Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

اسانس نوشابه چیست؟ کاربرد، مزایا و قیمت خرید آن

امروزه انواع خاصی از اسانس ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. صنعت غذایی یکی از صنایعی است که از اسانس ها در محصولات خود استفاده می کند. اسانس نوشابه در صنعت نوشیدنی استفاده می شود و طعم نوشیدنی را بهبود می بخشد. از اسانس نوشابه در تولید نوشیدنی های رژیمی، نوشیدنی های انرژی زا، نوشیدنی های طعم دار یا حتی انواع دیگر خوراکی ها مانند آب نبات استفاده می شوند.

انواع اسانس نوشابه ها در بازار مواد غذایی صنعتی تولید و عرضه می شوند. قیمت اسانس نوشابه متفاوت است و تحت تاثیر عوامل مختلفی قراردارد. برای خرید و فروش اسانس نوشابه می توان به روش های حضوری و غیر حضوری اقدام کرد. درادامه این مطلب از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و ویژگی ها و کاربرد اسانس نوشابه می پردازیم. با ما همراه باشید.

اسانس نوشابه چیست ؟

اسانس نوشابه چیست؟ کاربرد، مزایا و قیمت خرید آن
اسانس نوشابه چیست؟ کاربرد، مزایا و قیمت خرید آن

انواع مختلفی از اسانس ها  وجود دارد, که شامل اسانس های صنعتی; میوه ای، خوراکی، غیر خوراکی و … هستند. که هرکدام کارایی خاص خود را دارند. اسانس های خوراکی استفاده های زیادی دارند. اسانس نوشابه را اسانس خوراکی  نیز می نامند. معمولا سانس خوراکی در سه نوع محلول در الکل; اسانس محلول در روغن واسانس محلول در آب تهیه شده است. بیشترین محصول مورد استفاده در شرکت غذایی؛ اسانس محلول در آب و محلول  در روغن است.

این محصولات کارایی فراوانی در بازار امروز دارند. امروز کمتر محصولی یافت می شود که دارای انواع اسانس نباشد. در واقع اسانس ها یکی از پر استفاده ترین مواد افزودنی در صنایع غذایی، آرایشی، دارویی و بهداشتی هستند.

فرآورده های خوراکی صنعتی طعم و بوی خوشایندی دارند. بسیاری از این ترکیبات این عطر خوشایند را از اسانس ها دریافت می کنند. در واقع به همین دلیل است که اسانس ها در مواد خوراکی استفاده می شوند.

استفاده از اسانس ها سابقه ای طولانی دارد. مصریان باستان از اسانس های مختلف برای مومیایی کردن فرعون ها و مراسم مذهبی استفاده می کردند.

کاربرد اسانس نوشابه

این اسانس‌ها علاوه بر تولید انواع نوشابه در موارد زیر نیز به کار می روند.

  • تولید آدامس
  • تهیه انواع ژله
  • تولید و تهیه انواع کیک
  • تولید نوشیدنی ها
  • تهیه و ساخت انواع بیسکویت

این محصول کاربردهای زیادی دارد. امروزه محصولات کمتری در بازار عرضه می شوند که در مواد تشکیل دهنده آن، اسانس وجو نداشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که پرمصرف ترین مواد افزودنی های غذایی ، زیبایی; داروساز؛ سلامتی و ….اسانس ها است.

بیشتر محصولات غذایی طعم و بوی خوبی دارند. این امر به دلیل استفاده از اسانس درمواد غذا است. استفاده از اسانس و مصرف آن بیشتر مربوط به زمان حال نیست . مصریان باستان علاوه بر مراسم معنوی خود، از این اسانس برای مومیایی کردن فرعون ها استفاده می کردند.

مزایای اسانس نوشابه

عصاره دانه کولا یکی از اجزای اسانس نوشابه سیاه است. دانه کولا از درختان بلند با برگ بیضی و گل های زرد است. می توان گفت که یکی از قدیمی ترین درختان روی زمین درختانی هستند که از آن ها کولا استخراج می شود. این درختان در نیجریه رشد می کنند و مردم از مزایای آن برای سلامتی خود استفاده می کنند.

دانه های کولا را می توان درون میوه هایی با پوشش کمرنگ یافت . بوی دانه های کولا مانند بوی رز است و طعم اولیه آن ها کمی تلخ است. دانه های کولا سرشار از ترکیباتی مانند تئوفیلین، تئوبرومین و کافئین است. در اینجا برخی از مزایای دانه کولا اشاره شده است.

  •   تأمین نمودن انرژی
  • سرکوب شدن اشتها
  • بهبود یافتن مشکلات گوارشی
  • برطرف کردن میگرن و بیماری صبحگاهی
  • کمک به درمان انواع عفونت
  • ایجاد احساس سرخوشی پس از جویدن دانه کولا

قیمت اسانس نوشابه

قیمت اسانس نوشابه به انواع مختلف آن بستگی دارد. هر چه خالص تر و سطح کیفی بالاتری داشته باشد. این محصولات، قیمت بیشتری در بازار دارد. عامل موثر دیگری در میزان قیمت این محصولات خارجی  یا ایرانی بودن آن ها است. محصولات خارجی یا وارداتی نرخ بیشتری نسبت به نمونه های تولید شده در داخل ایران دارند. وزن بسته بندی نیز بر میزان قیمت اسانس نوشابه تأثیر می گذارد. بسته بندی کوچکتر با وزن کمتر نیز قیمت خرید کمتری دارند.

خرید و فروش اسانس نوشابه

خرید و فروش انواع این نوع اسانس ها در بازار جهانی و در بازار ایران می تواند بسیار رایج است. چرا که اسانس ها این روزها در بسیاری از صنایع غذایی بسیار کاربرد دارند .صنایع غذایی و صنایع تولیدات آرایشی و بهداشتی ز جمله مهمترین صنایعی هستند که از اسانس در محصولات خود استفاده می کنند. برای خرید اسانس خوراکی نوشابه می توانید با وب سایت های فروش مراجعه کنید و بدون واسطه خرید کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا