Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش

امروزه یکی از پر طرفدارترین حیوانات خانگی ماهی ها هستند که علاوه بر زیبایی باعث آرامش انسان ها می شوند. به طور کلی ماهی ها به دو دسته تقسیم می شوند، ماهیان گوشتخوار و ماهیان گیاهخوار که دارای خصلت های متنوعی هستند. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را  با انواع ماهی گوشتخوار آشنا می کنیم.

اگر در زمینه حیوانات خانگی علاقه دارید، می توانید به مقالات دیگر این نشریه که درباره حیواناتی چون فنچ، خرگوش بلژیکی، خرگوش لوپ و مینی لوپ، خرگوش فرانسوی، همستر، طوطی کاسکو و طوطی کاکادو است را مطالعه کنید.

انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش
انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش

ماهی گوشتخوار

ماهی های گوشتخواردارای انواع مختلفی است و بیشتر ترجیح می دهد در آب های شیرین زندگی کند. آنها داری خصلت جنگجویی هستند و بهتر است تنها یک جفت از آنها را در آکواریوم نگه داری کنید بنابراین اگر می خواهید انواع مختلفی از ماهی ها را با هم نگه داری کنید، ماهی های گوشتخوار گزینه مناسبی نیستند. تغذیه ماهیان گوشت خوار با موجودات زنده و غذای آماده انجام می شود.

ماهی گوشتخوار پیرانا

جزو خطرناک ترین و جنگنده ترین ماهی گوشتخوار آکواریوم است. منشا پیدایش این ماهی آمریکای جنوبی است، از گونه ای از ماهیان وحشی در طبیعت است که به انسان های زیادی آسیب رسانده است و هرگز نباید در آکواریوم کنار ماهی هایی مانند فلاور هورن،اسکارو پرت نگه داری شود چون به این ماهی ها آسیب می رساند و حتی به جفت خود نیز می تواند آسیب برساند. این ماهی حتی توانایی این را دارد که در عرض چند دقیقه یک گاو را از پای درآورد و بخورد.

دندان های این ماهی مانند کروکودیل جایگزین می شود یعنی به صورت ردیفی، هر ردیف را به دو دسته تقسیم می کند. تغذیه این ماهی با استفاده از کرم خاکی و ماهیان کوچک تر انجام می شود که از قطعه گوشت گاو و قلب نیز می توان استفاده کرد فقط یک نکته هنگام غذا دادن این است که هرگز دست خود را داخل آکواریوم نکنید.

ماهی  گوشتخوارسیچلاید

این ماهی از بزرگترین مهره داران در دنیا به حساب می آید که دارای تنوع زیادی است. این ماهی دارای طول ۲.۵ سانتی متر تا ۱ متر است، این ماهی زندگی اجتماعی را دوست دارد و باید در حدود ۸ تا ۱۲ عدد از آنها را با هم نگه  داری کرد. دمای مناسب برای نگه داری از این ماهی ها ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است و ph مناسب برای آنها ۷.۸ تا ۹ است و از لحاظ تغذیه ای همه چیز خوار است. گوشتخواران دارای انواع مختلفی از جمله سیچیلاید آمریکایی، سیچلایدآفریقایی، سیچیلاید گورخری، سیچیلاید دلفینی، سیچیلاید جاگور، سیچیلاید جک دمسی و غیره اند که دارای خوی وحشی هستند. رنگ این ماهی ها سفید مایل به زرد و رنگ سفید مایل به طوسی که دارای خط های مشکی است.

انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش
انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش

ماهی سیچلاید جک دمپسی

جزو ماهی های سیچیلاید آمریکایی است. این ماهی بومی آمریکای مرکزی، طول بدنش  تا ۲۸ سانتی متر می رسد. آکواریوم محل نگه داری این ماهی به ۲۵۰ لیتر آب نیاز دارد، تغذیه دمپسی با استفاده از کرم خانگی، حشرات، کرم خونی منجمد، میگوی آب شور وغذای بسته بندی مخصوص انجام می شود.

سیچلاید جاگوار

این ماهی جزو ماهی های خشن و قلمرو طلب است. مکان نگه داری از این ماهی باید بزرگ باشد تا خوب رشد کند، جاگورا عاشق خوردن غذاهای زنده است پس بهتر است با ماهی های کوچک نگه داری نشود و ماهی های با اندازه و جثه خودش مناسب هستند تا به آن ها آسیب نرساند، ماهی های سازگار با جاگورا عبارت هستند از جک دمسی، فلاور، سیچیلاید جاگورا اسکار و زندانی.

ماهی گوشتخوار اسکار

از پر طرفدارترین ماهیان گوشتخوار است که انواع مختلفی از جمله اسکار باله بلند، اسکار سلطنتی، اسکار مسی، اسکار تایگر، اسکار البینو و… است. اسکار بومی آمریکای جنوبی و آمازون دارد، این ماهی از رشد خوبی برخوردار بوده و بسیار عصبی و پرخاشگر است تا حدی که اگر ماهی کوچک تر از خود را ببیند به او حمله می کند. دمای مناسب برای نگه داری از این ماهی ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است و ph ۶.۵ تا ۷.۵ مناسب برای این ماهی است، تغذیه این ماهی با استفاده از پولکی، کم خونی، کرم خاکی و حبه ای است و خیلی ماهی پر اشتهایی است.

انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش
انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش

ماهی گوشتخوار پنگوسی

از بزرگترین ماهیان گوشتخوار است که به دو دسته تقسیم بندی می شود، پنگوسی شکاری و پنگوسی معمولی. پنگوسی شکاری دارای خوی درنده و جنگجو است بنابراین برای نگه داری در آکواریوم توصیه نمی شود، این ماهی دارای پوستی بسیار زیبا و براقی است که جذابیت خاصی دارد. دمای مناسب برای نگه داری از آن ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است و ph مناسب برای آن ۶.۵تا ۷.۵ است. تغذیه این ماهی از طریق غذاهای گوشتی مخصوص ماهی انجام می شود، سازگار است و دیگر ماهی های گوشتخوار را در کنار خود می پذیرد.

ماهی گوشتخوار فلاور هورن

این ماهی  بسیار باهوش است و مهارت یادگیری بالایی دارد به طوری که قابل تربیت است. مکان نگه داری از این ماهی باید بزرگ باشد در حدود ۲۰۰ گالن آب نیاز است. دمای مناسب برای نگه داری از این ماهی ۲۸ درجه سانتی گراد است و ph آب تاثیری در زندگی این ماهی ندارد، آبی که کلر دار است برای نگه داری از این ماهی مناسب است. تغذیه این ماهی به وسیله غذاهای خشک و غذاهای گوشتی از جمله میگو انجام می شود. فلاور هورن بسیار قلمرو طلب است بنابراین نباید در کنار ماهی های دیگر نگه داری شود.

ماهی گوشتخوار نایف

ظاهر این ماهی بسیار شبیه چاقو است و به دلیل این ظاهر طرفداران زیادی دارد که دوست دارند در آکواریوم خود از این ماهی داشته باشند. این ماهی بسیار جهنده است بنابراین آکواریومی که برای نگه داری از آن استفاده می شود باید بسیار محکم باشد تا با ضربه های نایف خراب نشود. نایف در طول روز می خوابد و در شب فعالیت دارد، دمای مناسب برای نگه داری از آن ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است و ph مناسب برای آن ۵.۵ تا ۷ است. تغذیه آن با استفاده ازغذاهای خشک وغذاهای گوشتی مانند میگو و جگر گاو انجام می شود.

ماهی گوشتخوار پرت

این ماهی یکی دیگر از گونه های سیچیلاید است که بسیار پر طرفدار است. این ماهی به طوطی ماهی معروف است. پرت تقریبا صلح جو است فقط در زمان تخم گذاری قلمرو طلب می شود، دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است و طرح های گوناگونی بر روی بدن خود دارد. این ماهی یک ماهی هیبریدی است و جنس نر آن عقیم می باشد و برای تولید مثل با ماهی های مانند فلاور، تگزاس و سوروم جفت گیری می کند. دمای مناسب برای نگه داری از این ماهی ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است و phمناسب برای آن ۶.۵تا ۷.۵است، پرت ها رشد خوبی دارند، تغذیه این ماهی ها با استفاده از غذاهای خشک، غذاهای گوشتی مانند دل گوساله یا ماهی کیلکای ریز شده انجام می شود.

ماهی گوشتخوار پف کننده

این ماهی های گوشتخوار باید به تنهایی زندگی کنند، آن ها دارای رنگ ها و طرح های بسیار متنوع و زیبایی اند. طول این ماهی بین ۲ سانتی متر تا ۱ متر متغیر است، مکان زندگی این ماهی باید بزرگ باشد هرچقدر مکان زندگی این ماهی بزرگتر باشد به راحتی رشد می کند و بزرگ می شود. بهتر است ماهی پف کننده در کنار ماهی های دیگر گوشتخوار نگه داری نشود چون آنها شکارچیان سمی هستند.

انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش
انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش

ماهی گوشت خوار آرووانا

این گروه از ماهی ها بسیار بزرگ هستند، دارای طول عمر طولانی اند و عمر این ماهی را تا ۲۰ سال نیز گزارش داده اند. طول بدن این ماهی تا ۱ متر می رسد و مکان زندگی آن بهتر است بزرگ باشد تا خوب رشد کند. این ماهی به خوبی پرش می کند باید آکواریوم محل نگه داری از آن لبه های بلندی و در داشته باشد تا بیرون نپرد. تغذیه ماهی آرووانا باید با استفاده از غذاهای خشک و غذاهای گوشتی انجام شود، فقط یک نکته هنگام غذا دادن مراقب دستان خود باشید. این ماهی دندان های قدرتمندی دارد که در همه نقاط دهانش حتی روی زبان آن پخش است.

انواع گربه ماهی

جزو ماهیان گوشتخوار است از معروف ترین آنها می توان پنکوسی را نام برد. منشا این ماهی جنوب شرق آسیا است، طول بدن آن در آکواریوم تا حدود ۴۵ سانتی متر است ولی در طبیعت خیلی بزرگتر است. پنکوسی سرعت رشد بالایی دارد و در شرایط مناسب عالی رشد می کند. این ماهی دارای خوی و خصلت عصبی است و ماهی بسیار فعالی محسوب می شود. یک نکته در مورد پنوکسی این است که قدرت بینایی کمی دارد و برای پیدا کردن غذا با مشکل روبرو می شود، بنابراین مکان نگه داری آن باید خیلی روشن باشد. برای این که این ماهی شاداب و سرحال باشد بهتر است به صورت دسته های ۳ یا ۴ تایی نگه داری شوند.

ماهی گوشتخوار تترا و بتا

برای مبتدیان که علاقه به نگه داری ماهی دارند گزینه مناسبی اند. این دو ماهی جثه کوچکتری دارند و مکان نگه داری از آن ها لازم نیست زیاد بزرگ باشد. شرایط نگه داری از تترا و بتا آسان و راحت است.

انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش
انواع ماهی گوشتخوار و قیمت خرید و فروش

ماهی گوشتخوار سیامی

ماهی سیامی که با نام ماهی جنگجو نیز شناخته می شود، دارای تنوع رنگی بسیار زیادی بوده و بسیار فعال و پر انرژی است. طول بدن این ماهی بیشتر از ۷ سانتی متر است و خوی و خصلت تهاجمی دارد. در صورت نگه داری از آن این نکته را به یاد داشته باشید هیچ وقت دو تا از این ماهی را در یک مکان نگه داری نکنید چون با هم درگیر می شوند و ممکن است منجر به مرگ یکی از آن ها شود.

قیمت خرید و فروش انواع ماهی گوشتخوار

قیمت این ماهی ها نسبت به ماهیان گیاهخوار گران تر است. برای خرید ماهی گوشتخوار بهتر است از پت شاپ ها و سایت های معتبر کمک بگیرید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا