Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید روتایل ۵۵۶۶ | کاربرد روتایل چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد روتایل ۵۵۶۶ و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید روتایل ۵۵۶۶ دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش روتایل ۵۵۶۶ در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان روتایل ۵۵۶۶ در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت روتایل ۵۵۶۶ نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش روتایل ۵۵۶۶ به روزرسانی می‌شود.

روتایل ۵۵۶۶ نوعی پیگمنت معدنی سفید است که کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله صنایع تولید رنگ و پوشش دارد. این ماده معدنی در اصل نوعی دی اکسید تیتانیوم جنرال گرید است. روتایل ۵۵۶۶ خواص بسیار زیادی از جمله براقیت، سفید کنندگی، پوشش دهندگی و دوام بسیار بالا را ارائه می دهد. روتایل یک ماده معدنی با ضریب شکست بالا و ظرفیت پوششی و کدورت عالی است.

دی اکسید تیتانیوم در طبیعت به شکل کانی های معروف روتایل، آناتاس و بروکیت یافت می شود. دی اکسید تیتانیوم به دلیل درخشندگی و ضریب شکست بسیار بالا ( n =2.488) پرمصرف ترین رنگدانه سفید در صنایع شیمیایی است. سالانه تقریبا ۴ میلیون تن دی اکسید تیتانیوم به صورت رنگدانه در سراسر جهان مصرف می شود.

این ماده معدنی هنگامی که به عنوان یک لایه نازک بر روی جسم قرار می گیرد، ضریب شکست و رنگ آن را به یک پوشش خوب با قابلیت بازتابندگی عالی تبدیل می کند. روتایل ۵۵۶۶ کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد و بیشتر به عنوان رنگدانه برای ایجاد سفیدی و کدورت در محصولاتی مانند رنگ، پوشش، پلاستیک، کاغذ، جوهر، مواد غذایی، داروها، کرم های ضد آفتاب و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روتایل ۵۵۶۶ با ما تا انتها در این مقاله از سایت نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مراکز خرید و قیمت فروش روتایل ۵۵۶۶ در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش روتایل ۵۵۶۶ و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان روتایل ۵۵۶۶ در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده روتایل ۵۵۶۶ در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید روتایل ۵۵۶۶ در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش روتایل ۵۵۶۶ را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

خرید پودر دی اکسید تیتانیوم

پودر دی اکسید تیتانیوم یک ماده معدنی جامد با رنگ سفید است که از نظر حرارتی پایدار، غیر قابل اشتعال و کمی محلول در آب دارد. دی اکسید تیتانیوم یا تیتانیا، در طبیعت به صورت خالص یافت می شود. فرمول دی اکسید تیتانیوم TiO ۲ است. وقتی از این ترکیب شیمیایی به عنوان رنگدانه استفاده می شود، رنگدانه سفید نامیده می شود.

تولید صنعتی پودر دی اکسید تیتانیوم با استفاده از اسید سولفوریک به عنوان ماده استخراج کننده انجام می شود. در این روش می توان هم دی اکسید تیتانیوم نوع آناتاس و هم دی اکسید تیتانیوم نوع روتایل را به صورت همزمان تولید کرد.

تیتانیوم دی اکسید پس از مطالعات مختلف به عنوان یک ماده ایمن در نظر گرفته شده است و کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارد. بیشتر سطوح و اقلامی که به رنگ سفید در بازار مشاهده می کنید، حاوی پودر دی اکسید تیتانیوم هستند. این ماده معدنی در طیف گسترده ای از کالاهای صنعتی و مصرفی، از جمله در کرم ضد آفتاب، لوازم آرایشی، رنگ ها، پلاستیک ها، کاغذ، مواد غذایی و غیره استفاده می شود.

فروش کانی های دی اکسید تیتانیوم

دی اکسید تیتانیوم در نوع روتایل از پایداری شیمیایی و فیزیکی بسیار بالایی برخوردار است. این رنگدانه معدنی به شکل کریستالی سوزنی شکل متراکم در طبیعت تشکیل می شود. روتایل ۵۵۶۶ وزن مخصوص بالایی دارد و درجه بالایی از پولیش و براقیت، پراکندگی عالی، جذب روغن کم، مقاومت فوق العاده در برابر آب و هوا و خواص پوشش دهندگی قوی را ارائه می دهد.

دی اکسید تیتانیوم در نوع روتایل عمدتا در رنگ های ساختمانی و صنعتی، رنگ های مقاوم در برابر خوردگی، جوهرها، پلاستیک ها و پوشش ها استفاده می شود.

دی اکسید تیتانیوم نوع آناتاس دارای اشکال کریستالی نامنظم تری نسبت به نوع روتایل است. این ماده معدنی، سفیدی قابل توجهی دارد که باعث می شود جلا کمتری داشته باشد و سفیدی و تناژ فوق العاده ای را در محصولات مختلف ارائه دهد.

دی اکسید تیتانیوم نوع آناتاس عمدتا به عنوان رنگدانه سفید در تولید کاغذ، رنگ، خمیر دندان، پلاستیک و لاستیک استفاده می شود. همچنین از این ماده معدنی برای تولید قطعات الکترونیکی مانند قطعات حساس تلویزیون (CRT) و کندانسور الکتریکی به عنوان کاتالیزور یا فتوکاتالیست، واکنش‌ های انتقال الکترون القا شده با نور (PET) و غیره استفاده می ‌شود.

روتایل 5566 چیست و چه کاربردی دارد؟
روتایل ۵۵۶۶ چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایا و ویژگی خرید روتایل ۵۵۶۶

این ماده معدنی خواص بسیار زیادی دارد. دی اکسید تیتانیوم نوع روتایل به شفاف شدن بسیاری از محصولات کمک کند. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در واقع این ماده معدنی کاربردهای جالب بسیار زیادی دارد. با افزودن روتایل ۵۵۶۶ به محصولات، رنگ‌ های مخلوط مات تهیه می شود که از نظر بصری در سایه‌ های مختلف زنده‌ تر به نظر می رسند.

اثرات مات کنندگی این ماده معدنی را می توان برای بهبود خواص محصولات شستشو نیز استفاده کرد و ظاهری جذاب به این محصولات داد. وجود این ماده معدنی در محصولات بهداشتی باعث می شود، کف این محصولات کمی متراکم تر و بهتر به نظر برسد. دی اکسید تیتانیوم نوع روتایل پرتوهای فرابنفش نور خورشید را منعکس می‌ کند، خاصیتی که به محصولات آرایشی و بهداشتی کمک می‌ کند، پایدارتر و کمتر مستعد محو شدن رنگ باشند. برخی دیگر از مزایایی روتایل ۵۵۶۶ عبارتند از:

رنگ سفید روتایل ۵۵۶۶

این ماده معدنی به عنوان یک رنگدانه سفید است که دارای خواص پراکندگی نور عالی بوده و در کاربردهای مختلفی که نیاز به شفافیت و روشنایی رنگ سفید است، استفاده می شود.

خرید روتایل ۵۵۶۶ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

دی اکسید تیتانیوم نوع روتایل نور UV خورشید را جذب می کند. هنگامی که این رنگدانه در یک پلیمر گنجانده می شود، می تواند خواصی همچون مقاومت در برابر محو شدن رنگ، ترک خوردن و جلوگیری از ضعیف شدن را به پلیمر ارائه می دهد.

افزایش طول عمر رنگ با خرید روتایل

هنگامی که در سیستم رنگ یا پوشش استفاده می شود، دی اکسید تیتانیوم نوع روتایل به حفظ طول عمر رنگ و حفاظت مداوم از سطح رنگ شده بسیار کمک می کند.

فروش روتایل ۵۵۶۶ برای صرفه جویی در انرژی

روشنایی که رنگدانه روتایل ۵۵۶۶ می تواند ایجاد کند، در مقایسه با رنگ های تیره تر انرژی مورد نیاز برای نورپردازی فضای داخلی ساختمان ها را کاهش می دهد. در کاربردهای بیرونی، خنکی ایجاد شده توسط سطوح رنگی حاوی دی اکسید تیتانیوم، می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در انرژی در مناطق گرمسیری با بازتاب نور شدید شود. این امر می تواند نیاز به تهویه مطبوع در این مناطق را تا حدود زیادی کاهش دهد.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های روتایل ۵۵۶۶

نام ماده تیتانیوم دی اکسید (Rutile 5566)
فرمول مولکولی TiO2
جرم مولکولی ۷۹.۸۶۶ g/mol
چگالی (دانسیته) ۴.۲۳ g/cm³
نقطه ذوب ۳,۳۴۹°F (1,843°C)
نقطه جوش ۵,۳۸۲°F (2,972°C)
دیگر نام ها Titanium dioxide, Titanium(IV) oxide

کاربرد روتایل ۵۵۶۶

روتایل ۵۵۶۶ پودری سفید رنگ است که سایه ای درخشان و سفید را در محصولات مختلف ایجاد می کند. رنگدانه تیتانیوم دی اکسید نوع روتایل در کاربردهای مختلفی که نیاز به حجم و شدت نور بالا دارند، استفاده می شود. سطوح و اشیاء دارای رنگ سفید، حاوی پودر دی اکسید تیتانیوم هستند. کاربردهای این ماده معدنی مهم عبارتند از:

روتایل 5566 چیست و چه کاربردی دارد؟
روتایل ۵۵۶۶ چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت خرید روتایل ۵۵۶۶ برای تولید رنگ

روتایل ۵۵۶۶ موجود در رنگ ها عمدتا به عنوان رنگدانه های سفید استفاده می شوند. این ماده معدنی طول عمر رنگ و سطح رنگ شده را بهبود می دهد.

قیمت فروش روتایل ۵۵۶۶ در تولید پلاستیک و لاستیک

برای افزایش طول عمر پلاستیک ها و سایر مواد لاستیکی در مقابله با نور خورشید، روتایل ۵۵۶۶ به کاهش نور و محو شدن رنگ این محصولات بسیار کمک می کند.

قیمت روتایل ۵۵۶۶ در تولید کاغذ

دی اکسید تیتانیوم گرید رنگدانه ممکن است یک پوشش سفید تر، روشن تر و شفاف تر را برای کاغذ ایجاد کند.

استفاده و کاربرد روتایل ۵۵۶۶ در محصولات غذایی

دی اکسید تیتانیوم نوع روتایل برای افزایش و بهبود سفیدی محصولاتی مانند شیر، بستنی های یخی و شیرینی ها که شامل قند و کربوهیدرات بالا مانند آدامس و ژله در صنایع غذایی استفاده می شود. این ماده معدنی معمولا برای بهتر شدن رنگ محصولات غذایی استفاده می شود. دی اکسید تیتانیوم گرید خوراکی در تهیه سوپ و سس مخصوص در برخی از نقاط جهان به عنوان رنگدانه خوراکی استفاده می شود.

خرید روتایل و استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی

این رنگدانه معدنی علاوه بر اینکه در برخی از لوازم آرایشی برای پوشاندن جای زخم استفاده می شود، به روشن کردن رنگ پوست نیز بسیار کمک می کند.

روتایل ۵۵۶۶ با درجه بسیار ریز به ویژه در کاربردهایی مانند تولید کرم ضد آفتاب و خمیر دندان استفاده می شود. تولید کنندگان کرم های ضد آفتاب، از دی اکسید تیتانیوم برای سفیدی بیشتر و همچنین برای افزایش ضخامت کرم استفاده می کنند. روتایل ۵۵۶۶ در کرم ضد آفتاب به دلیل خواص مات کنندگی و قابلیت بازتاب اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود. این ماده معدنی ضریب شکست بالایی دارد، به این معنی که نور را پراکنده می کند تا محصولی بسیار سفید ایجاد شود.

پرسش های رایج در مورد روتایل ۵۵۶۶

چرا فروشندگان روتایل ۵۵۶۶ در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران روتایل ۵۵۶۶ می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه فروش روتایل ۵۵۶۶ کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران روتایل ۵۵۶۶ معرفی می ‌کنند.

آیا روتایل ۵۵۶۶ بی خطر است

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ایمنی رنگدانه روتایل ۵۵۶۶ را به عنوان یک افزودنی رنگ در کاربردهای غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی و به عنوان یک عنصر در محصولات ضد آفتاب مورد ارزیابی قرار داده است. سازمان FDA براساس تحقیقات انجام شده، استفاده از این ماده معدنی را در محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی ایمن در نظر گرفته است.

فروش روتایل ۵۵۶۶

دی اکسید تیتانیوم نوع روتایل در صورت استنشاق به مقدار زیاد، می تواند به عنوان یک عامل سرطان زا برای انسان در نظر گرفته شود. دی اکسید تیتانیوم ممکن است زمانی که به عنوان نانوذرات در محصولات استفاده شود، خطرناک باشد. استفاده از این ماده معدنی در محصولات غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی در صورتی که به مقدار مناسب استفاده شود، برای انسان ایمن در نظر گرفته می شود.

قیمت روتایل کوارتز

روتایل کوارتز از خانواده سنگ کوارتز است. این سنگ ها یکی از رایج ترین مواد معدنی موجود در زمین را تشکیل می دهند. این سنگ که حاوی کوارتز بسیار شفافی است به یک ابزار شفابخش و دارای اثرات قدرتمند پاکسازی چاکراها تبدیل شده است و به همین دلیل محبوبیت بسیار فراوانی در بین افراد بدست آورده است. این سنگ حاوی موادی به صورت ناخالصی است که در واقع این ناخالصی دی اکسید تیتانیوم است که در آن متبلور شده و زیبایی ظاهری آن را دوچندان کرده است. منشا روتایل کوارتز کشور برزیل است. این سنگ ها پس از استخراج به صورت کاملا طبیعی و معدنی و بدون آنکه بهسازی بر روی آنها انجام گیرد به کشورهای مختلف در سراسر دنیا ارسال می شوند.

خواص سنگ روتایل + قیمت فروش روتایل

سنگ روتایل سنگی است که در طبیعت در رنگ های گوناگونی موجود است و طبق نظر بسیاری از افراد دارای خواص و ویژگی های منحصربه فردی است. از این رو اغلب در انرژی درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد معتقدند که این سنگ به دلیل اینکه خاصیت آرامش بخشی و سازماندهی ذهن و همچنین پاکسازی بدن و ذهن از افکار منفی را دارد، می تواند در تقویت و رشد معنوی و اعتماد به نفس و همچنین کمک به تداوم و افزایش ارتباطات اجتماعی افراد کمک کند. این سنگ همچنین دارای پتانسیل درمانی است و اغلب برای درمان سردردهای مزمن و عملکرد بهتره ریه و مجاری تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید تیتان روتایل

تیتان روتایل به عنوان یک محصول تولیدی حاوی رنگدانه دی اکسید تیتانیوم و پوشش زیروکونیا و آلومینیا و سایر مواد آلی است که با داشتن کیفیت و قیمت مناسب به عنوان یک ماده مصرفی پرکاربرد در بازارهای جهانی دارای محبوبیت بالایی است. این نوع از تیتان درخشان تر و دارای دوام بالایی است. علاوه بر این قدرت پوشش دهی و سفید کنندگی بسیاری خوبی را نیز از خود نشان می دهد. به همین دلیل در صنعت رنگ در تولید رنگ های سطوح داخلی و خارجی و رنگ های امولسیونی و همچنین در جوهرسازی و صنعت کاغذ و پلاستیک و لاستیک مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت سنگ روتایل

سنگ روتایل یک سنگ معدنی است که در سراسر دنیا در سنگ های آذرین و رسوبی و دگرگون قابل استخراج است. البته این سنگ را می توان به شکل بلورهای سوزنی نیز در سایر مواد معدنی نیز مشاهده کرد. این ماده طبیعی با داشتن کاربردهای مختلف و ویژگی های کاربردی در بازارهای جهانی خرید و فروش می شود. قیمت گذاری آن نیز براساس نوسانات بازار تخمین زده می شود. این سنگ علاوه بر اینکه به عنوان یک سنگ تزئینی به کار برده می شود گاهی نیز آن را به صورت پودر در آمده و به عنوان رنگدانه سفید در صنعت رنگ و محصولات فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به دلیل اینکه غیرسمی و پایدار است در صنایع غذایی و دارویی وآرایشی نیز استفاده می شود.

فاز آناتاز و روتایل

همانطور که می دانید دی اکسید تیتانیوم دارای سه ساختار کریستالی به نام آناتاز و بروکیت و روتایل است. رنگدانه هایی که ساختار روتایل از خود ارائه می دهد پراکندگی و پایداری و دوام نور بیشتری نسبت به فاز آناتاز دارد به همین دلیل اغلب ترجیح داده می شود.همچنین به دلیل اینکه چگالی بالاتری نسبت به آناتاز دارد نیز فعالیت کاتالیزوری الکترونی بهتری از خود نشان می دهد البته تمامی این تفاوت ها از ساختار این دو سنگ نشات می گیرد. بیشترین مقدار ساختار آناتاز به عنوان پودر سفید مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب در صنعت رنگ برای رنگ آمیزی، تولید رنگ های سفید، کاغذ و سرامیک به کار برده می شود. اما به دلیل اینکه میزان جذب آن کمتر از روتایل است اغلب در فضای بیرون مورد استفاده قرار نمی گیرد.

Rutile چیست + قیمت فروش Rutile

Rutile یک سنگ از خانواده سنگ های کوارتز است که اولین بار در ذخایر ماسه ای در هند دیده شد. این سنگ از نظر تئوری بطور کامل حاوی دی اکسید تیتانیوم است و کارشناسان مقدار اکسید تیتانیوم آن را حدود ۱۰۰ درصد اعلام کرده اند. البته از نظر طبیعی این سنگ حاوی مقادیر ناخالصی حدود ۱۰ درصد اکسید آهن و ایلمنیت است. این سنگ امروزه به عنوان مهمترین و مقرون به صرفه ترین ذخایر برای تامین فلز تیتانیوم در نظر گرفته شده است که بیشتر ذخایر آن نیز در امریکا، استرالیا و آفریقای جنوبی تخمین زده شده است. Rutile اغلب به عنوان سنگ های زینتی در جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در داروسازی و تهیه رنگدانه های دی اکسید تیتانیوم و همچنین فلز تیتان و به عنوان پوشش فلزات در جوشکاری نیز استفاده می شود.

خرید روتایل ۵۵۶۶

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید روتایل ۵۵۶۶ از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید روتایل ۵۵۶۶، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان روتایل ۵۵۶۶ را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید روتایل ۵۵۶۶ با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

 




نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: تیتان R298 چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟
  2. بازتاب: روتایل 5566 چیست و چه کاربردی دارد؟     

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا