Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص اسانس برنج چیست؟ کاربرد، روش مصرف و قیمت خرید آن

اسانس برنج نه تنها برای پخت بسیار مناسب است، بلکه به عنوان ترکیب مفید برای مراقبت از پوست و مو نیز استفاده می شود. اسانس برنج سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلف است. از این محصول همچنین برای مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

زمانی که صحبت از مراقبت از پوست و مو می شود، مواد طبیعی گیاهی  در الویت است. اگر می خواهید پوستی صاف، نرم و مغذی داشته باشد، می توانید ازمحصولات  گیاهی استفاده کنید. چرا که اسانس های گیاهی مجموعه ای منحصر به فرد از خواص پوستی دارند.اسانس برنج کاملا غنی از مواد مغذی مختلف، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

اسانس چیست؟

اسانس خوراکی نوعی اسانس است که بوی قوی دارد و به عطر مایه یا اسانس روغنی نیز معروف است. ‘اصطلاح اسانس فقط برای روغن های تقطیر شده  یا استخراج شده استفاده می شود. اسانس خوراکی  مناسب برای مصرف عطر محصولات مختلف در صنایع مختلف است  و عطر و طعم متنوع از میوه ها (موز، بهارنارنج ، سیب)، مغزها (بادام گردو )دانه (مانند قهوه، هل و…).  به همراه دارد. اسانس خوراکی مایع اغلب برای طعم  دهی  محصولات غذایی استفاده می شود و امروز یکی از پر استفاده ترین افزودنی  مواد غذایی، ، دارویی، آرایشی، بهداشتی است و محصولات کمتر را می توان یافت که امروزه در آن  اسانس خوراکی مصرف نشده باشد. انواع آب میوه هایی با طعم های مختلف مثالی از کاربرد اسانس ها است.

اسانس ها از انواع  گل ها، میوه ها و آجیل تهیه می شوند. استفاده های مختلف اسانس خوراکی شامل نوشیدنی ها، بیسکویت ها، کارامل ها، بستنی ها، شکلات ها، روغن ها، نان ها و پیراشکی،  پاستیل، پشمک و ژله اشاره کرد. با خرید اسانس خوراکی  مایع، شما می توانید از استفاده های مختلف آن به دست آورید.

اسانس برنج چیست؟

برنج ایرانی همیشه از لحاظ عطر و بو و طعم منحصر به فرد و زبانزد خاص و عام بوده است. مهمترین عامل برای خرید برنج، عطر و بوی برنج است.امروزه به دلایل مختلف عطر برنج کمی کاهش یافته است، بنابراین خرید اسانس برنج برای دادن بوی منحصر به فرد و عطر به برنج پخته  اهمیت پیدا کرده است. اما سوالی که مطرح می شود این است که اسانس برنج چیست؟ این یک طعم دهنده برنج است که عطر و طعم باور نکردنی به برنج  بی کیفیت می دهد، بنابراین امروز خرید و فر وش اسانس برنج یکی از پرفروش ترین روغن های ضروری در ایران است. اسانس برنج معطر یکی از پرفروش ترین اسانس ها  در ایران است.

 عطر برنج چیست؟

بسیار واضح است که از نظر ژنتیک و نوع برنج، انواع مختلف برنج در ایران پرورش یافته است که دارای یک عطر نیستند و تفاوت هایی با یکدیگر دارند؛ اما به طور کلی، این موضوع می تواند دلایل  مختلفی نیز داشته باشد. ابتدا باید اعلام کرد که ، اول از همه ، عطر برنج تازه و عطر برنج قدیمی با یکدیگر متفاوت است. دوم اینکه از نظر روش پخت و تاثیر آن بر بو، طعم و عطر برنج، روش پخت و پز آبکش با روش پخت کته متفاوت است .

ثالثاً برنج ایرانی اگر عطر و بوی آن ضعیف تر باشد، بوی دلپذیر تری در مقایسه با برنج خارجی دارند. هم چنین از نظر عطر و بو، دارازا و رشیدی نسبت به نوع خارجی آن برتری دارد. در نتیجه وقتی می گوییم عطر برنج ضعیف شده است، از هیچ لحاظ به برنج خارجی اشاره نمی کنیم؛ برنج خارجی معمولا عطر برنج را ندارند; البته، اگر آنها را بتوان برنج دانست و پلاستیک نباشند.

خواص مهم اسانس برنج

امروزه با توجه به این که مصرف برنج در ایران افزایش یافته است و از سوی دیگر قیمت برنج ایرانی نیز بالا است، بسیاری از مردم از برنج هایی با کیفیت کمتری استفاده می کنند و با استفاد هاز اسانس برای طعم و بودار کردن آن استفاده می کنند.

از مهمترین خواص اسانس برنج می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • مقاومت بالای اسانس در برابر درجه حرارت به طوری که در دمای بالا ، این طعم و عطر حفظ می شود.
  • موجود به صورت پودر و مایع
  • مصرف این اسانس در پخت انواع غذاهای برنجی
  • طعم دار کردن برنج های بی کیفیت
  • طعم و بو دار کردن نان
  • کیک
  • برخی از شیرینی
  • بزرگترین مصرف این اسانس برنج در رستوران ها با توجه به این واقعیت است کیفیت بالای این اسانس کیفیت بالایی را نیز برای برنج پخته ایجاد می کند.

اسانس برنج ایرانی برای  سلامت گوارشی مفید است. یکی از مزایای اصلی درمانی برنج کمک به درمان بیماری های معده و کاهش مشکلات گوارشی است. ترکیبات فنلی اسانس برنج، به ویژه برنج قهوه ای یا برنج وحشی، خواص ضد التهابی آن است و برای تسکین التهاب و قرمزی مفید است و بستگی به این ندارد که به صورت موضعی اعمال شود یا مصرف می شود. موادریز مغذی موجود در برنج می توانند شرایط پوستی را بهبود بخشند.

به خاطر مقدار ویتامین های زیاد برنج، برنج یکی از غذاهای اصلی برای رشد است و برای افرادی که از سوء تغذیه رنج می برند بسیار مفید و ضروری است.

عطر یک کمیت حسی است تا  یک مقدار قابل اندازه گیری است؛ که هر با توجه به شامه و بویایی خود عطرها ی محیطی و جانبی خود را متفاوت از دیگری حس می کند .اسانس برنج ایرانی در صنعت غذایی برای طعم دادن برنج، برنج دودی و .. استفاده می شود.

کاربرد اسانس برنج 

  • برای بو دار کردن برنج
  • تولید نان
  • تولید کیک
  • و…

 

  • بیشتر مطالعه کنید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا