Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید چیست؟ قیمت خرید و فروش

امروزه از ترکیبات شیمیایی مختلفی جهت بهبود فرآیند تولید استفاده می شود. سویامید فتی اسید دی اتانول آمید از جمله ترکیبات صنعتی است که کاربرد آن به‌ویژه در صنایع آرایشی و بهداشتی بسیار دیده می شود. از خواص سویامید فتی اسید دی اتانول آمید به عنوان یک امولسیفایر و کف کننده در تولید محصولات آرایشی استفاده های زیادی صورت می پذیرد. انواع سویامید فتی اسید دی اتانول آمید DEA با نام های تجاری مختلف تولید و در بازار عرضه می گردند. قیمت سویامید فتی اسید دی اتانول آمید به کیفیت و خلوص و شرکت تولید کننده وابسته است. خرید و فروش سویامید به عنوان یک ماده صنعتی پرمصرف در بازار جهانی و بازار ایران بسیار صورت می پذیرد. برای خرید سویامید فتی اسید دی اتانول آمید می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و مزایا و کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید یا DEA و نحوه مصرف و قیمت خرید و فروش آن می پردازیم. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی محصولات صنعتی نظیر نفوذ دهنده، روغن خام، روغن اسپین فینیش و… پرداخته است. در ادامه این مطلب با بررسی مصرف سویامید همراه ما باشید.

سویامید فتی اسید دی اتانول آمید چیست

سویامید در دسته آمیدها قرار داشته و آن را با نام سویا، روغن سویا، هیدروکسی اتیل، دی اتانول آمید، میعانات دی اتانول آمین وDEA  نیز می شناسند. ماده سویامید از لحاظ شکل ظاهری مایعی منجسم و چسبناک است. رنگ این ماده زرد تیره بوده و دارای خواص ویژه ای در صنایع است. از خواص سویامید فتی اسید دی اتانول آمید برای بهبود فوم، ویسکوزیته و همین طور بهبود فرمولاسیون محصولات صنایع آرایشی بهداشتی استفاده می شود. دلیل مصرف سویامید فتی اسید دی اتانول آمید عملکرد مشابه یا بهتر آن نسبت به آمید های سنتی است. خواص سویامید فتی اسید دی اتانول آمید نسبت به آمید های سنتی از لحاظ بهبود فوم، تثبیت کنندگی کف و ویسکوزیته مطلوب تر است.

کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

این ماده از سویا حاصل شده و خواص فومی مشابه با صابون از خود نشان می دهد. از کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید برای ایجاد یک ویسکوزیته مناسب و همین طور ایجاد ویژگی های امولسیونی مطلوب در انواع پاک کننده ها، صابون های مایع و شاورژل ها استفاده می شود.

بنابراین به طور معمول از سویامید در محصولات بهداشتی به عنوان تقویت کننده فوم و یا افزایش دهنده ویسکوزیته استفاده می گردد. این ماده دارای خواص بی نظیری بوده و به همین دلیل در تولید بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با این ماده شیمیایی صنعتی آشنا شوید.

ویژگی سویامید فتی اسید دی اتانول آمید

از مهم ترین ویژگی و خواص سویامید استفاده از آن به عنوان سورفکتانت است. این ویژگی موجب استفاده گسترده ای از آن بویژه در تولید شوینده شده است. سویامید دارای خاصیت امولسیون کنندگی مناسبی است. بعلاوه به عنوان تثبیت کننده امولسیون کننده، کنترل کننده ویسکوزیته، تنظیم کننده اسیدیته محصول و افزایش دهنده میزان کف و پاک کنندگی  در محصولات شوینده مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب به برخی از خواص سویامید فتی اسید دی اتانول آمید به اختصار اشاره شده است.

  • تنظیم کننده مقدار کف در محصول
  • افزایش قدرت پاک کنندگی
  • تنظیم نمودن اسیدیته در محصول
  • عامل امولسیون کننده
  • ایجاد ویسکوزیته مناسب در محصول

خواص سویامید فتی اسید دی اتانول آمید

خواص سویامید فتی اسید دی اتانول آمید موجب استفاده های گسترده ای از آن شده است. سازمان بهداشت جهانی نیز اجازه مصرف سویامید در محصولات بهداشتی را تایید نموده و برای آن منع مصرفی قرار نداده است. در واقع مصرف این ماده البته در مقادیر مجاز از طرف این سازمان بی خطر اعلام شده است. توجه شود که در مواردی که این ماده در محصولاتی استفاده می شود که مستقیما با پوست و مو در ارتباطند، باید بیشتر دقت نمود.

  • چگالی یا دانسیته سویامید در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد ۰.۹۹۴ تا ۰.۹۹۶ گرم بر لیتر اعلام شده است.
  • پی اچ محلول یک درصدی سویامید مابین ۹ تا ۱۱ اعلام شده است. با توجه به این پی اچ، این ماده در محدوده بازی قرار دارد. درصد آمین آزاد در این محلول حداکثر ۴ بوده و درصد ماده اکتیو سویامید نیز حداقل ۸۴ خواهد بود. این ماده دارای خواص ظاهری مشخصی است که می تواند در شناسایی آن کمک کننده باشد. در ادامه این مطلب به این خواص ظاهری پرداخته ایم.

شکل ظاهری سویامید فتی اسید دی اتانول آمید

سویامید فتی اسید دی اتانول آمید مایعی به رنگ زرد تیره است که به صورت چسبناک و منسجم عرضه می گردد. سویامید در زمره آمیدها قرار داشته و البته در محصولات بهداشتی عملکردی بهتر از آن ها از خود نشان می دهد. درواقع سویامید فرمولی اصلاح شده از گروه آمیدها بشمار می آید. این فرمولاسیون مطلوب موجب شده تا از این ماده برای تولید مواد شوینده استفاده های زیادی شود. این ماده در فرمولاسیون بسیاری از شوینده ها مانند انواع صابون های مایع دیده می شود.

روش تولید سویامید

سویامید ماده پرمصرف در صنعت است. بنابراین تولید آن نیز بسیار صورت می پذیرد. این ماده از مخلوط مونو دی اتانول آمید یا روغن سویا حاصل خواهد آمد. بسیاری از شرکت ها و صنایع تولیدی مختلف اقدام به تولید سویامید نموده و آن را در گرید های مختلفی روانه بازار می کنند. در واقع این ماده از سویا استخراج گشته و از گروه آمیدها است. به همین دلیل است که این ماده را با نام سویامید نیز می شناسند.

مزایا مصرف سویامید فتی اسید دی اتانول آمید

این ماده دارای خواص و ویژگی های مطلوبی است که استفاده از آن می تواند منجر به ایجاد فواید مطلوبی در تولیدات گردد. در ادامه به برخی از مزایا مصرف سویامید اشاره شده است.

  • موجب پایداری کف در محصول مورد نظر می شود.
  • از سوزش ممانعت کرده و موجب محافظت از پوست بدن می شود.
  • با سایر سورفکتانت ها سازگاری مطلوبی دارد.
  • حالت پذیر است.
  • کیفیت و کارایی مطلوب
  • داشتن قیمت بصرفه
کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید

همان طور که پیش تر هم اشاره نمودیم، سویامید از خواص بی نظیری برخوردار است. این خواص مطلوب موجب شده است تا استفاده از آن در بسیاری از تولیدات دیده شود. این ماده علاوه بر مزایایی که در بهبود کیفیت دارد، موجب بروز آسیب نیز نخواهد شد. بنابراین استفاده از سویامید فتی اسید دی اتانول آمید در موارد زیر بسیار صورت می پذیرد:

  • کاربرد در صنایع آریشی بهداشتی و تولید انواع شوینده و تولید امولسیون کننده ها و همین طور به عنوان سورفکتانت و افزایش فوم.
  • کاربرد به عنوان عامل افزایش ویسکوزیته در محصولات آرایشی و بهداشتی.
  • استفاده به عنوان مواد اولیه در صنعت آرایشی بهداشتی
  • کاربرد در تولید مواد شوینده همچون انواع مایع ظرف شویی، دستشویی، شامپو و سایر شوینده های مایع
  • استفاده در صنایع غذایی و بسته بندی محصولات غذایی

کاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتی

سویامید، لورامید و کوکامید به دلیل خواص امولسیون کنندگی و حل کردن چربی های پوستی در صنعت آرایشی بهداشتی بسیار بکار می روند. همچنین این ماده دارای قدرت افزایش و تثبیت میزان کف و ایجاد رطوبت نسبی در پوست را دارد، درست برخلاف سولفات ها. قدرت پاک کنندگی مناسب در کنار خطرات کم و هزینه معقول تولید، سویامید را به یکی از مهم ترین مواد شیمیایی در فرمولاسیون انواع شوینده ها تبدیل نموده است.

دلایل مصرف سویامید چیست

استفاده از سویامید فتی اسید دی اتانول آمید در محصولات موجب افزایش ویسکوزیته خواهد شد. این افزایش ویسکوزیته اجازه روان شدن بیش از حد انواع محصولات آرایشی و شوینده ها را نخواهد داد. هرچه سیال ویسکوزتر باشد، حرکت آن سخت تر بوده و حرکت و روندگی سیال سخت تر خواهد بود. این نکته در رابطه با تولیدات بهداشتی اهمیت زیادی دارد.

سویامید فتی اسیددی اتانول آمید یک امولسیفایر بوده و از طرفی به افزایش میزان کف در محصولات شوینده کمک می کند. سایر مشتقات سویامید مانند لورامید و کوکامید هم خواصی مشابه با سویامید داشته و در صنایع تولید محصولات شوینده مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت و کارایی بالا سویامید و قیمت مناسب آن در بازار این ماده را به یک ماده صنعتی پرمصرف مبدل نموده است.

امولسیفایر چیست

امولسیفایر یک عامل سطحی فعال بوده و به عنوان مرز بین دو ماده غیرقابل امتزاج با یکدیگر عمل می کند. امولسیفایرها اجازه می دهند تا مواد غیر قابل امتزاجی همچون آب و روغن باهم ترکیب شده و یک امولسیون پایدار ایجاد نمایند. این ترکیبات باعث کاهش چسبندگی و کنترل تبلور گشته و از جدایی اجزا ممانعت به عمل می آورند.

امولسیفایر ها مولکول هایی با یک انتهای آب دوست و یک انتهای چربی دوست هستند. از طریق همین دو انتهای متفاوت است که می توانند در آب و چربی حل شوند. پروتئین ها، فسفولیپیدها و تخم مرغ از امولسیفایرهای طبیعی بشمار می آیند. بنابراین ترکیبات امولسیفایر به ترکیب موادی کمک می کند که به سختی باهم مخلوط می شوند.

ایمنی در مصرف سویامید

این ماده اگر در مقادیر تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی مورد استفاده قرار گیرد، عوارضی را برای سلامتی به دنبال نخواهد داشت. اما استفاده از این ماده در مقادیر خارج از دوز تعیین شده می تواند سبب بروز عوارض جانبی گردد. این عوارض در موادی که به طور مستقیم با پوست و مو در ارتباط هستند، بیشتر بروز خواهد نمود. به طور کلی استفاده از سویامید توسط سازمان بهداشت جهانی بی خطر اعلام شده است. در ادامه به برخی از نکات ایمنی در حین مصرف این ماده اشاره شده است.

  1. در هنگام کار با این ماده شیمیایی بهتر است از ماسک، عینک و دستکش استفاده شود.
  2. در صورت تماس این ماده با پوست و چشم نواحی تماس یافته را با آب فراوان شسته و حتما به پزشک مراجعه شود.
  3. از بلع و استنشاق این ماده خودداری شود.
  4. این ماده را باید دور از دسترس کودکان و در مکانی خشک و خنک نگهداری نمود. دمای ۲ تا ۳۸ درجه سانتی گراد بهترین دما برای نگهداری این ماده با حفظ خواص آن است.
  5. مانند سایر مواد شیمیایی این ماده نیز باید در انبارهایی دارای تهویه و به دور از مواد شیمیایی فعال نگهداری گردد.

شرایط نگهداری سویامید

شرایط نگهداری از این ماده نیز بسیار شبیه به سایر ترکیبات شیمیایی است.

  • سویامید باید دور از رطوبت، نور مستقیم خورشید و سایر عوامل مخرب نگهداری گردد.
  • این ماده را باید در ظروف کاملا در بسته نگهداری نمود.
  • این ماده باید از منابع قابل اشتعال دور نگه داشته شود.
  • سویامید در بسته بندی های ۲۰ تا ۲۰۰ کیلوگرمی در بازار عرضه می گردد.
  • در شرایط مطلوب انبارداری این ماده را می توان تا یک سال با حفظ خواص آن نگهداری نمود.

قیمت سویامید

قیمت سویامید در بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. خلوص و گرید تولید شده از عومل موثر بر قیمت این محصول بشمار می آیند. هرچه محصول خالص تر باشد از قیمت بیشتری در بازار برخوردار است. نرخ ارز، شرکت تولید کننده و مقدار خریداری شده از محصول نیز بر قیمت آن موثر خواهد بود. توجه شود که محصولات تولید داخل قیمت پایین تری نسبت به انواع خارجی دارند. نرخ ارز نیز بر قیمت محصولات خارجی یا وارداتی تاثیر بیشتری دارد.

این ماده در وزن های مختلفی بسته بندی و روانه بازار می گردد. هرچه وزن بسته بندی ها بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت بیشتری هم خواهند داشت. برای اطلاع از قیمت یا مقایسه قیمت ها می توانید به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

خرید و فروش سویامید فتی اسید دی اتانول آمید

خرید و فروش سویامید به عنوان یک ماده صنعتی پرمصرف بسیار صورت می پذیرد. این ماده در صنایع آرایشی بهداشتی بسیار استفاده می شود. با توجه به افزایش تقاضا برای انواع شوینده در جهان، تقاضا برای خرید سویامید نیز رو به افزایش نهاده است. برای خرید سویامید می توان به روش های حضوری و غیر حضوری اقدام نمود.

کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
کاربرد سویامید فتی اسید دی اتانول آمید چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

فروش سویامید فتی اسید دی اتانول آمید از طریق سایت شرکت های عرضه کننده، امکان خریدی بی واسطه را فراهم نموده است. با این روش می توان در وقت و هزینه صرفه جویی نمود. البته در این رابطه باید دقت نموده و تنها از منابع معتبر فروش اقدام به خرید نمایید.

سخن آخر

در این مطلب از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد و مزایا مصرف سویامید پرداختیم. این ماده دارای خواص مطلوبی بوده و استفاده از آن موجب بهبود کیفیت محصول خواهد شد. بعلاوه استفاده از سویامید در محصولا بهداشتی عوارضی نداشته و بی خطر شناخته می شود. خرید و فروش سویامید به عنوان یک ماده صنعتی پرمصرف بسیار صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا