Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص ،فواید و عوارض گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون به دلیل بافت خاص خود درهنگام پخت حجم خود را از دست نمی دهد. این گوشت از نظر خواص در مقایسه با سایر گوشت ها در حدی پیشتازاست که به عنوان یک معجزه محسوب می شود. مواد مغذی زیادی در بوقلمون وجود دارد و بنابراین مصرف این گوشت به روش های مختلف سلامتی را بهبود می بخشد.گوشت تیره بوقلمون معمولا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به بوقلمون سفید است، اما چربی و کالری بیشتری نیز دارد.

گوشت بوقلمون تیره به طور کلی حاوی مواد مغذی و مواد معدنی بیشتری نسبت به بوقلمون سفید است، اما چربی و کالری بیشتری دارد. بوقلمون در حالی پخته می شود که دمای داخلی آن به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد. بوقلمون‌های علفزار معمولاً نسبت به بوقلمون‌های پرورشی محتوای امگا ۳ بهتری دارند. کندن پوست بوقلمون مقدار زیادی چربی را از حذف می کند. در این مقاله به طور مفصل درباره خواص و فواید گوشت بوقلمون صحبت می کنیم. باما همراه باشید.

گوشت بوقلمون

خواص ،فواید و عوارض گوشت بوقلمون
خواص ،فواید و عوارض گوشت بوقلمون

این گوشت یکی از گوشت هایی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بوقلمون یکی از پرندگان بومی شمال ایالات متحده آمریکا است و منبع عالی از پروتئین است. دمای لازم برای پخت آن، ۱۶۵ درجه فارنهایت است.

ارزش غذایی بوقلمون

ارزش غذایی به ازای هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)
انرژی ۴۶۵ کیلوژول (۱۱۱ کیلوکالری)
کربوهیدرات
۰ g
قند ۰ g
فیبر خوراکی ۰ g
چربی
۰.۷ g
پروتئین
۲۴.۶ g
ویتامین‌ها
درصد ارزش روزانه
ویتامین (B۱)
۰٪

۰ میلی‌گرم

(B۲)
۸٪

۰.۱ میلی‌گرم

نیاسین (B۳)
۴۴٪

۶.۶ میلی‌گرم

پانتوتنیک اسید (B۵)
۱۴٪

۰.۷ میلی‌گرم

ویتامین ب۶
۴۶٪

۰.۶ میلی‌گرم

فولیک (B۹)
۲٪

۸ میکروگرم

ویتامین ث
۰٪

۰ میلی‌گرم

مواد معدنی مقدار

درصد ارزش روزانه
کلسیم
۱٪

۱۰ میلی‌گرم

آهن
۹٪

۱.۲ میلی‌گرم

منیزیم
۸٪

۲۸ میلی‌گرم

فسفر
۲۹٪

۲۰۶ میلی‌گرم

پتاسیم
۶٪

۲۹۳ میلی‌گرم

سدیم
۳٪

۴۹ میلی‌گرم

روی
۱۳٪

۱.۲ میلی‌گرم

 

خواص و فواید گوشت بوقلمون

خواص ،فواید و عوارض گوشت بوقلمون
خواص ،فواید و عوارض گوشت بوقلمون

می توان گفت که ۸۵ گرم از این گوشت دارای ۱۲۰ کیلوکالری انرژی است و همچنین فاقد کربوهیدرات است. این گوشت حاوی حدود ۲۴ گرم پروتئین و۲ گرم چربی است که شامل  ویتامین‌های B6 و B12و مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، پتاسیم، نیاسین، روی، کولین و سلنیوم است. در صورت جدا کردن پوست، میزان چربی و کالری آن کمتر می شود.

گوشت تیره بوقلمون (بوقلمونی که به طور طبیعی با تغذیه در علفزارها رشد می کند) نسبت به گوشت سفید (بوقلمون پرورش یافته) حاوی ویتامین ها و ویتامین های بیشتری است، اما مقدار کمی چربی و کالری بیشتری نیز دارد. مقدار کمی اسید آمینه تریپتوفان دراین گوشت وجود دارد که باعث افزایش انرژی و کمک به حفظ بافت پروتئینی بدن می کند

همانطور که اشاره شد، این گوشت دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی برای بدن است. با آگاهی از خواص این گوشت، شاید بهتر باشد این گزینه را برای آشپزی و پخت و پز انتخاب کنیم تا کمی تنوع غذایی و تامین نیاز های مورد نظر بدن را به جز مصرف گوشت قرمز و مرغ ارائه دهید.

منبع فوق العاده ای از پروتئین برای بدن

خواص ،فواید و عوارض گوشت بوقلمون
خواص ،فواید و عوارض گوشت بوقلمون

تامین نیاز روزانه پروتئین برای حفظ  سلامت عضلات بسیار اهمیت دارد. حفظ شکل سلول ها و اعصاب به مصرف آن بستگی دارد. با توجه به اینکه منابع غنی پروتئینی مانند ماهی، آجیل، سویا و بسیاری موارد دیگر وجود دارد، این گوشت نیز به دلیل اینکه چربی بسیار کمی دارد و کربوهیدرات آن صفر است، می تواند در رژیم شما اضافه شود.

منبعی عالی ویتامین B

ویتامین‌های گروه B برای تولید انرژی برای بدن، ، تشکیل گلبول های قرمز، سلامت مغز، انتقال پیام های عصبی به مغز مهم هستند. این گوشت منبع فوق‌العاده‌ای از این گروه از ویتامین‌ها است که مخصوصاً برای افراد مسن برای بهره مندی از خواص گوشت بوقلمون ضروری است و می‌تواند از مواردی از جمله بیماری آلزایمر و حواس‌پرتی پیشگیری کند.

مواد مغذی مهم گوشت بوقلمون برای بدن

این گوشت حاوی پتاسیم، منیزیم، روی، سلنیوم و فسفر است. سلنیوم موجود در آن نقش مهمی در تولید هورمون های تیروئید دارد. این موضوع نقش اساسی در تنظیم متابولیسم بدن ایفا می کند.

فواید بوقلمون در بارداری

گوشت را خوب بشویید و تمیز کنید. پختن گوشت در دمای بالا باعث می شود که از بسیاری از بیماری ها جلوگیری شود. در اینجا تعدادی از مزایای بوقلمون در بارداری اشاره شده است.

  • هر صد و بیست گرم از این گوشت شامل تقریباً ۳۲ گرم پروتئین است که دردوران بارداری به آن نیاز است.
  • این گوشت منبع بسیار خوبی از اسیدهای آمینه مهم است. یک ساندویچ گوشت بوقلمون می تواند پروتئین مورد نیاز آن روز را برای شما فراهم کند.
  • این گوشت منبع فوق العاده ای از ویتامین های گروه ب است که شامل B3 و B6  است که ممکن است برای یک بارداری سالم ضروری باشد.
  •  اگر در دوران بارداری نیاز به استفاده از بوقلمون دارید، سعی کنید از بوقلمون طبیعی استفاده کنید.
  •  این گوشت دارای آنتی بیوتیک هایی است که با هیچ دارویی برابری نمی کند.

خواص گوشت بوقلمون برای بدنسازی

کسانی که ورزش های سنگین انجام می دهند باید بوقلمون بخورند. با توجه به اینکه این گوشت دارای پروتئین و کربوهیدرات فوق العاده ای است. گوشت بوقلمون تقریباً ۳۰ گرم پروتئین دارد

گوشت بوقلمون برای مبتلایان به کلیه

افراد مبتلا به نارسایی کلیه باید از غذاهای حاوی پروتئین که شامل گوشت قرمز، ماکیان (مرغ و بوقلمون)، ماهی، میگو، تخم مرغ و محصولات لبنی دوری کنند.

 گوشت بوقلمون برای نقرس

گوشت غاز و بوقلمون پورین بسیار زیادی دارد. در نتیجه، برای درمان نقرس، بهتر است از این گونه گوشت ها دوری کنید.

عوارض مصرف بیش از حد گوشت بوقلمون

خواص ،فواید و عوارض گوشت بوقلمون
خواص ،فواید و عوارض گوشت بوقلمون

با توجه به اینکه این گوشت خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد. اما این دلیلی برای استفاده از آن در مقدار نامتعادل نیست. برای استفاده از خواص بسیاری از غذاها ، مصرف مناسب و به اندازه آنها را فراموش نکنید. گزینه های زیر را در نظر بگیرید:

  • افرادی که دارای بیماری سنگ کلیه هستند با احتیاط بیشتری از این گوشت استفاده کنند زیرا اگزالات در ترکیبات آن یافت می شود.
  • سلنیوم در این گوشت احتما ابتلا به سرطان ها را افزایش می دهد.
  • از مصرف نوع فرآوری شده خودداری کنید.
  • افرادی که دچار بیماری نقرس هستند در مورد استفاده از این گوشت با پزشک خود مشورت کنند.
  • هنگام خرید این گوشت، مراقب باشید که آلوده نباشد. باعث عفونت لیستریا می شود.

 

طرز تهیه گوشت بوقلمون

پخت این گوشت روش خاص خود را دارد. ما در اینجا نکاتی را به شما آموزش می دهیم تا شما این گوشت را با خواص فوق العاده به درستی در خانه بپزید.

روش عالی برای طعم دادن به این گوشت نمک زدن آن است. به این ترتیب نمک به داخل گوشت نفوذ می‌کند و علاوه برمرطوب نگه داشتن گوشت گاو، طعم آن را بسیار لذیذ می‌کند. شما قطعا برای پختن این گوشت دوراه دارید. کباب کنید وآبپز کنید. اگر دوست دارید گوشت کبابی بخورید، توصیه می کنیم قبل از کباب کردن، کره را روی گوشت بوقلمون بمالید. اگر می خواهید  این گوشت را معمولی بپزید ، در روش پخت خود از آبلیمو و آبغوره استفاده کنید.

خطرات مصرف بیش از حد گوشت بوقلمون

علاوه برخواص فراوانی که این گوشت دارد ، باید به مضرات آن نیز اشاره کنیم. این گوشت کم چرب است. این موضوع برای این گوشت مضرات زیادی دارد. همچنین باید از محصولات فرآوری شده بوقلمون پرهیز کرد. درگوشت های فرآوری شده از ترکیب شیمیایی نیتریت استفاده شده است. نیتریت ها با آمین های موجود در گوشت بوقلمون ترکیب می شوند وان نیتروسو را تشکیل می دهند. اما عوارض مصرف این گوشت ها شامل موارد زیر می شود:

  • سرطان
  • بیماری قلبی- عروقی
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • ناباروری

به همین دلیل، تاکید می کنیم که مصرف این گوشت  فرآوری شده تا می توانید کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا