Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید خاک تصفیه | کاربرد خاک تصفیه روغن چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد خاک تصفیه و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید خاک تصفیه دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش خاک تصفیه در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان خاک تصفیه در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت خاک تصفیه نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش خاک تصفیه به روزرسانی می‌شود.

خاک تصفیه روغن یک ماده رسی است که قابلیت رنگ زدایی روغن یا مایعات دیگر را بدون عملیات شیمیایی دارد. خاک تصفیه روغن معمولا از کانی پالی گورسکیت یا کانی بنتونیت تشکیل شده است. کاربردهای مدرن خاک تصفیه روغن شامل جاذب های روغن، گریس و فضولات حیوانی و به عنوان حامل برای آفت کش ها و کودهای شیمیایی است. کاربردهای جزئی این خاک شامل فیلتر کردن، شفاف ‌سازی، رنگ‌ زدایی، به عنوان پرکننده در رنگ، تولید چسب و مواد دارویی است.

به خاک تصفیه روغن، خاک رس شستشو نیز گفته می شود. از این خاک برای از بین بردن رنگ ها و ناخالصی ها از روغن ها و چربی های خوراکی استفاده می شود. به دلیل افزایش مصرف سرانه تولید روغن ‌های گیاهی در کشورهای توسعه‌ یافته درخواست برای خاک تصفیه روغن روز به روز در حال افزایش است.

آسیا و اقیانوسیه بالاترین رشد را در تولید روغن ‌ها و چربی‌ های خوراکی در سرتاسر جهان داشته اند که دلیل آن تقاضای زیاد از سوی بخش‌ های غذایی و سایر بخش‌ های صنعتی در این مناطق بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خاک تصفیه روغن، لطفا با ما تا انتها در این مقاله از نشریه سایت جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

 

مراکز خرید و قیمت فروش خاک تصفیه در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش خاک تصفیه و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان خاک تصفیه در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده خاک تصفیه در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید خاک تصفیه در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش خاک تصفیه را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

خاک رنگبر چیست + قیمت خاک تصفیه

خاک رنگبر، خاک رسی است که منشا بنتونیتی دارد و معمولا برای بهبود توانایی جذب آن بسیار تصفیه می شود. خاک رنگبر همچنین با نام های دیگری مانند خاک اکتیو، خاک تونسیل و خاک تصفیه شناخته می شود. از خواص خاک رنگ بر می توان به تخلخل بالا، تراکم کم، سطح تماس بالا، نفوذپذیری و قدرت جذب خوب اشاره کرد.

خاک رنگ بر با یک اسید پردازش می شود و خواص جذبی آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. پس از درمان، خاک رنگ بر یا خاک تصفیه روغن قابلیت استفاده مجددا را دارد و به تولید کنندگان این امکان را می دهد که از آن مجددا استفاده کنند.

خاک زنگ بر در کشورهایی مانند انگلیس، هند و آمریکا از نوعی خاک رس حاوی مواد معدنی بنتونیت و آتاپولژیت تهیه می شود. وقتی خاک رنگ بر بر روی سطح اعمال می شود، روغن ها و سایر آلودگی های موجود روی سطح را به راحتی جذب می کند. یکی از کاربردهای این محصول در تعمیرگاه های خودرو است که در آن محیط روغن اغلب روی زمین ریخته می شود. در این محیط ها می توان از خاک رنگ بر برای جذب کثیفی ها و روغن های ریخته شده بر روی زمین استفاده کرد.

خاک رنگبر را می توان با گرم کردن مجدد فعال کرد تا مواد جذب شده را آزاد کرده و به مصرف کنندگان امکان استفاده مجدد از آن را بدهد. از آنجا که خاک رنگ بر گاهی اوقات برای جذب مواد سمی یا خطرناک استفاده می شود، مهم است که مطمئن شوید این خاک توسط فردی با تجربه دوباره فعال می شود.

خاک رنگ بر یا خاک تصفیه روغن توسط بسیاری از کشورها تولید و در بازار عرضه می شود. این خاک درصد های مختلفی از ترکیبات معدنی را در خود جای داده است. بزرگترین تولید کننده خاک رنگبر در جهان، کشور آمریکا است که محصول تولیدی آن حدود ۷۰ درصد از سیلیکات آلومینیوم آبدار تشکیل شده است. خاک رنگ بر در مصارف صنعتی بسیار زیادی به خصوص تصفیه روغن استفاده می شود.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های خاک تصفیه روغن

نام ماده خاک تصفیه روغن (خاک رنگبر روغن)
کاربرد رنگ زدایی انواع روغن ها
دیگر نام ها بنتونیت تصفیه روغن
خاک تصفیه روغن چیست و چه کاربردهایی دارد؟
خاک تصفیه روغن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

روش استفاده از خاک تصفیه روغن

روغن های تولید شده در صنایع قبل از تصفیه دارای بو و رنگ نامطلوبی هستند. این عوامل می توانند تاثیرات نامطلوبی در فروش این محصولات ایجاد کند. تولید کنندگان روغن های خوراکی یا صنعتی، برای رفع این مشکل از خاک تصفیه روغن استفاده می کنند. این خاک به راحتی می تواند ناخالصی های موجود در روغن ها را جذب کرده و روغن را به خوبی تصفیه کند. همچنین خاک تصفیه قابلیت بازیافت و استفاده دوباره را نیز دارد.

سفید کردن روغن خوراکی بخشی از فرآیند تصفیه روغن است. در فرآیند تصفیه روغن ناخالصی هایی را که بر ظاهر و خواص تری گلیسیرید ها (ترکیبات تری گلیسیریل) تاثیرات منفی می گذارند، باید از بین بروند. معمولا در ابتدا فرآیند صمغ زدایی و پالایش قلیایی (خنثی سازی) انجام می شود.

سپس خاک تصفیه روغن ناخالصی‌ های خاصی را که در فرآیند تصفیه قبلی حذف نشده اند، از بین می ‌برد. فرآیند بلیچینگ روغن شامل فرآیند اختلاط جاذب و روغن و فیلتر مجدد آن است. میزان و ویژگی های جاذب به عملکرد یا کارایی عملیات بلیچینگ روغن مربوط می شود. اجزای اصلی خاک تصفیه کننده روغن شامل دی اکسید سیلیکون (SiO۲اکسید آلومینیوم (Al۲O۳) و اکسید آهن (Fe۲O۳) است.

خاک تصفیه روغن دارای ظرفیت جذب بالا برای رنگدانه های موجود در روغن ها، به ویژه کلروفیل و سایر ناخالصی های کلوئیدی است. این خاک ظرفیت جذب قوی تری برای گروه های اتمی قطبی دارد. پس از رنگ ‌زدایی روغن توسط خاک تصفیه کننده، کمی بوی خاکی در محصول باقی می ‌ماند که می ‌توان آن را در طی فرآیند بو زدایی از بین برد.

خواص و ویژگی خرید خاک تصفیه روغن

این خاک دارای طیف وسیعی از قدرت جذب و سفید کنندگی است. این خاک میزان سفید شدن رنگدانه های مختلف در روغن نباتی را به میزان ۸۵ تا ۹۵ درصد افزایش می دهد. این خاک انواع رنگدانه های تیره و ناخالصی های روغن مانند کلروفیل، لوتئین و کاروتن را حذف می کند. روغن پس از سفید شدن و خالص سازی، سبک، شفاف و درخشان می شود و پایداری خوب و اسیدیته پایینی دارد.

کاربرد خاک تصفیه روغن

خاک تصفیه روغن قابلیت جذب و حذف آفلاتوکسین و بنزوپیرن موجود در روغن را نیز دارد. خاک تصفیه پس از فیلتراسیون دقیق کاملا از روغن جدا می شود. این خاک از نظر شیمیایی خنثی است و ذرات آن به دلیل داشتن منافذ بسیار زیاد، خاصیت جذب بسیار بالایی دارند. این ماده به منظور تصفیه انواع روغن های گیاهی و چربی های حیوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد خاک تصفیه

خاک تصفیه روغن مدت زمان ماندگاری مشخصی حدود یک سال را دارد، گرچه از خاک تصفیه منقضی شده بازهم می توانید استفاده کنید. اما به دلیل جذب مقدار مشخصی از رطوبت هوا، این خاک قدرت سفید کنندگی خود را از دست داده و باعث افزایش هدررفت روغن و در نتیجه افزایش هزینه های تولید و فرآوری می شود. کاربردهای خاک تصفیه در صنایع مختلف عبارتند از:

  • در صنایع غذایی از این خاک برای رنگ زدایی و تصفیه انواع روغن های گیاهی و حیوانی مانند روغن سویا، روغن ماهی و کره مارگارین استفاده می شود.
  • در صنعت تصفیه آب برای دفع فاضلاب و سفید کردن گوگرد استفاده می شود.
  • از خاک تصفیه همچنین گاهی برای ضدعفونی کردن لباس و تجهیزات هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی استفاده می شود.
  • از این خاک در صنعت کشاورزی به عنوان کمپوست و کود شیمیایی استفاده می شود.
  • در صنایع شیمیایی از خاک تصفیه در تولید سولفور، جذب مواد رادیواکتیو و بتونه کاری نیز استفاده می شود.
خاک تصفیه روغن چیست و چه کاربردهایی دارد؟
خاک تصفیه روغن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فرآیند تولید خاک تصفیه

روش های فرآوری و تولید خاک سفید کننده یا خاک تصفیه با استفاده از کانی بنتونیت به عنوان مواد اولیه عمدتا شامل روش کاملا مرطوب، روش خشک کامل و روش نیمه مرطوب است.

روش مرطوب تولید و فروش خاک تصفیه

روش سنتی کاملا مرطوب به این صورت است که در آن خاک بنتونیت، اسید سولفوریک و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند.

این خاک با هم زدن مداوم این ترکیبات فعال می شود. سپس مخلوط بدست آمده شسته، خشک و خرد می شود تا محصول مناسب به دست آید. بزرگترین عیب این روش مصرف مقدار زیادی اسید است که منجر به مصرف زیاد آب شستشو، آلودگی شدید محیطی و هزینه بالا می شود.

روش خشک تولید و فروش خاک تصفیه

فرآیند سنتی خشک کامل به این صورت است که مقدار کمی اسید سولفوریک و آب را با خاک بنتونیت مخلوط می کنند. سپس آن را به خوبی هم می زنند و برای مدتی به حال خود رها می کنند تا خشک شود. اگرچه در این روش میزان اسید مصرفی کاهش یافته است و آلودگی زیست محیطی مانند تخلیه فاضلاب ندارد، اما کیفیت محصول در این روش پایین است که استفاده از آن را بسیار محدود می کند.

روش نیمه مرطوب تولید و فروش خاک تصفیه

فرآیند تولید نیمه مرطوب به این صورت است که مقدار کمی اسید سولفوریک و آب را با خاک بنتونیت مخلوط می کنند و سپس مخلوط را به ‌خوبی بهم زده و در دمای معینی برای مدتی نگه می دارند. سپس اسید و آب را برای مرحله دوم فعال سازی به مخلوط اضافه می کنند. فرآیند تولید نیمه مرطوب مشکلات مربوط به فرآیندهای کاملا مرطوب و فرآیند خشک کامل را ندارد. این فرآیند ساده، کم هزینه است و محصولی با کیفیت را تولید می کند.

به طور کلی، در فرآیند تولید نیمه مرطوب مصرف اسید در مقایسه با فرآیندهای دیگر، تا دو سوم کاهش می یابد. در این فرآیند فاضلاب کمتری تولید می شود و هزینه تولید نیز بسیار پایین است.

مشکلات استفاده از خاک تصفیه روغن و قیمت خرید

از زمان اولین استفاده از خاک تصفیه برای جذب رنگدانه ها و ناخالصی های موجود در روغن خوراکی، مشکل دفع خاک های مصرف شده همیشه وجود داشته است. به طور معمول، خاک تصفیه یا سفید کننده مصرف شده حاوی حباب های روغن به میزان ۳۰ تا ۵۰ درصد وزنی است.

حباب های روغن به شکل یک لایه نازک هستند که در سطح وسیعی از ذرات این خاک پخش شده اند. این حباب ها با قرار گرفتن در معرض هوا، سریعا دچار اکسیداسیون می شوند و حرارت کافی برای ایجاد احتراق خود به خودی را تولید می کنند. در نتیجه، متداول ترین روش دفع خاک تصفیه مصرف شده، دفن آن در محل دفع زباله های جامد است.

جابجایی و دفع خاک تصفیه مصرف شده امکان خطر آتش سوزی را به همراه دارد و هزینه های عملیاتی و نگرانی های زیست محیطی را به وجود می آورد.

در صورت عدم استفاده، خاک تصفیه فعال شده را باید در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید. اگر خاک تصفیه در معرض رطوبت باشد، کارایی خود را از دست می دهد و اگر در محیط های گرم ذخیره سازی شود، مایعات جذب شده را آزاد کرده و باعث ایجاد کثیفی در محیط می شود. بنابراین توصیه می شود خاک تصفیه را در محیطی با تهویه و دمای مناسب ذخیره سازی کنید.

خاک تصفیه روغن چیست و چه کاربردهایی دارد؟
خاک تصفیه روغن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قیمت فروش خاک تونسیل چیست

خاک تونسیل نوعی خاک رس پرکاربرد در صنایع شیمیایی مختلف است. از خاک تونسیل بیشتر برای رنگ زدایی و تصفیه ناخالصی ها از روغن های گیاهی و حیوانی استفاده می شود. خاک تونسیل یا رنگبر انواع مختلفی دارد و بسته به نوع کاربرد از آنها در صنایع شیمیایی استفاده می شود.

قیمت پودر تصفیه روغن

پودر تصفیه روغن نوعی خاک فعال است که بسیاری از ناخالصی ها را از روغن های صنعتی، گیاهی و حیوانی جذب می کند. پودر تصفیه روغن از فرآوری خاک بنتونیت به روش های مختلف بدست می آید. امروزه از پودر تصفیه روغن در صنایع شیمیایی برای کاربردهای دیگری نیز استفاده می شود.

قیمت خاک رنگبر

قیمت خاک رنگبر در بازار بسیار متغیر است. قیمت این ماده معدنی به عوامل مختلفی مانند کشور تولید کننده و درصد ترکیبات آن دارد. برای اطلاع از قیمت خاک رنگبر می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی یا نمایندگی های فروش محصولات شیمیایی مراجعه کنید.

خاک رنگ بر را از کجا تهیه کنیم

امروزه خاک رنگ بر در صنایع شیمیایی بسیار استفاده می شود. این خاک خواص و مزایایی بسیار زیادی از جمله کاهش هزینه های تولید ارائه می دهد. شما می توانید خاک رنگ بر را از سایت های فروش محصولات شیمیایی خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید. همچنین می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه های عرضه کننده مواد شیمیایی این خاک را خریداری کنید.

فروش بنتونیت تصفیه روغن

بنتونیت تصفیه روغن در صنایع تولید روغن های گیاهی و حیوانی بسیار استفاده می شود. این ماده معدنی بیشتر به صورت یک خاک فعال در بازار یافت می شود و بسیاری از ناخالصی های موجود در روغن را جذب و جدا می کند. این ماده معدنی کاربردهای مختلفی در صنایع دیگر دارد و توسط بسیاری از شرکت ها تولید و به بازار عرضه می شود.

قیمت خرید خاک رنگ بر

خاک رنگ بر خاکی است که از زمان های قدیم به دلیل خاصیت جذب بالا بسیار شناخته شده است. این خاک توسط مردمان فولر برای حذف چربی و آلودگی از پارچه های پشمی استفاده می شد. خاک رنگ بر یک اصطلاح کلی است که می توان آن را برای بسیاری از انواع خاک رس که توانایی استثنایی در جذب رنگ از روغن های حیوانی، گیاهی و معدنی دارند، به کار برد.

فروش خاک تصفیه

خاک رنگ بر کاربردهای بسیار زیادی در صنایع شیمیایی دارد. این خاک یک ماده کاملا طبیعی است که برخی از بزرگترین برندهای زیبایی آن را در ماسک ‌های صورت، پاک‌ کننده‌ ها و لایه ‌بردارهای خود استفاده می ‌کنند. هنگامی که با سایر مواد ترکیب می شود، بافت خاک رس مانند یک اسکراب باورنکردنی برای صورت شما ایجاد می کند که به راحتی قابل استفاده، ماساژ و شستشو است.

روش های رفع آلودگی خاک یازدهم

دهه‌ ها توسعه صنعتی و تولیدی باعث شده است که بسیاری از سرزمین ‌ها در سراسر جهان از نظر اکولوژیکی تخریب شده و با طیف وسیعی از مواد شیمیایی آلی و معدنی آلوده شوند. این زمین ها عمدتا در سایت های قدیمی صنعتی و تجاری یافت می شوند. علاوه بر این زمین ‌ها، خاک ‌ها نیز به هیدروکربن‌ هایی مانند بقایای نفت، حلال ‌ها، آفت ‌کش ‌ها، علف ‌کش‌ ها، نگهدارنده ‌های چوب، مهمات مانند TNT و غیره آلوده شده ‌اند.

در حال حاضر سه روش اصلی برای رفع ‌آلودگی خاک وجود دارد که شامل پاکسازی فیزیکی، پاکسازی شیمیایی و پاکسازی زیستی است. در روش پاکسازی فیزیکی از تکنیک‌ هایی مانند شستشوی خاک و استخراج بخار خاک استفاد می ‌شود و می ‌تواند بر روی انواع سموم آلی و غیر آلی استفاده شود. با این حال، چنین استراتژی‌ هایی هزینه بالایی به همراه دارد. علاوه بر این، روش‌ های پاکسازی فیزیکی خاک برای DNAPL (مایعات فاز غیر آبی متراکم) مانند پسماندهای نفتی مؤثر نیستند.

روش‌ های شیمیایی برای پاکسازی خاک شامل اکسیداسیون شیمیایی و انجماد خاک است. اکسیداسیون شیمیایی خاک های آلوده را با تزریق اکسیدان ها به خاک یا آب های زیرزمینی غیر خطرناک تبدیل می کند. اکسیدان های شیمیایی TPH، BTEX و PCB ها را از بین می برند، زیرا این آلاینده ها به اکسیدان ها واکنش نشان می دهند.

از طرف دیگر آلودگی زدایی زیستی یک فرآیند طولانی مدت است و نظارت و کنترل آن دشوار است. چنین استراتژی ‌هایی نتایج متناقضی مرتبط با سمیت، زیست تخریب پذیری، حلالیت و در دسترس بودن مواد مغذی را نشان می ‌دهند. پاکسازی زیستی خاک هزینه کمتری نسبت به روش‌ های دیگر دارد و می ‌توان آن را در محل مورد نظر به راحتی انجام داد.

خاک رنگبر روغن سوخته

یکی از موارد استفاده از خاک رنگبر، تصفیه روغن است. تولید کنندگان روغن در سراسر جهان برای کاهش هزینه های تولید و فروش بیشتر از خاک رنگبر برای بهبود محصولات خود استفاده می کنند. تولید کنندگان با اضافه کردن این خاک به روغن سوخته و انجام فرآیندهای دیگر باعث تصفیه و بازیابی روغن می شوند. این عملیات باعث افزایش سودهی و کاهش آلودگی محیط زسیت می شود.

روش های حذف آلودگی خاک

روش های بسیار زیادی برای حذف آلودگی خاک وجود دارد. انتخاب مناسب ترین روش حذف آلودگی خاک به عوامل بسیار زیادی مانند نوع آلودگی، آب و هوا و میزان آلودگی بستگی دارد. روش های حذف آلودگی خاک شامل دو روش پاکسازی مکانیکی و زیستی است. این دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند، برای محیط های کوچک روش پاکسازی مکانیکی به روش زیستی ترجیح داده می شود.

قیمت خرید خاک رنگی چیست

رنگ خاک یکی از شاخص های وضعیت خاک است که به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. عواملی که بر رنگ خاک تاثیر می گذارند عمدتا شامل مقدار و وضعیت مواد آلی و اکسید آهن و همچنین مقدار هوا و آب موجود در منافذ خاک است. به طور کلی، خاک های تیره دارای مواد آلی بالایی هستند، خاک های خاکستری غرقابی یا بی هوازی بوده و خاک های قهوه ای خاک هایی با زهکشی و هوادهی خوب هستند. رنگ خاک با استفاده از نمودارهای رنگ خاک Munsell اندازه گیری می شود. شما می توانید خاک را در رنگ های مختلف یافت کنید.

فروش خاک تونسیل

خاک تونسیل نام دیگر خاک رنگ بر است که در صنایع بسیار استفاده می شود. تولید کنندگان از این خاک برای جذب و حذف رنگ، چربی و آلودگی در محصولات خود استفاده می کنند. یکی از مهمترین کاربردهای این خاک در صنایع، تصفیه روغن های خوراکی و صنعتی است. به طوری که خاک تونسیل مواد مضر و اجزای اضافی را از این روغن ها حذف کرده و باعث شفافیت روغن می شود. امروزه از خاک تونسیل در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز بسیار استفاده می شود.

رفع آلودگی خاک به روش فیزیکی

اصلاح خاک استفاده از فناوری های اثبات شده برای کاهش و مدیریت خطرات ناشی از خاک های آلوده است که می تواند برای سلامت انسان و محیط زیست مضر باشد. خاک آلوده اغلب نتیجه فرآیندهای صنعتی تاریخی و شیوه های دفع زباله های غیرقانونی است. اگرچه ممکن است این شیوه ‌ها با تمام قوانین قابل اجرا مطابقت داشته باشند، اما تأثیر منفی آن بعدا به لطف پیشرفت در روش ‌های آزمایش مشخص می شود. آلودگی خاک می تواند از منابع بسیاری از جمله مواد شیمیایی، دفع نادرست زباله های صنعتی، نشت مخازن و لوله ها در مدت زمان طولانی و نشت انواع محصولات ناشی شود.

روش های فیزیکی پاکسازی خاک شامل شستشوی خاک و استخراج با حلال است. هر دوی این روش ها مستلزم حذف خاک آلوده قبل از آلودگی گسترده تر است. در روش پاکسازی فیزیکی وقتی خاک با محلول مایع شسته می ‌شود، ریزدانه های مانند سیلت و رس‌ همراه با آلاینده‌ ها شسته می ‌شوند. در حالی که خاک ‌های درشت دانه مانند ماسه ‌ها و شن‌ ها به طور ایمن باقی می مانند. شستشوی خاک آلاینده ‌ها را از ریزدانه های خاک از بین نمی ‌برد، بنابراین این آلاینده ‌ها همچنان باید در یک مرکز مجاز حذف و دفع شوند.

استخراج با حلال شامل استفاده از ترکیبات آلی و معدنی و افزودن آنها به مایعاتی که با هم مخلوط نمی شوند، مانند آب و حلال های آلی است. ترکیبات آلی در حلال های آلی محلول تر خواهند بود و ترکیبات معدنی در آب محلول تر هستند. پس از حذف و دفع آب، حلال آلی را می توان به ترکیبات آلی تقطیر کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد. هدف از این کار از بین بردن ترکیبات معدنی و حفظ مواد آلی است.

پرسش های رایج در مورد خاک تصفیه

خرید خاک تصفیه در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان خاک تصفیه متصل می ‌کند. برای خرید خاک تصفیه تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

خرید خاک تصفیه

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید خاک تصفیه از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید خاک تصفیه، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید خاک تصفیه با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا