Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه

پوست نوزاد تازه متولد شده بسیار نرم و حساس است. در چند هفته اول تولد، از کرم یا لوسیون استفاده نکنید. اما پس از سپری شدن چند هفته، استفاده از مرطوب کننده نوزاد و بچه یا سایر محصولات متناسب با پوست کودک توصیه می شود.

بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه، محصولی است که هر گونه تحریک پوستی را التیام بخشد. پس قبل از خرید، راهنمای محصولات را با وسواس بیشتری بخوانید و مرطوب کننده متناسب با سن و شرایط نوزاد دلبندتان را انتخاب کنید.

در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک، قصد داریم به معرفی و بررسی ۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه بپردازیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد مرطوب کننده از جمله کرم، لوسیون و روغن نوزاد و بچه هستید، با ما همراه باشید.

 

 

فهرست مطالب

کرم مرطوب کننده دست و صورت کودکان

بسیاری از محصولات مرطوب کننده، نرم کننده و یا مراقبت از پوست که برای دست، صورت و بدن خود استفاده می کنید، ممکن است باعث ایجاد سوزش، جوش و التهابات پوستی در کودکان شود. چرا که پوست نوزاد بسیار طریف و حساس است. بنابراین اگر بعد از چند هفته از تولد، همچنان پوست کودک خشک به نظر می رسد، از مرطوب کننده نوزاد و بچه استفاده نمایید.

دقت کنید که خشکی پوست نوزادان در چند هفته اول تولد امری طبیعی است. پوست نوزادان می تواند آب را به درستی جذب نماید، اما نمی تواند این رطوبت را حفظ کند. استفاده از مرطوب کننده نوزاد و بچه، برای رطوبت رسانی به پوست دست، صورت و بدن او انتخاب بسیار مناسبی است.

20 مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه

انواع مرطوب کننده نوزاد و بچه

پوست کودکان نرم، لطیف و حساس است. به همین دلیل جهت حفظ این لطافت و مراقبت بیشتر از پوست آن ها باید از محصولات با کیفیت و مناسب استفاده کرد. مرطوب کننده های پوست نوزاد در اشکال کرم، لوسیون، بالم، شیر و روغن تولید می شوند. در بازار محصولات بهداشتی کشورمان نیز انواع مرطوب کننده های نوزاد اعم از ایرانی و خارجی موجود است. در ادامه به معرفی چند مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه می پردازیم.

مرطوب کننده نوزاد فیروز

گروه بهداشتی فیروز، پس از گذشت ۴۰ سال به عنوان بزرگترین تولید کننده تخصصی محصولات کودک، در ۵ گروه محصولی، کالا های متنوعی را عرضه می‌ کند. در ادامه به چند محصول مرطوب کننده از این برند مطرح داخلی اشاره می کنیم.

20 مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه

لوسیون بدن فیروز حاوی عصاره آلوئه ورا ۲۵۰ میلی لیتر

لوسیون بدن بچه فیروز حاوی عصاره آلوئه ورا است. این لوسیون با اثر مرطوب کنندگی و التیام بخشی، بسیار ملایم و سازگار با پوست بدن نوزاد است. لوسیون بدن فیروز هیچ کونه اثر حساسیتی ایجاد نمی نماید. این محصول همراه با مواد چرب کننده و نرم کننده های گیاهی خاص، بدون اثر چربی روی پوست خواهد بود. لوسیون بچه یروز مناسب برای پوست لطیف نوزادان و پوست های حساس کودکان و بزرگسالان است.

ترکیبات این مرطوب کننده شامل صمغ گزانتان، عصاره کاراژینان، گلوکز، ایزو پروپیل میریستات، پارافین مایع، عصاره آلوئه ورا، پانتول (پیش ساز ویتامین B5)، مخلوط پارابن ها، آب دیونیزه و … است.

این لوسیون رایحه ای آرامش بخش و ملایم دارد. اثر آن ماندگار و ۲۴ ساعته است. لوسیون نوزاد و بچه فیروز را می توان برای قسمت های مختلف بدن استفاده کرد. از آنجایی که شست و شوی مکرر پوست کودک، سبب حساس تر شدن آن می شود استفاده از مرطوب کننده بدن کودک لازم است. در واقع مصرف مرطوب کننده به عنوان یک تمیز کننده بعد از هر بار تعویض پوشک، قادر است از آسیب های وارده به پوست بدن نوزاد جلوگیری کند.

لطفا دقت کنید که برای آرامش کودک بهتر است بدن اورا پس از حمام یا قبل از خواب با مرطوب کننده ماساژ دهید. این محصول را فقط برای مصرف خارجی (سطح پوست) استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده فیروز مناسب پوست های حساس ۷۵ گرم

این کرم از مواد اولیه طبیعی و ملایم و بر پایه امولسیون روغن در آب تولید شده است. کرم مرطوب کننده فیروز برای رطوبت رسانی به پوست حساس نوزادان کاربرد دارد. مهمترین جز استفاده شده در کرم مرطوب کننده فیروز لایه مولکولار فیلم هترو پلی ساکاریدی است. علاوه بر آن، دی متیل سیلانول هیالورونات، روغن اینکا اینچی، روغن کالاندولا، روغن شی باتر و ویتامین B5 از سایر مواد موثره در ترکیب این مرطوب کننده هستند.

چیزی که توجه شما را جلب می کند، دانه های رنگی ویتامین E در این کرم است. این دانه های رنگی علاوه بر زیبایی خاصی که دارند می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کنند. این مهم از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می کند. هم چنین گلیسیرین موجود در آن باعث حفظ آب موجود در پوست شده و از تبخیر سطحی آن جلوگیری می کند.

کرم وازلین کودک فیروز مناسب پوست حساس ۵۰ گرم

ترکیبات این کرم شامل وازلین، پارافین مایع، موم زنبور عسل، گلیسریل، لانولین، امولسیفایر، ایزو پروپیل پالمیتات، نگهدارنده، اسانس، ADTA و آب دیونیزه است. کرم وازلین بچه فیروز، حاوی لانولین جهت حفظ لطافت، نرم کنندگی و رطوبت پوست کاربرد دارد.

وازلین با ایجاد لایه ای نازک بر روی پوست، آن را از خطر عوامل طبیعی حفظ می کند. هم چنین مانع تبخیر آب می شود. وازلین و تاثیر ان بر روی پوست از دیر باز اثبات شده است. امروزه این ماده به علت دیر جذبی، کمتر به شکل طبیعی استفاده می گردد. شرکت فیروز این مشکل دیر جذبی وازلین را در کرم های وازلینه حل نموده است.

کرم مرطوب کننده صورت و بدن فیروز

مرطوب کننده صورت و بدن کودک حاوی روغن های گیاهی مانند روغن گیاه اینکا اینچی است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. این کرم دارای دانه های رنگی ویتامین E است. این رنگدانه ها عمل رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می نمایند.

20 مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه

مرطوب کننده نوزاد ایروکس

لوسیون بدن بچه ایروکس ۱۰۰ گرم

این محصول دارای عوامل مرطوب کننده طبیعی پوست با بهترین اثر مرطوب کنندگی است. از ویژگی های این لوسیون می توان به جلوگیری از تشدید خشکی و اگزما، کمک به حفظ لطافت و شادابی پوست و عدم ایجاد حساسیت برای پوست نوزاد اشاره کرد.

مهمترین ترکیبات لوسیون بچه ایروکس، عصاره گل همیشه بهار، روغن جوجوبا، لاکتیل، آلانتوئین، عصاره برگ زیتون، روغن جوانه گندم، د-پانتنول، روغن بابونه و ویتامین E هستند.

در شرایطی مانند هوای سرد یا وزش باد می توان دفعات مصرف را افزایش داد تا از خشکی پوست جلوگیری کرد.

دقت کنید محصولی را که برای پوست نوزاد و کودک استفاده می کنید تمیز نگه دارید. هم چنین هنگام استفاده از تمیز بودن دست هایتان مطمئن شوید. چرا که محصول و یا دست الوده می تواند آلودگی ها را به پوست نوزاد انتقال دهد.

کرم مرطوب کننده بچه ایروکس ۵۰ گرم

این مرطوب کننده حاوی روغن بابونه، عصاره برگ زیتون، روغن اووکادو و روغن جوانه گندم است. کرم مرطوب کننده بدن نوزاد علاوه بر مرطوب کنندگی، نرم کننده، ضد التهاب، التیام بخش و ترمیم کننده نیز است. این محصول از پوست کودک شما در برابر سرما، گرما، هوای خشک و باد محافظت می کند. با توجه به استفاده از مرطوب کننده طبیعی و مشتقات گیاهی، این کرم ایمن خواهد بود.

 

مرطوب کننده بچه جانسون

این شرکت امریکایی فعالیت خود را با تولید اولین پودر بچه در سال ۱۸۹۳ شروع کرد. برند جانسون محصولاتی مانند لوسیون، شامپو، ژل و روغن نوزاد و بچه تولید می کند. در ادامه به بررسی سه محصول نرم کننده از این برند می پردازیم.

کرم مرطوب کننده جانسون مدل soft

این کرم با ۱۰۰ میلی لیتر حجم، حاوی عصاره آلوئه ورا برای ترمیم سطحی پوست است. وجود ویتامین E خاصیت التیام بخشی و حفظ رطوبت در مقابل تابش افتاب را در بر دارد. کرم مرطوب کننده جانسون فاقد هر گونه مواد حساسیت زا، ترکیبات رنگی و نگهدارنده است. این کرم جهت درمان پوسته پوسته شدن بدن نوزادتان موثر خواهد بود.

ژل مرطوب کننده بچه جانسون ۲۵۰ میلی لیتر

این محصول، یک مرطوب کننده و نرم کننده قوی است. از پوست نوزاد دلبندتان در برابر عوامل محیطی، خشک شدن و شل شدن محافظت می کند. این مرطوب کننده در حفظ لطافت پوست و جلوگیری از خارش آن موثر است.

20 مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه

مرطوب کننده بچه مای My

برند مای توانسته از آزمایشگاه های معتبر خارجی گواهینامه دریافت کند. این برند طی سالیان گذشته محصولات بهداشتی و لوازم آرایشی تولید کرده و مورد تایید پزشکان است.

کرم مرطوب کننده مای، یک مرطوب کننده قوی از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. این کرم به دلیل داشتن روغن شی باتر و گلیسرین می تواند نقش موثری در آبرسانی پوست، حفظ رطوبت و تقویت پوست در برابر عوامل محیطی داشته باشد. از آنجایی که بافت سبک، جذب سریع و التیام بخش است، بهترین عملکرد را برای پوست کودک خواهد داشت.

نکته:

کرم مرطوب کننده مای برای کودکان بالای ۳ سال مناسب است. از این محصول فقط برای استعمال خارجی استفاده کنید. از تماس کرم مرطوب کننده مای با چشم خودداری نمایید.

مرطوب کننده بچه کیووی

پوست کودکان بسیار لطیف و حساس است. پوست نوزاد و بچه در صورت خشک شدن، ایجاد سوزش و خارش می کند. بالم مرطوب کننده نوزاد و بچه QV حاوی ویتامین های A و E است که این محصول را به بهترین گزینه برای رفع خشکی و اگزمای پوست نوزادان تبدیل می کند. بالم مرطوب کننده کودک کیو وی یک برند استرالیایی از شرکت ایگو است. این محصول ۱۰۰ گرم وزن دارد و در محفظه تیوپی عرضه می شود.

مرطوب کننده بچه نفیس

شبکه نفیس در سبد کالایی خود کرم مرطوب کننده کودک ضد آلودگی هوا با طرحی جدید را معرفی کرده است. این کرم از برند سوپر استار با داشتن فرمولاسیون ویژه و استفاده از عصاره هایی مانند لیمو، چای، روغن کالاندولا، روغن آووکادو، روغن مورینگا و … دفاع همه جانبه ای در مقابل عوارض زیان بار آلودگی هوا خواهد داشت.

از ویژگی های بارز این مرطوب کننده، می توان به کاهش تحریکات پوستی، آرامش بخشی، محافظت کامل پوست کودک، تامین رطوبت مورد نیاز پوست و نرم کنندگی اشاره کرد.

کرم مرطوب کننده بچه سینره

کرم بچه سینره حاوی ترکیباتی سالم و مغذی برای سلامت پوست نوزاد است. عصاره میوه کاپاریس دارای خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهابی برای پوست است. از بروز خشکی، خارش و قرمزی پوست نرم و لطیف نوزاد جلوگیری می کند. از دیگر مواد موثره در ترکیب این کرم می توان به روغن آفتابگردان، ماکادمیا، روغن آووکادو، روغن شی باتر و آلانتوئین اشاره کرد.

نکته:

این کرم برای کودکان بالای ۳ سال مناسب است. این محصول را دور از دسترس اطفال و در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.

 

کرم مرطوب کننده کودک آردن

از ترکیبات موثر در کرم مرطوب کننده بچه آردن می توان به روغن بادام شیرین، گلیسرین، اسکوالین وروغن کاندولا اشاره کرد. این مواد باعث می شوند که کرم مرطوب کننده بچه آردن به عنوان التیام دهنده و یک آنتی باکتریال طبیعی به کار رود. به نرم کنندگی و تامین رطوبت پوست کودکان کمک کند. روغن کاندولای موجود در این محصول در پیشگیری و بهبود حالت تورم، قرمزی و درد ناشی از افتاب سوختگی موثر است.

لازم به ذکر است که باید از تماس این کرم با چشم ها، مخاط و زخم های باز خودداری نمود. هم چنین دقت کنید که در صورت مشاهده هر نوع آلرژی یا التهاب، استفاده از کرم مرطوب کننده بچه آردن را متوقف کنید. در این حالت با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

روغن مرطوب کننده کودک ماتیلدا

این برند خارجی و گران قیمت محصولات متنوع بهداشتی کودکان با کیفیت بسیار بالا تولید می کند. محصولات برند ماتیلدا ضمن بهره بردن از فرمولاسیون های آزمایشگاه های تخصصی کودک در فرانسه، خواص التیام بخش، آبرسان، محافظت کننده و ترمیم کننده برای پوست حساس نوزادان و کودکان فراهم آورده است. در این بخش از مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک، به بررسی مرطوب کننده ماتیلدا (Matilda Baby Oil) خواهیم پرداخت.

کرم مرطوب کننده نوزاد و بچه ماتیلدا یک مرطوب کننده قوی صورت و بدن است. این محصول خارش، سوزش و خشکی پوست را برطرف می کند. شی باتر موجود در این کرم، باعث تسکین التهابات، رطوبت رسانی و کاهش خارش پوست می گردد. این محصول با دارا بودن ویتامین های F، E و A باعث تغذیه کامل پوست نوزاد می شود. حجم این کرم ۵۰ میلی لیتر است.

کرم مرطوب کننده گیاهی سی گل

این کرم از سری Baby First جزو محصولات با کیفیت و عالی برند سی گل است. مهم ترین عملکرد کرم مرطوب کننده گیاهی سی گل، افزایش میزان آب موجود در لایه شاخی پوست است. این کرم باعث تغییر در خواص زیستی لایه شاخی پوست شده و ویژگی ارتجاعی ان را افزایش می دهد. این مهم در کاستن میزان خارش پوست کودک تاثیر گذار است. کرم مرطوب کننده گیاهی سی گل مدل بیبی فرست برای مادرانی که پوست حساس دارند نیز کاربرد دارد.

این محصول حاوی روغن شی باتر، روغن بادام، روغن نارگیل، ویتامین E، آلانتوئین و گلیسرین است. این ترکیبات به خوبی پاسخگوی خشکی پوست کودکان و سایر مشکلات مشابه هستند.

کرم مرطوب کننده کودک داو

شرکت داو در طی این سال ها همواره در تلاش بوده تا بهترین فرمولاسیون ها را برای بهترین محصولات پوستی به کار ببرد. هدف این شرکت تولید محصولاتی است که منجر به ایجاد اعتماد به نفس و حس خوب در افراد شود.

اگر به دنبال مرطوب کننده خارجی با کیفیت و به صرفه هستید، کرم مرطوب کننده داو (Dove) یک پیشنهاد فوق العاده است. این کرم برای نوزادانی که ممکن است مستعد ابتلا به اگزما باشند کاربرد دارد. ویژگی بارز این محصول فرمول ضد حساسیت بدون عطر، رنگ های مصنوعی و سولفات آن است. کرم مرطوب کننده بچه داو، ۱۵۰ میلی لیتر حجم دارد.

مرطوب کننده بچه بی بی کوکول

محصولات با کیفیت بی بی کوکول در جهان با تکیه بر سال ها تحقیق توانسته اند انتخاب اول سبد خرید مادران لقب بگیرند. در تولید این کرم مرطوب کننده حساس بی بی کوکول، از الکل، مواد نگهدارنده و رنگ استفاده نشده است. در نتیجه برای پوست حساس کودک و حتی بزرگسالان قابل استفاده است. در ساخت این محصول مرطوب کننده ترکیباتی نظیر جوی دوسر، عصاره مارچوبه، شاه بلوط هندی و ویتامین E به کار رفته است.

20 مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه

کرم مرطوب کننده بچه نیوا

این محصول از برند آلمانی Nivea حاوی عصاره گل های همیشه بهار است. کرم مرطوب کننده بچه نیوا با اثر طولانی مدت و ۲۴ ساعته، پوست های حساس نوزادان را در برابر خشکی احیا می کند. ویتامین C به کار رفته در این کرم، از پوست در مقابل عوامل خارجی و آلودگی ها محافظت می نماید. این کرم pH سازگار با پوست و جرب سریع دارد. کرم مرطوب کننده کودک نیوا برای صورت و دست مناسب است.

 

مرطوب کننده بدن کودک الوینا

این محصول به شکل لوسیون و حاوی کمپلکس مرطوب کنندگی گیاهی است. مرطوب کننده بچه الوینا فاقد پارابن و لانولین، در عوض دارای فرمولی سبک و متناسب با پوست کودکان است. این کرم تولید داخل است و ۲۰۰ میلی لیتر حجم دارد. کمپلکس گیاهی این کرم شامل روغن آووکادو، روغن جوجوبا و ویتامین B5 رطوبت پوست را برای طولانی مدت حفظ خواهد کرد. هم چنین این کرم بدون ایجاد اثر چربی بر روی پوست نوزاد باعث لطیف شدن پوست او می گردد.

 

20 مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه

ترکیبات کرم مرطوب کننده کودک کیووی

از ترکیبات مهم این کرم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پلی اتیلن

پارافین مایع

ایزو پروپیل میریستات

وازلین

دایمتیکون

استئاریل الکل

سیلیکا

20 مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه
۲۰ مدل از بهترین مرطوب کننده نوزاد و بچه

هشدار های استفاده از مرطوب کننده نوزاد و بچه

 

در مورد خرید کرم مرطوب کننده، محصولاتی را انتخاب کنید که صرفا برای نوزادان طراحی شده‌ اند. این محصولات با pH متعادل ‌تر و مطابق با پوست کودکان هستند.

رنگ‌ ها و سایر مواد شیمیایی می‌ توانند پوست کودک شما را تحریک کرده و حتی باعث مشکلات تنفسی شوند. پس محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد پارابن، فتالات، رنگ و الکل باشند. پارابن‌ها دارای عوارض جانبی مضری هستند . الکل ها نیز به دلیل اثر خشک‌کنندگی، باید از محصولات پوستی و مرطوب کننده پوست نوزاد حذف شوند.

اگر قصد دارید از کرم مرطوب‌ کننده در بدن کودک خود استفاده کنید، ابتدا یک آزمایش مقدار از محصول را روی بازو یا پای کودک قرار دهید و هرگونه واکنش را بررسی کنید. در صورت مشاهده واکنش، بلافاصله استفاده از محصول را متوقف ‌کنید.

بهتر است از محصولات ضدحساسیت استفاده کنید. اگر در مورد واکنش ‌های آلرژیک نگرانی دارید، محصولات ضد حساسیت بهترین گزینه هستند. این نوع مرطوب کننده پوست نوزاد، برای پوست‌ های حساس طراحی شده‌ اند، بدون عطر بوده و کمترین احتمال را در بروز واکنش ‌های نا مطلوب پوستی نوزاد دارند.

 

قیمت مرطوب کننده نوزاد و بچه

با توجه به تنوع محصولات مرطوب کننده نوزاد و بچه، قیمت های مختلفی را خواهید دید. در بالا به انواع مرطوب کننده ایرانی و خارجی اشاره کردیم. این محصولات در بازار محصولات و لوازم بهداشتی ایران موجود هستند. قیمت انواع مرطوب کننده ها از ۳۰۰۰۰ تومان در نوع ایرانی تا ۶۰۰۰۰۰ تومان و بالاتر در انواع خارجی موجود است.

در پایان مقاله، امیدوارم در صورت استفاده از کرم مرطوب کننده برای نوزاد و کودک خود، به ویژگی ها، ترکیبات و نوع مصرف آن توجه بیشتری کنید. سلامت و شاد باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا