Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟ عوارض و موارد مصرف آن

قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن  که اثر قابل توجهی در کاهش اضطراب و استرس دارد و سطح هورمون رشد را افزایش می دهد را معمولا در بسته بندی های ۱۲۰ تایی به بازار ارائه می کنند. هورمون رشد یکی از مهم ترین هورمون های بدن است که کار های مختلفی انجام می دهد که در مجموع باعث رشد سلول های بدن می شود، سطح نرمال این هورمون در بدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و باعث افزایش قدرت عضلات می شود. کسانی که از بی خوابی یا استرس رنج می برند می توانند با تجویز پزشک این قرص مکمل را هر روز استفاده کنند. افرادی که از این قرص استفاده می کنند به مرور می توانند تاثیر آن را در بهبود کیفیت خواب، کمتر شدن حس خستگی، تقویت یادگیری، تمرکز و حافظه و کاهش حس اضطراب و استرسشان حس کنند.

این مقاله ای که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مطالعه می کنید، قصد دارد اطلاعات سودمندی درباره ترکیبات، موارد مصرف، عوارض و کاربرد قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن به شما بدهد. شما می توانید در این سایت درباره سایر داروها از جمله قرص و کپسول پرولیو، کپسول بوستر لیور، قطره خوراکی سیلیمارین، قرص نوروبیو سان دی، قرص ایموستیم، قرص دوپاویت، جمله پودر واریوکلد، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان و قرص و کپسول سربروم گلد نیز مطالعه کنید.

قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟ عوارض و موارد مصرف آن
قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟ عوارض و موارد مصرف آن

نوروترنسمیتر گابا

این ماده یک آمینو اسید است که به عنوان نوروترنسمیتر عمل می کند و در اثر تغییراتی که در گلوتامین ایجاد می شود، به وجود می آید. نوروترنسمیتر ها درواقع مواد شیمیایی و پیام رسان هایی هستند که در مغز فعالیت می کنند و باعث انتقال پیام های عصبی می شوند. این نوروترنسمیتر اثر بازدارندگی و پیشگیری دارد و باعث کاهش فعالیت دستگاه عصبی و مهار بعضی از پیام های مغزی می شود. این ماده به به گیرنده های گابا در مغز متصل می شود که در بهبود تشنج، کنترل استرس، ترس و اضطراب و اثر آرامش بخشی دارد.

عملکرد های گابا

محققان دریافته اند که کسانی که حدود ۳۰۰ میلی گرم گابا قبل خواب دریافت می کنند، زودتر از افرادی که آن را دریافت نکرده اند به خواب می روند و اگر این روند ۴ هفته ادامه پیدا کنند خواب بهتری خواهند داشت. این ماده همچنین تاثیر زیادی در کاهش فشار خون دارد و بعد از حدود ۲ تا ۴ هفته آن فشار خون را به حد قابل توجهی کاهش می دهد.

قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟

این مکمل دارویی که مخصوص بزرگسالان است را معمولا برای کاهش اضطراب، استرس، ایجاد آرامش و تقویت اعصاب مصرف می کنند. در واقع گابا ماده یا نوروترنسمیتری است که انتقال بعضی از پیام های مغزی را کاهش می دهد یا به کلی جلوی انتقال این پیام ها را می گیرد. نوروترنسمیتر پیام رسان شیمیایی است که با انتقال پیام های عصبی موجب بروز موقعیت ها و احساسات مختلفی از جمله عصبانیت، خستگی، گرسنگی یا خواب آلودگی می شود. استفاده از مواد و مکمل های دارویی که حاوی گابا باشند، باعث افزایش غلظت این ماده می شوند و در نتیجه می توانند در تقویت یادگیری، تمرکز، کاهش اضطراب، کاهش استرس، بهبود کیفیت خواب و کاهش حس خستگی تاثیر گذار باشند.

قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟ عوارض و موارد مصرف آن
قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟ عوارض و موارد مصرف آن

کاربرد قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن

گابا فانتوم نوتریشن فواید مختلفی دارد که در ادامه به توضیح برخی از آن ها می پردازیم.

کاهش التهاب

با وجود این که التهاب پاسخ طبیعی بدن و دستگاه ایمنی در برابر آسیب یا بیماری است اگر به صورت مزمن باشد می تواند باعث اختلالات مختلفی از جمله آرتریت، سرطان و بیماری های قلبی عروقی شود. قرص گابا علاوه بر تاثیر در کاهش التهاب کل بدن باعث کاهش احتمال التهاب مفصل ها می شود، در کل بهتر است رژیم غذایی داشته باشید که احتمال و  خطر التهاب در بدن را کاهش بدهد.

بهبود استرس و اضطراب

یکی از فواید این قرص مکمل در بزرگسالان کاهش ترس، اضطراب، استرس و تحریک پذیری سیستم عصبی است. در واقع کاهش نوروترنسمیتر گابا در بدن باعث ایجاد اضطراب می شود که با مصرف مکمل حاوی آن، می توانید این اختلال را رفع کنید.

تسکین و بهبود نشانه ها سندرم پیش از قائدگی pms

تغییراتی از جمله هوس مواد غذایی، تغییر خلق و خو، احساساتی شدن و خستگی در خانم ها قبل از دوران قاعدگی ایجاد می شود که به آن سندرم پیش از قاعدگی می گویند. تحقیقات نشان داده است که این تغییرات ناشی از تغییر سطح گابا در این دوران است، در افرادی که دچار افسردگی هستند نیز میزان گابا کم است. به همین دلیل هم مصرف قرص ها و مکمل هایی که حاوی گابا باشند در درمان افسردگی و سندرم پیش از قاعدگی موثر هستند.

کاهش افسردگی

کپسول های گابا علاوه بر نقشی که در تنظیم خواب و پیشگیری از اضطراب دارند می توانند از افسردگی جلوگیری کنند به طوری که افراد افسرده سطح گابا در بدنشان بسیار کم است.

بهبود کیفیت خواب

متاسفانه یکی از معضل های جامعه امروز برای بزرگسالان است به طوری که حدود ۳۰ درصد از بزرگسالان جهان از بی خوابی رنج می برند. یکی از مواردی که در اثر آن فرد دچار بی خوابی می شود کاهش سطح گابا است. مصرف مکمل های حاوی گابا با اثر آرام بخشی که دارد می تواند باعث شود افرادی که دچار بی خوابی هستند، خواب آرام و راحتی داشته باشند.

قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟ عوارض و موارد مصرف آن
قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟ عوارض و موارد مصرف آن

روش مصرف قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن

شما می توانید با تجویز پزشکتان قبل از خواب یا قبل از تمرین طی دو وعده و در هر وعده یک عدد از قرص گابا فانتوم را بخورید.

هشدار مصرف قرص و عوارض کپسول گابا فانتوم نوتریشن

این کپسول مخصوص بزرگسالان است و مصرف آن برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.

قبل از مصرف قرص گابا فانتوم حتما موارد و هشدار های روی جعبه را مطالعه کنید.

اگر بعد از مصرف قرص علائم حساسیت از جمله بروز بثورات پوستی، تنگی نفس یا موارد دیگر در شما بروز یافت، خیلی زود به پزشک مراجعه کنید.

هرگز بیشتر از دوز پیشنهادی و تجویزی پزشک مصرف نکنید.

مصرف قرص گابا فانتوم برای افرادی که بیماری های خاصی دارند، تحت درمان هستند و خانم های باردار توصیه نمی شود.

قبل از تهیه این قرص مکمل حتما با یک پزشک، کارشناس تغذیه یا مربی مشورت کنید و از مصرف خودسرانه آن اجتناب کنید.

قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟ عوارض و موارد مصرف آن
قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن چیست؟ عوارض و موارد مصرف آن

روش نگهداری از قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن

این قرص را دور از دسترس اطفال نگه دارید و بهتر است آن را در جایی دور از تابش مستقیم نور و گرما و مکانی خنک و خشک با دمای حدود ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

کاربرد قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن

این قرص تاثیرات مختلفی از جمله کاهش خستگی، تسکین استرس و اضطراب، کاهش فشار خون، بهبود خواب و کیفیت آن، بالا برنده هورمون رشد، افزایش تمرکز، تقویت یادگیری و حافظه دارد، از جمله کار های دیگری که این قرص انجام می دهد این است که سلامت مغز را تامین می کند و فعالیت مناسبش را تضمین می کند.

قیمت خرید قرص و کپسول گابا فانتوم نوتریشن

شما می توانید کپسول گابا فانتوم نوتریشن را از نزدیک ترین داروخانه تهیه کنید یا آن را به صورت آنلاین از سایت های معتبر سفارش دهید.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا