Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیپزشکیصنایع شیمیاییعمومیغذایی و دارویی

کاربرد اسانس چای سبز: قیمت خرید و فروش آن

اسانس چای سبز در تولید لوازم آرایشی، عطرها، اسپری خوشبوکننده، برای تولید چای، دمنوش، تولید شوینده ها و ساخت عود استفاده میشود. اسانس خوراکی بوی قوی دارد و به نام اسانس روغنی معروف است. اسانس خوراکی عطر برای محصولات در صنایع غذایی است و عطر واقعی میوه ها، مغزها و دانه ها را دارد. اسانس خوراکی مایع برای طعم دار کردن و عطر دار کردن غذا استفاده میشود. یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین اسانس ها، اسانس خوراکی است. از انواع گیاهان، میوه ها و خشکبار میتوتن اسانس ساخت. از اسانس خوراکی مایع در انواع نوشیدنی، بیسکوییت، تافی ها، بستنی، شکلات، روغن، انواع نان و پیراشکی، انواع ژله وپشمک وپاستیل استفاده میشود. با خرید اسانس چای سبز از کاربردهای بیشمارش استفاده کنید. از اسانس وانیل، اسانس آلبالو و اسانس موز در نشریه جهان شیمی فیزیک مطالبی منتشر شده در این مطلب شما را با اسانس چای سبز آشنا میکنیم.

اسانس چای سبز چیست و چگونه تهیه می شود

اسانس‌ها از برگ‌ها، دانه‌ها، گل، پوست گیاه گرفته میشوند. اسانس چای سبز از دانه‌های چای سبز استخراج می‌شود. مانند چای سبز، اسانس اش هم منبع آنتی اکسیدان است.

اسانس ها روغن های فرار هستند و از مهمترین مواد موثر گیاهان هستند که در قسمت های مختلف گیاهان وجود دارند. اسانس ها در حرارت معمولی تبخیر می شوند. اسانس ها بی رنگ هستند اگر تازه تهیه شده باشند ولی به مرور اکسیده و رزینی میشوند و تیره می شوند. برای جلوگیری از اکسید شدن باید اسانس را در جای خنک و خشک و دور از نور نگهداری گردد. اسانس از نظر خصوصیات شیمیایی و فیزیکی با روغن های تفاوت دارند. تفاوتها عبارتند از :

  • اسانس تقطیر میشوند و به راحتی از طریق روش های تقطیر استخراج میشود.
  • ساختمان شیمیایی اسانس بر خلاف روغن ثابت از استرهای گلیسیرین و اسیدهای چرب تشکیل نشده است.
  • اسانس ها بر خلاف روغن های ثابت، فاسد و ترش نشده و در مجاورت هوا و نور اکسیده میشود.

"کاربرد

کاربرد اسانس چای سبز

چای سبز در نوشیدنی استفاده نمیشود. بلکه زیر مجموعه چای سبز است و کاربرد فراوانی دارد. اسانس چای سبز در صنایع بهداشتی و آرایشی، صابون‌ها، شامپوها گسترده استفاده میشود. اسانس چای سبز در روغن ماساژ کاربرد دارد. اسانس چای سبز برای تولید شمع و برای ماساژ عضله‌ها مصرف می‌ شود. شرکت های زیادی انواع اسانس چای سبز را تولید میکنند. فروش اسانس چای سبز از وب‌ سایت های معتبر بهترین راه خرید این اسانس است.

توزیع اسانس ها در طبیعت

محل تشکیل و جایگزینی اسانس گیاهان به تیره های مختلف گیاه بستگی دارد. در گیاهان تیره نعنائیان اسانس در تارهای گیاه و در تیره چتریان در لوله هایش پیدا میشود. این مواد مستقیما از تغییرات پرتوپلاسم یا تجزیه شدن لایه های رزینی دیواره سلولی و یا هیدرولیز گلیکوزیدها ایجاد میشوند. پخش این روغن ها در گیاهان متفاوت است. در تیره مخروطیان در تمام بافت ها وجود دارند. در گل سرخ در گلبرگ و در دارچین در پوست و برگ، در چتریان در پریکارب و در نعنائیان در برگ ها وجود دارد. اسانس های قسمت های مختلف گیاه از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی و بو متفاوت هستند.

عوامل موثر در کیفیت اسانس های گیاهی

مواد اسانس ها در شرایط متفاوت تحت تغییرات زیادی است. اسانس با بیوسنتز، متابولیسم و فعالیت بیولوژیکی گیاه وابسته است و تابع شرایط اقلیمی گیاه است. از مهمترین عوامل موثر بر کیفیت اسانس موارد زیر است:

  • آب و هوا: عامل موثر در ترکیبات یک گیاه است. در آب و هوای گرم گیاهان غنی از مواد موثره هستند، در آب و هوای سرد کیفیت مواد موثر کم است. گیاه در شرایط طبیعی رشد و نمو بیشترین مواد موثره و ترکیبات را دارد. ارتفاع از سطح دریا در میزان مواد موثره گیاه موثر است. هر یک از گونه های گیاهی یک ارتفاع مطلوب با حداکثر فعالیت دارد.
  • نور: در ترکیبات شیمیایی گیاه نقش مهمی دارد، بعضی از گیاهان در مجاورت نور، ترشحات بیشتری دارند و اسانس زیادی تولید می کنند.
  • نژاد گیاه: باید دقت داشت.
  • زمان جمع آوری: بر روی مواد موثره گیاه اثر دارد.
  • تشکیل مواد موثره در فعالترین دوران رشد یک گیاه زیاد است حتی ساعات روز بر میزان ترکیبات گیاه اثر دارد.

خصوصیات شیمیایی اسانس

اسانس ها از ترکیبات پیچیده ای ساخته شده اند و انواع ترکیبات مانند هیدروکربن ها، الکل ها، کتون ها، آلدئیدها، اترها، استرها، اکسیدها در روغن یافت می شود. بو و مزه اسانس به ترکیبات اکسیژنه آنها وابسته است. قسمت اعظم اسانس را ترپن تشکیل می دهد. ترپن از تربانتین گرفته شده و دارای فرمول مولکولی  C۱۰H۱۶ است. اسانس ها از منوترپن ها،سزکوئی پرپن ها و سزکوئی ترپنوئید ها ساخته شده . دارای نقطه جوش پایین است.

فروش اینترنتی اسانس چای سبز

اسانس چای سبز به دلیل خواص فراوانش در سراسر جهان به فروش میرسد.

خرید اینترنتی اسانس چای سبز

اسانس چای سبز در حوزه زیبایی کاربرد دارد. سبز سرشار از پلی فنول‌ها است و جز آنتی اکسیدان‌های قوی بشمار می آید. از تخریب کلاژن و الاستین ممانعت می‌کند و تاثیر زیادی در جوان ماندن پوست میکند. برای خرید اینترنتی اسانس چای سبز به بسایت های معتبر و فروشگاه های آنلاین مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا