Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص گوشت ماهی تیلا پیلا چیست؟ عوارض، فواید و قیمت خرید آن

گوشت ماهی تیلا پیلا منبع غنی از پروتئین و مواد مغذی است. مطابق با آمار سازمان شیلات  و اقیانوس شناس کانادایی تیلاپیا در جهان دومین ماهی پروشی محسوب می شود و ممکن است در کشور های آسیایی مانند فیلیپین و میانمار ،چین، مالزی، اندونزی، بنگلادش بسیار معروف باشد. فیله این ماهی در کشورهای آمریکایی پرورش داده نمی شود و از کشورهای آسیایی مانند چین وارد می شود.

با وجود طرفداران زیاد این ماهی، ولیکن  این ماهی ارزش غذایی پایین تری نسبت به ماهی های مختلف یا حتی غذا های ناسالم مثل دونات و برگر گوشت دارد. گوشت تیلاپیا دارای محتوای اسید چرب امگا ۶ بیشتری نسبت به امگا ۳ است (۱۱ برابر) که می تواند بیماری قلبی، آسم و آلرژی را بدتر کند ( امگا۶ تیلاپیلادو برابر مقدار امگا ۶ در دونات ها و برگرهااست).

در مورد رنگ گوشت و بسته بندی ماهی تیلاپیا باید توجه داشت که رنگ ماهی تیلاپیا خیلی سفید نیست بلکه به آن co2 و کلر می زنند و رنگ گوشت تیلا پیلا در اصل تیره است. همچنین لکه های قرمز رنگ روی ماهی به دلیل مواد تغییر می کند و و در حقیقت  قهوه ای رنگ است.

آیا ماهی تیلاپیا برای خوردن  ایمن است؟

خواص گوشت ماهی تیلا پیلا چیست؟ عوارض، فواید و قیمت خرید آن
خواص گوشت ماهی تیلا پیلا چیست؟ عوارض، فواید و قیمت خرید آن

زمانی که پرورش دهندگان ماهی را در شرایط مناسب و خوب پرورش میدهند، ماهی ها برای خوردن بی خطر هستند . ماهی تیلاپیا را به دلیل محتوای جیوه کم و آلودگی به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای زنان باردار یا شیرده و کودکان بالای ۲ سال قرار دهید.

آیا تیلاپیا سمی است؟

مواد شیمیایی سمی هستند و می توانند محیط زیست را آلوده کنند و برای سلامتی  انسان مضر هستند. آنها می توانند در بافت های حیوانات، ماهی ها و صدف ها نفوذ کنند و مردم می توانند آن ها را بخورند. اغلب کشورها مواد غذایی را برای آلودگی دیوکسین آزمایش می کنند.

غذای حیوان آلوده منبع دی اکسین است. تا زمانی که غذاهایی را مصرف کنید که دارای استاندارد های ایمنی باشد ، بعید است که دارای درجات سطوح سمی  باشد. ماهی تیلاپیا سمی تر از انواع ماهی های مختلف نیست.

ارزش غذایی ماهی تیلاپیا

 

خواص گوشت ماهی تیلا پیلا چیست؟ عوارض، فواید و قیمت خرید آن
خواص گوشت ماهی تیلا پیلا چیست؟ عوارض، فواید و قیمت خرید آن

این ماهی منبع سرشار از پروتئین و مواد مغذی است.تیلاپیا منبع بسیار موثر از پروتئین است. در ۳.۵ اونس (۱۰۰گرم)، دارای ۲۶ گرم پروتئین و دارای ۱۲۸ کالری است. حتی بیشتر از مقدار پروتئین، مقدار ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماهی بسیار قابل توجه است. ماهی تیلاپیا سرشار از نیاسین، ویتامین b12، فسفر، سلنیوم و پتاسیم است.

یک وعده ۳.۵ اونسی شامل موارد زیر است:

  • کالری ۱۲۸
  • کربوهیدرات صفر گرم
  • ۲۶ گرم پروتئین
  • سه گرم چربی
  • نیاسین ۲۴ درصد
  • ویتامین B12 حدود ۳۱٪ از نیاز روزانه بدن
  • فسفر ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن
  • سلنیوم ۷۸ درصد از نیاز روزانه بدن
  • پتاسیم ۲۰ درصد از نیاز روز انه بدن

تیلاپیا همچنین منبعی از پروتئین بدون چربی که فقط  ۳ گرم چربی در هروعده غذایی دارد. با این حال این ماهی چربی این ماهی  شهرت بدی دارد.

مزایای ماهی تیلاپیا برای سلامتی

۱- مفید برای استخوان ها: ماهی تیلاپیا به دلیل داشتن کلسیم و فسفر برای حفظ و رشد استخوان ها مفید است. آخرین تحقیقات نشان داده است که این ماهی دارای مقادیر زیادی کلاژن است که برای استخوان ها و مینای دندان بسیار مهم است.

۲- پیشگیری از سرطان: گوشت این ماهی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند در جلوگیری از سرطان بسیار مفید باشد. آنها می توانند از فعالیت رادیکال های آزاد را مهار کنند. بلکه استرس اکسیداتیو و جهش را در سلول های سالم کاهش می دهند.

۳- مفید در فعالیت های مغزی: مصرف آن باعث تقویت عملکرد دستگاه عصبی می شود. تیلاپیا حاوی امگا ۳ است که از بیماری های مغزی پیشگیری می کند و حافظه را بهبود می بخشد.

۴- از قلب محافظت می کند: امگا ۳ موجود در این ماهی به کاهش فشار خون کمک می کند و از سکته قلب و سخت شدن رگ های قلب جلوگیری می کند.

۵- جلوگیری از پیری: اگر تقریباً نگران علائم و نشانه های پیری هستید، باید از ماهی تیلاپیا استفاده کنید. زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که شامل ویتامین E است که برای منافذ و پوست بسیار مفید است و التهاب و استرس را کاهش می دهد.

۶- کاهش وزن: تیلاپیا به دلیل داشتن پروتئین بالا و کالری کم به کاهش وزن کمک می کند و یکی از راه های مناسب برای کاهش مصرف کالری است.

۷- مناسب برای بیماران تیروئیدی: تیلاپیا حامل سلنیوم است که در تنظیم غده تیروئید و تقویت عملکرد هورمون های تیروئید نقش اساسی دارد و از بیماری های مرتبط با اختلال تیروئید که شامل اضافه وزن و لاغری می باشد، جلوگیری می کند.

۸- ترمیم زخم: کلاژن موجود در گوشت این ماهی می تواند در التیام زخم بسیار قوی باشد.

۹- باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود: تیلاپیا دارای ترکیباتی است که عمکرد گلبول های سفید خون را بهبود می بخشد و از بدن در برابر مواد مضر محافظت می کند.

مضرات ماهی تیلا پیلا

محققان کشف کرده‌اند که ماده دیوکسین با رشد و پیشرفت سرطان‌ها مرتبط است، در ماهی تیلاپیا به دلیل غذاهایی که  می‌خورد، یافت می‌شود. با این حال، این بدان معنا نیست که به طور کلی حاوی آلاینده ها را است. همیشه  بهتر است که  ماهی صید شده را مصرف کنید. اگر قصد خرید ماهی پرورشی را دارید، باید به دنبال ماهی هایی باشید که فاقد هورمون، آنتی بیوتیک، آفت کش ها و دارای مجوز هستند.

خوردن ماهی تیلاپیا بدتر از مصرف گوشت قرمز است

ممکن است تعجب کنید، اما برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که میانگین اسیدهای چرب ماهی تیلا پیلا بیشتر از گوشت قرمز  است. در سال ۲۰۰۸، محققان دانشکده پزشکی Wake Forest مقاله ای را منتشر کردند که سطح اسیدهای چرب را در میان ماهی های پرورشی مشهور مقایسه می کرد. محققان دریافته‌اند که تیلاپیا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار کمتری نسبت به سایر ماهی‌ها از جمله ماهی سالمون و ماهی خال مخالی است. در این نظریه، دانشمندان بر این باورند که  این موضوع می‌تواند منجر به بیماری قلبی، سرطان و سایر مشکلات شود.

تیلاپیا می تواند باعث بیماری آلزایمر و بیشتر سرطان ها شود

تیلاپیا ۱۰ برابر بیشتر از سایر ماهی های پرورشی سرطان زا است. این به دلیل است که پرورش دهندگان معمولاً غذاهایی مانند با فضولات، آفت کش ها و مواد شیمیایی صنعتی به ماهی ها می دهند. همچنین ، ماهی ممکن است حاوی مقادیر زیادی اسید آراکیدونیک باشد که با بیماری هایی مانند آلزایمر مرتبط است.

آنتی بیوتیک ها برای اصلاح ماهی و افزایش سریع آنها استفاده می شود

تیلاپیا با آنتی بیوتیک ها، مالاکیت سبز و متیل و هورمون تستوسترون تغذیه می شود تا ماهی ها سریعتر رشد کنند. استفاده از رنگ شیمیایی مالاکیت در سال ۱۹۸۳ به دلیل سرطان زا بودن آن ممنوع شد.

در سال ۲۰۰۷، FDA پس از یافتن مواد ضد میکروبی، مالاکیت سبز و فلوروکینولون‌های نیتروفوران، جنتیانای زرد-بنفش که برای درمان عفونت‌های قارچی در نظر گرفته می‌شوند و در نهایت سرطان‌زا هستند، حمل و نقل ماهی‌های کشت‌شده از چین را متوقف کرد. در حالی که از فلوروکینولون ها برای افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی استفاده می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا