Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

طوطی کاکادو یا کاکاتو (cockatoo) که در ایران آن ها را با نام باراتا نیز می شناسیم، زیبایی منحصر به فردی به خصوص در قسمت تاج یا کاکلشان دارد. تاج این طوطی ها وقتی احساساتی می شوند راست می شود و زیبایشان را بیشتر می کند. کاکاتو ها معمولا بین ۳۰ تا ۷۰ سال عمر می کنند و حدود ۲۱ گونه از آن ها در سراسر جهان وجود دارد. این پرندگان زیبا علاوه بر تاج منقاری ضخیم و خمیده دارند که توجه را جلب می کند و گونه های بالغ آن تقریبا به طول ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر هستند. این مقاله ما که در سایت نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قرار داده ایم می خواهد درباره تاریخچه، ویژگی های ظاهری، تغذیه، زیستگاه، نحوه نگهداری و قیمت خرید و فروش طوطی های نژاد کاکادو توضیح بدهد.

اگر در زمینه حیوانات خانگی علاقه مند هستید، می توانید به مقالات دیگر این نشریه که درباره نژاد های مختلف گربه از جمله پرشین، اسکاتیش فولد، بنگال یا نژاد های مختلف سگ ها مثل سنت برنارد و پامرانین و سایر حیوانات خانگی و پرنده ها از جمله فنچ، عروس هلندی، همستر و … اند، مراجعه کنید.

طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

خواستگاه و تاریخچه طوطی کاکادو

همه انواع گونه های این طوطی های زیبا از مناطقی از جمله جزایر سلیمان، جزایر اطراف اقیانوسیه، فیلیپین، مالزی، گینه نو و جزایر شرقی اندونزی نشات می گیرند. کاکاتو هایی مثل کوکاتیل و گالاه زمین های پهناور و روبازی که بذر چمن زیاد دارند را دوست دارد و در کل در مناطق مختلفی از جنگل ها بالپین تا گیاهان حرا زندگی می کنند.

خصوصیات ظاهری طوطی کاکادو

خصوصیت بارز این طوطی ها در واقع تاج یا کاکلشان است که در هنگام ابراز احساسات مثل زمان خوشحالی، هیجان یا شنیدن آهنگی شاد برافراشته می شود و زمانی که پرنده بترسد یا احساس شرم کند، تاجش را جمع می کند. کاکاتو منقار بزرگ و U شکل و ضخیم با پنجه های قدرتمندی دارد و با توجه به جثه بزرگی که دارد، وزنش هم بالاست. منقار بزرگ و قوی که این طوطی ها دارند به آن ها این امکان را می دهد که بتوانند به راحتی غذا، شاخه درختان، اشیا و حتی دست و انگشت انسان ها را بجوند.

با توجه به ویژگی های ظاهری که ذکر کردیم، احتمال خیلی بالایی دارد که این طوطی ها وسایل منزل. را بشکنند و به آن ها آسیب برسانند، علاوه بر این صدای این طوطی ها خیلی زننده و دلخراشی دارند و حتی ممکن است با صدای بلند داد بزنند. غذای این پرنده ها در طبیعت سبزیجات و میوه ها است و از آن جایی که ممکن است این مواد غذایی آن ها را مسموم کنند، این پرندگان برای سم زدایی خاک می خورند، پس اگر می خواهید از یک کاکادو نگهداری کنید، بهتر است مقداری خاک هم در اختیارش قرار بدهید.

طول عمر

در بدترین حالت و در طبیعت این طوطی ها بین ۲۰ تا ۴۰ سال عمر می کنند و اگر شرایط زندگی، سلامتی و تغذیه مناسبی داشته باشند حداکثر تا ۷۰ سال هم عمر می کنند.

رنگ

بیشتر کاکادو ها به رنگ سفید هستند ولی بعضی از گونه های نادر آن ها رنگ های تیره تری دارند. از طرفی اطراف چشم بعضی از گونه های کاکادو حلقه روشنی وجود دارد، مثلا دور چشم کاکادوی نخل لکه بزرگ و قرمزی وجود دارد و تا قسمتی از پوست صورت پرنده را پوشانده است.

طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

ویژگی های رفتاری و خلق و خو طوطی کاکادو

کاکادو ها مهربان و اجتماعی هستند و فعالیت زیادی دارند، این پرندگان دوست دارند با صاحبشان وقت بگذرانند، ارتباط برقرار کنند و برای این بتوانند اجتماعی شوند نیاز به محبت دارند و باید وقت زیادی برایشان صرف کنید. اگر به این طوطی ها توجه و محبت نکنید، رفتار های خشن از خودشان نشان می دهند و افسرده می شوند. رفتار های غافلگیرانه برای این طوطی ها خوب نیست و باعث ترسشان می شود.

رابطه با کودکان

رابطه این طوطی ها با کودکان خیلی خوب نیست به طوری که ممکن است با منقار قدرتمند و پنجه هایشان به آن ها آسیب برسانند.

آواز

در کل نسبت به سایر انواع طوطی کاکادو ها کم حرف تر اند ولی می توانند به راحتی تقریبا هر جمله یا کلمه ای که می شنوند را تقلید و تکرار کنند. البته این که طوطی تان چه میزانی از کلمات را یا بگیرد تا حدود زیادی بستگی به این دارد که شما چه قدر با او تمرین می کنید. بهترین انواع کاکادو ها کاکادو های تاج بلند و گاک هستند که بسیار عالی صحبت می کنند. البته از آن جایی که کاکادو ها صدای ناهنجاری دارند و گاهی ممکن است فریاد بکشند، برای همه مناسب نیستند و ممکن است باعث آزار اطرافیانتان شوند.

آموزش سخن گفتن به طوطی کاکادو

کسی که می خواهد به کاکادو آموزش دهد، باید پشتکار و صبوری زیادی داشته باشد و این کار را با حوصله انجام دهد تا در نهایت طوطی بتواند صحبت کند. بهتر است آموزش را با کلمات کوتاه و راحت آغاز کنید تا طوطی بتواند راحت تر و پله پله آموزش ببیند.

طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

پر طرفدار ترین گونه های طوطی کاکادو

کاکادو نخل سیاه که بیشتر به رنگ سیاه هستند، یکی از کمیاب ترین و زیباترین گونه های این طوطی ها هستند. این پرندگان پر هایی به رنگ دودی و خاکستری تیره دارد که لبه آن ها به رنگ صورتی مایل به قرمز است.

تغذیه طوطی کاکادو

بادام، سبزیجات، میوه ها، ارزن، تخم کتان، پسته، تخمه و دانه های مختلف غذای طوطی های کاکادو است. اگر طوطی شما بزرگ است می توانید گردو یا بادام های سخت و بزرگ هم به او بدهید. سبزیجاتی مانند کاهو و میوه ای مثل سیب را حتما در برنامه غذایی طوطی تان جا بدهید و حبوبات پخته نیز برایشان مفید است. اگر کلسیم، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز این طوطی ها را که معمولا در سبزیجات و میوه ها وجود دارد تامین کنید، پرهایشان جلا و درخشند گی خاصی خواهد داشت.

البته می توانید برای تامین این مواد از مکمل ها نیز استفاده کنید. این طوطی ها می توانند سر میز با شما غذا بخورند البته نباید غذاهایی را که دستگاه گوارششان را تحریک می کند مثل ادویه جات، پنیر یا نمک ها را بخورند.

غذاهای ممنوعه

غذاهایی که چربی یا نمک زیادی دارند برای این طوطی ها مضر هستند و غذاهایی مثل بیسکویت، تنقلات، شکلات، چیپس، پفک و انواع لواشک ها هم برای این پرنده ها خوب نیست.

طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

نحوه نگهداری از طوطی کاکادو

از آن جایی که طوطی های کاکادو منقار قوی دارند، بهتر است آن ها را داخل قفس های محکمی که از جنس فولاد ضد زنگ یا آهن فرفوژه است، نگه دارید. اگر می خواهید به طوطی تان امکان ورزش بدهید می توانید در کناره های قفسش میله های افقی اضافه کنید. این قفس ها را باید بسته به سایز کاکادو ها تهیه کنید. مثلا گونه های کاکادوی کوچک مثل سینه صورتی، گوفین و کاکل سفید نیاز به قفس های کوچکتری دارند.

کاکادوهای بزرگتری مثل نخل، مولوکان و چتر نیز به قفس های بزرگتری احتیاج دارند. این پرندگان برای این که بتوانند سالم بمانند باید حداقل ۱۰ تا ۱۲ ساعت در شب بخوابند و در زمان طلوع خورشید بیدار می شوند تا به شما اطلاع دهند. پوست بدن و پر های کاکاتو ها گرد و غبار های ریزی تولید می کند که برای کسانی که آلرژی دارند مضر است و برای همین بهتر است حداقل یک بار در هفته آن ها را به حمام ببرید.

طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
طوطی کاکادو چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

نحوه تشخیص طوطی کاکادو نر و ماده

تشخیص جنسیت کاکادو ها گاهی از روی رنگ پرهایشان قابل تشخیص است رنگ پرهای گونه های نر و ماده این پرنده ها در بعضی با یکدیگر متفاوت است. در کاکادو های سرگرد میچل و سفید رنگ رنگ چشم طوطی نر قهوه ای تیره و رنگ چشم گونه ماده قرمز است. البته آزمایش DNA تنها روش مطمئنی است که از طریق آن می توانیم کاکادو های نر و ماده را از هم تشخیص بدهیم.

قیمت خرید و فروش انواع طوطی کاکادو

اگر می خواهید یک کاکادو تهیه کنید، حتما آن را از فروشگاه های معتبر یا سایت های اینترنتی مطمئن تهیه کنید. قیمت خرید و فروش طوطی کاکادو به گونه، وضع سلامتی، توانایی صحبت و شکل و اندازه آن ها بستگی دارد و مانند هر چیزی قیمت آن دائم در حال نوسان است.

طوطی کاکادو در ایران

طوطی کاکادو در ایران پرنده محبوبی است و به عنوان حیوان خانگی در بین دوست داران پرنده رایج است. کاکادوها به خاطر خلق و خوی منحصر به فرد خود در میان گونه های پرندگان خانگی شناخته شده اند. آنها پرندگانی باهوش، دوست داشتنی و مهربان با اجتماعی شدن مناسب و توجه فراوان هستند. با این حال، آنها همچنین می توانند وقت صاحب خود را طلب کنند، مستعد بدخلقی هستند و اگر نیازهایشان برآورده نشود، می توانند مشکلات رفتاری ایجاد کنند. تمایل آنها به بیان احساسات خود را با صدای بلند اضافه کنید و متوجه می شوید که چرا کاکادوها معمولاً برای صاحبان پرنده بی تجربه یا اولین بار توصیه نمی شوند.

بزرگ کردن کاکادو به درستی تعادل ظریفی است که با آن به اندازه کافی رام شود، اما به آنها زمان کافی می دهید تا یاد بگیرند که با آن مشکلی نداشته باشند. در غیر این صورت، ممکن است به گونه ‌ای بزرگ شوند که بیش از حد به انسان ‌ها وابسته باشند و نتوانند با تنها ماندن کنار بیایند. یک کاکادو که به خوبی اجتماعی شده و به خوبی پرورش یافته، یک حیوان خانگی بازیگوش، نوازشگر و اغلب به شدت سرگرم کننده است. آنها از گذراندن وقت با صاحبان خود لذت می برند و دوست دارند خودنمایی کنند و در مرکز توجه باشند. این ویژگی‌ های خلقی به توضیح اینکه چرا کاکادوها با وجود چالش ‌هایی که گاهی اوقات با آنها مواجه می‌ شوند، پرندگان خانگی محبوب هستند، کمک می ‌کند.

از آنجایی که کاکاتوها به طور طبیعی در گله های بزرگ زندگی می کنند، پرندگان خوش صدایی هستند که دائماً بین خود یا با انسان های خود ارتباط برقرار می کنند.  خوشبختانه، می توان به کاکادوها یاد داد که به جای جیغ زدن، «از کلماتشان استفاده کنند». کاکادوها به اندازه انواع دیگر طوطی ها در صحبت کردن خوب نیستند اما در کپی کردن صداها از جمله گفتار انسان عالی هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: طوطی ماکاعو

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا