Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

راهنمای خرید لوسیون دور چشم برای درمان سیاهی اطراف چشم

بی خوابی، استرس، اختلالات هورمونی و ژنتیک از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سلامتی جسم از جمله چشم است. این عوامل منجر به گودی، تیرگی و سیاهی اطراف چشم شده و زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.

عاملی که به پوست دور چشم رنگ داده و آن را با پوست سایر نواحی هماهنگ می کند عروق خونی ریز، ضخامت لایه پوست و رنگدانه ها است. اولین دلیلی که برای سیاهی اطراف چشم مطرح می شود، تاثیر تلفیقی رنگدانه های تیره و عروق خونی متسعی است که جریان خون کافی را مثل گذشته برقرار نمی کند.

از این رو، به بانوان و آقایان همیشه جذاب توصیه می شود برای مبارزه با این مشکل از لوسیون ها و کرم های برطرف کننده تیرگی و گودی چشم استفاده کنند. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به معرفی این کرم ها و لوسیون ها و راهنمای خرید آن می پردازیم.

دلایل ایجاد سیاهی اطراف چشم

از مهم ترین دلایل ایجاد سیاهی اطراف چشم می توان به کم آبی پوست، بی خوابی، مصرف بیش از حد سیگار، نوشیدنی های الکلی و تغذیه نامناسب اشاره کرد. مجموع این دلایل موجب می شوند بانوان و آقایان حتی از سنین جوانی به فکر استفاده از کرم سیاهی دور چشم باشند.

در میان دلایل مختلف مطرح شده برای سیاهی و تیرگی دور چشم، افزایش سن مهم ترین دلیل است. افزایش سن و سالخوردگی تاثیر زیادی روی خون رسانی و آبرسانی به نواحی حساس دور چشم دارد. علاوه براین، با کاهش کلاژن سازی پلک ها حالت افتاده به خود گرفته و پف و سایه زیر چشم ایجاد می‌ شود.

سایه های رنگی دور چشم نشان دهنده چیست

بیشتر افراد بدون توجه به عامل سایه تیره دور چشم، از انواع کانسیلر ها استفاده می کنند. اگر خوب دقت شود می توان دریافت سایه های دور چشم می توانند طیف رنگی قرمز تا آبی تیره داشته باشند. هر یک از این رنگ ها دلیل خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

سایه های رنگی دور چشم نشان دهنده چیست
سایه های رنگی دور چشم نشان دهنده چیست

سایه های آبی اطراف چشم

در صورتی که هنگام استفاده از کرم سیاهی دور چشم احساس ‌کنید نواحی اطراف آبی شده، به احتمال زیاد این موضوع به دلیل گشادی عروق خون رسان آن ناحیه و کاهش جریان خون است.

سایه های قهوه‌ای اطراف چشم

بسیاری از بانوان با افزایش سن شاهد ظهور نقاط قهوه‌ای رنگ روشن تا تیره در نواحی زیر چشم خود هستند. وجود این نقاط در مجموع موجب می‌شود چشم با دایره قهوه‌ای رنگی احاطه شود. این تغییر رنگ معمولا در اثر تولید بیش از حد رنگدانه ملانین پوست ایجاد می شود.

سایه قرمز اطراف چشم

قرمز شدن نواحی دور چشم می تواند به خاطر اتساع عروق خونی ایجاد شود. این اتساع در جهت تلاش بدن در حفظ تعادل مایعات صورت می گیرد.

ترکیبات موجود در کرم های رفع سیاهی اطراف چشم

اولین و مهم ترین قدم در رفع تیرگی و سیاهی اطراف چشم اصلاح علل زمینه ساز نظیر سبک زندگی اشتباه و رژیم غذایی نامناسب است. در صورتی که این دلایل زمینه ای رفع نشوند حتی با استفاده از کرم های برطرف کننده سیاهی دور چشم هم به نتیجه دل خواه نخواهیم رسید.

اگر مایل هستید هم زمان با اصلاح عادات فردی، زود تر از شر سایه های تیره دور چشم خلاص شوید، کرم های رفع تیرگی و سیاهی دور چشم انتخاب هوشمندانه ای محسوب می شوند. در انتخاب این کرم ها باید با ترکیبات موثر آن آشنا بوده و محصولی را انتخاب کرد که از فرمولاسیون مناسبی برخوردار باشد.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید مهم ترین ترکیبی است که در انواع محصولات مراقبت از پوست دیده می شود. این ترکیب معجزه آسا تاثیر روشن کنندگی بالایی دارد. از این رو، در تهیه بسیاری از انواع کرم های روشن کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

هیالورونیک اسید
هیالورونیک اسید

مهم ترین ویژگی این ترکیب، اثر هم افزایی آن با گلیسیرین است. این مر موجب می شود رطوبت از نواحی دیگر به اپیدرم نازک زیر چشم کشیده شود. به همین دلیل است که در انواع کرم های برطرف کننده سیاهی دور چشم هیالورونیک اسید دیده می شود.

کافئین

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، در صورتی که سایه اطراف چشم آبی یا قرمز باشد احتمالا این مشکل بر اثر اختلال در خونرسانی به ناحیه ایجاد شده است. به همین دلیل باید از ماده خونرسان قوی استفاده کرد تا ناحیه تقویت شود. اگر کرم رفع سیاهی اطراف چشم حاوی ترکیب کافئین باشد، آن محصول به خونرسانی ناحیه و تجدید رنگ کمک خواهد کرد.

دی متیکون و سیکلو متیکون

خیلی از مشکلات پوستی مانند تغییر رنگ و چین و چروک‌، به دلیل دهیدراتاسیون پوست ایجاد می شود. عملکرد اصلی دی متیکون و سیکلو متیکون، مرطوب کردن پوست اطراف چشم است. به نظر می رسد سلول ها با آبرسانی دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند. رفع تدریجی تیرگی دور چشم با مصرف این دو ترکیب در کرم رفع سیاهی اطراف چشم اتفاق می افتد.

رتینول

در انواع کرم های دور چشم از ترکیب رتینول استفاده می شود. این ترکیب موجب محو شدن تدریجی چین و چروک اطراف چشم می شود. همان طور که گفته شد یکی از پیامدهای پیری، چین و چروک و تیرگی ناشی از آن‌ است. به همین دلیل است که در تهیه انواع کرم سیاهی دور چشم، از رتینول و آلفا هیدروکسی اسید برای آبرسانی به پوست استفاده می شود.

پپتید های غنی

پپتیدهای غنی در واقع به بلوک های سنتزی حاصل از کلاژن گفته می شود که مقدار کاهش یافته کلاژن سازی پوست را بهبود می ‌بخشند. بنابراین، استفاده از محصولات حاوی پپتید های غنی شده رشد پوست ناحیه دور چشم را تحریک می کند.

پپتیدهای غنی کرم رفع سیاهی اطراف چشم
پپتیدهای غنی کرم رفع سیاهی اطراف چشم

راهنمای خرید انواع کرم و لوسیون های رفع سیاهی اطرف چشم

کرم دور چشم کیووی مدل  Revitalizing

یکی از بهترین انتخاب ها برای جلوگیری از عمیق شدن و دیده شدن چروک ها و خطوط ریز دور چشم، استفاده از کرم دور چشم برند کیووی است. ویتامین E موجود در این کرم، با از بین بردن چین و چروک، سیاهی و همچنین پف دور چشم، نقش مهمی در زیبایی دوباره چشم ها دارد.

این کرم هم برای استفاده شب و هم برای استفاده روز، جهت رفع سیاهی و تیرگی دور چشم مناسب است. به همین دلیل، این کرم از محبوب ترین و پر مصرف ترین محصولات دور چشم است.

از دیگر مزایای این کرم آن است که فاقد لانولین، پروپیلن گلیکول، هرگونه عطر و رنگ بوده و بنابراین هایپوآلرژیک است. البته کرم دور چشم کیووی فاقد SPF است.

کرم دور چشم سینره

ترکیبات موجود در کرم دور چشم سینره علاوه بر افزایش میزان کلاژن و الاستین، موجب تقویت غشای مویرگی رگ های پوست می شود. در نتیجه‌ با مصرف آن تیرگی دور چشم برطرف می شود.

استفاده از این محصول، روند ساخت پروتئین های رشته ای پوست را تسریع می بخشد. افزایش میزان پروتئین‌ها و بازسازی پوست مانع از افتادگی پلک ها و تیرگی احتمالی اطراف چشم می شود.

دیگر مزیت این محصول آن است که سرشار از کوآنزیم Q10 و ویتامین E با اثر آنتی اکسیدانی بسیار قوی و کمپلکس MDI است که سبب جلوگیری از ایجاد چین و چروک می شود.

کرم ضد تیرگی و التیام بخش دور چشم درمالیفت مدل  Vitalift Anti Dark

کرم دور چشم درمالیفت، حاوی ویتامین K بوده که سبب می شود حلقه های تیره دور چشم را کاهش ‌دهد. مکانیسم اثر گذاری این محصول، افزایش گردش خون پوست دور چشم و مرطوب کردن آن با ترکیبات نرم کننده است. این محصول حاوی کمپلکس قوی تر از ویتامین‌ های موثر در رفع تیرگی دور چشم است.

"<yoastmark

کرم دور چشم نئودرم مدل Multi Efficacy

کرم دور چشم نئودرم، میزان کلاژن پوست را افزایش داده و با نفوذ به قسمت های عمیق به ترمیم بافت پوست کمک می کند. مصرف این محصول با بهبود گردش خون مویرگی در اطراف چشم، اثر استحکام‌ بخشی خوبی بر پوست داشته و تیرگی دور چشم را کاهش می دهد. علاوه بر این، کرم دور چشم نئودرم فاقد پارابن و انواع ترکیبات شیمیایی محرک برای پوست دور چشم است.

کرم دور چشم دکتر ژیلا

کرم دور چشم دکتر ژیلا حاوی ترکیبات کاملی برای رفع سیاهی و تیرگی دور چشم است. عصاره گیاه چای سبز و کریزانتلیس، روغن دانه انگور، ویتامین E و C پایدار، MDI Complex  و کلاژن از ترکیبات اصلی تشکیل دهنده این محصول است.

علاوه بر این، کرم دور چشم دکتر ژیلا حاوی ویتامین و روشن کننده است. اثرگذاری کرم رفع سیاهی دور چشم را پس از استفاده مداوم به مدت سه ماه و روزی سه بار مشاهده خواهیم کرد. تنها عیب این محصول آن است که SPF ندارد.

کرم دور چشم فیس دوکس سری Actisome مدل Actiflow

کرم دور چشم اکتی زوم فیس دوکس، چروک، خشکی، پف و سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. این محصول بافتی کاملا سبک و آبرسان دشته و بدون چرب کردن پوست دور چشم، جذب می شود.

کرم دور چشم حاوی ضد آفتاب سان سیف SPF 30

کرم دور چشم سان سیف با اثر محافظتی طولانی مدت، سبب کاهش لک های ناشی از افزایش سن می شود. فرمولاسیون این محصول حاوی SPF 30 بوده که برای جلوگیری از اثرات پیری ناشی از نور خورشید روی بافت پوست دور چشم بسیار موثر است.

علاوه بر این، کرم دور چشم سان سیف در برابر تعریق، شستشو و آلودگی بسیار مقاوم است. این محصول با اثرگذاری ۴ ساعته، قابلیت خوبی برای پوشش تیرگی دور چشم دارد.

کرم دور چشم Hydrodrem

کرم دور چشم Hydrodrem
کرم دور چشم Hydrodrem

لیپوزوم آلفائیدروکسی اسید از ترکیبات اصلی تشکیل دهنده این محصول است که بعد از قرار گرفتن در لایه های پوست، ماده موثر این کرم آزاد می شود. شی باتر دیگر ترکیب مغذی موجود در کرم دور چشم هیدرودرم است که نقش مهمی در انسجام و تغذیه پوست دور چشم دارد. این کرم ترکیبی بسیار سبک دارد و به طور قابل توجهی حلقه های تیره دور چشم را برطرف می‌ کند.

کرم رفع سیاهی اطراف چشم الارو

کرم دور چشم الارو محصولی از برند نام آشنای فرانسوی است که در کاهش و رفع تیرگی دور چشم موثر است. فرمولاسیون این محصول به گونه ای است که به سرعت جذب پوست می شود.

کرم دور چشم کلیون مدل Eye Cream Contorno Occhi

کرم دور چشم کلیون حاوی انواع ویتامین های  A، E،B5  و پپتیدهای غنی است. همچنین این محصول حاوی کلاژن های گیاهی است که برای خاصیت ارتجاعی پوست مفید است. روغن های آووکادو و جوانه گندم موجود در آن، به مرطوب کنندگی زیر چشم کمک فراونی می کند.

لوسیون دورچشم لارا برای رفع تیرگی و گودی دور چشم

این لوسیون حاوی عصاره گل روناس و اقاقیا است. استفاده از این لوسیون اولین درمان اصلاحی تیرگی وگودی دور چشم با اثر لیفتینگ اطراف چشم است که برای تمامی نواحی دور چشم قابل استفاده است.

برای استفاده از آن توصیه می شود هر شب قبل از خواب، چند قطره از لوسیون را اطراف چشم خود بمالید. صبح روز بعد با آب سرد صورت خود را به خوبی شستشو دهید. با استفاده از این محصول، می توان بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن مشاهده کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: بهترین مارک کرم دور چشم برای تیرگی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا