Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص اپتی وومن گلدن لایف چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

قرص اپتی وومن گلدن لایف که جزو مولتی ویتامین های مصرفی بانوان است معمولا به صورت قوطی های پلاستیکی حاوی ۶۰ عدد قرص عرضه می شود. این مکمل از سیلیکا، بتاکاروتن، ویتامین c، مس، روی، منیزیم، ویتامین d، کلسیم، ویتامین های گروه b و عصاره جنسینگ است. اپتی وومن به تقویت سیستم ایمنی، کاهش بافت چربی، درمان کم خونی، کاهش علائم سندرم پیش از قائدگی، بهبود متابولیسم، پیشگیری از پوکی استخوان، بهبود کیفیت خواب، کنترل وزن، سم زدایی کبد، افزایش رشد موها و ناخن و مراقبت از پوست کمک می کند.

مقاله ای که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مطالعه می کنید، درباره کاربرد، موارد مصرف، عوارض و ترکیبات قرص اپتی وومن گلدن لایف توضیح می دهد. شما می توانید در دیگر مقالات این نشریه درباره سایر دارو ها و قرص ها از جمله  کپسول گابا فانتوم نوتریشن، کپسول بوستر لیور، قطره خوراکی سیلیمارین، قرص نوروبیو سان دی، قرص ایموستیم، قرص دوپاویت، جمله پودر واریوکلد، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان و قرص و کپسول سربروم گلد نیز مطالعه کنید.

قرص اپتی وومن گلدن لایف چیست؟

به دلیل سبک تغذیه امروزی، نبود یا کمبود مواد مغذی لازم در خاک های کشاورزی، آلودگی هوا و روش های نامناسبی که غذا ها را فراوری می کنند، مصرف مکمل های مختلف برای بدن است. در صورتی که این قرص های مکمل را مصرف نکنید ممکن است با مشکلاتی از جمله کاهش میل جنسی، کم خونی، خستگی مزمن، ضعف سیستم ایمنی، کاهش تمرکز، کاهش حافظه، ریزش مو و پوکی استخوان مواجه شوید. قرص اپتی وومن یکی از مکمل های مصرفی بانوان است که حاوی مواد مختلفی بوده و شادابی و سلامت عمومی خانم ها را تامین می کند.

قرص اپتی وومن گلدن لایف چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص اپتی وومن گلدن لایف چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

ترکیبات قرص اپتی وومن گلدن لایف

از ترکیبات این قرص هر بتاکاروتن، انواع ویتامین های گروه B، بتاکاروتن، ویتامین c، ویتامین E، آهن، کلسیمسلنیوم، روی، منیزیم، مس، کروم، ید، جنسینگ، خارمریم، سیلیکا و اینوزیتول است.

اینوزیتول

این ماده یک هگزاهیدروکسی سیکلو هگزان با جرم مولی ۱۸۰ گرم بر مول و شناسه پاب کم ۸۹۲ است. اینوزیتول آلدیتول (الکل قند) نیست و حاصل احیای قند ها نیست. این ماده که به متابولیسم چربی کمک می کند، در داخل بدن ساخته می شود و در آجیل، مرکبات، گندم، سویا، تخم مرغ و جگر خام یافته می شود.

جنسینگ

یکی از پر طرفدار ترین، پر مصرف ترین و بهترین گیاهان دارویی جنسینگ است که فوایدی از جمله افزایش تمرکز، کنترل استرس، تقویت قوای جنسی، افزایش توانمندی های جسمی و ذهنی، کوتاه کردن دوره نقاهت و کاهش خستگی دارد.

گیاه خار مریم

این گیاه که از خانواده گل مروارید است، فواید آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دار که به این دلایل می تواند سلامت اندام های مختلف از جمله کلیه، کبد و سایر اندام ها را تامین کند. از جمله فواید این گیاه می توانیم به جلوگیری از پوکی استخوان، افزایش حساسیت به انسولین، کاهش علائم بیماری های کبدی، کاهش کلسترول و هموگلوبین خون، جلوگیری از ایجاد آسیب های مغزی مرتبط با سن و کاهش ایجاد پلاک های آمیلوئیدی اشاره کنیم.

اینوزیتول

این ماده شبه ویتامین از ایزومر های گلوکز  است که به آن ویتامین B8 نیز می گوییم. اینوزیتول در بهبود عملکرد انتقال دهنده های عصبی چون سرتونین و دوپامین، ساختمان غشا و بهبود عملکرد انسولین تاثیر دارد. در افرادی که دچار سندرم متابولیک هستند و دچار کاهش فشار خون، کاهش میزان تری گلیسیرید می شوند، این ماده باعث بهبود حساسیت به انسولین می شود. در دوران بارداری و زنانی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند قاعدگی را تنظیم می کند، باروری را بهبود می بخشد و باعث تنظیم تخمک گذاری و قاعدگی می شود. حدود ۲۵ میلی گرم اینوزیتول در ترکیبات این قرص به کار رفته است.

ویتامین E

این ویتامین که از جمله ویتامین های محلول در چربی است، اثر آنتی اکسیدانی دارد و از طریق ایجاد رادیکال های آزاد به هنگام اکسیداسیون چربی جلوی ایجاد آسیب های سلولی را می گیرد. علاوه بر این ها ویتامین E فواید دیگری از جمله جلوگیری از تجمع پلاکت ها، گشادی رگ ها، جلوگیری از ایجاد مشکلات چشمی، آسیب ها و مشکلات شناختی و مشکلات مربوط به عروق کرونر قلب دارد. به ازای هر ۵۰ میلی گرم قرص اپتی وومن ۱۵میلی گرم ویتامین E در آن وجود دارد.

آهن

این ماده در ساخت هموگلوبین گلبول های قرمز وجود دارد. هموگلوبین که ماده اصلی سازنده گلبول های قرمز است، باعث انتقال اکسیژن به ریه، بافت های مختلف و اندام های بدن می شود. آهن به رشد بدن، تکامل دستگاه عصبی، تولید انرژی، عملکرد سلول های مختلف و تولید هورمون های لازم کمک می کند. بدن ما در دوران های مختلف زندگی مثل بارداری، شیردهی، بزرگسالی، کودکی و جنینی به آهن نیاز مبرمی دارد و در صورت کمبود آن ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد شود. آهن در خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است و زنان بالغ در سن بالاتر از ۵۰ باید حدود ۱۸ میلی گرم آهن مصرف کنند، این میزان برای زنان بالاتر از ۵۰ سال به دوز ۸ میلی گرم کاهش پیدا می کند.

بتاکاروتن

این ماده از کاروتنوئید ها است که از رنگدانه های طبیعی هستند و به وسیله گیاهان سنتز می شوند. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین آ است  که با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد جلوی تولید رادیکال های آزاد را می گیرد که این فعالیت به نوبه خود از ابتلا به بیماری های چشمی، بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند. کمبود بتاکاروتن در بدن می تواند زمینه ایجاد عفونت های مختلف را فراهم کند.

ویتامین c

این ویتامین محلول در آب در ساخت کلاژن و ال کارنیتین، متابولیسم پروتئین ها و ساخت انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. از دیگر فواید ویتامین  c این است که اثرات نابود کننده رادیکال های آزاد را خنثی می کند و باعث بازسازی آنتی اکسیدان های دیگری از جمله آلفا توکوفرول می شود. این ویتامین از طریق اثر آنتی اکسیدانی که اعمال می کند از ابتلا به بیماری های مختلفی از جمله سرماخوردگی، عفونت های ویروسی، آب مروارید، بیماری های قلبی عروقی و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن جلوگیری می کند.

قرص اپتی وومن گلدن لایف چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص اپتی وومن گلدن لایف چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

کاربرد و موارد مصرف قرص اپتی وومن

این قرص باعث افزایش ایمنی و توان بدن در مقابله با عوامل بیماری زا، جلوگیری از ریزش مو، تقویت ناخن ها، تامین سلامت و شادابی پوست، جلوگیری از پوکی استخوان و افزایش استحکام استخوان ها، کنترل وزن، کاهش علائم سندرم پیش از قائدگی، درمان کم خونی و پیشگیری از آن، کاهش استرس و کمک به یک خواب آرام می شود.

روش مصرف قرص اپتی وومن گلدن لایف

شما می توانید روزانه یک عدد از قرص اپتی وومن را همراه با آب و غذا بخورید.

هشدار های مصرف قرص اپتی وومن گلدن لایف

هیچ وقت بدون مشورت با داروساز، متخصص تغذیه یا پزشک دوز مصرفی دارو را افزایش ندهید.

مصرف این دارو ها جنبه درمان، پیشگیری یا تشخیصی ندارد و یک قرص مکمل است.

استفاده از اپتی وومن برای زنان باردار و شیرده باید حتما با تجویز پزشک باشد.

اگر هر داروی دیگری مصرف می کنید و بیماری خاصی دارید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

قرص اپتی وومن گلدن لایف چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص اپتی وومن گلدن لایف چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

شرایط نگهداری از قرص اپتی وومن گلدن لایف

این کپسول را باید در مکانی خشک و خنک با دمای ۲۵ درجه سانتی گراد، به دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس کودکان نگه دارید.

عوارض قرص اپتی وومن گلدن لایف

در صورت مصرف این قرص به ندرت ممکن است دچار عوارض خاصی بشوید ولی مصرف بیش از اندازه آن ممکن است باعث بروز سرگیجه، اسهال یا استفراغ شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا