Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص کلسی ژنون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

قرص کلسی ژنون برای تقویت استخوان و مفاصل عالی است و برای و جلوگیری از پوکی استخوان مصرف میشود. قرص کلسی ژنون حاوی کلسیم، منیزیم، ویتامین دی و زینک است. در نشریه جهان شیمی فیزیک از کلسیم که از مهمترین مواد معدنی بدن و برای رشد و سلامت استخوان ها و دندان ها ضروری است، صحبت شده است. کلسیم به عملکرد قلب، اعصاب، عضلات کمک می کند. بدن علاوه بر کلسیم به جذب منیزیم، روی و ویتامین دی نیاز دارد.

قرص روکش دار کلسی ژنون

قرص روکش دار کلسی ژنون نورم لایف یک مکمل عالی در رشد و حفاظت دندان، استخوان‌ و برای جلوگیری از پوکی استخوان است. کلسیم یک ماده معدنی است که بدن برای سلامتی به آن نیاز دارد. کلسیم به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود و به برخی دیگر اضافه می شود. کلسیم ماده معدنی استخوان سالم است. حدود ۹۹ درصد از کلسیم بدن در استخوان ها و دندان ها ذخیره می شود. ۱% باقیمانده برای بسیاری از فعالیت هایی که به حفظ عملکرد طبیعی بدن کمک می کند، مورد نیاز است. کلسیم به انقباض و انبساط رگ‌های خونی کمک می‌کند، ماهیچه‌ها را منقبض می‌کند، به ارسال پیام از طریق سیستم عصبی کمک می‌کند و به ترشح هورمون‌ ها به غدد کمک می‌کند.

استخوان ها به طور مداوم هر روز در حال بازسازی هستند و کلسیم به داخل و خارج آن ها حرکت می کند. در کودکان و نوجوانان، بدن استخوان‌های جدید را سریع‌تر از شکستن استخوان‌های قدیمی می‌سازد، بنابراین کل توده استخوانی افزایش می‌یابد. در بزرگسالان مسن تر، به ویژه در زنان یائسه، استخوان با سرعت بیشتری نسبت به ساخته شدن آن تجزیه می شود. اگر دریافت کلسیم خیلی کم باشد، این می تواند به پوکی استخوان کمک کند.

قرص کلسی ژنون نورم لایف بسته ۶۰ عددی

قرص کلسی ژنون هلینگ لاین حاوی کلسیم، روی و ویتامین D3 است و برای حفظ و تقویت استخوان لازم است.

موارد مصرف قرص کلسی ژنون

  • تقویت سیستم ایمنی
  • بهبود رشد جسمانی و ذهنی، رشد مو، دندان و استخوان
  • کاهش فشار خون حاملگی
  • استحکام استخوان و دندان و پیشگیری از پوکی استخوان
  • تامین کلسیم در دوران یائسگی
  • سلامت مادر و جنین
  • حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3
  • جذب مواد معدنی در بدن
  • تقویت قلب و اعصاب

روش و مقدار قرص کلسی ژنون

۲ تا ۳ عدد قرص کلسی ژنون بین غذا با یک لیوان آب مصرف گردد.

قرص کلسی ژنون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
قرص کلسی ژنون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

زمان مصرف قرص کلسی ژنون

قرص کلسی ژنون را بین غذا با آب میل کنید.

عوارض قرص کلسی ژنون

کلسیم با تتراساکلین یا سیپروفلوکساسین، مکمل های آهن، آلندرونات، لووتیروکسین و داروهای فشار خون تداخل دارد.

۲ ساعت قبل و ۴ ساعت بعد از استفاده از داروهای ذکر شده قرص کلسی ژنون را مصرف نکنید.

مکمل های کلسیم

در حالی که غذا بهترین منبع کلسیم است. اما زیاد مصرف نکنید. سیترات کلسیم یک ترکیب کلسیمی بسیار قابل جذب است. آسکوربات کلسیم و کربنات کلسیم به راحتی سیترات کلسیم جذب نمی شوند. بدن شما فقط می تواند مقدار محدودی کلسیم را در یک زمان جذب کند، بنابراین بهتر است کلسیم را در دوزهای کم در طول روز مصرف کنید.

بیش از مقدار توصیه شده برای گروه سنی خود مصرف نکنید. مکمل کلسیم خود را با غذا مصرف کنید. تمام اشکال مکمل کلسیم زمانی که با غذا مصرف شوند بهتر جذب می شوند. خلوص مهم است. از عوارض جانبی آگاه باشید.  تداخلات دارویی احتمالی را بررسی کنید.

کلسیم و استحکام دندان و استخوان

دندان ها و استخوان های قوی برای سلامت کلی مهم هستند. یکی از عوامل مهم در استحکام و سلامت استخوان ها و دندان ها کلسیم است. کلسیم یک ماده معدنی است و یکی از فراوان ترین ها در بدن است. همچنین می توان آن را در برخی غذاها یافت و به غذاهای دیگر اضافه کرد. کلسیم همچنین به ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی اضافه می شود زیرا ماده معدنی مهمی است که بدن به آن نیاز دارد.

تقریبا تمام کلسیم موجود در بدن انسان در استخوان ها و دندان ها ذخیره می شود. کلسیم علاوه بر تقویت دندان ها و استخوان ها، برای رگ های خونی، ماهیچه ها و مایعات بدن نیز مهم است. کلسیم برای کمک به عملکرد صحیح عروق خونی و ماهیچه ها عمل می کند.

داشتن کلسیم کافی برای افراد در هر سنی مهم است. نوزادان و کودکان خردسال برای رشد دندان ها و استخوان های قوی به کلسیم نیاز دارند در حالی که بزرگسالان برای حفظ دندان های سالم و اسکلت قوی به کلسیم نیاز دارند. کمبود کلسیم می تواند منجر به افزایش خطر پوکی استخوان شود که باعث ضعیف شدن استخوان ها و شکستن راحت تر آنها می شود.

پوکی استخوان فقط روی استخوان ها تاثیر نمی گذارد، بلکه می تواند دندان ها را نیز درگیر کند زیرا می تواند باعث ضعیف شدن استخوان فک شود. استخوان فک اساسا یک لنگر برای دندان‌های شماست، بنابراین اگر آسیب ببیند، احتمال لق شدن و احتمالا افتادن دندان‌ها بیشتر است. به ویژه زنان در صورت ابتلا به پوکی استخوان سه برابر بیشتر از افرادی که استخوان های سالمی دارند احتمال از دست دادن دندان های خود را دارند.

همراه با پوکی استخوان، عدم دریافت کلسیم کافی می تواند خطر ابتلا به بیماری پریودنتال را افزایش دهد. مطالعات نشان داده است افرادی که کلسیم کافی در رژیم غذایی خود ندارند بیش از پنجاه درصد بیشتر از افرادی که کلسیم کافی در رژیم غذایی خود دارند به بیماری لثه مبتلا می شوند.

کلسیم و سلامت استخوان

کلسیم کلید سلامت استخوان مادام العمر است. یاد بگیرید چگونه برای تقویت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان غذا بخورید.

قرص کلسی ژنون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
قرص کلسی ژنون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

فواید کلسیم برای سلامتی چیست

کلسیم یک ماده مغذی کلیدی است که بسیاری از ما در رژیم غذایی خود از آن غافل هستیم. همه سلول‌های بدن به نوعی از کلسیم استفاده می‌کنند، از جمله سیستم عصبی، ماهیچه‌ها و قلب. بدن شما از کلسیم برای ساختن استخوان‌ها و دندان‌های سالم، قوی نگه داشتن آن‌ها با افزایش سن، ارسال پیام از طریق سیستم عصبی، کمک به لخته شدن خون، انقباض ماهیچه‌ها و تنظیم ریتم قلب استفاده می‌کند. کمبود کلسیم می تواند به مشکلات خلقی مانند تحریک پذیری، اضطراب، افسردگی و مشکل در خواب کمک کند.

دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی فقط برای افراد مسن مهم نیست. همچنین برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان حیاتی است. غذاهای غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید، غذاهایی که کلسیم را کاهش می دهند محدود کنید و به اندازه کافی منیزیم و ویتامین های D و K دریافت کنید تا به کلسیم کمک کند تا کار خود را انجام دهد.

ارتباط کلسیم و پوکی استخوان

پوکی استخوان یک بیماری بی صدا است که با از دست دادن توده استخوانی مشخص می شود. به دلیل ضعیف شدن استخوان ها، شکستگی ها به یک امر عادی تبدیل می شوند که منجر به خطرات جدی برای سلامتی می شود. افراد مبتلا به پوکی استخوان اغلب پس از زمین خوردن بهبود نمی یابند و این دومین علت شایع مرگ و میر در زنان است، عمدتا در سنین ۶۰ سال و بالاتر. مردان نیز در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند، اما معمولاً ۵ تا ۱۰ سال دیرتر از زنان. برای اکثر افراد، پوکی استخوان قابل پیشگیری است و دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی اولین کاری است که باید شروع کرد.

سایر مواد مغذی برای استخوان های سالم

وقتی صحبت از استخوان های سالم و پیشگیری از پوکی استخوان می شود، کلسیم به تنهایی کافی نیست. تعدادی دیگر از مواد مغذی حیاتی وجود دارد که به بدن شما کمک می کند کلسیم مصرفی شما را جذب و از آن استفاده کند.

منیزیم

منیزیم به بدن شما کمک می کند تا کلسیم را جذب و حفظ کند تا به ساخت و تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند. از آنجایی که بدن شما در ذخیره منیزیم خوب نیست، ضروری است که مطمئن شوید که به اندازه کافی از آن در رژیم غذایی خود استفاده می کنید. چه مقدار نیاز داری؟ برای مردان بالغ، ۴۰۰-۴۲۰ میلی گرم در روز. برای زنان بالغ، ۳۱۰-۳۲۰ میلی گرم در روز (بیشتر در دوران بارداری).

چگونه بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید: منیزیم در مغزها (به ویژه بادام و بادام هندی)، دانه ها (کدو تنبل، کنجد، کتان، آفتابگردان)، غلات کامل، غذاهای دریایی، حبوبات، توفو و بسیاری از سبزیجات از جمله اسفناج، چغندر، کدو سبز تابستانی، شلغم و خردل، کلم بروکلی، سبزیجات دریایی، خیار و کرفس. قند را کاهش دهید که باعث افزایش دفع منیزیم می شود.

ویتامین دی

چرا مهم است: ویتامین D به جذب کلسیم و تنظیم کلسیم در خون به بدن کمک می کند. چه مقدار نیاز داری؟ تا سن ۷۰ سال، ۶۰۰ واحد بین المللی در روز. بیش از ۷۰۸۰۰ واحد بین المللی در روز. چگونه بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید: بدن شما وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد ویتامین D را سنتز می کند. هر روز حداقل ۱۵ دقیقه را بیرون از خانه زیر نور خورشید بگذرانید و منابع غذایی خوب ویتامین D مانند شیر غنی شده، تخم مرغ، پنیر، غلات غنی شده، کره، خامه، ماهی، میگو و صدف را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فسفر

فسفر با کلسیم برای ساختن استخوان ها کار می کند. اما باز هم، مهم است که تعادل را به درستی برقرار کنید: فسفر بیش از حد باعث می شود بدن شما کلسیم کمتری جذب کند و حتی می تواند سمی باشد. چه مقدار نیاز داری؟ برای بزرگسالان، ۷۰۰ میلی گرم در روز. چگونه بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید: منابع خوب شامل لبنیات، ماهی (کاد، ماهی آزاد، ماهی تن)، گوشت خوک، مرغ، عدس، آجیل و غلات کامل است.

قرص کلسی ژنون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
قرص کلسی ژنون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

ویتامین K

چرا مهم است: ویتامین K به بدن کمک می کند تا کلسیم را تنظیم کند و استخوان های قوی تشکیل دهد. چه مقدار نیاز داری؟ مردان بالغ، ۱۲۰ میکروگرم در روز. زنان بالغ، ۹۰ میکروگرم در روز. چگونه در رژیم غذایی خود بیشتر بگنجانید: باید بتوانید با خوردن یک یا چند وعده در روز کلم بروکلی، کلم بروکسل، کاهو سبز تیره، سبزی کولد، یا کلم پیچ، به توصیه روزانه ویتامین K برسید.

ویتامین C و ویتامین B12

ویتامین C و ویتامین B12 نیز ممکن است نقش مهمی در سلامت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان داشته باشند. مصرف غذاهای غنی از ویتامین C ممکن است به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک کند. منابع خوب شامل مرکبات، مانند پرتقال و گریپ فروت، توت فرنگی، کیوی، انبه، کلم بروکسل و فلفل دلمه ای سبز است. منابع خوب B12 شامل غذاهای دریایی مانند ماهی قزل آلا، شاه ماهی، کنسرو ماهی تن و همچنین شیر، ماست، تخم مرغ و پنیر دلمه است.

نکات دیگر برای ساختن استخوان های قوی و جلوگیری از پوکی استخوان

علاوه بر افزودن غذاهای غنی از کلسیم به رژیم غذایی خود، می توانید با کاهش مصرف غذاها و سایر موادی که ذخایر کلسیم بدن شما را تخلیه می کنند، میزان کلسیمی را که از دست می دهید به حداقل برسانید.

مصرف نمک خود را کاهش دهید. خوردن بیش از حد نمک می تواند به از دست دادن کلسیم و تجزیه استخوان کمک کند.

کافئین مصرفی خود را محدود کنید. نوشیدن بیش از ۲ فنجان قهوه در روز می تواند منجر به کاهش کلسیم شود. مقدار از دست رفته می تواند تاثیر قابل توجهی بر افراد مسن با سطح کلسیم پایین داشته باشد.

مراقب مصرف نوشابه ها باشید. به منظور متعادل کردن فسفات‌های موجود در نوشابه‌ها، بدن شما کلسیم را از استخوان‌ها می‌گیرد و سپس دفع می‌شود.

ورزش برای سلامت استخوان مادام العمر بسیار مهم است: وقتی صحبت از ساختن و حفظ استخوان های قوی می شود، ورزش ضروری است.

شرایط نگهداری از قرص کلسی ژنون

قرص کلسی ژنون دور از دید کودکان و تابش نور آفتاب و جای خشک و خنک نگهداری گردد.

قرص کلسی ژنون چاق کننده است

قرص کلسی ژنون سبب لاغری، پیشگیری از سرطان کولون و کاهش دردهای قاعدگی میشود.

قیمت قرص کلسی ژنون

قیمت قرص کلسی ژنون طبق نرخ ارز و واردات متفاوت است.

قرص کلسی ژنون در بارداری

زینک موجود در قرص کلسی ژنون برای رشد و پرورش جنین و ممانعت از زایمان زودرس مصرف میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا