Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن

قطره خوراکی لیمو ترش متشکل از پوست لیمو ترش است و برای کاهش اشتها، کاهش وزن استفاده میشود و در درمان چاقی مفید است. آب لیمو یک نوشیدنی با طراوت و راهی آسان برای افزودن کمی ویتامین C و آنتی اکسیدان به رژیم غذایی شماست. اضافه کردن یک قطره از قطره خوراکی لیمو ممکن است آب را برای نوشیدن جذاب‌تر کند، که می‌تواند به شما در کاهش نوشیدن نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های شیرین کمک کند. آب لیمو ممکن است به بهبود هضم و حتی کاهش وزن کمک کند. از قطره خوراکی لیمو ترش در نشریه جهان شیمی فیزیک مطالبی ارائه میشود.

قطره خوراکی لیمو ترش

قطره خوراکی لیمو ترش برای کاهش وزن یا تثبیت وزن، بهبود و افزایش توده عضلانی بدن مصرف میشود. کاهش وزن پاسخی برای همه مشکلات بدن نیست، اما اگر پزشک شما آن را توصیه کند. کاهش وزن موثرترین مدیریت طولانی مدت وزن توصیه می شود.

با پیروی از یک رژیم کم کربوهیدرات یا رژیمی که بر روی غذاهای کامل تمرکز دارد، وزن کم کنید، اما برخی از اصول کلی وجود دارد که هنگام تلاش برای کاهش وزن اعمال می‌شوند. تمرکز بر سلامتی طولانی مدت و عاداتی که می توانید در طول زمان به آنها پایبند باشید، به بهبود سلامتی شما کمک می کند و احتمال کاهش وزن پایدار را افزایش می دهد.

کنترل وزن و چاقی

مدیریت وزن بخش بزرگی از سلامتی شماست. وقتی اضافه وزن یا چاق هستید، در معرض خطر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و دیابت هستید. کاهش وزن اغلب از طریق یک رژیم غذایی سالم و ورزش قابل دستیابی است. در برخی موارد، از جراحی‌های کاهش وزن استفاده می‌شود، اما این جراحی‌ها شامل تغییر سبک زندگی برای کاهش وزن نیز می‌شود.

کنترل وزن اصطلاحی است که برای بحث در مورد مدیریت و حفظ وزن بدن سالم استفاده می شود. داشتن وزن بدن سالم می تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد. روش سنتی محاسبه این وزن با شاخص توده بدنی (BMI) است. BMI شما از قد و وزن شما برای تعیین محدوده وزن ایده آل شما استفاده می کند. این عدد می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول، اگر BMI شما بیش از ۳۰ باشد، چاق محسوب می شوید.

خط کمر شما نیز می تواند نشانه چاقی باشد. برای یک زن، اندازه دور کمر سالم کمتر از ۳۵ اینچ باشد. برای مرد کمتر از ۴۰ اینچ است. این اندازه گیری دور کمر شما نامیده می شود.

قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن
قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن

تفاوت بین اضافه وزن و چاقی چیست

هر دو عبارت به این معنی است که شما دارای چربی اضافی بدن هستید، اما آنها دو سطح متفاوت از یک چیز مشابه هستند. اضافه وزن به این معنی است که مقداری چربی اضافی دارید. اگرچه شما بالاتر از وزن هدف خود هستید، اما به اندازه سطح بعدی یعنی چاقی، چربی بدن ندارید.

علائم و علل چاقی

چاقی زمانی اتفاق می افتد که کالری دریافتی شما بیشتر از مقدار انرژی است که در روز می سوزانید. به غذایی که می خورید به عنوان سوخت فکر کنید. این سوخت برای انرژی دادن به شما است و همانطور که در طول روز حرکت می کنید، این سوخت را می سوزانید. دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا افزایش وزن اتفاق می افتد، اغلب بیش از یک دلیل در یک زمان است. برخی از عواملی که می توانند به مشکلات کنترل وزن اضافه کنند عبارتند از:

  • عوامل محیطی
  • عوامل روانی
  • عوامل ژنتیکی و محیطی

شرایط پزشکی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کم کاری تیروئید
  • سندرم کوشینگ
  • افسردگی
  • مشکلات عصبی

موارد مصرف قطره خوراکی لیمو ترش

کاهش اشتها کاهش و تثبیت وزن است.

ویژگی های قطره خوراکی لیمو ترش

  • درمان چاقی ناشی از داروها و بیماری‌
  • افزایش سرعت متابولیسم و تسهیل لیپولیز
  • کاهش اشتها و سرکوب گرسنگی
  • اسانس پوست لیمو ترش
  • کنترل وزن
  • کاهش اشتها و تمایل کمتر به خوردن غذا
  • کاهش وزن و تثبیت وزن
  • متشکل از عصاره گیاهی
قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن
قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن

روش مصرف قطره خوراکی لیمو ترش

۳ بار در روز و ۱۵ قطره خوراکی لیمو ترش با مایعات بعد از غذا میل گردد.

تداخل دارویی قطره خوراکی لیمو ترش

مصرف همزمان قطره خوراکی لیمو ترش با وارفارین داروهای ضد تشنج، پردنیزولون، فکسوفنادین، امپرازول، سیپروفلوکساسین و لووفلوکساسین، تتراسایکلین و داکسی سایکلین، آمی تریپتیلین و داروهای درمان پیسی باید تحت نظر با پزشک باشد.

فواید نوشیدن قطره خوراکی لیمو ترش چیست

آب لیمو و قطره خوراکی لیمو ترش این روزها بسیار مورد توجه است.

هیدراتاسیون

اطمینان از اینکه هر روز به اندازه کافی آب می نوشید منبع مورد اعتماد برای سلامت کلی بسیار مهم است – اما همه طعم آب ساده را دوست ندارند. استفاده از آب لیمو برای افزودن مقداری طعم به آب ممکن است به شما کمک کند بیشتر بنوشید.

منبع خوب ویتامین C

مرکباتی مانند لیمو حاوی ویتامین C هستند، یک آنتی اکسیدان اصلی که به محافظت از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد آسیب رسانده کمک می کند.علاوه بر این، ویتامین C همچنین در کمک به سنتز کلاژن، جذب آهن و تولید هورمون به بدن شما نقش دارد.

کاهش وزن 

نوشیدن آب لیمو ممکن است به شما کمک کند مصرف آب خود را افزایش دهید، که اغلب به عنوان یک استراتژی کاهش وزن توصیه می شود. با این حال، شواهد محدودی برای توجیه این موضوع وجود دارد.  شرکت‌کنندگانی که به آنها آموزش داده شده بود قبل از خوردن یک وعده غذایی آزمایشی آب بنوشند، نسبت به زمانی که به آنها دستور داده شده بود که غذای آزمایشی را بدون «از قبل بارگیری» با آب بخورند، غذای کمتری خوردند.

هنگامی که شرکت کنندگان قبل از خوردن یک وعده غذایی آزمایشی آب می نوشیدند، علیرغم خوردن غذای کمتر، احساس سیری قابل توجهی کمتری نداشتند. مصرف آب قبل از غذا ممکن است یک استراتژی موثر برای کاهش وزن باشد، اگرچه مکانیسم اثر ناشناخته است. نوشیدن منظم این نوشیدنی ها با طیف وسیعی از شرایط سلامتی مرتبط است، از جمله:

قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن
قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن

اسید سیتریک و پیشگیری از سنگ کلیه

اسید سیتریک موجود در لیمو ممکن است به پیشگیری از سنگ کلیه کمک کند.

هضم غذا

نوشیدن آب لیمو قبل از غذا ممکن است به تقویت و بهبود هضم کمک کند.

آیا لیمو به کاهش وزن کمک می کند

آب لیمو فواید سلامتی مختلفی از جمله بهبود هضم، افزایش تمرکز و افزایش سطح انرژی دارد. همچنین گفته می شود که به کاهش وزن کمک می کند و بخش محبوب بسیاری از رژیم های غذایی است.

آب لیمو کم کالری است

آب لیمو به طور کلی یک نوشیدنی بسیار کم کالری است. اگر نوشیدنی‌های پرکالری مانند آب پرتقال و نوشابه را با آب لیمو جایگزین کنید، این می‌تواند راهی عالی برای کاهش کالری و کمک به کاهش وزن باشد. یک فنجان آب پرتقال (۲۳۷ میلی لیتر) حاوی ۱۱۰ کالری است و یک بطری ۱۶ اونس (۰.۴۹ لیتری) نوشابه حاوی ۱۸۲ کالری است.

جایگزینی حتی یکی از این نوشیدنی ها در روز با یک لیوان آب لیمو می تواند کالری دریافتی روزانه را ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری کاهش دهد. در یک مطالعه، ۴۴ زن ناهار را یا با نوشیدنی حاوی کالری یا نوشیدنی فاقد کالری مصرف کردند. محققان سپس کالری مصرف شده را اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند که نوشیدن نوشیدنی های حاوی کالری مانند نوشابه شیرین شده با قند، شیر و آبمیوه همراه با یک وعده غذایی باعث نمی شود افراد با خوردن کمتر آن را جبران کنند. در عوض، کل کالری مصرفی به دلیل کالری نوشیدنی افزایش یافت.

قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن
قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن

می تواند شما را هیدراته نگه دارد

از حمل مواد مغذی به سلول ها گرفته تا انتقال مواد زائد به خارج از بدن، نوشیدن آب کافی برای هیدراته ماندن جزء حیاتی سلامتی است. حفظ هیدراتاسیون کافی در همه چیز از تنظیم دمای بدن گرفته تا بهبود عملکرد فیزیکی ضروری است.

برخی شواهد همچنین نشان می دهد که هیدراته ماندن می تواند به کاهش وزن کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که افزایش هیدراتاسیون ممکن است تجزیه چربی ها را افزایش داده و از دست دادن چربی را افزایش دهد. هیدراته ماندن نیز ممکن است به کاهش احتباس آب کمک کند، که می تواند باعث علائمی مانند نفخ، پف کردگی و افزایش وزن شود.

از آنجایی که اکثر آب لیمو از آب تشکیل شده است، می تواند به حفظ هیدراتاسیون کافی کمک کند. نوشیدن آب لیمو می تواند به شما کمک کند هیدراته بمانید، که احتباس آب را کاهش می دهد و ممکن است کاهش چربی را افزایش دهد.

نوشیدن شربت با قطره خوراکی لیمو ترش و افزایش متابولیسم

نوشیدن آب کافی به طور بالقوه می تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کند. محققان پیشنهاد می کنند که هیدراتاسیون خوب عملکرد میتوکندری را افزایش می دهد، نوعی اندامک موجود در سلول ها که به تولید انرژی برای بدن کمک می کند. این منجر به افزایش متابولیسم می شود که ممکن است منجر به کاهش وزن بعدی شود.

آب لیمو باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید

نوشیدن آب اغلب به عنوان بخش اساسی هر رژیم کاهش وزن توصیه می شود، زیرا می تواند بدون افزودن کالری باعث سیری شود. مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ به بررسی تاثیر آب بر دریافت کالری در ۲۴ فرد مسن دارای اضافه وزن و چاق پرداخت. این مطالعه نشان داد که نوشیدن ۱۶.۹ اونس (۰.۵ لیتر) آب قبل از صبحانه، تعداد کالری مصرفی در وعده غذایی را تا ۱۳ درصد کاهش می دهد.

قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن
قطره خوراکی لیمو ترش چیست؟ موارد، نحوه مصرف، مزایا و قیمت خرید آن

می تواند کاهش وزن را افزایش دهد

با توجه به اثرات مفید بالقوه آن بر متابولیسم، سیری و هیدراتاسیون، برخی شواهد نشان می دهد که آب (از جمله آب لیمو) می تواند کاهش وزن را افزایش دهد. در یک مطالعه، ۴۸ بزرگسال به دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند: یک رژیم کم کالری با ۱۶.۹ اونس (۰.۵ لیتر) آب قبل از هر وعده غذایی یا یک رژیم کم کالری بدون آب قبل از غذا.

در پایان مطالعه ۱۲ هفته ای، شرکت کنندگان در گروه آب ۴۴ درصد بیشتر از شرکت کنندگان در گروه بدون آب وزن کم کرده بودند. پژوهش دیگر نشان می دهد که افزایش مصرف آب می تواند به کاهش وزن کمک کند، مستقل از رژیم غذایی یا ورزش.

چگونه شربت با قطره خوراکی لیمو ترش درست کنیم

برای تهیه شربت با قطره خوراکی لیمو ترش، چند قطره از قطره خوراکی لیمو ترش را در آب سرد بریزید. با افزودن موارد زیر می توانید طعم بیشتری را القا کنید یا سلامتی را تقویت کنید:

  • چند تکه نعناع
  • یک قاشق چایخوری شربت افرا یا عسل خام
  • یک تکه زنجبیل تازه
  • یک قطره دارچین
  • یک قاشق زردچوبه

همچنین می توانید برش هایی از سایر محصولات تازه مانند لیموترش، پرتقال یا برش های خیار اضافه کنید. همیشه قبل از برش آنها را خوب بشویید. داشتن تکه های یخ لیمو یک راه عالی برای اضافه کردن سریع لیمو به آب است. به سادگی آب لیموی تازه را در قالب های یخ بریزید و فریز کنید. در صورت نیاز چند مکعب را در یک لیوان آب سرد یا گرم بریزید. می توانید صبح خود را با یک لیوان آب لیمو گرم شروع کنید و یک پارچ آب دم کرده با چند تکه لیمو را در یخچال نگه دارید تا در طول روز بنوشید.

عوارض جانبی احتمالی موارد منع و احتیاط مصرف قطره خوراکی لیمو ترش

قطره خوراکی لیمو ترش به طور کلی برای نوشیدن بی خطر است، اما چند عارضه جانبی بالقوه وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. لیمو حاوی اسید سیتریک است که ممکن است در طولانی مدت مینای دندان را از بین ببرد.

لیموترش و قطره خوراکی لیمو ترش طبع سرد و مرطوب دارد. اگر بعد از مصرف احساس سستی و کرختی دارید، مصرف را قطع کنید. کسانی که مشکل فشار خون پایین دارند، نباید از قطره خوراکی لیمو ترش استفاده نکنند. قطره خوراکی لیمو ترش در بارداری و شیردهی مجاز نیست. قطره خوراکی لیمو ترش سبب اختلالات گوارشی، تهوع و رفلاکس معده (ترش کردن) میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا