Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیعمومی

قرص اچ سي آ گارسينيا ويتا پلاس چيست؟ کاربرد و عوارض آن

افزایش بی رویه وزن و ابتلا به چاقی، یکی از معضلات جهانی بشر امروز است. چاقی باعث بروز و یا تشدید بیماری های زیادی از قبیل بیماری های قلبی عروقی، سکته های مغزی و قلبی، دیابت، سایش مفاصل و پوکی استخوان، افزایش فشار خون، ایجاد مشکلات تنفسی و گرفتگی عروق، کبد چرب و کیسه صفرا و بسیاری بیماری هایی از این نوع شده است. عامل مهمی که منجر به مرگ های زودرس در سنین پایین می شود. برای افرادی که به طور طبیعی بدن آنها چربی سوزی لازم را انجام نمی دهد یا اراده قوی در کم کردن وزن ندارند، مصرف مکمل های کمک کننده به کاهش وزن، ضروری است. یکی از این مکمل ها قرص اچ سي آ گارسينيا ويتا پلاس (HCA garcinia Vita Plus) است.

در این مقاله قصد داریم یکی از این مکمل های دارویی گیاهی به نام قرص اچ سی آ گارسینیا ویتا پلاس را به شما معرفی کنیم. شما می توانید در نشريه جهان شیمی فیزیک، درباره سایر قرص های لاغری و کاهش وزن نیز، اطلاعات جامعی کسب کنید. با ما همراه باشید.

قرص ویتا پلاس

قرص اچ سی آی گارسینیا ویتا پلاس، یک مکمل کاهش دهنده وزن و کمک به لاغری خارجی است. این محصول ساخت شرکت ویتامین هاوس کشور کره است. گارسینیا کامبوجیا نام یک گیاه بومی مناطق جنوب شرق آسیا و هند است. به این گیاه، تمر هندی مالابار نیز می گویند. میوه آن در کشور های میانمار و اندونزی نیز می روید. این گیاه، شبیه کدو تنبل اما در اندازه پرتقال، حاصل پیوند گوجه فرنگی و کدو می باشد. دارای اسیدهای آلی و فلاوونوئیدهای زیادی است.

سال های طولانی، در آسیای جنوب شرقی ، از این گیاه برای کاهش میزان اشتها، کاهش وزن فوری، کنترل قند خون و جلوگیری از تجمع چربی بدن، استفاده می شد. نخستین بار در سال ۱۹۶۰، محققان هیدروکسی سیتریک اسید را در آن کشف کردند. در ادامه مقاله، به میزان اهمیت این ماده، اشاره خواهیم کرد.

قرص اچ سي آ گارسينيا ويتا پلاس چيست؟ کاربرد و عوارض آن
قرص اچ سي آ گارسينيا ويتا پلاس چيست؟ کاربرد و عوارض آن

کپسول اچ سی ای

در ابتدای مقاله توضیح دادیم که در پوست گیاه گارسینیا کامبوجیا، نوعی ماده بنام هیدروکسی سیتریک اسید وجود دارد. این آنزیم وظیفه ی ساماندهی معده در زمان تخلیه و پر شدن و همچنین، تنظیم سوخت و ساز بدن را بر عهده دارد. هیدروکسی سیتریک اسید، با کند ساختن روند تخلیه معده، کمک می کند بدن، مدت طولانی تری، احساس گرسنگی نکند. این امر، در رژیم های لاغری بسیار حایز اهمیت است. همچنین وجود این ماده، باعث ایجاد چربی سوزی در بدن می شود.

بهترين قرص افزايش متابوليسم

به طور کلي محصولات مرتبط با لاغري و کاهش وزن يا چاقي از طريق مکانيسم ايجاد سيري و کاهش اشتها يا افزايش متابوليسم و زياد شدن اشتها عمل مي کنند. مثلا از هیدروکسی سیتریک اسید، در بسیاری از مکمل های کاهنده وزن استفاده می شود. این ماده به کم کردن اشتها کمک می کند. از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کند. هيدروکسي سيتريک اسيد باعث کاهش چربی خون (تری گلیسیرید و ال دی ال) در بدن می شود. در هر یک قرص اچ سي آ گارسینیا ویتا پلاس، تقريبا مقدار ۳۷۵ میلی گرم هیدروکسی سیتریک اسید و ۹.۴ میلی گرم، ویتامین ب۱ وجود دارد.

در زير عناوين چند مقاله از همين نشريه در مورد پودر، شربت، کپسول، قرص و به طور کلي مکمل هاي لاغري اشاره مي شود که خواندن آنها خالي از لطف نيستند:

سافت ژل هوديا براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن

قرص فرمولاين ال ۱۱۲ براي لاغري چيست؟ کاربرد و عوارض آن

قرص لاغري ويت لاس ۴ چيست؟ نحوه مصرف و عوارض آن

پودر لاغري اپتي فست دسر شکلاتي چيست؟

پودر لاغري اپتي فست جوجه چيست؟ کاربرد، عوارض و قيمت آن

شربت درناسل براي لاغري چيست؟ معرفي و عوارض آن

کارني ليکوئيد (ال کارنيتين) چيست؟ نحوه مصرف و قيمت آن

قرص ونوستات کاهش وزن و لاغری چیست؟ عوارض و قیمت خرید

 

قرص گارسينيا ويتا پلاس

قرص اچ سی آی گارسینیا ویتا پلاس، در بسته بندی های ۱۱۲ تایی به صورت قرص، تولید می شود. برخی منابع، نوشته اند که گارسینیا کامبوجیا، در سازمان غذا و داروی آمریکا، مجوز ندارد. تولیدکنندگان و وارد کنندگان مکمل های گیاهی، بایستی مجوز سازمان غذا و دارو را داشته باشند. قبل از خرید این محصول، به این موارد توجه کنید.

به طور معمول، بهتر است روزانه، چهار عدد از قرص اچ سي آ گارسينيا ويتا پلاس را مصرف کنید. در هر مرتبه از مصرف، دو عدد استفاده گردد. توصیه می شود آن را، بین نیم ساعت تا یک ساعت قبل از وعده غذایی خود، میل نمایید. بعد از یک دوره سه ماهه، می توانید شاهد تاثیرات موثر این مکمل باشید.

Vita plus

کارشناسان تغذیه معتقدند بهترین میزان کاهش وزن در رژیم های لاغری، بین دو تا چهار کیلوگرم در یک ماه است. افزایش ناگهانی وزن می تواند خطرات زیادی به سلامت بدن وارد کند. به تبلیغات رسانه ای درباره مکمل هایی که با سرعت، منجر به کاهش وزن می شوند، توجه نکنید.

در حین مصرف قرص اچ سی آی گارسینیا ویتا پلاس به تغییر سبک غذایی، و تمرینات ورزشی روی بیاورید تا تاثیر این مکمل را دو چندان حس کنید. خوردن مکمل های دارویی بدون ورزش کردن و توجه به تغذیه، موفقیت آمیز نخواهد بود.

ویتا پلاس طیور

به جز مکمل های انسانی، در حوزه دامپزشکی نیز از مکمل های تقویتی فراوانی استفاده می شود. یکی از مکمل هایی که در مرغداری ها، به منظور جلوگیری از کمبود آمینو اسید ها، افزایش تولید مرغ های تخم گذار، تامین ویتامین ها و املاح مغذی استفاده می شود، ویتا پلاس کیلکو است. این محصول در تولید طیور گوشتی، به افزایش بازدهی و بهبود مقاومت پرندگان و جلوگیری از بیماری زایی کمک می کند. معمولا این ماده را بصورت محلول در آب طیور، بعد از آنتی بیوتیک و قبل از واکسیناسیون، در آب آشامیدنی آنها اضافه می کنند.

سمنو ویتا پلاس چیست

ویتا پلاس، یکی از برند های مواد غذایی در ایران است. یکی از محصولات مهم و رژیمی که تولید می کنند، سمنو است. این محصول فرآوری شده، از عصاره جوانه گندم، آرد گندم و آب تهیه می شود. فاقد شکر مصنوعی است و یکی از فرآورده هایی است که در رژیم های لاغری، جایگاه مهمی دارد.

قرص اچ سي آ گارسينيا ويتا پلاس چيست؟ کاربرد و عوارض آن
قرص اچ سي آ گارسينيا ويتا پلاس چيست؟ کاربرد و عوارض آن

عوارض قرص لاغری اچ سی ای

باتوجه به گیاهی بودن پایه قرص اچ سی آ گارسینیا ویتا پلاس، عوارض خاصی از ان ثبت نشده است. در مواردی ممکن است بدن برخی از افراد، نسبت به ترکیبات گیاهی آن، واکنش نشان دهد.

مصرف این قرص، به کسانی که انسولین یا دارو های دیابتی مصرف می کنند، توصیه نمی شود. مصرف این دارو برای افراد زیر ۱۲ سال و زنان حامله و شیرده نيز ممنوع است.

این قرص برای درمان یا پیشگیری بیماری خاصی تجویز نمی شود. هم چنين مصرف عصاره گیاه گارنیسیا کامبوجیا، ممکن است عوارضی مانند سرگیجه، حالت تهوع، مشکلات گوارشی، سردرد و یا علائمی شبیه سرما خوردگی را به دنبال داشته باشد.

بهتر است این قرص همراه با داروهای تولید کننده سروتونین مصرف نشود. این اتفاق باعث افزایش سروتونین در بدن شده و مشکلاتی نظیر لرز،استرس یا اختلالات قلبی ایجاد می کند. برخی از این داروها عبارتند از: داروهای مربوط به افسردگی، دکسترومتورفان و اسکیتالوپرام، سرترالین، ترامادول، مپریدین، و … که مي توانند تداخل داروي ايجاد کنند. به همين دليل حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت نماييد. سلامت و تندرست باشيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا