بیش از ۵۰۰ وظیفه مهم بر عهده دارد که از مهم ترین آن ها می توان به متابولیسم، هضم و سم زدایی مواد زائد بدن اشاره کرد.

دو ماده موثره مهم وجود دارند که با عملکرد خود می توانند مانع از رسوب سموم و چربی به داخل کبد شوند. این دو ماده سیلی مارین و سیلی بینین نام دارند. اثر آنتی اکسیدانی این دو ماده سبب می شود تا رادیکال های آزاد در پراکسیداسیون لیپید ها بی اثر شوند. این دو ترکیب به عنوان عوامل نابود کننده رادیکال های آزاد عمل می کنند و فرآیند های پراکسیداتیو ایجاد شده به سبب ضایعات کبدی را متوقف خواهند کرد.

سیلی مارین فعالیت آنزیم RNA پولیمراز را در هسته سلولی افزایش می دهد. از این طریق موجب تحریک سنتز پروتئین های ریپوزومال شده که این عمل قدرت نوسازی سلولی کبد را افزایش خواهد داد. این ماده در درمان هر دو هپاتیت حاد و مزمن ویروسی موثر است .

کپسول تیستی لین

کپسول تیستی لین یک مکمل گیاهی جهت محافظت از کبد در بیماران مبتلا به کبد چرب الکلی و غیر الکلی است. این مکمل حاوی ۵۰۰ میلی گرم پودر گیاه خارمریم (Milk Thistle) بوده که در درمان بیماری های کبدی مفید است. گیاه خارمریم حاوی ماده فعال سیلی مارین است. این ماده موثره دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و ضد فیبروتیک بوده و یکی از راه های درمان کبد چرب شناخته می شود. هر کپسول تیستی لین حاوی ۶۰% عصاره سیلی مارین است. از همین رو کپسول تیستی لین بالاترین دوز خار مریم را در میان مکمل های کبدی دارد.

گیاه خار مریم ویتامین های آ، ث دارد. این گیاه همچنین آنتی اکسیدان های دیگری را در خود جای داده است که به کاهش خطر بیماری های جدی از جمله سرطان کمک می کنند.

ویتامین k در این عصاره گیاهی از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کند. از همین رو مصرف آن برای جلوگیری از سکته نیز مفید است.

مصرف عصاره گیاه خار مریم در مقادیر کم، می تواند کالری مورد نیاز بدن را تامین نماید. در طب سنتی از عصاره گیاه خار مریم برای حفظ سلامتی بدن استفاده شده است.

البته استفاده از آن چندان بی ضرر نیست و مصرف بی رویه این گیاه می تواند خطر نوسانات خلقی، بی قراری و افزایش ضربان قلب را افزایش دهد.

عملکرد کپسول تیستی لین

کپسول تیستی لین وظیفه بازسازی و ترمیم سلول های کبدی را برعهده دارد. از همین رو، باعث کاهش سطح آنزیم ها در افراد مبتلا به کبد چرب الکلی و غیر الکلی می شود. این کپسول از نظر مکانیسم اثر، منجر به ممانعت از اتصال سموم به گیرنده های سلول های کبدی و غیرقابل نفوذ کردن این سلول ها نسبت به سموم کبدی خواهد شد. سیلی مارین موجود در این کپسول با خاصیت آنتی اکسیدانی از سلول های کبد در برابر رادیکال های آزاد که عامل قوی در ایجاد سرطان هستند محافظت می کند.

کپسول تیستی لین Thistilyn چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
کپسول تیستی لین Thistilyn چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

روش و مقدار مصرف

بزرگسالان می توانند کپسول تیستی لین را به صورت روزانه ۱ عدد کپسول همراه با یک لیوان آب مصرف کنند.

هشدار مصرف

به هیچ عنوان مقدار مصرف توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز افزایش یا کاهش ندهید .

اگر مصرف دارو با علائم حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده کپسول تیستی لین همراه بود، از مصرف این مکمل خودداری کنید .

در دوران بارداری و شیر دهی از مصرف این مکمل خودداری کنید.

اگر در حال مصرف داروهای دیگر هستید قبل از مصرف کپسول تیستی لین با پزشک یا داروساز مشورت کنید .

کپسول تیستی لین در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

قیمت کپسول تیستی لین

کپسول تیستی لین در داروخانه های تمام کشور در دسترس است و شما می توانید با قیمت حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان آن را تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا