Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

۲۰ مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه

کودکان نیز مانند بزرگسالان علاوه بر نیاز به نور آفتاب، در مجاورت با آن به بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه نیز نیاز دارند. پوست نوزاد و کودک بسیار حساس تر و نازک تر و به طبع آن آسیب پذیر تر از پوست بزرگسالان است. محصول ضد آفتاب نوزاد و بچه در اشکال کرم، لوسیون و اسپری تولید و عرضه می شود.

با علم به این موضوع، این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک را به معرفی و بررسی بهترین ضد افتاب نوزاد و بچه اختصاص می دهیم. هم چنین شما می توانید مقالاتی با عناوین ۱۰ مدل از بهترین روغن نوزاد و بچه موجود در بازار ایران، ۲۰ مدل از بهترین پماد و کرم سوختگی پای نوزاد، ۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه، بهترین کرم آبرسان نوزاد وبچه چیست؟ و… را جستجو و مطالعه کنید. با ما همراه باشید.

ضد آفتاب کودکان از چه سنی قابل استفاده است

برای تمامی نوزادان و کوکان بیشتر از ۶ ماه که مشکل پوستی ندارند می توان از کرم ضد آفتاب استفاده کرد. در صورت داشتن مشکلات پوستی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

برای کودکانی که سن شان کمتر از ۶ ماه است، از ضد آفتاب مخصوص و فقط روی دست ها یا گونه ها استفاده شود.

نحوه مصرف ضد آفتاب نوزاد و بچه

 

بهتر است قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه آن را امتحان کنید. برای این کار ابتدا مقداری از ضد آفتاب را روی نقطه کوچکی از روی دست نوزاد خود بزنید تا از عدم حساسیت او اطمینان کامل داشته باشید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت اگر پوست دست نوزاد، دچار قرمزی یا اگزما نشد می توانید از آن برای نوزاد دلبند خود استفاده کنید.

در صورتی که حساسیت رخ داد، باید از کرم ضد آفتاب دیگری استفاده نمایید. توصیه می شود ۳۰دقیقه قبل از قرار گرفتن نوزاد در برابر نور خورشید، از کرم ضد آفتاب نوزاد استفاده نمایید.

از حجم کافی ضد آفتاب استفاده کنید. مقدار ضد آفتاب باید طوری باشد که یک لایه از پوست کودک را بپوشاند وگرنه بهترین ضد آفتاب هم که باشد اثر کامل ندارد.

بیشتر ضد آفتاب‌ ها را نباید برای دور چشم استفاده کرد، چون با عرق یا مالش ممکن است داخل چشم برود و چشم کودک را بسوزاند. به همین علت بهتر است پس از اینکه به صورت کودک خود ضد آفتاب زدید، با یک پنبه‌ نمناک دور چشم‌ هایش را پاک کنید.

از ضد آفتاب فقط برای صورت استفاده نکنید. به تمام قسمت‌ های در معرض آفتاب به خصوص گردن و دست‌ های نوزاد و کودک تان ضد آفتاب بزنید.

حتماً نیم ساعت قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب برای کودک خود استفاده کنید و آن را هر ۲ ساعت تمدید کنید.

اگر ضد آفتاب مقاوم در برابر آب خریده ‌اید، باز هم حتماً پس از شنا آن را تمدید کنید.

با توجه به این که اشعه ماورا بنفش خورشید در تمام ساعات روز، تابشی ثابت دارد، ممکن است به شیشه ها نفوذ کند. بنابراین محافظت از پوست نوزاد در تمام روزهای سال (چه آفتابی یا بارانی) امری ضروری است. استفاده از کرم های ضد آفتاب فقط به فصل تابستان مربوط نیست. در هر فصلی از سال باید از پوست نوزاد محافظت شود.

ضد آفتاب های نوزاد و بچه در اشکال کرم ضد آفتاب، لوسیون ضد آفتاب، شیر ضد آفتاب و اسپری ضد آفتاب تولید و عرضه می شوند. در ادامه به انواع برند های ضد آفتاب کودکان و مدل های مختلف ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت تا در انتخاب گزینه ای مناسب برای پوست نوزاد و کودک تان دچار مشکل و سر در گمی نشوید.

 

20 مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه

ضد آفتاب سان سیف کودکان خوبه

این شرکت همان تولید کننده محصولات با برند آردن است. محصولات این شرکت از جمله برند های هیدرودرم، فولیکا، بایومارین، درماسیف، آردن و سان سیف با همکاری یک لابراتوآر آلمانی تولید می شوند.

ضد آفتاب نوزاد و بچه سان سیف، دارای فیلتر های فیزیکی تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید است. این کرم محافظت دوگانه سطحی و سلولی را در برابر هر دو اشعه UVA و UVB انجام می دهد. زینک اکساید جذب پوست نمی شود و حساسیت زا نیست. تیتانیوم دی اکساید نیز یک فیلتر فیزیک بی ضرر است و با کم ترین جذب پوستی به محافظت از آن در برابر اشعه ماورای بنفش می پردازد. ضد آفتاب نوزاد و بچه سان سیف ترکیبات مرطوب کننده و ضد التهاب مثل گلیسیرین، عصاره کالاندولا، عصاره آلوئه ورا، پانتنول، ویتامین C، ویتامین E و بوتلین گلایکول دارد.

این ضد آفتاب فاقد پارابن، اسانس و ترکیبات آلرژی زا بوده و سبب بروز حساسیت نمی شود. این محصول را زنان باردار و افراد با پوست حساس و مستعد آلرژی می توانند استفاده کنند. هم چنین ترکیبات ترمیم کننده و ضد التهاب در کرم ضد آفتاب سان سیف، باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می گردد.

20 مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه

ضد آفتاب کودکان فاقد چربی

این محصول برای پوست های مستعد جوش مناسب است. چون با تنظیم چربی از بروز آکنه (جوش) ممانعت می کند. کرم ضد آفتاب فاقد چربی، کاملا بی رنگ و در برابر تعریق و شستشو با آب مقاوم است.  در این ضد آفتاب از ترکیب آووبنزن به عنوان عامل ضد سرطان و پیری پوست استفاده می شود. ناگفته نماند آووبنزن به دلیل ناپایداری در مقابل نور، باید با پایدار کننده های شیمیایی ترکیب شود که این ترکیب در ضد آفتاب فاقد چربی وجود دارد.

از دیگر ترکیبات ضد آفتاب های فاقد چربی می توان به لاکتو فرین، عصاره میوه سابال، عصاره شیرین بیان، ویتامین E، آلفابیزابولول و ویتامین سی اشاره کرد. این ترکیبات خواص ضد باکتری و ضد قارچی، ضدلکی، روشن کنندگی، مرطوب کنندگی و ضد التهاب دارند.

یکی از برند هایی که ضد آفتاب فاقد چربی تولید می کند، سان سیف است. ضد آفتاب سان سیف جوش زا نیست. این کرم فاقد پارابن بوده و در آن از دو ماده گلوکز اکسیداز و فنوکسی اتانول به عنوان نگهدارنده استفاده شده است.

ضد آفتاب کودک فیروز

از معروف ترین برند های ایرانی برای ضد آفتاب نوزاد و بچه می توان به این محصول شرکت فیروز اشاره کرد. در ترکیبات این ضد آفتاب از عصاره آلوئه‌ ورا و گلیسرین استفاده شده که باعث نرمی و رطوبت رسانی پوست کودک می‌ شوند. ویتامین E موجود در این کرم از پوست در برابر اثرات مخرب رادیکال‌ های آزاد محافظت می‌ کند. این کرم رایحه ندارد و به همین علت ضد حساسیت است. وجود زینک اکساید در ترکیبات این کرم باعث غلظت زیاد و جای گذاشتن رنگ سفید می شود. این کرم فاقد جاذب های شیمیایی بوده و از لحاظ قیمتی به صرفه است.

کرم ضد آفتاب فیروز با ۵۰ گرم وزن دارای SPF 30 است. این محصول محافظ پوست در برابر پرتو های UVA، UVB و IR خواهد بود. برای کودکان و افراد دارای پوست های حساس است. کرم ضد آفتاب نوزاد فیروز بر پایه امولسیون آب در روغن، به همراه پلیمر های ضد آب، در مقابل رطوبت ناشی از تعریق و شنا مقاومت می کند. در واقع با وجود قیمتی اقتصادی، ویژگی مقاومت در برابر آب را نیز دارد.

 

ضد آفتاب بچه نفیس

شبکه فروش نفیس، کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه محافظ در برابر آلودگی هوا را با برند سوپر استار معرفی می کند. این کرم SPF 15 دارد. ترکیبات این محصول شامل اسید استئاریک، پارافین مایع، عصاره کالاندولا، عصاره گل بابونه، لانولین، عصاره گل آفتابگردان، روغن شی باتر، تیتانیوم دی اکساید و … است.

20 مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه

 

لوسیون ضد آفتاب نوزاد آردن مدل Baby Care

 

این محصول ایرانی ۷۵ گرم وزن دارد و برای کودکان و پوست های حساس بزرگسالان مناسب است. در این لوسیون از عطر و مواد حساسیت زا استفاده نشده، بلکه با SPF 30 و ویتامین های A و E دفاع کاملی برای پوست کودک شما در مقابل نور آفتاب خواهد بود.

کرم ضد آفتاب کودک هیدرودرم

کرم ضد آفتاب SPF30 کودکان هیدرودرم با ۵۰ میلی لیتر حجم، برای نوزادان و کودکان بالای سه ماه مناسب است.

این ضد آفتاب نوزاد و بچه جذب سریعی دارد و بدون ایجاد حس چسبندگی در برابر آب، تعریق و شستشو مقاوم است. عصاره بابونه و آلوئه‌ ورای موجود در این کرم با خاصیت ضد التهابی موجب افزایش جریان خون مویرگی می شود. این محصول التیام بخش التهابات پوستی نیز خواهد بو.د. کرم ضد آفتاب هیدرودرم از ویتامین A و E جهت رطوبت رسانی به پوست کودکان بهره گرفته است. همچنین ویتامین C موجود در ضد آفتاب کودکان هیدرودرم خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در کاهش اثرات مخرب اشعه فرابنفش خورشید موثر است. این ضد آفتاب نوزاد و بچه فاقد اسانس است و  موجب تسکین التهاب و خارش در پوست کودکان می‌ گردد.

کرم ضد آفتاب کودکان سی گل مدل Baby First

 

کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه با SPF 30 برای پوست بچه ها و بزرگسالانی که پوست حساس دارند، مناسب است. این محصول دارای بیولین، آلوئه ورا و روغن جوانه گندم است. با استفاده از کرم ضد آفتاب سی گل، پوست شما در برابر پرتو های خطرناک ماورای بنفش و مادون قرمز محافظت می شود. همچنین احتمال بروز حساسیت پس از استفاده از این محصول بسیار پایین است.

20 مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه

کرم ضد آفتاب ایروکس مدل فیزیکال

این محصول برای پوست صورت و بدن قابل استفاده است. علاوه بر ضد آفتاب بودن این مدل از کرم ایروکس، از مهمترین مزایای آن می توان به ضد حساسیت و محافظ از پوست نیز اشاره کرد. کرم ضد آفتاب بچه ایروکس ۶۰ گرم وزن دارد.

لوسیون ضد آفتاب کودک و دافع شن و ماسه گارنیر

 

این محصول با SPF50 مقاوم در برابر آب و چسبندگی  شن و ماسه و خاک است. به همین دلیل برای استفاده کودکان در کنار ساحل ، جنگل و یا محیط های خشک و دارای گرد و غبار بسیار مناسب خواهد بود. لوسیون گارنیر حاوی ویتامین E بوده و برای پوست های روشن و حساس کودکان محصولی شگفت انگیز است.

از ویژگی های این محصول ضد آفتاب می توان به جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست، مقاوم در مقابل آب و تعریق، فرمولاسیون سبک، فاقد عطر و مواد رنگی، قابلیت جذب سریع پوست و ضد آلرژی بودن اشاره کرد.

علاوه برا این شکل از ضد آفتاب گارنیر، شیر و اسپری آن نیز قابل تهیه است. در این مقاله نیز به بررسی چند مدل از اسپری ها و لوسیون های ضد آفتاب خواهیم پرداخت.

کرم ضد آفتاب کودک اوریاژ سری Bariesun

این کرم ضدآفتاب از برند فرانسوی اوریاژ (Uriage) حجمی معادل ۵۰ میلی ‌لیتر دارد و مخصوص استفاده‌ کودکان است. این کرم دارای SPF 50 است که با پوست لطیف و حساس کودکان سازگاری دارد.

ضد آفتاب اوریاژ ضدآفتابی معمولی و بی رنگ است که برای انواع پوست‌ ها می ‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این میزان از SPF، به ‌طور کامل پوست کودک را در برابر اشعه ‌های مضر مانند UVA و UVB و رادیکال های آزاد محافظت می‌ کند. همچنین کرم ضد آفتاب اوریاژ مرطوب کننده ‌ای قوی است که سریع جذب پوست شده و در برابر آب و تعریق ماندگاری خوبی دارد.

کرم ضد آفتاب کودک Maxlady

این محصول ۷۰ گرم وزن دارد. ضد آفتاب مکس لیدی با SPF 50 قدرت محافظتی بالایی را برای پوست حساس و ظریف کودکان ارائه می دهد. این کرم بدون هرگونه عامل ضد آفتاب شیمیایی از جمله اکسی بنزون تولید می گردد. کرم ضد آفتاب ماکس لیدی مناسب صورت و بدن است و کمترین احتمال ایجاد آلرژی را دارد.

کرم ضد آفتاب کودک الارو مدل Kid

این برند فرانسوی با هدف تولید محصولات تخصصی پوست شکل گرفته است. محصول ضد آفتاب نوزاد و بچه Elaro دارای عصاره آلفابیزابولول (ماده موثره گیاه بابوبه) است. این ترکیب باعث خواص ضد التهابی، ضد حساسیت و الیتام بخشی در محصول می شود.

وجود ویتامین مهم E در این کرم ضد آفتاب باعث ویژگی مرطوب کنندگی و آبرسانی در آن خواهد شد. این کرم فاقد اسانس و پارابن است. کرم ضد آفتاب الارو در برابر آب و تعریق از خود مقاومت نشان می‌ دهد. بهتر است از کرم ضد آفتاب الارو بر روی پوست کودکان بالای ۲ سال استفاده شود. روغن جوجوبا، از دیگر مواد موجود در ضد آفتاب الارو است که به عنوان یک مرطوب کننده قوی از خشکی پوست کودک جلوگیری می‌ کند.

کرم ضد آفتاب کودک مدیسان

این محصول دارای SPF 40 مخصوص پوست های حساس است. کرم ضد آفتاب مدیسان به دلیل داشتن خاصیت سیلیکونی ضد آب، بر اثر تعریق یا شستشو از روی پوست پاک نمی شود و کودکان می توانند پس از استفاده از آن با خیال آسوده به شنا و بازی بپردازند.

همان طور که می دانید به دلیل حساسیت بالای پوست نوزادان و کودکان، نمی توان از هر محصولی برای آن ها استفاده کرد. کرم ضد آفتاب کودکان مدیسان به دلیل فقدان مواد حساسیت زا قابل استفاده برای پوست حساس و لطیف کودکان است. این کرم با فیلترهای فیزیکی قدرتمندی که دارد، از پوست در برابر پرتوهای مضر ماورای بنفش محافظت می کند. هم چنین از قرمزی و آفتاب سوختگی آن جلوگیری می نماید.

کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه مای

 

کرم ضد آفتاب کودک مای ساختاری سبک دارد. این کرم بدون ایجاد حس سنگینی به راحتی جذب پوست لطیف و حساس کودکان می ‌شود. این محصول با دارا بودن روغن جوجوبا، ضدالتهاب و ضدباکتری بوده و در کاهش و تسکین التهابات و تحریکات پوستی ناشی از آفتاب موثر است. کرم ضدآفتاب کودک مای به واسطه فاکتور محافظتی ۵۰ و استفاده ترکیبی از فیلترهای فیزیکی و شیمیایی، به خوبی از پوست کودکان در در برابر اشعه ‌های مضر محافظت می کند.  این محصول مانع از ایجاد سوختگی و قرمزی بر روی پوست می‌ شود. ضدآفتاب کودکان مای فاقد پابن و اکسی بنزن است. این کرم پوست حساس بچه ‌ها را به خوبی رطوبت رسانی و تغذیه می‌کند و مورد تایید متخصصین پوست است.

از مزایای این کرم می توان به رطوبت رسانی بدون ایجاد حس سنگینی، جذب آسان، حفظ رطوبت پوست، استفاده ترکیبی از فیلترهای فیزیکی و شیمیایی، تغذیه کننده، ضدالتهاب، ضد باکتری، جلوگیری از سوختگی و قرمزی ناشی از آفتاب اشاره کرد.

حجم این محصول ۷۵ میل و برای بالای ۶ ماه کودکان مناسب است.

20 مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه

اسپری ضد آفتاب کودک سی گل

این محصول ضد آفتاب به شکل اسپری سازگاری بسیار خوبی با پوست کودکان دارد. این اسپری دارای ویتامین E، عصاره آلوئه ورا و جوانه گندم است. در تولید آن از ترکیبات حساسیت زا، الکل و گلوتن استفاده نشده و به خوبی از پوست صورت و بدن بچه در برابر تابش مضر نور خورشید محافظت می کند.

این اسپری ضد آفتاب بسیار ملایم است اما محافظت بالایی در برابر پرتوهای مضر خورشید دارد. آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در این اسپری مانع از اثر رادیکال‌ های آزاد بر روی پوست می‌ شوند. اسپری سی گل در مقابل آب مقاوم است اما هر دو ساعت باید آن را تمدید کنید. اسپری ضد آفتاب نوزاد و بچه سی گل دارای ۱۵۰ میلی لیتر حجم و SPF 50 است.

توصیه ها در مورد مصرف ضد آفتال نوزاد و بچه

 

دقت کنید تا جایی که ممکن است کودکان زیر شش ماه را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. اما اگر به هر دلیلی مجبور به این کار شدید، حتما از لباس آستین بلند برای آن ها استفاده کنید. برخی قسمت های پوست آنها مانند پشت دست و گونه ها را نیز می توانید با کرم ضد آفتاب پوشش دهید.

بهتر است از ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر کودک خرد سال را به فضای بیرون از خانه نفرستید، چون در این زمان تاثیرات خورشید بسیار قوی است. با این وجود اگر نیاز به خروج از منزل بود، استفاده از کرم ضد آفتاب نوزاد و بچه را فراموش نکنید.

حداقل هر دو ساعت یک بار مجددا از کرم استفاده کنید. این مورد به خصوص در زمان هایی که کودک در فضای آزاد بازی می کند و میزان تعرق بدنش شدید است، کاربرد دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا