Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص اسانس گردو چیست؟ ترکیبات، کاربرد و قیمت خرید آن

گردو میوه ای مغزدار است که ارزش تغذیه ای کاملاً بالایی دارد. مغز گردو منبع بسیار خوبی از بسیاری از ترکیبات مفید برای بدن است. پروتئین، ویتامین های مختلف، ، آنتی اکسیدان ها ، الیاف و بسیاری از مواد معدنی دیگر که همگی از خواص گردو محسوب می شوند و منجر به بالا رفتن ارزش غذایی و فواید آن می شود. مغزگردو معمولاً خام خورده می شود، اما اموز ه به شکل های مختلف در بازار وجود دارد. یکی از روش های مصرف گردو ، اسانس آن است.  اسانس گردو با توجه به کیفیت مناسب و مرغوب، تأثیرزیادی بر سلامتی بدن  گذاشته است.

اسانس گردو چیست؟

اسانس ماده ای فرار است که از یک میوه یا گیاه معطر در یک فرایند فیزیکی استخراج می شود. بنابراین برای جلوگیری از تبخیر، روغن های استری، روغن های فرار و روغن های معطر اضافه می کنند که به عنوان اسانس روغنی شناخته می شوند. درحقیقت اسانس شامل مشتقات ترپن و ترکیبات ترپن از گیاهان و محصولات است.

عمده ترکیبات موجود در اسانس گردو

Tridecane (4-5%), Mytenol (5-6%), Nerolidol (6-7%), Linoleic acid (20-25%

کاربرد اسانس گردو

تولید کیک

تولید شیرینی

تولید آدامس

تولید ژله

طعم دهنده گردو

خواص اسانس گردو

اسانس گردو نقش مهمی در حفاظت از سیستم تولید مثل مردان دارد و از بیماری های مرتبط با پروستات جلوگیری می کند. این ترکیب بسیار غنی از ویتامین ها است و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. به همین ترتیب تأثیر مؤثری بر عملکرد سایر قسمت های بدن دارد که شامل چشم، کبد و قلب می شود. این اسانس برای تمرین ورزش های روزانه انرژی لازم را برای بدن فراهم می کند و فرد در در تمام طول روز را فعال نگه می دارد.

علاوه بر این، با وجود قوام نازک ، هضم آن ساده است و به طور موثر به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. مصرف طبیعی اسانس گردو تأثیر فوق العاده ای بر ذهن دارد و به بهبود تعادل ذهنی کمک می کند. این ترکیب به عنوان یکی از بهترین درمان از دست دادن حافظه در نظر گرفته شده است. استفاده از اسانس گردو بر روی پوست باعث بهبود سلامت و کیفیت پوست می شود. به همین دلیل است که در بسیاری از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

به کاهش فشار خون, سلامت استخوان, تقویت مو, کنترل وزن, جلوگیری از سرطان ها,  تنظیم خواب, کاهش التهاب, کمک می کند تا کنترل دیابت نوع ۲, بهبود خلق و خوی و بهبود شرایط چربی خون

در پایان

خواص اسانس گردو؛ مجموعه ای کامل از مواد معدنی و مورد نیاز بدن را تامین می کنند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این غذا خواص زیادی برای بدن انسان دارند و قرار گرفتن همه آنها با هم نیاز شما را برای استفاده از بسیاری از مکمل های غذایی شیمیایی را از بین خواهد برد. اسانس گردو خواص زیادی دارد و می تواند انرژی مورد نیاز شما را برای انجام کارهای روزانه خود فراهم کنند.

بیشتر مطالعه کنید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا