Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

اسانس نسترن چیست و چه فواید و کاربردی دارد؟

این اسانس در تولید لوسیون ها، لوازم آرایشی، عطر، اسپری استفاده می شود، علاوه بر این برای ساخت آدامس، بستنی، مربا، آب میوه، شیرینی برای تولید کیک، ژله علاوه بر آن برای تولید انواع شوینده های مختلف و حتی ساخت عود نیز استفاده می شود.

اسانس نسترن چیست

مواد موثری که در اجزای مختلف گیاه دارویی نسترن  وجود دارد با استفاده از شیوه های های خاص از هم جدا می شوند. اما در پاسخ به این پرسش که اسانس نسترن چیست؟ می توان گفت که یکی از موثر ترین اجزای حیاتی این گیاه دارویی، اسانس است. گفتنی است اسانس نسترن بی رنگ است.

اسانس گل نسترن به طور گسترده ای در آروماتراپی استفاده می شود. اسانس گل نسترن بسته ای با الزامات زیبایی مانند اسیدهای چرب ضد التهاب و ویتامین C و A است. این ترکیبات به روغن گل نسترن اجازه می دهد تا نشانه های پیری و لکه ها را درمان کند، پوست را هیدرات کند و پوست آسیب دیده را ترمیم کند و یک  آنتی اکسیدان قوی را ارائه می کند،  که تمام آن ها بدون احساس چربی است .

مصرف منظم گل نسترن باعث کاهش سطح قند در بدن کمک می کند. این مساله نیز بر روی موش ها آزمایش شده است، بررسی شده است، به آنها ۴۰ گرم عصاره گل نسترن داده شده است. نتیجه این شد که این موش ها آستانه تحمل قند بالاتری نسبت به موش هایی که آن ها این عصاره را دریافت نکرده بودند. محتوای گل نسترن و میوه آن حاوی اسید پکتین است که آن را به یک دیورتیک باورنکردنی  تبدیل می کند، کلیه ها را از آلاینده ها پاک می کند و قادر به تثبیت سلامت کلیه ها است. ۱۰ گرم میوه نسترن را به مدت ۱۵ دقیقه به ۳۰۰ سی سی آب جوش بدهید و قبل از هر وعده غذایی یک فنجان بنوشید تا حبس البول درمان شود.

کاربرد اسانس نسترن 

  1. تولید کیک
  2. تولید شیرینی
  3. تولید نوشیدنی
  4. تولید آبنبات
  5. تولید آدامس
  6. تولید ژله
  7. و…

خواص اسانس نسترن

گل نسترن ارزش غذایی بسیار خوبی دارد و شامل انواع متعددی از ویتامین ها از جمله ویتامین C، ویتامین B، ویتامین A و پیش سازهای آن، نیاسین، کلسیم، فیبر، پتاسیم، آنتی اکسیدان های متعدد، پکتین و اسیدهای چرب است.

با توجه به مواد مغذی که در اسانس گل نسترن ، ما می توانیم به انواع خواص مختلف این اسانس اشاره کنیم. در ادامه مطلب می توانیم این خواص را بررسی کنیم.وجود اسید پکتین در اسانس نسترن، گل نسترن را به یک دیورتیک بسیار خوب تبدیل کرده است. این اسانس کلیه ها را از آلودگی پاک می کند.

وجود ویتامین C در اسانس نسترن به دلیل رفتارهای آنتی اکسیدانی آن، سیستم ایمنی بدن را برای بیماری های مختلف بسیار قوی می کند. به عنوان مثال اسانس نسترن می تواند در درمان آنفلوانزا یا بیماری سل بسیارموثر باشد. ویتامین C در عصاره نسترن ۶۰ برابر بیشتر از مرکبات است.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی گل نسترن ثابت شده است که اسانس گل نسترن بر افزایش سلول های سرطان پستان تأثیر می گذارد و از گسترش آن جلوگیری می کند. این اسانس نیز ثابت کرده است که بر اکثر سلول های سرطانی که درمغز در حال پیشرفت و رشد هستند تأثیر دارد.

علاوه بر این باید اشاره کرد که اسانس گل نسترن نقش مهمی در پایین آوردن کلسترول دارد. به همین ترتیب عصاره نسترن به دلیل وجود اسید چرب به نام GOPO از روماتیسم جلوگیری می کند و درد مفاصل را ۹۰ درصد کاهش می دهد. وجود آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای متعدد در اسانس نسترن به سلامت قلب کمک می کند و تپش قلب را کاهش می دهد.علاوه بر همه موارد بالا، اسانس نسترن می تواند برای بهبود ویژگی های دستگاه گوارش و تثبیت سلامت پوست و همچنین تنظیم فشار خون، سلامت کلیه، بهبود جریان خون، ترمیم انواع مختلف شکستگی استخوان، رفع بوی بد دهان و درمان پوکی استخوان و اسهال بسیار موثر باشد.

اسانس نسترن چیست و چه فواید و کاربردی دارد؟

اسانس نسترن نیز خواص زیادی برای پوست دارد که از آن جمله می توان به مرطوب سازی پوست اشاره کرد. این اسانس می تواند ماده مناسب برای  انواع مرطوب کننده مختلف باشد. علاوه بر این، به دلیل وجود ویتامین  C و ویتامین آ و اسیدهای چرب ضد ، خواص التهاب، این عصاره کمک می کند تا لکه ها و علائم و نشانه های پیری پوست را کاهش دهد. علاوه بر این همانطور که گفته شد اسانس گل نسترن باعث مرطوب شدن پوست و تسهیل در ترمیم پوست آسیب دیده می شود.

لازم به ذکر است که اسانس گل نسترن می تواند در شفاف سازی پوست و همچنین در استحکام بافت پوست بسیار موثر باشد. با توجه به خواص مرطوب کننده خاص آن, منافذ پوست تنگ تر می شود و پوست شما روشن می گردد.

ضمنا اسانس گل نسترن انعطاف پوست را باز میگرداند و در عین حال آن را تقویت می کند.  می توان گفت که این عصاره می تواند انواع جوش ها و زخم ها را از بین ببرد. به بازسازی کلاژن کمک می کند.  از آسیب اکسیداتیو پیشگیری می کند.  خواص لایه برداری این عصاره نیز می توانند در بهبودی کمک کند.

 روش نگهداری

اگر مدت زیادی از تهیه آن گذشته باشد، اکسیده می شود و در نتیجه  کمی تیره خواهد داشت. در نتیجه، نگه داشتن اسانس ها  در ظروف دربسته ، مات و در یک مکان خنک و خشک به دور از نور خورشید نگهداری می شود.

برای مطالعه بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا