Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

طرز تهیه موسلی صبحانه: میان وعده و صبحانه مغذی، رژیمی و خوشمزه

موسلی صبحانه توسط پزشکی به نام ماکسیمیلیان بیرچر-بنر در سوئیس شناخته شد. شامل جو خام، سیب رنده شده و آجیل خرد شده مخلوط با آب لیمو، آب و شیر تغلیظ شده شیرین بود.

امروزه، موسلی صبحانه به ترکیبی از جو دوسر، آجیل، دانه‌ها و میوه‌های خشک گفته میشود. یک جایگزین سالم تر و کم قند برای گرانولا است. موسلی پخته نمی‌شود، شکر یا روغنی برای چسباندن مواد به هم وجود ندارد – اگرچه میشود دانه‌ها، آجیل‌ها و دانه‌ها را قبل از اینکه با هم مخلوط شوند برشته کرد تا طعم‌شان بهتر شود. همچنین خوب است که دانه را با یک ادویه (مانند دارچین، جوز هندی، هل، میخک یا زنجبیل) قبل از برشته کردن آغشته کنید. در نشریه جهان شیمی فیزیک از صبحانه انگلیسی و شکلات صبحانه برای کودکان مطالبی منتشر شده است. در این مقاله شما را با موسلی صبحانه و نحوه مصرف آن آشنا میکنیم.

موسلی یا موزلی صبحانه چیست

موسلی یک غذای صبحانه یا برانچ است که در سوئیس و آلمان پرطرفدار است و شامل جو دوسر خام و مواد دیگری مانند میوه‌های تازه یا خشک، دانه‌ها و آجیل است. اغلب با شیر، شیر سویا، شیر بادام، ماست یا حتی آب میوه مخلوط می‌شود تا روشی سبک و رضایت‌بخش برای شروع روز باشد.

موسلی صبحانه مملو از غلات کامل، فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان است. موسلی صبحانه مغذی و خوشمزه است. از هر نوع میوه خشکی که می خواهید استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید به جای گردو از بادام نیز استفاده کنید. وقتی در کاسه هایی با شیر و انواع توت های تازه یا میوه های تازه خرد شده سرو می شود، فوق العاده است.

طرز تهیه موسلی صبحانه: میان وعده و صبحانه مغذی، رژیمی و خوشمزه
طرز تهیه موسلی صبحانه: میان وعده و صبحانه مغذی، رژیمی و خوشمزه

طرز تهیه موسلی صبحانه

اگرچه اکنون می‌توانید موسلی را از فروشگاهها بخرید، اما من ترجیح می‌دهم آن را در خانه درست کنم که به من امکان می‌دهد محتوای شکر را به حداقل برسانم. پس از بازی با چند نسبت مختلف، هر بار به فرمول ایده‌آل برای موسلی رسیدم. به یاد داشته باشید که برخی از میوه های خشک حاوی شکر اضافه شده است، بنابراین حتما برچسب آن را بررسی کنید.

طرز تهیه موسلی صبحانه: ۴ فنجان دانه + ۱ و۱/۲ فنجان آجیل / دانه + ۱/۲ فنجان میوه خشک

غلات: جو دوسر، سبوس گندم، چاودار کامل، جو کامل، تکه های کینوآ.

آجیل/دانه: خلال بادام، گردو، بادام هندی، گردو، پسته، فندق، تخمه آفتابگردان، دانه چیا، دانه خشخاش، دانه کنجد، پوسته نارگیل شیرین نشده.

میوه خشک: زردآلو خشک، گیلاس خشک، انجیر خشک، کشمش، کشمش طلایی، مویز، چیپس سیب.

غلات صبحانه موسلی

این موسلی براحتی در فروشگاههای معتبر و آنلاین برای خرید عموم موجود است.

نحوه خوردن موسلی

روش مورد علاقه شخصی من برای خوردن موسلی به سبک جو دوسر است. ۲/۳ فنجان موسلی را در یک شیشه درب کوچک بریزید، روی آن را با ۲/۳ فنجان شیر یا شیر جایگزین کنید، روی آن را زغال اخته یخ زده قرار دهید، درب آن را ببندید و یک شب در یخچال بگذارید. صبح، یک موسلی خنک، خیس شده و نرم دارید که به ویژه در تابستان عالی است. اگر از طرفداران پودینگ چیا هستید، مقداری دانه چیا را نیز روی آن بریزید.

همچنین می توان موسلی را مانند غلات میل کرد، در ماست هم زده می شود. برای اینکه روتین صبحانه‌ام ثابت نباشد، دوست دارم آن را در طول هفته تغییر دهم. تطبیق پذیری آن همچنین باعث می شود این غذای صبحانه ای باشد که همه موافق آن هستند، زیرا همه ما روش مورد علاقه خود را برای تهیه آن پیدا کرده ایم. اگر ترجیح می‌دهید صبحانه‌تان شیرین‌تر باشد، می‌توان با عسل یا شربت افرا سرو کنید. سعی کنید روی موسلی کره آجیل بریزید.

دانه ها، مغزها و دانه ها را برشته کنید. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. جو، سبوس گندم، نمک و دارچین را روی یک لایه پخش کنید. بادام، گردو را روی در یک لایه یکنواخت قرار دهید.

نارگیل را اضافه کنید. لایه پخت را با آجیل بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. نارگیل را روی جو دو سر بپاشید، به قفسه بالایی فر برگردانید و تا زمانی که نارگیل طلایی مایل به قهوه ای شود، حدود ۵ دقیقه دیگر بپزید. از فر خارج کنید و حدود ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود.

انتقال به یک کاسه بزرگ. محتویات هر دو ورقه پخت را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

میوه خشک را اضافه کنید. زردآلو و گیلاس را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

به ظرف دربسته منتقل کنید. موسلی را می توان در ظرف دربسته در دمای اتاق تا ۱ ماه نگهداری کرد.

در صورت تمایل به عنوان بلغور جو دوسر، غلات، جو دوسر یا با ماست، با میوه تازه و مقداری عسل یا شربت افرا میل کنید.

طرز تهیه موسلی صبحانه: میان وعده و صبحانه مغذی، رژیمی و خوشمزه
طرز تهیه موسلی صبحانه: میان وعده و صبحانه مغذی، رژیمی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه موسلی صبحانه

جو دوسر: وقتی صحبت از موسلی می شود، شما همچنین می توانید از جو دوسر سریع استفاده کنید، اما جو دوسر رول شده طعم و بافت جویدنی و مغذی تری می دهد.

آجیل: شما می توانید از انواع آجیل که دوست دارید برای این دستور موسلی آسان استفاده کنید! من دوست دارم از ترکیب گردو و بادام استفاده کنم.

دانه ها: من از تخمه کدو تنبل استفاده می کنم اما می توانید تخمه آفتابگردان، دانه کنجد یا هر دانه ای که دوست دارید امتحان کنید.

میوه خشک: انواع مختلفی از میوه های خشک وجود دارد که می توانید به موسلی اضافه کنید. برای ساده نگه داشتن این دستور از زغال اخته خشک و کشمش طلایی استفاده کردم. اگر طعم‌های گرمسیری را دوست دارید، مقداری پاپایای خشک و آناناس خشک را امتحان کنید.

شکر نارگیل: فقط یک لمس برای شیرین کردن. در صورت نیاز می توانید شکر قهوه ای را جایگزین کنید.

این دستور پخت موسلی با جو دو سر که غلات کامل، آجیل، دانه‌ها، میوه‌های خشک است و کمی با شکر نارگیل شیرین شده است درست می‌شود. بسیاری از موسلی های فروشگاهی دارای مقدار زیادی شکر یا میوه های خشک هستند که به شدت با شکر پوشیده شده اند. تهیه موسلی خانگی گزینه سالم تری است.

طرز تهیه موسلی شکلاتی

با مخلوط کردن جو، آجیل و دانه ها با هم در یک کاسه شروع کنید و سپس آنها را روی یک ورقه پخت پهن کنید تا برشته شوند.

پس از برشته شدن از فر خارج کرده و میوه های خشک و شکلات آب شده در صورت تمایل کمی نارگیل را با آن مخلوط کنید. همه چیز را با هم ترکیب کنید و لذت ببرید.

دستورات موسلی صبحانه کودک

موسلی صبحانه کودک از بهترین وعده های غذایی برای کودکان است چون سرشار از موادمغذی مفید است.

تغییرات و جایگزین های دستور تهیه موسلی صبحانه

یکی از چیزهایی که در مورد این دستور غذای آسان موسلی دوست دارم این است که کاملا مطابق با سلیقه شما قابل تنظیم است. شما می توانید از هر نوع آجیل، دانه ها و میوه های خشک در این دستور غذا استفاده کنید و فقط به این نسبت های پیشنهادی پایبند باشید:

  • ۲ فنجان جو دو سر
  • ۳/۴ فنجان آجیل و دانه ها
  • ۱/۲ فنجان میوه های خشک
  • شکر ۲ قاشق

در اینجا ایده هایی از موادی وجود دارد که می توانید جایگزین یا اضافه کنید:

  • دانه های آفتابگردان
  • دانه های چیا
  • دانه های کنجد
  • اسپند
  • فندق
  • بادام هندی
  • انجیرهای خشک شده
  • زردآلو خشک

همچنین می‌توانید با اضافه کردن ادویه‌هایی مانند دارچین و جوز هندی (حدود ۱/۲ قاشق چایخوری) یا کمی نمک اضافه کنید.

موسلی صبحانه و گرانولا

موسلی غلاتی است که با پایه جو دوسر و ترکیبی از موادی مانند آجیل، دانه‌ها و میوه‌های خشک درست می‌شود. ممکن است فکر کنید موسلی شبیه گرانولا است، اما از چند جهت متفاوت است. به نظر می رسد گرانولا ناسالم است، فقط این موسلی سالم تر است زیرا حاوی روغن نیست و قند بسیار کمتری دارد.

تفاوت موسلی صبحانه و گرانولا چیست

تفاوت اصلی بین گرانولا و موسلی نحوه ساخت آنهاست. گرانولا را معمولا با روغن می‌پوشانند و در فر می‌پزند تا طلایی و ترد شود. در حالی که موسلی و گرانولا هر دو حاوی غلات، آجیل، دانه ها و میوه های خشک هستند، تفاوت اصلی این است که موسلی خام است، در حالی که گرانولا با یک شیرین کننده و یک روغن پخته می شود. از آنجایی که موسلی حاوی شکر و چربی اضافی مورد نیاز برای یک دسته گرانولا نیست، راه سالم تری برای گنجاندن این مواد مغذی در رژیم غذایی شما است. موسلی همچنین راحت تر و سریعتر آماده می شود، زیرا نیازی به پخت نیست.

ذخیره سازی موسلی صبحانه

موسلی صبحانه را در ظرف دربسته در دمای اتاق تا ۱ ماه یا تا ۳ ماه در یخچال نگهداری کنید.

خرید موسلی صبحانه

شما میتوانید موسلی صبحانه را از فروشگاههای آنلاین تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا