Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

برنج قهوه ای چیست و از خواص بی نظیر آن چه می دانید؟

برنج قهوه ای یک غلات فوق العاده است که ممکن است برای سلامتی بسیار مفید باشد. فواید سلامتی این برنج به محتوای مواد مغذی بالای آن نسبت داده شده است که ممکن است در برابر بیماری های مختلف مانند چاقی، دیابت، مشکلات گوارشی و مشکلات قلبی مفید باشد.

برنج به طور کلی به عنوان یک محصول یک ساله کشت می شود. نهال ها یا بذرهای این محصول در اواخر بهار کاشته می شوند و حدود شش ماه بعد برداشت می شوند. کشت غرقابی این گیاه، آفات و علف های هرز را از آن دور می کند. بسته به تنوع و شرایط خاک و آب و هوا این برنج می تواند از ۳ تا ۶ اینچ رشد کند.

برنج قهوه ای یک غذای مغذی و پر فیبر است. لایه های سبوسی که معمولا از برنج سفید جدا می شوند در آن باقی می مانند. این بدان معناست که حاوی مواد شیمیایی گیاهی ارزشمندی مانند اسیدهای آمینه ضروری، فیبر، ویتامین ها، فلاونوئیدها، اسید فیتیک و غیره است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

برنج قهوه ای چیست؟

برنج قهوه ای یک غلات کامل است و در مقایسه با برنج سفید جویدنی تر است و طعم آجیلی دارد. این برنج با برداشتن پوسته اطراف هسته تولید می شود. این محصول سبوس و لایه جوانه مواد مغذی خود را حفظ می کنند.

آنچه اغلب اشتباه گرفته می شود ارزش غذایی برخی از کربوهیدرات ها مانند برنج قهوه ای است. این برنج به عنوان یک غلات کامل حاوی ویتامین ها، پروتئین، فیبر و منبع عالی انرژی برای حفظ عملکرد مطلوب بدن در طول روز است. به عنوان یک غذای غنی از کربوهیدرات، برنج قهوه ‌ای کم‌ چرب است، قند کمتری دارد و حاوی مقدار مناسبی پروتئین است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که برنج قهوه ای جزء مهمی از یک رژیم غذایی سالم است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را تا حدود زیادی کاهش دهد. برنجی که در مزارع و شالیزارها رشد می کند، مانند سایر غلات کامل دارای سه قسمت خوراکی شامل سبوس، جوانه و اندوسپرم است.

بسیاری از ما برنج قهوه ای را به عنوان برنج سبوس دار می شناسیم، اما در واقع برنج سبوس دار بسته به نوع برنج، می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد. اکثر انواع برنج زمانی که برای از بین بردن سبوس و جوانه آسیاب می شوند، به طور مشابه سفید به نظر می رسند.

برنج قهوه ای چیست؟
برنج قهوه ای چیست؟

خواص برنج قهوه ای در طب سنتی

برنج قهوه ای فواید سلامتی مختلفی دارد و معمولا برتر از برنج سفید معمولی است. مصرف این برنج می تواند به مبارزه با افسردگی و بی خوابی به شما کمک کند. همچنین برای هضم غذا فوق العاده مفید است و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که به سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کند و حتی ممکن است از انواع خاصی از سرطان ها جلوگیری کند.

این برنج برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است، زیرا شاخص گلیسمی پایینی دارد و از جذب سریع قند در بدن جلوگیری می کند. همچنین برای قلب شما مفید است، زیرا کلسترول بد بدن را کاهش می دهد. برنج قهوه ای کالری و چربی کمی دارد و افرادی که می خواهند وزن کم کنند، می توانند از آن استفاده کنند. این برنج برای پیشگیری از بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر بسیار شناخته شده است و همچنین می تواند استرس را در زنان شیرده یا شیرده کاهش دهد.

علاوه بر این برای پوست نیز مفید است و می تواند مشکلاتی مانند پسوریازیس را درمان کند. این برنج می تواند سیستم عصبی و سیستم ایمنی را به خوبی تقویت کند. این برنج سرشار از منیزیم است و می تواند سلامت استخوان ها و دندان های شما را بهبود ببخشد. اسید فرولیک موجود در برنج قهوه ای دارای خواص ضد پیری است. این برنج همچنین می تواند به جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک کند.

ارزش غذایی برنج قهوه ای

از آنجایی که سبوس برنج پر از مواد مغذی است برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید گزینه سالم تری است و در نهایت برای شما بهتر است. شما با مصرف ۱۰۰ گرم برنج قهوه ای، ۱۱۱ کالری دریافت خواهید کرد. محتوای چربی این برنج تنها ۰.۹ گرم است، که شامل ۰.۲ گرم چربی اشباع شده، ۰.۳ گرم چربی غیراشباع چند گانه و ۰.۳ گرم چربی تک غیر اشباع شده است.

این برنج هیچ گونه کلسترولی ندارد. در این برنج ۵ میلی گرم سدیم به همراه ۴۳ میلی گرم پتاسیم وجود دارد. کل محتوای کربوهیدرات موجود در ۱۰۰ گرم برنج قهوه ای ۲۳ گرم شامل ۱.۸ گرم فیبر غذایی و ۰.۴ گرم قند است. در این برنج ۲.۶ گرم پروتئین دارد. این برنج حاوی مقدار کمی ویتامین و مواد معدنی است و همچنین سرشار از منگنز، روی، سلنیوم، اسیدهای چرب مهم و فسفر است.

برنج قهوه ای به دلیل محتوای فیبر بالا در بدن برای تولید انرژی کندتر هضم می شود. بر اساس داده های ارائه شده توسط انجمن دیابت آمریکا (ADA) این برنج همچنین دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​(GI) بین ۶۴ تا ۷۲ است. مقدار GI نشان می دهد، که یک غذای غنی از کربوهیدرات با چه سرعتی گلوکز خون را افزایش می دهد.

چربی ها

برنج قهوه ای دارای مقادیر کمی چربی تک و چند غیراشباع است که تنها ۱.۲ گرم در هر وعده دارد. چربی های غیراشباع به عنوان چربی های سالم در نظر گرفته می شوند که از منابع گیاهی و ماهی های چرب به دست می آیند.

انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که بین ۲۵ تا ۳۵ درصد از کل کالری روزانه از چربی های اشباع نشده تامین شود. تهیه این برنج بدون روغن یا کره، یک غذای تقریبا بدون چربی ایجاد می کند.

پروتئین

در هر ۱ فنجان برنج قهوه ای پخته شده بیش از ۴ گرم پروتئین وجود دارد. پروتئین به دو شکل کامل و ناقص وجود دارد. برنج قهوه ‌ای مانند سایر غلات حاوی پروتئین ناقص است بنابراین برای ساخت پروتئین کامل، بدن نیاز به اسید آمینه دارد.

ویتامین ها و مواد معدنی

برنج قهوه ای دارای چندین لایه سبوس پر از ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال های ارزشمند است. این برنج شامل ترکیبات مفیدی از جمله ویتامین های B، فیبر، اسیدهای آمینه ضروری، فلاونوئیدها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. همچنین حاوی سطوح بالایی از اسید فیتیک است، یک ترکیب مفید که عملکرد آنتی اکسیدانی از خود نشان می دهد و طبق تحقیقات دارای ارزش دارویی است.

خواص برنج قهوه ای در طب سنتی
خواص برنج قهوه ای در طب سنتی

انواع برنج های قهوه ای

از نیمه دوم قرن بیستم، برنج قهوه ای به عنوان کربوهیدرات سالم طرفدارانی پیدا کرده است. امروزه برنج قهوه ای بخارپز شده به یک غذای محبوب و افزودنی برای سالادها تبدیل شده است. برنج قهوه ای نام و رنگ خود را از پوشش سبوس اطراف دانه های برنج گرفته است. پس از برداشت برنج، لایه ‌های سبوس و جوانه ‌ها باقی می ‌مانند یا حذف می ‌شوند و به ترتیب برنج قهوه ‌ای یا سفید حاصل می ‌شود.

برنج قهوه ای در انواع مختلفی از جمله دانه کوتاه، دانه متوسط ​​و دانه بلند وجود دارد. این برنج طعمی آجیلی دارد و پس از پخته شدن هریک از انواع آن بافت منحصر به فردی ایجاد می کند. برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید تصفیه شده زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد.

برنج دانه بلند

برنج دانه بلند دارای هسته بلند و باریکی است که چهار تا پنج برابر عرض آن بیشتر است. دانه های پخته شده جدا، سبک و پف دار هستند.

برنج دانه متوسط

برنج دانه متوسط دارای هسته کوتاه تر و پهن تر (دو تا سه برابر بیشتر از عرض آن) نسبت به برنج دانه بلند است. دانه های پخته شده مرطوب تر و لطیف تر هستند و نسبت به دانه های بلند تمایل بیشتری به چسبیدن به هم دارند.

برنج دانه کوتاه

این برنج دانه های کوتاه مغزی تر، چاق تر و تقریبا گرد دارد. دانه های پخته شده نرم هستند و به هم می چسبند.

برنج قهوه ای شیرین

این برنج دارای دانه های کوتاه و چاق بوده و مغز آن سفید گچی و مات است. برنج شیرین با پخته شدن شکل خود را از دست می دهد و بسیار چسبنده است.

چگونه برنج قهوه ای را انتخاب و نگهداری کنیم

برنج قهوه‌ ای حاوی روغن‌ های طبیعی ضروری است که اگر برای مدت طولانی نگهداری شود، می ‌توانند کهنه شوند. توصیه می شود برای اطمینان از تازگی، تاریخ انقضا این محصول را بررسی کنید. دانه ‌های خام این برنج را می ‌توان تا شش ماه در یک ظرف دربسته در دمای اتاق به خوبی نگهداری کرد. برای افزایش عمر مفید این برنج، می توان آن را درون یخچال نیز نگهداری کرد.

برنج پخته شده باید با احتیاط بیشتری نگهداری شود. نگهداری نادرست برنج پخته شده باعث رشد باکتری به نام باسیلوس سرئوس می شود که صرف نظر از گرم کردن مجدد آن، می تواند باعث مسمومیت غذایی شود. برنج پخته شده را نباید در دمای اتاق نگهداری کنید و تعداد دفاتی که برنج را گرم می کنید، نباید بیشتر از یک بار باشد.

روش پختن برنج قهوه ای
روش پختن برنج قهوه ای

پختن برنج قهوه ای

این برنج به دلیل داشتن پوشش فیبری بیرونی به زمان پخت طولانی تر و آب بیشتری نیاز دارد. برای یک فنجان برنج، می توانید از دو و نیم تا سه فنجان آب استفاده کنید. خیساندن برنج قهوه ای در آب، زمان پخت برنج را کاهش می دهد. برنج قهوه ای خیس شده حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه طول می کشد تا آماده شود. در ادامه دستورالعمل تهیه این برنج برای شما ارائه شده است.

ابتدا باید با شستن برنج شروع کنید. این مرحله بسیار مهم است، زیرا باید نشاسته اضافی را از برنج پاک کنید. اگر نشاسته در برنج باقی بمانند، با شروع پختن، باعث می‌ شود که برنج گلوله و صمغی شود. اگر می خواهید برنج قهوه‌ ای شما بافتی کرکی داشته باشد، باید در این مرحله بسیار دقت داشته باشید. برای آبکشی برنج ترجیحا از یک صافی مشبک روی یک کاسه بزرگ استفاده کنید، تا زمانی که آب داخل کاسه شفاف شود.

در صورت تمایل می توانید دانه های برنج را قبل از پخت در آب بخیسانید. خیساندن دانه های این برنج به حذف مقداری اسید فیتیک طبیعی موجود در آن کمک می کند که به لطیف تر و قابل هضم تر شدن آن بسیار کمک می کند. این کار همچنین به سرعت فرآیند پخت برنج کمک می کند.

برای خیساندن برنج قهوه ای، مقداری از آن را درون یک قابلمه بزرگ ریخته و به میزان دو برابر آن، آب اضافه کنید. حداقل ۲ ساعت یا یک شب اجازه دهید، برنج بدون درب در قابلمه خیس بخورد. سپس برنج را چند مرتبه آبکشی کنید.

هنگامی که برنج به درستی شسته شد و نشاسته اضافی آن برداشته شد، نسبت آب به برنج را به دقت اندازه بگیرید. برای هر فنجان برنج، ۲ و نیم فنجان آب استفاده کنید. سپس در یک قابلمه متوسط ​​آب و برنج را به نسبت ذکر شده اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص به محتویات قابلمه اضافه کرده و خوب هم بزنید.

حالا نوبت پختن برنج قهوه ای رسیده است. اجازه دهید برنج روی حرارت بجوشد تا آب برنج تبخیر شود. سپس درب قابلمه را بپوشانید و بگذارید تقریبا ۴۵ دم بکشد تا برنج نرم شود. سپس شعله را خاموش کنید و درب قابلمه را برداشته و بافت برنج را بررسی کنید. برنج شما باید بافت کرکی داشته باشد. در نهایت آن را سرو کرده و میل بفرماید.

طعم برنج قهوه ای

طعم این برنج مانند برنج سفید دلپذیر نیست زیرا سبوس آن مانع آزاد شدن عطر و طعم آن می شود به همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است آن را دوست نداشته باشند. با اینحال می توان طعم آن را لطیف، ملایم و آجیلی توصیف کرد که ته مزه ای شبیه نان گندم دارد.

تفاوت بین برنج قهوه ای و برنج سفید در چیست

برنج قهوه ای، نوعی برنج سفید است که کمتر فرآوری شده است. این دو برنج منشا یکسانی دارند. هنگامی که لایه سبوس از هسته جدا می شود، این غلات به چیزهای متفاوتی تبدیل می شوند. روکش سبوس به برنج قهوه ای طعم مغذی تر و بافت جویدنی تری می دهد. از آنجایی که سبوس سرشار از فیبر و غنی از مواد مغذی مختلف است، گزینه مغذی تری برای تغذیه است.

برنج قهوه ای سه برابر فیبر بیشتری نسبت به برنج سفید دارد که برای تنظیم سیستم گوارشی بسیار مفید است و برای مدت طولانی تری احساس سیری ایجاد می کند. این برنج همچنین سرشار از پروتئین، پتاسیم، ویتامین های گروه B، منیزیم، روی، آهن، سلنیوم و منگنز است که همگی برای رشد استخوان، انرژی و مبارزه با بیماری های قلبی مهم هستند.

تفاوت بین برنج قهوه ای و برنج سفید در چیست
تفاوت بین برنج قهوه ای و برنج سفید در چیست

فواید برنج قهوه ای

این برنج فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. برخی از مهمترین فواید برنج قهوه ای عبارتند از:

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

یک مطالعه بزرگ نشان می دهد که مصرف فیبرهای غلات ممکن است خطر مرگ زودرس به ویژه در اثر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. برنج قهوه ای همچنین حاوی ترکیبی به نام لیگنان است که با کاهش خطر بروز بیماری های قلبی مرتبط است. با این حال، مطالعات بیشتری برای درک این مزیت لیگنان ها ضروری است.

منیزیم موجود در این برنج نیز ممکن است به بهبود عملکرد قلب کمک کند. دریافت منیزیم بیشتر برای مبارزه با سندرم متابولیک و فشار خون بالا، کاهش خطر CVD (به ویژه خطر بیماری ایسکمیک و عروق کرونر قلب) به فرد بسیار کمک می کند.

به مدیریت دیابت کمک می کند

این برنج منبع غنی از فیبر است که به بهبود هضم غذا و کند کردن هضم نشاسته در بدن بسیار کمک می کند. این عمل به نوبه خود باعث کاهش سرعت انتشار گلوکز در جریان خون می شود. این مکانیسم به تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت بسیار کمک می کند.

مصرف این برنج همچنین ممکن است، خطر ابتلا به بیماری دیابت را در افراد سالم کاهش دهد. سبوس برنج قهوه ای همچنین حاوی منیزیم و اوریزانول است که ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کند. یک مطالعه نشان داده است که مصرف آن به مدت هشت هفته دو بار در روز باعث کاهش سطح هموگلوبین A1c می ‌شود که نشانگر قند خون است.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

دریافت انرژی اضافی با چاقی و بیماری های مزمن مرتبط است. این برنج به دلیل محتوای فیبر بالاتر، شاخص گلیسمی کمتری نسبت به برنج سفید دارد. غذاهای غنی از فیبر باعث سیری می شوند و از پرخوری جلوگیری می کنند.

اعتقاد بر این است که برنج قهوه ای به عنوان یک غذای اصلی به افرادی که اضافه وزن دارند، کمک می کند تا وزن بیشتری از دست بدهند و شاخص توده بدنی خود را کاهش دهند. همچنین حاوی فیبر رژیمی بیشتری نسبت به برنج سفید است. غذاهای پر فیبر باعث می شوند که مدت طولانی تری احساس سیری کنید و کالری دریافتی را کاهش دهید.

از پیری زودرس جلوگیری می کند

ویتامین E موجود در برنج قهوه ای دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و از اثرات نامطلوب استرس اکسیداتیو بر روی پوست از جمله پیری پوست جلوگیری می کند. ترکیبات موجود در این برنج، ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری اختلالات پوستی مختلف و به تاخیر انداختن پیری زودرس به فرد بسیار کمک کند.

ترکیبات فنلی موجود در این برنج ممکن است به کاهش قرمزی پوست و تسکین سوزش پوست نیز کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در این برنج، همچنین ممکن است روند پیری را کند کرده و چین و چروک های پوست را کاهش دهند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

به بهبود سلامت عمومی کمک می کند

برنج قهوه ای سرشار از منگنز است که کمبود آن ممکن است منجر به بروز عوارض زیادی از جمله باروری پایین، کاهش رشد یا اختلال در رشد و تشکیل استخوان ضعیف و نقص های اسکلتی شود. منگنز ممکن است به پیشگیری از سندرم متابولیک و کاهش خطر چاقی و سایر بیماری ها نیز به شما کمک کند.

این برنج حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها، به ویژه فلاونوئیدها و فنل ها است. این آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند و ممکن است به پیشگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان، CVD، چاقی و دیابت نوع ۲ به شما کمک کنند.

ارزش غذایی برنج قهوه ای
ارزش غذایی برنج قهوه ای

فاقد گلوتن است

مطالعات نشان داده است که گلوتن ممکن است خطر ابتلا به بیماری خود ایمنی را در برخی افراد افزایش دهد. برنج قهوه ای فاقد گلوتن است. از این رو، افراد مبتلا به بیماری سلیاک (شرایطی که در آن سیستم ایمنی بدن هنگام خوردن گلوتن به بافت های خود حمله می کند) می توانند این برنج را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. علاوه بر این، اگر به گلوتن (که در گندم موجود است) حساسیت یا آلرژی دارید، بهتر است برنج قهوه ای مصرف کنید.

از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند

این برنج غنی از گاما آمینوبوتریک اسید است که به پیشگیری از انواع بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر به شما بسیار کمک می کند. این ترکیبات حتی ممکن است با مهار یک آنزیم مضر به نام پروتیلندوپتیداز، به سلامتی بدن کمک کند. این آنزیم ارتباط مستقیمی با بیماری آلزایمر دارد.

استرس را در زنان شیرده کاهش می دهد

شیردهی می تواند به خودی خود استرس زا باشد. با این حال، استرس و نگرانی اضافی باعث کاهش شیر در مادران شیرده می شود. به همین دلیل کاهش استرس در مادران شیرده در این دوره بسیار مهم است. این برنج به دلیل داشتن ترکیبات مفید به کاهش احساس خستگی، افسردگی و نوسانات خلقی در زنان شیرده کمک می کند. همچنین ایمنی شما را در برابر عفونت ها و بیماری ها در این دوره افزایش می دهد.

دستگاه گوارش را تقویت می کند

این برنج سرشار از فیبر است که به حجیم شدن مدفوع و حرکت آن در طول دستگاه گوارش کمک می کند. این مهم است زیرا حرکات منظم و خوب روده را در افراد تسهیل می کند. علاوه بر این، برنج قهوه ای حاوی یک لایه اضافی از سبوس روی سطح خود است که از جذب بیش از حد اسید جلوگیری می کند. در نتیجه برای درمان و بهبود بیماری یبوست و کولیت بسیار مفید است.

یک داروی ضد افسردگی است

یکی دیگر از خواص مفید این برنج ضد افسردگی بودن آن است. برنج قهوه ای جوانه زده دارای مقادیر زیادی مواد مغذی مهم مانند گلوتامین، گلیسین و گابا است. این ترکیبات انتقال دهنده های عصبی هستند که پیام های مربوط به افسردگی، اضطراب و استرس را در مغز مهار می کنند. در نتیجه، آنها به ارتقاء احساس رفاه و شادی به شما بسیار کمک می کنند.

بی خوابی را درمان می کند

بی خوابی می تواند یک تجربه بسیار ناامید کننده باشد. با این حال، استفاده از قرص هایی شیمیایی ممکن است وابستگی ایجاد کند. گاهی اوقات، طبیعت تمام درمان های مورد نیاز شما را فراهم می کند. در این مورد، برنج قهوه ای برای درمان بی خوابی به خوبی عمل می کند. این برنج غنی از ملاتونین است که یک هورمون خواب است. ملاتونین می تواند چرخه خواب شما را تنظیم کند و همچنین در هنگام به خواب رفتن خواب عمیقی را برای شما فراهم کند و تمام مشکلات مربوط به بی خوابی را درمان کند.

برنج قهوه ای را از کجا بخریم
برنج قهوه ای را از کجا بخریم

خواص برنج قهوه ای برای کودکان

این برنج سرشار از مواد مغذی است که به رشد کودکان کمک می کند. به عنوان یک غلات کامل می توانید برای بهبود رشد آن را در رژیم غذایی نوزادان و کودکان خودتان بگنجانید. استفاده از آن علاوه بر تامین انرژی احتمال بروز یبوست را در نوزادان و کودکان کاهش می دهد.

عوارض جانبی برنج قهوه ای

این برنج فوق العاده سالم است و هیچ گونه عارضه یا عنصر مضری در آن وجود ندارد. اما گاهی اوقات ممکن است مصرف این برنج در برخی از افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. همچنین به دلیل اینکه برنج قهوه ای دارای محتوای بالایی از فسفر و پتاسیم است، برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند توصیه نمی شود.

این برنج همچنین ممکن است حاوی مقداری کمی آرسنیک باشد. این ترکیب شیمیایی برای بدن بسیار سمی است و مصرف طولانی مدت آن ممکن است خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را در برخی از افراد افزایش دهد. با این حال، مصرف آن در حد اعتدال به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع نباید در اکثر افراد مشکلی ایجاد کند. افزودن این برنج به رژیم غذایی بسیار آسان است.

مقدار توصیه شده مصرف برنج قهوه ای یک فنجان (حدود ۱۵۰ گرم) در روز است. کارشناسان می گویند که این مقدار برای رفع نیاز روزانه شما به اکثر مواد مغذی کافی است.

برنج قهوه ای را از کجا بخریم

این برنج را می توانید از عطاری ها و برنج فروشی های سطح شهر خریداری کنید. همچنین امکان خرید اینترنتی آن نیز فراهم است بنابراین می توانید آن را سفارش داده و درب منزل خودتان تحویل بگیرید.

قیمت هر کیلو برنج قهوه ای

قیمت این برنج به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع آن بستگی دارد. همچنین قیمت عمده و خرده آن باهم متفاوت است و به راحتی می توانید آن را از عطاری ها و فروشگاه ها خریداری نمایید.

سخن آخر

برنج قهوه ای غنی از مواد مغذی است که می تواند جایگزین سالمی برای انواع برنج های دیگر باشد. این برنج سرشار از فیبر غذایی، ویتامین ها، مواد معدنی ضروری و آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و فنل ها است. مصرف منظم آن ممکن است به بهبود سلامت عمومی، مدیریت سطح قند خون، کاهش وزن، کاهش سرعت پیری زودرس و حتی کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی به شما بسیار کمک کند. علاوه بر این، فاقد گلوتن است و برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و حساس به گلوتن بسیار ایده آل است.امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا