Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص ایموستیم چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد های آن

قرص ایموستیم گیاهی سیستم ایمنی را تقویت کرده، افزایش می دهد و نقش اصلی آن مبارزه با باکتری و ویروس ها است. این قرص که آن را برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های تنفسی و ادراری و سرماخوردگی مصرف می کنند، را ز عصاره گیاه سرخارگل یا همان اکیناسه می سازند. زمانی که افراد قوای بدنی و سیستم ایمنیشان در اثر ورزش های سنگین یا خستگی زیاد تحلیل می رود، می توانند به عنوان تقویت کننده از این قرص استفاده کنند.

این مقاله که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مشاهده می کنید درباره عوارض، کاربرد ها، موارد مصرف و ترکیبات قرص ایموستیم توضیح می دهد. در این سایت می توانید درباره دارو های دیگری از جمله قرص و کپسول پرولیو، کپسول بوستر لیور، قطره خوراکی سیلیمارین، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز و پودر گلوکومان نیز مطالعه کنید.

قرص ایموستیم چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد های آن
قرص ایموستیم چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد های آن

قرص ایموستیم چیست؟

تعدادی عامل بیماری زا که معمولا باکتری هستند در بدن ما انسان ها وجود دارند که اغلب غیر فعال بوده و فقط زمانی که بدن تحت حمله یک عامل بیگانه مثل ویروس قرار بگیرد و توسط آن سیستم ایمنی ضعیف شود، این عوامل پاتوژن باعث ایجاد تب، سینوزیت، عفونت های مجاری تنفسی، گلودرد های چرکی و عفونت های مجاری اداری می شوند. مهم ترین ترکیب این دارو اکیناسه است که یکی از مهم ترین و موثر ترین دارو های گیاهی جهت تقویت سیستم ایمنی است. در حین ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا می توانید از این دارو و عصاره سرخارگل موجود در آن بهره ببرید.

ترکیبات قرص ایموستیم

این قرص گیاهی فقط حاوی عصاره خشک قسمت هوایی گیاه اکیناسه یا سرخرگل است و حدود ۱۱۴ میلی گرم از آن که ۰.۵ گرم فلاونوئید دارد. یکی از قوی ترین موثرترین آنتی اکسیدان هایی که در طبیعت وجود دارد، فلاونوئید است که برای بدن فواید زیادی دارد.

موارد مصرف قرص ایموستیم

این قرص که حاوی عصاره های گیاهی است، بدن را در برابر عفونت ها مقاوم می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت دستگاه ایمنی

ویروس سرماخوردگی که بسیار واگیر است انواع مختلفی دارد و آنتی ژن های آن به طور مداوم در حال تغییر هستند، این امر این مسئله را که هر فرد در طول سال ممکن است چندین بار مبتلا به ویروس سرماخوردگی شود را توجیح می کند و تنها راهی که ما برای مقابله با این ویروس داریم، تقویت بدن و افزایش سیستم ایمنی است. در عصاره سرخارگل ترکیباتی از جمله پلی آلکین ها و آلکامید ها وجود دارند که ایمنی غیر اختصاصی را تقویت می کنند و جزو فلاونوئید ها هستند. ماکروفاژ ها و نوتروفیل ها که فاگوسیت های مهم دستگاه ایمنی اند، به وسیله فلاونوئید ها تحریک می شوند و بدن را در برابر عوامل عفونی قوی تر و آماده می کنند. این ترکیبات عوامل سیستم دفاعی بدن از جمله سلول های T کشنده را افزایش می دهند و باعث قوت یافتن آن ها می شوند.

مبارزه در برابر عوامل ویروسی و باکتریایی

عملکرد باکتری ها ویروس هایی که به درون بدن راه یافته اند را مواد فعالی که در گیاه اکیناسه وجود دارد، مهار می کنند. این مواد در واقع اجازه نمی دهند ویروس های راه یافته به درون بدن به گیرنده سلول های میزبان متصل شوند و آن را بکشند. سرخارگل در مبارزه با بیماری های مختلف از جمله ویروس سینسیشیال تنفسی، آنفولانزای نوع A و Bو آنفولانزای پرندگان نقش مهمی دارد و از بدن محافظت و در برابر بیماری جنبه پیشگیری هم دارد. عصاره این گیاه همچنین در برابر باکتری ها مقاومت می کند تا نتوانند عفونت ایجاد کنند و ترکیبات موجود در آن از بدن در برابر پنومونی، برونشیت، عفونت های دستگاه تنفس و سینوزیت محافظت می کنند.

رفع عفونت مجاری ادراری

از دیگر اختلالاتی که در اثر ضعف دستگاه ایمنی به وجود می آید، عفونت دستگاه ادراری است که با مصرف این قرص محافظ سیستم ایمنی می توانیم از بروز آن جلوگیری کنیم.

قرص ایموستیم چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد های آن
قرص ایموستیم چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد های آن

تداخلات دارویی قرص ایموستیم

افرادی که به کافئین حساس هستند بهتر است از این دارو استفاده نکنند چرا که می تواند تا حدود ۳۰ درصد غلظت کافئین خون را افزایش دهد.

اگر داروهایی که سیستم ایمنی را ضعیف می کنند از جمله سیکلوسپورین، مایکوفنولات، آمیودارون، متوتروکسات، کورتیکواستروئید ها، کتوکونازول، سیرولیموس، تاکرولیموس و داروهایی مثل پردنیزولون که کورتونی هستند و دارو های متابولیزه شونده به وسیله آنزیم های کبدی را مصرف می کنید، بهتر است برای مصرف این دارو با پزشک یا دارو سازتان مشورت کنید.

موارد منع مصرف قرص ایموستیم

مصرف این قرص در افرادی که به دیابت مبتلا هستند توصیه نمی شود.

بهتر است قبل مصرف این دارو از این که نسبت به گیاه اکیناسه حساسیت دارید یا نه اطمینان حاصل کنید.

استفاده ممتد از این دارو حداکثر می تواند تا ۸ هفته باشد و بیشتر از این مقدار توصیه نمی شود.

افرادی که به اختلالات خود ایمنی و بیماری هایی مثل مولتیپل اسکلروز یا سل مبتلا هستند، نباید این دارو را مصرف کنند.

کاربرد قرص ایموستیم

افزایش ایمنی برای افرادی که شغل های پر استرس دارند یا ورزشکار هستند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تسهیل و بهبود سیستم ایمنی بدن بعد از رادیو درمانی یا شیمی درمانی

پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله آنفولانزا و سرماخوردگی

قرص ایموستیم چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد های آن
قرص ایموستیم چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد های آن

نحوه مصرف قرص ایموستیم

بهتر است این قرص را سه بار در روز و به همراه آب کافی مصرف کنید.

عوارض قرص ایموستیم

افرادی که نسبت به گیاهان تیره کاسنی حساسیت دارند، به دلیل ترکیبات این قرص بهتر است از آن استفاده نکنند. افرادی که به بیماری های خودایمنی یا بیماری های حاد مبتلا هستند و افراد در دوره بارداری و شیردهی بهتر است از این قرص استفاده نکنند.

قرص ایموستیم در دوران بارداری و شیردهی بهتر است مصرف نشود.

شرایط نگهداری قرص ایموستیم

بهتر است این قرص را در جای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

قرص ایموستیم چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد های آن
قرص ایموستیم چیست؟ موارد مصرف، عوارض و کاربرد های آن

ایموستیم طلائی

این قرص از انواع ایموستیم ها است که به شکل کپسول ارائه می شود و اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی دارد.

اثرات فارماکولوژیک قرص ایموستیم

سیستم ایمنی بدن که در برابر مولکول های غیر خودی و ماکرو مولکول ها و میکرومولکول های مختلف از بدن محافظت می کند، مجموعه ای از مولکول های مختلف است که در قالب دو قسمت ایمنی ذاتی و ایمنی اختصاصی فعالیت می کنند. این مولکول ها و سلول ها با هم به طور هماهنگ عمل می کنند و سلول های ایمنی ذاتی سلول های ایمنی اختصاصی را فعال می کنند. یکی از وظایفی که این سیستم بدن بر عهده دارد، این است که بدن را در برابر عفونت های مختلف مقاوم می سازد و می تواند از گسترش و رشد سلول های سرطانی و تومور ها جلوگیری کند.

ایمنی ذاتی و اختصاصی

سلول های ایمنی ذاتی ترکیباتی به نام اینترفرون تولید می کنند که سلول های سالم را در برابر حمله ویروس آگاه و مقاوم می کند و NKسل ها سلول های کشنده طبیعی که سلول های آلوده را نابود می کنند، کمپلمان ها هم ویروس ها را به طور مستقیم هیدرولیز می کنند و باعث افزایش فاگوسیتوز ذرات ویروسی می شوند که از این طریق از بدن در برابر عوامل بیگانه، ویروس ها، قارچ ها و بیماری های مختلف محافظت می کنند. لوکوسیت ها، سلول های لنفوسیت B و T نیز از جمله سلول های دستگاه ایمنی اختصاصی هستند که با تولید آنتی بادی و دیگر مکانیسم ها از بدن در برابر پاتوژن ها محافظت می کنند، قرص ایموستیم در واقع سیستم ایمنی اختصاصی و ذاتی بدن را تقویت می کند و باعث بهبود عملکرد آن می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا