Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص آلو برای سلامتی چیست و آیا برای دیابت مفید است؟

خواص آلو بسیار زیاد است و ممکن است شامل تسکین سوء هاضمه، عفونت های آنفولانزا، کاهش وزن و مشکلات مربوط به اضطراب باشد. قدرت آنتی اکسیدانی بالقوه آلو می تواند به پیشگیری و مدیریت پوکی استخوان، دژنراسیون ماکولا، دیابت و چاقی به بیماران بسیار کمک کند. علاوه بر این، آلو همچنین عملکرد شناختی را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، سیستم عصبی را سالم نگه می دارد و به مراقبت از پوست به شما کمک می کند.

آلو یک میوه بسیار خوشمزه است که در میان میوه های هسته دار دسته بندی می شود و انواع مختلفی دارد. آلو در واقع از خانواده میوه های همچون زردآلو، هلو و شلیل است که شباهت های بسیار زیادی به یکدیگر دارند. آلو را می توانید در اندازه و رنگ های مختلف در بازار یافت کنید.

هزاران سال پیش، آلو برای اولین بار در کشور چین کشت شد، سپس در سراسر جهان تکثیر شد. امروزه بیش از ۲۰۰۰ گونه آلو در سراسر جهان رشد و پرورش داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص و فواید آلو برای سلامتی، لطفا تا انتها با ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

فهرست مطالب

آلو چیست

آلو یا Prunus domestica میوه هایی به شکل گرد از خانواده هلو، زردآلو و شلیل هستند. آنها در رنگ ها و اشکال متنوع با بیش از ۲۰۰۰ گونه مختلف وجود دارند. آلوها به سه گروه اروپایی-آسیایی (Prunus domestica)، ژاپنی (Prunus salicina) و دامسون (Prunus insititia) تقسیم بندی می شوند. چین بزرگترین برداشت کننده آلو در جهان است و پس از آن ایالات متحده، صربستان و رومانی قرار دارند.

درختان آلو، درختان کوچکی هستند که ارتفاع آنها به حدود ۱۰-۱۵ متر می رسد و بر اساس کشور مبدا با ویژگی های متفاوت میوه می دهند. میوه های این درختان حاوی پالپ آبداری است که از زرد خامه ای تا قرمز زرشکی متغیر است. رنگ پوست بیرونی این میوه ها ممکن است به طور قابل توجهی از زرد یا قرمز تیره تا بنفش یا سیاه متفاوت باشد.

ارزش غذایی آلو

آلو منبع عالی از ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین C، فولات و ویتامین K است. آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین B1 (تیامین)، B2 ( ریبوفلاوین )، B3 ( نیاسین )، B-6 و ویتامین E (آلفا توکوفرول) هستند. مواد معدنی موجود در این میوه ها عبارتند از پتاسیم، فلوراید، فسفر، منیزیم، آهن، کلسیم و روی . علاوه بر این، آنها ممکن است فیبر غذایی مورد نیاز بدن را تامین کنند و کالری کمی را بدون هیچ گونه چربی مضر ارائه دهند.

آلو به طور متوسط ​​۱۱ میکروگرم ویتامین A را برای بدن انسان که ۲ درصد از نیاز روزانه به این ویتامین است را تامین می کند. همچنین این میوه ۵ درصد از مصرف توصیه شده روزانه شما برای ویتامین K را فراهم می کند، ماده مغذی که به اطمینان از لخته شدن خون مناسب کمک می کند.

آلو حدود ۲ درصد از تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند و مصرف ویتامین های B کمپلکس را افزایش می دهد که به بدن شما کمک می کند کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی را بهتر به انرژی تبدیل کند.

آلو همچنین حاوی مقادیر کمی مواد معدنی است. هر آلو حاوی ۴ میلی گرم کلسیم، ۵ میلی گرم منیزیم، ۱۱ میلی گرم فسفر و ۱۰۴ میلی گرم پتاسیم است که ۱ تا ۵ درصد نیاز روزانه شما به این مواد مغذی را تامین می کند. همچنین به دلیل داشتن مقادیر کمی روی، مس و منگنز، به قوی نگه داشتن استخوان‌ ها و سلامت عضلات و اندام ‌های شما بسیار کمک می ‌کند.

چگونه درختان آلو را پرورش دهیم
چگونه درختان آلو را پرورش دهیم

چگونه درختان آلو را پرورش دهیم

از آنجایی که درختان آلو تهاجمی در نظر گرفته می‌ شوند، مهم است که از گیاهان شخصی خود مراقبت ویژه ای داشته باشید، اگر تصمیم دارید آنها را در خانه یا برای استفاده تجاری کوچک پرورش دهید.

درختان آلو سیاه همیشه سبز هستند و آب و هوای گرمسیری را ترجیح می دهند. نزدیک به ۱۰۰ فوت در ارتفاع رشد می کنند و پوست تیره و خشن دارند. برگ های این درخت در جوانی و بلوغ ته رنگ صورتی دارند و ضخیم و چرمی به رنگ سبز تیره هستند. در بسیاری از مناطق از برگ های این درختان برای تغذیه دام ها استفاده می کنند، زیرا ارزش غذایی بالایی دارند.

در آب و هوای مناسب، این درختان در ماه مارس یا اوایل آوریل شروع به گل دادن می کنند. شکوفه ها معطر هستند و هنگامی که میوه شروع به رشد می کند شکلی مستطیل به خود می گیرد. میوه نابالغ سبز است و رنگ آن به صورتی و در نهایت قرمز و سیاه تیره تغییر می کند.

درخت آلو سیاه گونه ای انعطاف پذیر است، اما می تواند مستعد بیماری های مانند گره سیاه، شانکر، لکه برگی و پوسیدگی قهوه ای باشند. کنترل پوسیدگی قهوه ای به ویژه سخت است، زیرا تا زمانی که لکه ها روی میوه در حال رسیدن ظاهر نشوند، قابل توجه نیست. شایع ترین آفت برای درختان آلو از هر نوعی، آلو کورکولیو است. سوسکی که می تواند باعث ریزش میوه، پوسیدگی و از بین رفتن محصول شود.

شیرینی آلو را می توان با نحوه انتخاب پرورش دهندگان برای تکمیل مواد مغذی درخت کنترل کرد. کود دهی، هرس و نظارت مناسب می تواند تضمین کند که درخت آلو بزرگ، سالم و در محدوده تعیین شده خود رشد خواهد کرد. بیشتر درختان تا ۴ تا ۵ سالگی یا بیشتر میوه نمی دهند. درختان آلو خود گرده افشان هستند، اما می توان از گرده افشانی متقابل برای افزایش محصول استفاده کرد.

فواید و خواص آلو برای سلامتی

آلو حاوی طیف گسترده ای از فنل ها و فلاونوئیدها است که مجموعه ای از فواید سلامتی چشمگیر را ارائه می دهد. برخی از فواید مصرف آلو عبارتند از:

یک آنتی اکسیدانی بالقوه است

این میوه ها حاوی ویتامین C و مواد مغذی گیاهی بالقوه حیاتی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی هستند. این خواص می تواند به جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بدن کمک کند و احتمالا بدن را در برابر بیماری های کشنده محافظت می کند. یک مطالعه نشان داده است که فنل های موجود در آلو، ممکن است اثر محافظتی بر چربی های ضروری در نورون ها و غشای سلولی در برابر هر گونه آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو در بدن افزایش دهند.

آنتوسیانین ها که رنگدانه آبی مایل به قرمز موجود در آلو هستند، می توانند به حذف رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک کنند. این ترکیبات به نوبه خود به محافظت از بدن شما در برابر سرطان و آسیب سلولی بسیار کمک می کند.

علائم بیماری دیابت را کاهش می دهد

آلو می تواند قند خون را کاهش داده و به مبارزه با بیماری دیابت به شما کمک کند. یک مطالعه نشان داده است که عصاره آلو می تواند به کاهش قند خون و سطح تری گلیسیرید در بدن بسیار کمک کند. مطالعه دیگری که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است بیان می کند که فلاونوئیدهای موجود در آلو ممکن است اثرات محافظتی در برابر مقاومت به انسولین در بدن بیماران داشته باشند و به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کنند.

از پوکی استخوان جلوگیری می کند

مصرف آلو خشک دارای اثرات آنابولیک است که ممکن است به سلامت استخوان ها کمک کند. پلی فنول ها، همراه با محتوای پتاسیم موجود در آلو خشک، می توانند تشکیل استخوان ها را بهبود بخشد و تراکم استخوان ها را افزایش دهد. همچنین این میوه از تحلیل استخوان ها جلوگیری می کنند.

به هضم غذا کمک می کند

این میوه ها می توانند منبع خوبی از فیبرهای غذایی باشند که می توانند به تنظیم و بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک کنند. بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی منتشر شده، مصرف آلو می تواند در درمان اختلالات گوارشی مانند یبوست در مقایسه با داروهای دیگر مانند پسیلیوم بسیار موثرتر باشد.

آلو پر از فیبر رژیمی است و زمانی که خشک شود، به ‌خوبی به رفع یبوست کمک می ‌کند. در واقع، یک مطالعه اخیر نشان داده است، بعد از خوردن آلو افرادی که مبتلا به یبوست بودن، تا حدود زیادی بهبود یافته اند.

به عملکرد بهتر سیستم عصبی کمک می کند

آلو حاوی مقادیر زیادی ویتامین B6 است که این ویتامین به انتقال سیگنال ‌های عصبی کمک کرده و به عملکرد روان سیستم عصبی کمک می کند. تریپتوفان، یک اسید آمینه موجود در آلو، می تواند به تولید هورمون سروتونین در بدن کمک کند و خواب، اشتها و تمرکز را بهبود ببخشد. این میوه ها همچنین به رشد بهتر مغز کمک کرده و می توانند به تشکیل هورمون های تأثیرگذار بر خلق و خو نیز کمک کنند.

از سلامت قلب محافظت می کند

محققان شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد مصرف منظم آلو خشک می تواند به افزایش سیالیت خون در رگ ها بسیار کمک کند. این اثر محافظتی ممکن است به پیشگیری از اختلالات قلبی مختلف، از جمله تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته ها در بسیاری از افراد کمک کند.

همچنین به دلیل داشتن مقدار زیادی پتاسیم در ترکیبات خود، می تواند برای سلامت قلب بسیار مفید باشد. افزودن آلو به رژیم غذایی راهی عالی برای کاهش خطر سکته مغزی و مدیریت فشار خون بالا است.

فواید و خواص آلو برای سلامتی
فواید و خواص آلو برای سلامتی

می تواند برای کاهش وزن ایده آل باشد

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری دور کمر خود هستید، می توانید آلو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تحقیقات نشان داده است مصرف این میوه می تواند در کاهش وزن بسیار کمک کند. آلو همچنین کالری بسیار کمی دارد و مصرف آن اشتها را نیز کاهش می دهد. در نتیجه شما می توانید آلو را به راحتی در رژیم غذایی خود قرار دهید.

سیستم ایمنی را تقویت می کند

آلو به دلیل داشتن محتوای بالای ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. این ویتامین می تواند مقاومت بدن را در برابر عفونت ها و التهاب ها افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است که آلو دارای ترکیبات مفیدی است که می تواند تولید اکسید نیتریک را در بدن افزایش داده و از متاستاز سلول های توموری جلوگیری کند.

سطح کلسترول را تنظیم می کند

مصرف آلو می تواند به پیشگیری از افزایش کلسترول خون و چربی در خون به فرد کمک کند. محتوای فیبر بالای موجود در آلو می تواند با کاهش LDL یا کلسترول بد و بالا بردن سطح HDL یا کلسترول خوب، به سلامت قلب بسیار کمک کند.

باعث بهبود سلامت پوست می شود

این میوه ها سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان های مفید برای بدن هستند که می توانند به حفظ پوستی سالم، درخشان و جوان به شما بسیار کمک کنند. همچنین به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار زیاد، باعث کاهش لکه های تیره و چین و چروک بر روی پوست می شود. عصاره آلو به دلیل خواص بسیار زیاد در محصولات مختلف مراقبت از پوست بسیار استفاده می شود.

استفاده از آلو در آشپزی

مردم از آلو به دلیل طعم شیرین و ترش و همچنین عطر مطبوع آن در تهیه مواد غذایی بسیار استفاده می کنند. آلوها به صورت تازه یک افزودنی عالی برای تهیه پودینگ ها، مرباها و ژله ها هستند. از طرف دیگر، آب آلو در تهیه نوشیدنی های الکلی نیز بسیار مفید است. کنسانتره آب آلو به خوبی به عنوان یک پرکننده برای تولید آب نبات ها و محصولات قنادی استفاده می شود.

خواص انواع آلو

آلو در طیف وسیعی از رنگ ها وجود دارد. شناخته شده ترین این میوه ها، آلو سیاه و قرمز است. اما آلو در رنگ های سبز، زرد و حتی سفید نیز وجود دارد. در حالی که برخی از مزایای سلامتی برای همه آلوها مشترک است، اما تفاوت های ظریفی در فوایدی که از رنگ آلو دریافت خواهید کرد وجود دارد.

آگاهی از این تفاوت ها ممکن است به شما کمک کند تا آنها را به خوبی در رژیم غذایی خود قرار دهید و از مزایای سلامتی آنها بهرمند شوید. انواع آلوها عبارتند از:

خواص آلو سیاه

اینها آلوهایی با رنگ تیره و آبی مایل به ارغوانی هستند که در فروشگاه های مواد غذایی مشاهده خواهید کرد. طعم این آلو ها شیرین است. این نوع از آلوها خواص بسیار زیادی دارند و برای بهبود و درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شوند. برخی از فواید استفاده از آلو سیاه عبارتند از:

  • برای درمان معده درد استفاده می شود.
  • برای رفع مشکلات ادراری و گوارشی مفید است.
  • برای مبارزه با بیماری های قلب و ریه استفاده می شود.
  • حاوی اسید گالیک است که خاصیت ضد HIV دارد و از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.
  • در پیشگیری از سرطان نقش بسیار مفیدی دارد.
  • حاوی منیزیم، یک مینرال است که به پیشگیری یا درمان آلزایمر، دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی، میگرن و سندرم پیش از قاعدگی (PMS) کمک می کند.
  • حاوی فسفر، یک ماده معدنی مهم است که به سلامت استخوان و دندان کمک می کند، به بدن در استفاده از کربوهیدرات ها و چربی ها کمک می کند و به بدن اجازه می دهد پروتئین را برای رشد، نگهداری و ترمیم سلول ها و بافت ها بسازد.
  • حاوی ویتامین B6 است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.
خواص آلو قرمز
خواص آلو قرمز

خواص آلو قرمز

رنگ پوست این آلوها مایل به قرمز است. آنها می توانند کاملا تیره رنگ شوند و رنگ قرمز مشخصی بر خلاف رنگ آبی – بنفش آلوهای سیاه داشته باشند. آلو قرمز طعم ترش و شیرینی دارد و برای درمان بسیاری از مشکلات مفید است.

  • از آن می توان برای درمان مشکلات گوارشی و یبوست استفاده کرد.
  • سرشار از ویتامین E است که به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند، خواص ضد التهابی دارد و سلامت چشم ها را بهبود می بخشد.
  • حاوی آنتوسیانین است که برای سلامتی بسیار مفید است.
  • حاوی روی، یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که بهبود زخم را تسریع می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری های مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.
  • حاوی منگنز، یک ماده معدنی کمیاب است که برای عملکرد طبیعی مغز، سیستم عصبی و سیستم آنزیمی ضروری است.
  • حاوی مس، ماده معدنی است که به تولید گلبول های قرمز و کلاژن در بدن کمک می کند.

خواص آلو سبز

آلوهای سبز آلوهایی با طعم ترش هستند. این آلوها بیشتر به صورت نارس برداشت می شوند و بسیار خوشمزه هستند. این آلوها نیز به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای سلامتی بسیار مفید هستند.

  • این آلو حاوی لوتئین، یک آنتی اکسیدانی از گروه کاروتنوئیدها است که نقش مهمی در ارتقای سلامت چشم ایفا می کند.
  • همچنین حاوی فولات (همچنین به عنوان ویتامین B9 یا اسید فولیک شناخته می شود)، یک ماده مغذی ضروری برای تشکیل گلبول های قرمز خون و رشد و عملکرد سلول های سالم است.
  • این آلو به تعویق انداختن علائم پیری (احتمالا به دلیل مقدار ویتامین C) بسیار کمک می کند.
  • همچنین با عوارض بیماری آلزایمر مبارزه می کند.
  • باعث جلوگیری از کم خونی می شود.

خواص آلو زرد

این آلوها زرد رنگ هستند و در فصل تابستان به بازار عرضه می شوند. آلو زرد دارای طعم شیرینی است و ترکیبات بسیار مفیدی را در خود جای داده است. فواید آلو زرد عبارتند از:

  • این آلو حاوی ویتامین A (همچنین رتینول یا رتینوئیک اسید)، یک ماده مغذی برای حفظ سلامت چشم ها است.
  • همچنین ممکن است خطر بروز آکنه را کاهش دهد و سلامت باروری را تقویت کند.
  • آلو زرد حاوی پتاسیم، ماده معدنی مفیدی است که عملکرد ماهیچه ها و اعصاب را تنظیم می کند.
  • فیبر بالای این آلو به هضم غذا کمک کرده، قند خون را تنظیم می کند و به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

خواص آلو سفید کمیاب

یک نوع آلو سفید در بازار وجود دارد، اما به نظر می رسد محدود به منطقه ای در کشور صربستان است. هیچ اطلاعاتی در مورد فواید سلامتی آلو سفید وجود ندارد که ممکن است به این معنی باشد که به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است.

خواص آلو زرد
خواص آلو زرد

روش خرید بهترین آلو

آلو در فصل های تابستان و پاییز به بازار عرضه می شود. هنگام خرید آلو بهتر است آنهایی را انتخاب کنید که کمی نرم هستند. برای کند کردن روند رسیدن، آلوهای خود را می توانید در یخچال قرار دهید و از رسیدن آنها کمی بیشتر لذت ببرید.

آلوها به خوبی منجمد می‌ شوند، اما قبل از انجماد باید هسته آنها را جدا کنید. شما می توانید آلو خام را در انواع دستور العمل ها برای تهیه غذاها استفاده کنید. برای مثال شما می توانید آلوهای خرد شده را به سالاد اضافه کنید تا طعم میوه ای بیشتری داشته باشند یا آنها را با اسموتی های خود مخلوط کنید.

آلو را در فصل تابستان بخرید و رسیده بودن را به دقت بررسی کنید. هنگامی که آنها را به آرامی فشار می دهید، باید احساس سنگینی کنید. پوست آلو را برای هر گونه لکه یا کبودی بررسی کنید. اگر آلو خیلی نرم باشد، بیش از حد رسیده است و ماندگاری بالایی ندارد.

آیا مصرف آلو برای شما مفید است

آلو سرشار از فیبر است که می تواند باعث کاهش قند خون شود. مصرف این میوه ها باعث تولید هورمون آدیپونکتین در بدن می شود، هورمونی که به تنظیم سطح قند خون شما بسیار کمک می کند. تحقیقات روی حیوانات نشان داده است که آلو خشک ممکن است به کاهش تحلیل استخوان ها کمک کند و حتی ممکن است آن را نیز معکوس کند.

آیا می توانم هر روز آلو بخورم

مصرف روزانه این میوه می تواند برای بدن شما معجزه کند. آلو حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که ممکن است به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن که یکی از دلایل اصلی از دست دادن بینایی است، به شما کمک کند. اگر اخیرا از یبوست رنج می برید، وقت آن رسیده است که این میوه را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.

چه زمانی باید آلو بخوریم

بهتر است قبل از خوردن آلوهایتان صبر کنید تا کاملا رسیده شوند. خوردن آلوهای نرسیده سخت و ناخوشایند است. هنگامی که آلوهای شما رسیده شدند، اگر آنها را در یخچال نگهداری کنید، حدود ۳ تا ۵ روز فرصت دارید تا آنها را بخورید. بهترین زمان مصرف آلو صبح ها بعد از خوردن صبحانه می باشد.

آیا امکان حساسیت به آلو وجود دارد

مصرف آلو در برخی از افراد می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود که علائم این بیماری شامل خارش و تورم دهان یا گلو می ‌شود. علائم آلرژی معمولا به سرعت ایجاد می شود و در صورت بروز واکنش نامطلوب به آلو باید با پزشک مشورت کنید. در صورت بروز واکنش شدید آنافیلاکسی، فورا به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی مصرف آلو

آلو خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد، اما اگر به مقدار زیادی مصرف شود می تواند برای سلامتی عوارض جانبی در پی داشته باشد. برخی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد آلو عبارتند از:

افزایش اگزالات ها در بدن

آلوها حاوی اگزالات هایی هستند که می توانند در بدن انباشته و متبلور شوند و در نتیجه باعث بروز نگرانی های سلامتی مانند مشکلات کلیوی یا کیسه صفرا شوند. افرادی که قبلا از چنین شرایطی رنج می برند باید از مصرف آلو پرهیز کنند.

افزایش سولفیت ها در بدن

آلو خشک را با سولفیت ها تیمار می کنند تا از اکسیده شدن آن ها جلوگیری کنند. زیرا اکسیداسیون باعث تیره شدن میوه و قهوه ای شدن آن ها می شود. افرادی که نسبت به سولفیت ها حساسیت دارند، باید مراقب مصرف آلو خشک باشند، زیرا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک، از جمله حملات شدید آنافیلاکسی در آنها شوند.

تومور کارسینوئید

تومورهای کارسینوئیدی باعث افزایش سطح سروتونین در خون می شوند، زیرا آلو حاوی مقدار قابل توجهی هورمون سروتونین است. مصرف آلو قبل از تست تشخیصی تومورهای کارسینوئید ممکن است منجر به نتیجه مثبت کاذب شود.

خواص آلو در بدنسازی

آلو میوه ای بسیار مغذی برای بدن است. آلو حاوی ترکیبات بسیار زیادی است که باعث تقویت عضلات و افزایش ساخت پروتئین در بدن می شود. افرادی که بدنسازی کار می کنند، می توانند آلو را در رژیم غذایی خود قرار دهند و از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوند.

خواص آلو خشک برای کبد

آلو خشک به دلیل داشتن ترکیبات مفید از جمله ویتامین C برای رفع مشکلات کبدی و دفع اوره بسیار مفید است. این میوه باعث تنظیم و کنترل ترشح کیسه صفرا می شود.

انواع آلو
انواع آلو

خواص آلو خورشتی

آلو خورشتی خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این آلو نوعی خشکبار است که از خشک کردن آلو تهیه می شود. این آلو سرشار از پتاسیم و مواد معدنی مفید برای سلامتی است که باعث بهبود فشار خون و سلامت قلب می شود. علاوه بر این آلو خورشتی سرشار از ترکیبات مفیدی همچون نیاسین، ویتامین A و ویتامین های گروه B است. آلو خورشتی به بهبود مشکلات گوارشی از جمله یبوست بسیار کمک می کند.

خواص آلو آفتابی

آلو آفتابی نوع آلو است که در طب سنتی بسیار کاربرد دارد. این آلو به دلیل خواص بسیار زیاد برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده می شود. مصرف این آلو باعث بهبود مشکلات گوارشی مانند یبوست می شود. آلو آفتابی غنی از فیبر است و برای درمان بیماری های از جمله هپاتیت و مشکلات کبدی مفید است.

خواص آلو خورشتی زرد

آلو در انواع مختلفی وجود دارد. آلو خورشتی زرد سرشار از ویتامین C بوده و به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای بهبود سلامتی قلب بسیار مفید است. آلو خورشتی زرد باعث کاهش کلسترول خون می شود و برای بیماران دیابتی بسیار مفید است. آلو خورشتی همچنین حاوی پتاسیم بسیار زیادی است که یک عنصر ضروری برای سلامتی بدن است. مصرف آلو خورشتی زرد باعث بهبود جریان خون نیز می شود.

خواص آلو قجری

آلو قجری یک آلو بسیار کوچک و خشک است که نوعی خشکبار به حساب می آید. آلو قجری خواص بسیار زیادی دارد و در تهیه بسیاری از غذا استفاده می شود. این آلو خواص تصفیه کنندگی خون را دارد. همچنین اثرات ملین دارد و از بروز مشکلات گوارشی و کبدی جلوگیری می کند.

خواص آلو سیاه برای لاغری

آلو سیاه هزاران سال است که در طب سنتی هند و جنوب آسیا استفاده می شود. آنها مسیر گوارشی را تحریک می کنند و سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهند. آلو یک میوه با طبع سرد در نظر گرفته می شود، ادرار را افزایش داده و کبد را تمیز می کند. این آلو به دلیل داشتن فیبر غذایی زیاد، باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری می شود. همچنین ثابت شده است که آلو به تسکین یبوست، کاهش قند خون و کنترل فشار خون بالا کمک می کند.

خواص آلو خشک برای کودکان

آلو به دلیل داشتن ترکیبات مفید و مغذی برای سلامتی بسیار مفید است. از این رو قرار دادن آن در رژیم غذایی کودکان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آنها، بهبود سلامت چشم، بهبود سلامت و رشد استخوان ها و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی می شود. ویتامین های موجود در آلو باعث شادابی و سلامت کودکان می شود.

سخن آخر

به نظر می رسد که مصرف آلو فواید بسیار زیادی را برای سلامتی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت چشم و غیره را به همراه دارد. آلوها طیف طعمی از شیرین تا بسیار ترش را دارند و در رنگ‌ های متنوعی در بازار موجود هستند. بنابراین  مقداری آلو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از تمام فواید سلامتی آن لذت ببرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا