Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

بهترین کرم آبرسان نوزاد و بچه چیست؟ معرفی و کاربرد آن

یکی از مشکلاتی که بعد از هفته های اول تولد نوزاد، مادران را دچار چالش می کند، خشکی پوست یا کمبود رطوبت پوست نوزاد است. هم چنین با افزایش سن بزرگسالان و استفاده بیش از حد از شوینده های نامناسب، پوست بدن به مرور خشک و شکننده می شود. بهترین و موثرترین راهکار برای برطرف کردن خشکی پوست نوزادان و کودکان و حتی بزرگسالان استفاده از آبرسان نوزاد و بچه و یا مرطوب کننده نوزاد و بچه است.

در این بخش از نشریه جهان شیمی فیزیک، به معرفی انواع کرم آبرسان نوزاد و بچه و تفاوت این محصولات با مرطوب کننده نوزاد و بچه می پردازیم. هم چنین تاکنون مقالاتی با عناوین بهترین آبرسان پوست و مو، ۲۰ مدل از بهترین مرطوبت کننده نوزاد و بچه و ۱۰ مدل از بهترین روغن نوزاد و بچه مطرح شده است. با ما همراه باشید.

کاربرد کرم آبرسان برای پوست بچه

به طور کلی محصولات آبرسان نوزاد و بچه باعث جذب بیشتر آب در یاخته های پوستی می شوند. این ویژگی به دلیل استفاده از موادی مانند اسید هیالورونیک، لاکتیک اسید، گلیسیرین، موسین حلزون، اسید سیتریک و … است. نتیجه به کاربردن این ترکیبات در محصولات آبرسان، حفظ نرمی و لطافت پوست خواهد بود.

کرم آبرسان نوزاد و بچه با بافت بسیار سبک، سرعت جذب بسیار زیادی دارد. هم چنین می تواند در برابر میکرو ارگانیسم ها به عنوان مانع حفاظتی عمل کند.

بهترین کرم آبرسان نوزاد و بچه چیست؟ معرفی و کاربرد آن
بهترین کرم آبرسان نوزاد و بچه چیست؟ معرفی و کاربرد آن

تفاوت کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده

کرم آبرسان نوزاد و بچه و مرطوب کننده بچه در ظاهر شبیه هم هستند ولی به لحاظ عملکردی مقداری تفاوت دارند. مرطوب کننده اغلب برای پوست های خشک استفاده می شود، در صورتی که آبرسان برای انواع پوست قابل استفاده است.

تفاوت اصلی یک محصول آبرسان و مرطوب کننده در میزان رطوب رسانی آن دو است. بهتر بگوییم کرم آبرسان جاذب رطوبت و کرم مرطوب کننده، بیشتر پوشاننده است.

ترکیبات آبرسان (Hydrator) نوزاد و بچه

 

اسید هیالورونیک

گلیسیرین

عسل

آلوئه ورا

موسین حلزون

لاکتیک اسید

سیتریک اسید

اوره

لاکتات سدیم

ترکیبات مرطوب کننده (Moisturizer) نوزاد و بچه

 

روغن دانه و گیاهان مانند جوجوبا، بادام، نارگیل، شاهدانه، آووکادو، کالاندولا

روغن شی باتر

روغن معدنی

لانولین

موم عسل

اسید استئاریک

شما می توانید برای اطلاع از مواد تشکیل دهنده محصول خریداری شده، ترکیبات روی برچسب را بخوانید. دقت کنید که استفاده از مواد مرطوب کننده و آبرسان ایرادی ندارد.

در مورد انتخاب آبرسان و مرطوب کننده نوزاد و بچه در صورت خشک یا پوسته پوسته شدن بهتر است از هر دو محصول همزمان استفاده کنید.

بهترین کرم آبرسان نوزاد و بچه چیست؟ معرفی و کاربرد آن
بهترین کرم آبرسان نوزاد و بچه چیست؟ معرفی و کاربرد آن

فواید کرم آبرسان نوزاد و بچه

پوست خارجی ترین اندام بدن کودک است که بیشترین تماس با محیط بیرونی را دارد. پوست بدن بچه و نوزاد در معرض آلودگی، خشکی و آسیب دیدگی است. هم چنین پس از جوانی، لازم است جهت پیشگیری از اسیب دیدن پوست و ترمیم آن به طور مستمر از آبرسان استفاده کنید.

با این توضیحات متوجه می شویم محصولات آبرسان مزایای فراوانی برای پوست نوزاد و بچه و حتی بزرگسالان خواهد داشت. از جمله داشتن چربی کمتر، به تاخیر افتادن پیری پوست در بزرگسالان، حفظ تعادل آب و چربی خصوصا در پوست حساس و لطیف کودکان، کمتر شدن جوش های پوستی و دفع آلودگی هایی که باعث کدورت یا لک می شوند.

بهترین آبرسان نوزاد و بچه

در مورد استفاده از کرم آبرسان برای کودک شکی وجود ندارد. اما در مورد انتخاب کرم آبرسان برای بزرگسالان بهتر است براساس نوع پوست انجام گیرد. در این مورد می توانید از پزشک متخصص پوست نیز کمک بگیرید.

به طور کلی افرادی که پوست چرب و جوش دار دارند در استفاده از کرم ها از جمله آبرسان یا مرطوب کننده با احتیاط عمل می کنند. تصور آنها اشتباه است. کرم های آبرسان اغلب بر پایه آب و عاری از چربی ساخته می شوند که برای این افراد بسیار موثر خواهد بود. کرم آبرسان نوزاد وبچه روند بهبود جوش های صورت و بدن را هم سربع تر می کند.

کرم مرطوب کننده کودک فیروز

کرم مرطوب کننده بچه فیروز همان کرم آبرسان است. مواد اولیه طبیعی این کرم روغن شی باتر، ویتامین E و روغن اینکا اینچی هستند. روغن اینکا به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خاصیت ضد التهابی قوی دارد. این ماده باعث تسکین پوست خشک و حتی آسیب خواهد شد.

این فرمولاسیون می تواند پوست نرم و لطیف نوزاد را حفاظت کند و طراوات و شادابی بیشتری به آن ببخشد. این کرم آب لایه اپیدرم را نگه داشته و از تبخیر سطحی جلوگیری می کند. در ترکیب این کرم علاوه بر موارد بالا، از عصاره کالاندولا استفاده شده است. این عصاره برای پوست های خشک می تواند به عنوان التیام بخش قوی عمل کند.

بهترین کرم آبرسان نوزاد و بچه چیست؟ معرفی و کاربرد آن
بهترین کرم آبرسان نوزاد و بچه چیست؟ معرفی و کاربرد آن

کرم آبرسان بچه بی بی لاین

این کرم با فرمولاسیونی منحصر به فرد و سازگار با پوست حساس نوزادان، خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی فوق العاده دارد. این محصول به دلیل حضور آلوئه ورا و روغن بادام شیرین در ترکیب آن، رطوبت مورد نیاز سلول ها را تامین و شادابی و لطافت را به پوست بچه بر می گرداند. کرم آبرسان بچه ساختاری سبک و بدون چربی دارد و به سریع جرب می شود. این محصول pH پوست نوزاد را متعادل و تحریکات حاصل از بزاق دهان نوزاد و بچه را برطرف می کند.

کرم آبرسان صورت نوزاد و بچه موستلا مدل Hydra Bebe

 

این کرم برای مراقبت از پوست نوزاد و بچه تولید می شود. استفاده از روغن بادام و روغن جوجوبا در این محصول، رطوبت پوست را برای طولانی مدت حفظ می کند. این آبرسان نوزاد و بچه از بروز آثار خشکی بر روی پوست نوزاد جلوگیری می نماید. کرم آبرسان بچه موستلا دارای ترکیبات اختصاصی برای کمتر کردن واکنش های آلرژیک بر روی پوست نوزاد وبچه است.

از دیگر ویژگی های این کرم می توان به افزایش مقاومت سطح پوست، افزایش نرمی و لطافت پوست، محافظ پوست در برابر آسیب های خارجی و مرطوب کنندگی ماندگار اشاره کرد.

انواع دیگر کرم آبرسان

علاوه بر آبرسان نوزاد و بچه، کرم های آبرسان با کاربرد های دیگری نیز تولید و عرضه می شوند. در ادامه به انواع و کارکرد های دیگر کرم آبرسان اشاره می کنیم:

کرم آبرسان برای پوست های چرب

کرم های آبرسان پوست چرب یکی از پر فروش ترین کرم های آبرسان است. این محصول با بافتی سبک، چربی پوست را تنظیم می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. برند Bio Marine یکی از بهترین کرم های آبرسان پوست چرب را تولید می کند.

کرم آبرسان برای پوست معمولی و مختلط

افرادی که پوست مختلط دارند، باید با استفاده از کرم ها یا سایر محصولات آبرسان پوست خود را از آثار خشکی و خستگی رها کنند. سپس از انواع کرم مرطوب کننده و لوازم آرایشی دیگر استفاده نمایند. در واقع این نوع کرم آبرسان شادابی را به پوست معمولی و مختلط باز می گرداند.

کرم آبرسان برای آقایان

آلودگی های پوستی، خشکی پوست و مشکلات مختلف بین خانم ها و آقایان مشترک است. به همین دلیل برای آقایان نیز کرم آبرسان وجود دارد.

بهترین کرم آبرسان نوزاد و بچه چیست؟ معرفی و کاربرد آن
بهترین کرم آبرسان نوزاد و بچه چیست؟ معرفی و کاربرد آن

نحوه مصرف آبرسان نوزاد و بچه

نقش اصلی آبرسان و مرطوب کننده پوست حفظ رطوبت موجود در پوست است.

این کرم‌ ها با ایجاد لایه ‌ای بسیار نازک روی پوست صورت و بدن شما مانع از تبخیر رطوبت موجود می‌ شوند. شما با کمک گرفتن از انواع کرم‌ های آبرسان که وظیفه آبرسانی عمقی به پوست را دارند می توانید این کار را انجام دهید.

بعد از حمام کردن نوزاد و یا در زمان های مورد نیاز مقداری از کرم آبرسان را بر روی پوست خشک و تمیز بمالید. به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. کرم آبرسان نوزاد و بچه را برای صورت، گردن و بدن کودک می توانید استفاده کنید. دقت کنید که دست هایتان عاری از هر گونه آلودگی و کاملا تمیز باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا