Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول شیتاکه پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

کپسول شیتاکه پلاس محصولی کاملا طبیعی و گیاهی است که از قارچ شیتاکه، قارچ گانودرما و قارچ مایتاکه تولید شده است. این کپسول برای تقویت سیستم ایمنی، تقویت قوای جنسی، درمان زگیل تناسلی و کاهش کلسترول مصرف می‌شود. از موارد مصرف کپسول شیتاکه پلاس در نشریه جهان شیمی فیزیک به شما اطلاعات میدهیم.

کپسول شیتاکه پلاس

کپسول شیتاکه پلانتا از محصولاتی است که به تازگی برای درمان زگیل تناسلی به بازار عرضه شده است. فواید کپسول شیتاکه موارد زیر است:

قارچ شیتاکه چیست

شیتاکه قارچ خوراکی بومی آسیای شرقی است. آنها قهوه ای مایل به زرد تا قهوه ای تیره هستند و کلاهک هایی بین ۲ تا ۴ اینچ (۵ تا ۱۰ سانتی متر) رشد می کنند. می توانید آنها را تازه، خشک شده یا در مکمل های غذایی مختلف پیدا کنید. قارچ شیتاکه در سراسر جهان برای غذا و به عنوان مکمل استفاده می شوند.

قارچ شیتاکه از محبوب ترین قارچ ها است. آنها به دلیل طعم غنی، خوش طعم و فواید سلامتی متنوع مورد توجه هستند. ترکیبات موجود در شیتاکه ممکن است به مبارزه با سرطان، تقویت ایمنی و حمایت از سلامت قلب کمک کند.

قارچ شیتاکه ممکن است سلامت قلب را تقویت کند. یک مطالعه روی موش‌های مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که پودر شیتاکه از افزایش فشار خون جلوگیری می‌کند.

شیتاکه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. مصرف منظم قارچ شیتاکه ممکن است به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند. پلی ساکاریدهای موجود در قارچ شیتاکه نیز ممکن است اثر ضد سرطانی داشته باشند. لنتینان از رشد و گسترش سلول های سرطان خون جلوگیری می کند.

قارچ شیتاکه همچنین به مبارزه با عفونت ها و ارتقای سلامت استخوان کمک کند. چندین ترکیب موجود در شیتاکه دارای اثرات ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی هستند.

کسانی که کلسیم و شیتاکه تقویت شده با اشعه ماوراء بنفش دریافت کردند، تراکم استخوان بالاتری داشتند. شیتاکه ویتامین D2 را تامین می کند. ترکیبات موجود در شیتاکه دارای خواص ضد میکروبی هستند. شیتاکه با سطوح بالاتر ویتامین D ممکن است تراکم استخوان شما را بهبود بخشد. شیتاکه هم به عنوان غذا و هم به عنوان مکمل تاریخچه طولانی استفاده دارد.

کپسول شیتاکه پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول شیتاکه پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

قارچ گانودرما چیست

قارچ گانودرما در طب شرقی رایج است. قارچ گانودرما (Ganoderma lucidum) بیش از ۲۰۰۰ سال است که بخشی از برخی از شیوه های طب سنتی بوده است. قارچ گانودرما حاوی پلی ساکاریدها، پپتیدها و تری ترپنوئیدها است که ممکن است برخی از فواید سلامتی آنها را ارائه دهد. آنها همچنین حاوی فیبر غذایی و مواد معدنی مختلف، ویتامین ها و اسیدهای آمینه هستند. مردم آنها را به صورت پودر در می آورند یا از عصاره ها برای تهیه مکمل ها و سایر محصولات استفاده می کنند. قارچ گانودرما به دلیل اثرات ادعایی خود در تقویت سیستم ایمنی و کمک به مبارزه با سرطان شناخته شده است.

قارچ مایتاکه چیست

این قارچ نوعی آداپتوژن است. آنها همچنین برای تنظیم سیستم های بدن که نامتعادل شده اند عمل می کنند. در حالی که این قارچ را می توان به تنهایی در دستور العمل ها استفاده کرد، اما به عنوان یک قارچ دارویی در نظر گرفته می شود. قارچ مایتاکه سرشار از:

قارچ مایتاکه ممکن است در درمان برخی بیماری ها موثر باشد. مطالعات بیشتری برای تایید تاثیر آن بر انسان مورد نیاز است، اما یافته های فعلی امیدوارکننده هستند.

قارچ مایتاکه در پیشگیری و درمان سرطان سینه مفید باشد. محققان پیشنهاد می کنند که این قارچ می تواند با رشد و تولید مثل سلول های سرطانی مبارزه کند.

قارچ مایتاکه برای سرکوب رشد تومور در موش نشان داده است. همچنین می تواند تعداد سلول هایی را که با تومور مبارزه می کنند افزایش دهد. این نشان می دهد که مصرف خوراکی آن می تواند در مدیریت سرطان در انسان نیز موثر باشد.

قارچ مایتاکه در کشتن سلول های سرطانی انسان موثر است. این ماده در کنار پروتئینی مصرف شد که با سرطان نیز مبارزه می کند و موفق شد اثربخشی پروتئین را افزایش دهد.

عصاره قارچ مایتاکه سطح کلسترول را در موش‌ها کاهش می‌دهد. همچنین نشان داده شد که اسیدهای چرب را افزایش می دهد که انرژی را تامین می کنند. به همین دلیل، محققان این نظریه را مطرح کردند که خوردن قارچ مایتاکه ممکن است به حفظ سلامت عروق کمک کند.

قارچ مایتاکه می تواند تاثیر مثبتی بر موش های مبتلا به دیابت نوع ۲ داشته باشد. در طول مطالعه، مصرف قارچ maitake تاثیر مثبتی بر سطح گلوکز موش‌ها داشت. این به پتانسیل قارچ برای درمان دیابت نوع ۲ در انسان اشاره می کند.

قارچ مایتاکه همچنین ممکن است در درمان موارد زیر مفید باشد:

  • ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا
  • فشار خون بالا یا پایین
  • عملکرد ایمنی
  • عوارض جانبی شیمی درمانی

فواید کپسول شیتاکه

از فواید کپسول شیتاکه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان کمکی به زگیل تناسلی
  • افزایش قوای جسمانی و فیزیکی
کپسول شیتاکه پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول شیتاکه پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

مقایسه قرص شیتاکه با قرص پاورفیت

عصاره قارچ شیتاکه در هر دو مکمل برای زگیل تناسلی و برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده میشود.

موارد مصرف قرص شیتاکه

  • حاوی قارچ شیتاکه، گانودرما و مایتاکه
  • جلوگیری از خستگی زودرس
  • درمان زگیل تناسلی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت قوای جنسی
  • کاهش کلسترول خون

روش مصرف کپسول شیتاکه

درمان زگیل تناسلی: روزی ۲ کپسول به مدت ۳ الی ۶ ماه

تقویت سیستم ایمنی: روزی ۲ عدد کپسول حداقل به مدت ۱ ماه

افزایش قوای جسمانی: ۱ الی ۲ کپسول در روز

زگیل تناسلی: ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

Condylomata acuminata (همچنین به عنوان زگیل های آنوژنیتال یا زگیل های مقاربتی شناخته می شود) تظاهرات عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که معمولاً به صورت پاپول ها یا پلاک های قرمز رنگ گوشتی یا پرپیگمانته در ناحیه پری مقعد یا تناسلی ظاهر می شود. کندیلوم آکومیناتوم ممکن است در نتیجه اکتساب عفونت HPV از طریق جنسی یا غیرجنسی ایجاد شود. در کودکان بسیار خردسال، انتقال HPV از طریق تماس غیرجنسی ممکن است شایع ترین عامل ایجاد کننده این ضایعات باشد.

زگیل تناسلی (condyloma acuminata) توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود که بیش از ۱۰۰ گونه مختلف دارد. زگیل های تناسلی می توانند منجر به پیش سرطان دهانه رحم یا مقعد و سرطان شوند.

HPV از طریق تماس پوست به پوست در طول فعالیت جنسی منتشر می شود. برای گسترش عفونت نیازی به رابطه واژینال یا مقعدی نیست. اکثر افرادی که به HPV آلوده می شوند علائمی ندارند و به خودی خود عفونت را برطرف می کنند. برای افرادی که به زگیل تناسلی مبتلا می شوند، گزینه های زیادی برای درمان وجود دارد که همه آنها برای از بین بردن زگیل های قابل مشاهده هستند.

Gardasil® واکسنی است که در برابر ۴ سویه HPV که عامل ۷۰ درصد سرطان های دهانه رحم و ۹۰ درصد زگیل های تناسلی هستند محافظت می کند. در ایالات متحده، گارداسیل برای دختران/زنان و پسران/مردان ۹ تا ۲۶ ساله تایید شده است. در سال ۲۰۱۱، بهداشت کانادا این واکسن را برای زنان تا سن ۴۵ سالگی تایید کرد.

کپسول شیتاکه پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول شیتاکه پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

چه کسی در معرض خطر زگیل تناسلی است

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری مقاربتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. تخمین زده می شود که ۷۵ تا ۸۰ درصد مردان و زنان فعال جنسی در مقطعی از زندگی خود به HPV آلوده می شوند. تقریباً ۱۵ درصد از جمعیت ایالات متحده به HPV آلوده هستند. عفونت HPV در افراد در هر سنی و هر دو جنس رخ می دهد. اگر شرکای جنسی زیادی داشته باشید و اگر برای اولین بار در سنین پایین رابطه جنسی داشته اید، خطر ابتلا به ویروس بیشتر است. بیش از ۵۰ درصد از دختران در عرض ۲ سال پس از شروع فعالیت جنسی به HPV مبتلا می شوند.

HPV از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود و نیازی به مقاربت واقعی از فردی به فرد دیگر ندارد. فرد می تواند بدون هیچ گونه علائم قابل مشاهده عفونت آلوده شود و بنابراین می تواند بدون اینکه بداند عفونت را منتقل کند. کاندوم می تواند خطر انتشار ویروس را کاهش دهد، اما به طور کامل از انتقال آن جلوگیری نمی کند.

علائم و نشانه های زگیل تناسلی

زگیل تناسلی به صورت برآمدگی های گوشتی رنگ و گرد با اندازه های مختلف ظاهر می شود. آنها می توانند صاف یا گل کلم مانند با یک ساقه کوچک باشند. آنها را می توان در لابیا، واژن، آلت تناسلی، کیسه بیضه، مقعد، پوست اطراف مقعد و مجرای ادرار مشاهده کرد. زگیل‌ها معمولا هیچ علامتی ایجاد نمی‌کنند، اگرچه زگیل‌ها در صورت قرار گرفتن در داخل واژن ممکن است خونریزی کرده و با مقاربت دردناک شوند.

دستورالعمل های خود مراقبتی از زگیل تناسلی

شما می توانید با استفاده از کاندوم، داشتن شریک جنسی کم، یا با پرهیز از فعالیت جنسی، خطر ابتلا به زگیل تناسلی را کاهش دهید. متاسفانه، کاندوم به طور کامل در برابر HPV محافظت نمی کند و فرد مبتلا حتی اگر زگیل قابل مشاهده ای نداشته باشد، می تواند ویروس را منتشر کند.

راه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

برای تقویت سیستم ایمنی رعایت موارد زیر لازم است:

  • سیگار نکشید
  • مصرف میوه و سبزیجات
  • به طور منظم تمرین کنید
  • وزن سالم را حفظ کنید
  • خواب کافی داشته باشید
  • شستن مکرر دست ها و پختن کامل گوشت
  • سعی کنید استرس را به حداقل برسانید
  • تمام واکسن های توصیه شده را حفظ کنید. واکسن ها سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند تا با عفونت ها قبل از اینکه در بدن شما نفوذ کنند، مبارزه کند.

تقویت ایمنی با کپسول شیتاکه

با مصرف کپسول شیتاکه سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

آیا سرماخوردگی باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می شود

هر مادری در فصل سرد گفته است: کت بپوش وگرنه سرما می خوری! آیا او درست است؟ خیر، قرار گرفتن در معرض دماهای سرد، حساسیت شما را به عفونت افزایش نمی دهد. در فصل زمستان، افراد زمان بیشتری را در داخل خانه می گذرانند و در تماس نزدیک با سایر افرادی که می توانند میکروب های خود را منتقل کنند. همچنین ویروس آنفولانزا زمانی که هوا سرد و مرطوب است مدت بیشتری در هوا باقی می ماند.

هشدار در مصرف کپسول شیتاکه

از مصرف طولانی مدت خودداری کنید. دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

موارد منع مصرف کپسول شیتاکه

بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروز، لوپوس و آرتریت روماتوئید از مصرف این مکمل خودداری کنند.

عوارض کپسول شیتاکه

کپسول شیتاکه عوارض خاصی ندارد. اگر با مصرف این مکمل دچار کهیر و خارش و یا استفراغ و یا تهوع شدید به پزشک مراجعه کنید.

کپسول شیتاکه خارجی

کپسول شیتاکه خارجی خواص ضد ویروسی و ضد قارچی قوی دارد.

کپسول ایمیون شیتاکه

کپسول ایمیون شیتاکه سبب کاهش ابتلا به سرطان شده و در درمان بیماری‌های قارچی موثر است.

قرص شیتاکه اصل

برای خرید قرص شیتاکه اصل به داروخانه های سراسر کشور مراجعه کنید.

قیمت قرص شیتاکه برای زگیل تناسلی

قیمت قرص شیتاکه برای درمان زگیل تناسلی باتوجه به نرخ ارز متفاوت است.

تداخل دارویی کپسول شیتاکه

اگر از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند آزاتیوپرین، مایکوفنولات، سیکلوسپورین، تاکرولیموس، سیرولیموس، کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزولون، داروهای ضد انعقادی، داروهای کاهنده قند خون و فشار خون مصرف میکنید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

نگهداری از کپسول شیتاکه

مکمل را در دمای کمتر از ۳۰ در جه سانتیگراد نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا