Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

دستگاه لیزر کندلا چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن

روش هایی مانند اپیلاسیون، کرم های اصلاح و.. موهای زائد را از بین می برند اما به فولیکول های مو آسیبی نمی رسانند. دستگاه لیزر کندلا این مشکل را برطرف می کند. در روش های دیگر طی یک تا چند هفته موها دوباره رشد می کنند. لیزر موهای زائد باعث کاهش طولانی مدت در میزان رشد مو و در بسیاری از موارد حذف مو ها می شود.

در این بخش از نشریه جهان شیمی فیزیک، به معرفی و بررسی دستگاه لیزر کندلا می پردازیم. هم چنین با جستجو در نشریه می توانید در مورد سایر دستگاه ها از جمله دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم، دستگاه لیزر تیتانیوم، دستگاه لیزر الکساندریت، لیزر فرکشنال، دستگاه لیزر IPL و دستگاه لیزر هایفو، اطلاعات جامعی به دست آورید. لطفا با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر کندلا چیست؟

دستگاه های لیزر کندلا با نام تجاری Gentle pro تولید و عرضه می شوند. این برند در سه مدل زیر وجود دارد.

دستگاه لیزر کندلا چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن
دستگاه لیزر کندلا چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن

دستگاه لیزر کندلا الکس (Candela Alex)

این دستگاه با نام تجاری Gentle Lase Pro در شرکت کندلا تولید می شود. لیزر کدلا الکس یکی از جدید ترین دستگاه های رفع موهای زائد در بازار است. این دستگاه از انواع دیگر لیزر سریع تر عمل می کند. همان طور که از نامش پیداست دستگاه لیزر کندلا الکس از کریستال الکساندریت بهره می گیرد. در واقع این دستگاه از میله های کریستالی الکساندریت به عنوان منبع لیزر استفاده می کند. با تاباندن نوری با طول موج ۷۵۵ نانومتر برای تمام بیمارانی که دارای طیف پوستی ۱ تا ۳ (روشن تا سبزه) هستند کاربرد دارد.

دستگاه لیزر کندلا مدل جنتل یاگ پرو (Gentle Yag Pro)

دستگاه لیزر جنتل یاگ پرو را می توان برای پوست های تیره و سبزه (طیف پوستی ۴ تا ۶) به کار برد. این دستگاه بازدهی خوبی دارد و پوست های برنزه شده نیز تا حدودی می توانند با آن درمان شوند. لیزر کندلا یاگ با استفاده از طول موج ۱۰۶۴ نانومتر لیزر موها را به راحتی و با سرعت بالا و ایمنی کافی انجام می دهد. از این دستگاه برای رفع موهای زائد پاها، نواحی شکم، کمر و صورت استفاده کرد.

هم چنین از دستگاه لیزر کندلا مدل جنتل یاگ پرو می توان برای اهداف درمانی مانند برداشتن لکه های کبدی، برداشتن خال، حذف ضایعات سطحی پوست و درمان ناهنجاری های عروقی بهره برد.

دستگاه لیزر کندلا جنتل مکس پرو

ویژگی بارز این دستگاه (Gentle Max Pro) در قابلیت تنظیم هر دو طول موج دستگاه الکساندریت و یاگ با اندازه پرتو لیزر ۱۸ میلی متر است. در واقع با خرید دستگاه لیزر جنتل مکس پرو، دو دستگاه کندلا الکس و کندلا یاگ را در اختیار خواهید داشت. با سیستم دو طول موجی این دستگاه می توان مناطق وسیع تری از بدن را طی یک یا چند جلسه درمان کرد.

لیزر کندلا جنتل مکس پرو به روز ترین تکنولوژی در زمینه لیزر های زیبایی است. علاوه بر بهره گیری از چندین طول موج، وجود صفحه نمایش لمسی برای تنظیم گزینه های محتلف لیزر کردن از تفاوت های بارز این دستگاه با نمونه های مشابه است.

دستگاه لیزر کندلا ساخت کجاست؟

این دستگاه ساخت شرکت Candela Co امریکا است. از سال ۱۹۷۰ شرکت کندلا شروع به فعالیت کرده و توانسته اعتبار بالایی کسب کند. تصلی ترین شعار شرکت کندلا تولید دستگاه های موثر، پیشرفته، ایمن و مقرون به صرفه است. در حال حاضر لیزر های کندلا با فناوری های مختلفی مانند رادیو فرکانس، اولتراسوند و لیزر های نوری جهت اهداف درمانی و زیبایی به بازار تجهیزات پزشکی عرضه می شوند. این شرکت با بیش از نیم قرن تجربه در طراحی و تولید انواع دستگاه های لیزر درمانی و زیبایی، دارای گواهینامه های معتبر و تاییدیه FDA است.

کاربرد دستگاه لیزر کندلا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

دستگاه لیزر کندلا مکس پرو علاوه بر حذف مو های زائد و به طور کلی زیبایی، کاربرد های درمانی بیشتری دارد. این کاربرد ها شامل حذف رگهای روی صورت، واریس پا، خال، دریاچه وریدی، موهای زیر پوستی، رفع کک و مک، لکه های مربوط به افزایش سن، کاهش چین و چروک، ضایعات عروقی و ضایعات رنگی، کراتوز سبورئیک، همانژیوما، آسیب دیدگی ناشی از نور خورشید، جوش های بعد از اصلاح، عفونت قارچی ناخن و آکنه هستند.

لیزر کندلا چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن
دستگاه لیزر کندلا چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن

لیزر کندلا درد دارد؟

در طول جلسات درمانی به آسانی در یک صندلی مخصوص دراز می کشید. در طول درمان یک عینک محافظ برای جلوگیری از آسیب به چشم هایتان داده می شود. درمان با لیزر کندلا به دلیل سیستم خنک کننده پیشرفته آن برای اکثر بیماران ناراحت کننده نیست.

لیزر های کندلا با امکان انتخاب بین دو سیستم خنک کننده باعث بهبود عملکرد دستگاه شده اند. این سیستم ها خنک کننده های هوای تنظیم دستی (ACC) و خنک کننده با کیفیت و پویا (DCC) است. سیستم خنک کننده دستی می تواند جریان هوای شدیدی را در دمای مشخص روی ناحیه مورد نظر پخش کند. سیستم خنک کننده دینامیک نیز قادر است یک جریان خنک از کریوژن را قبل و بعد از تابش لیزر روی محل مورد نظر اسپری نماید.

این سیستم متفاوت دستگاه لیزر کندلا به این معنی است که افراد در طول درمان احساس راحت تری خواهند داشت. البته در مواردی که مراجعه کننده حساس باشد نسبت به یک فرد معمولی درد بیشتری را حس خواهد کرد. بهتر است با پزشک مشورت کنید تا از یک کرم بی حس کننده برای پوست شما استفاده شود.

ممکن است پوست شما بعد از درمان چند دقیقه تا چند ساعت قرمز شود. این حالت طبیعی است و دردی نخواهد داشت. پس از برطرف شدن قرمزی، نتیجه مطلوب (همان پوست صاف و کمتر شدن مو ها) را خواهید دید. تعداد جلسات درمان مهم نیستند چرا که فولیکول های درمان شده دیگر توانایی رشد مو را ندارند.

لیزر کندلا چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن
لیزر کندلا چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن

دستگاه لیزر کندلا در بارداری

لیزر کندلا برای هر ناحیه از بدن که بخواهید ظاهری بدون مو داشته باشد، قابل استفاده است. استفاده از لیزر کندلا برای خانم های باردار بی خطر است. البته استفاده از دستگاه لیزر بایستی برای نواحی به جز ناحیه تحتانی شکم مورد استفاده قرار گیرد. در مورد خطر آن برای نوزاد، پزشکان معتقد هستند که خطری ندارد. با این وجود بایستی احتمال هر گونه آسیب و خطر برای جنین و مادر را از بین برد. بنابراین حتما با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

هزینه درمان با لیزر های کندلا

همان طور که اشاره کردیم دستگاه های لیزر کندلا انواع مختلفی دارند و کلینیک های زیبایی هرکدام بنا به اهداف و نیاز مشتریان خود از این دستگاه ها را استفاده می کنند. به همین دلیل قیمت های متفاوتی برای هر جلسه از بین بردن موهای زائد توسط این لیزر وجود دارند.

 

به طور کلی قیمت از بین بردن موهای زائد از ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود. برای درمان های دیگر به ۱ میلیون تومان هم می رسد. این قیمت با توجه نوع خدمات کلینیک های زیبایی و منطقه شما، متغیر خواهد بود. بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک های زیبایی و درمانی از شرایط و هزینه هر جلسه درمانی مطلع شوید.

قیمت دستگاه لیزر کندلا

قیمت دستگاه های لیزر با توجه به وارداتی بودن آنها وابسته به نرخ ارز هستند. این قیمت در مدل های مختلف لیزر کندلا نیز به دلیل کارایی، امکانات و قدرت هریک از آن ها متفاوت خواهند بود. در حال حاضر انواع دستگاه های لیزر کندلا از ۱ میلیارد تومان تا ۴ میلیارد تومان به فروش می رسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا