Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

معرفی ۱۰ کرم و پماد روشن کننده پوست صورت | نحوه استفاده + نکات مهم خرید

پماد روشن کننده پوست برای سفید کردن و روشن شدن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این پماد ها برای روشن تر شدن رنگ پوست یا برای درمان نقاطی از پوست مانند لکه های پیری یا لکه های اسکار آکنه کاربرد دارد.

افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عدم تعادل هورمونی و بیماری های غدد درون ریز مانند بیماری آدیسون، از جمله عواملی هستند که سبب تیرگی و ایجاد لک های تیره پوستی می شود.

گونه های مختلفی از پماد برای روشن شدن پوست صورت در بازار وجود دارد. برخلاف محصولات بدون نسخه که ممکن است حاوی مواد خطرناکی مانند جیوه باشند، محصولات تجویزی برای حل این مشکل از نظر ایمنی و کارایی مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت تجویز صحیح، مشکلی برای فرد ایجاد نمی کنند.

در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به بررسی پماد های روشن کننده پوست صورت، ترکیبات، مکانیسم عملکرد و انواع آن ها می پردازیم.

ترکیبات پماد های روشن کننده پوست صورت

ملانین رنگدانه ای است که توسط سلول های پوستی تولید می شود. این رنگدانه مانند یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست عمل می کند. به همین دلیل، وقتی فرد در معرض آفتاب قرار می گیرد، ملانین ها در نقاطی که بیشتر در معرض آسیب هستند جمع شده و لکه هایی ایجاد می کنند که به لکه های آفتاب معروف است.

هرچه ملانین پوست یک فرد بیشتر باشد، رنگ پوست تیره تری خواهد داشت. بنابراین، پمادی برای روشن شدن پوست صورت مناسب است که بتواند میزان ملانین پوست را کاهش دهد.

در حال حاضر هیدروکینون پرکاربردترین ماده ای است که موجب روشن شدن پوست می شود. معمولا پماد‌های هیدروکینونی که می توان بدون نسخه تهیه کرد، از هیدروکینون ۲ درصد تشکیل شده است.

پماد‌هایی را که نمی توان بدون نسخه تهیه کرد و تنها توسط متخصص پوست جهت روشن شدن پوست تجویز می شوند، بین ۴ الی ۶ درصد هیدروکینون دارند و قدرت روشن کنندگی آن‌ها نیز بیشتر است.

ترکیبات پماد روشن کننده پوست صورت
ترکیبات پماد روشن کننده پوست صورت

مصرف خودسرانه این پماد‌ها می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل، حتما باید طبق تجویز و دستور پزشک مورد استفاده قرار گیرند.

سایر پماد‌هایی که معمولا برای روشن شدن پوست کاربرد دارند، شامل استروئید‌ها و اسید رتینوئیک هستند که بر پایه ویتامین A هستند. علاوه بر این، از پماد‌های دارای اسید کوجیک و آربوتین می توان به عنوان پمادی برای روشن شدن پوست صورت استفاده کرد.

مکانیسم عملکرد پماد روشن کننده پوست صورت

پماد‌های روشن کننده پوست اغلب حاوی ترکیباتی هستند که تولید ملانین را در بدن کاهش می دهند. ملانین مسئول رنگدانه پوست است و توسط سلول هایی به نام ملانوسیت تولید می شود.

محصولات سفید‌ کننده با کاهش تعداد ملانوسیت ها، ملانین و رنگ پوست را کاهش می دهند. همان طورکه گفته شد، اکثر پماد های روشن کننده پوست حاوی هیدروکینون هستند که ملانوسیت‌ها را کاهش می دهند.

پماد‌های دارای ویتامین C نیز به عنوان پمادی برای روشن شدن پوست صورت کاربرد دارند. زیرا این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که تولید ملانین را کاهش داده و سبب روشن شدن و شفاف شدن پوست شود. اسید گلیکولیک نیز که در بسیاری از کرم های روشن کننده پوست وجود دارد، به عنوان لایه بردار عمل کرده و با پاکسازی سلول های مرده، پوست صورت را روشن تر می کند.

عوارض جانبی مصرف پماد های روشن کننده پوست صورت

  • اکثر پماد های روشن کننده پوست صورت حاوی هیدروکینون، کورتیکواستروئید‌ها و جیوه هستند که خطرات بهداشتی مستندی دارند.
  • جیوه یک فلز سنگین است و قرار گرفتن در معرض آن، به مرور زمان علائمی مانند بی حسی، سر درد، سوزن سوزن شدن، سرگیجه، فراموشی و افسردگی ایجاد می کند. علائم شدیدتر نیز شامل گیجی، مشکل در راه رفتن، ضعف عضلانی، مشکل در تنفس و تغییر در بینایی است.
  • قرار گرفتن در معرض جیوه همچنین می تواند به تدریج باعث آسیب به کلیه شود. بنابراین، مدت زمان استفاده از محصولات بر پایه جیوه برای روشن شدن پوست صورت باید کوتاه باشد.
    عوارض جانبی مصرف پماد های روشن کننده پوست صورت
    عوارض جانبی مصرف پماد های روشن کننده پوست صورت
  • این پماد‌ها در برخی افراد باعث ایجاد درماتیت پوستی و سوزش پوست می شود. زیرا پوست را بیش از حد لایه برداری کرده و باعث نازک شدن پوست، التهاب، قرمزی و حتی زخم باز می شود.
  • ترکیب هیدروکینون با اختر اگزوژن خارجی می تواند اختلالی ایجاد کند که پوست سیاه و آبی به نظر برسد. درمان این بیماری دشوار بوده و می تواند منجر به تغییر رنگ دائمی پوست شود.

بهترین کرم ها و پماد های روشن کننده پوست صورت

کرم سفید کننده و مرطوب کننده هفت ویتامینه بیوآکوا

با افزایش سن، بسیاری از ویتامین های پوستی کاهش می یابد. کم شدن ویتامین ها به خصوص کلاژن و هیالورونیک اسید به چین و چروک و پیری پوست منجر می شود.

این کرم سفید کننده با داشتن مجموعه ای از هفت ویتامین و همچنین هیالورونیک اسید، علاوه پوشش دهی عالی برای رفع لک و نواقص پوست صورت، اثر آرایشی طبیعی ایجاد کرده و در عین حال از پوست مراقبت می کند.

این کرم دارای ماندگاری بالا روی پوست بوده و به پوست درخشش خاصی می دهد. علاوه بر این، تعادل PH پوست را برقرار ساخته و تولید کلاژن را تحریک می کند.

کرم هفت ویتامینه بیوآکوا فاقد هرگونه مواد شیمیایی است و به هیچ عنوان برای پوست حساسیت ایجاد نمی کند. علاوه بر این، خاصیت ضدآب داشته و ماندگاری بالایی روی پوست دارد. این کرم بدون هیچ احساس سنگینی، آرایش ظریف و ابریشمی روی پوست ایجاد می کند.

کرم روشن کننده پوست صورت مدیلن مدل Hydroquinone

کرم روشن کننده مدیلن مدل Hydroqunone، پوست را به خوبی تغذیه کرده و تأثیر زیادی در از بین بردن لکه ها و تیرگی های و افزایش شفافیت و سفیدی پوست دارد.

ویتامین C موجود در این کرم از نوع پایدار سدیم اسکوربیل فسفات بوده و با قابلیت نفوذ زیاد در داخل پوست به عنوان ضد رادیکال آزاد، روشن کننده و ضد التهاب عمل می کند.

10 پماد روشن کننده پوست صورت برتر
۱۰ پماد روشن کننده پوست صورت برتر

از بین بردن لکه های پوستی، تیرگی های سطح پوست، جلوگیری از ایجاد لکه های پوستی، روشن کنندگی و سفید کنندگی قوی صورت، افزایش رطوبت رسانی به پوست، جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس از خصوصیات آن است.

افزایش ساخت کلاژن پوست، کاهش چین و چروک های سطحی پوست، میزان تأثیر گذاری بسیار بالا، لایه برداری پوست، عطر و رایحه مطبوع، ارزش خرید بالا به نسبت قیمت از ویژگی های این محصول است.

کرم سفیدکننده ساین اسکین مدل ساین دیکالر

از ویژگی های این محصول می توان به تاثیر گذاری فوق العاده در روشن کردن پوست، از بردن تیرگی و لکه و آفتاب سوختگی، وجود ویتامین  C، عصاره شیرین بیان و گل میمون، رزورسینول و آمیتوز و لیکورایس، تنظیم تونالیته پوست، عطر و رایحه مطبوع و جذب سریع اشاره کرد.

كرم روشن كننده پوست صورت دکتر ژیلا

دکتر ژیلا یکی از برندهای شناخته شده ایرانی در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است که محصولات مقرون به صرفه و تاثیرگذار تولید می کند. كرم روشن كننده صورت دکتر ژیلا یکی از جدید‌ترین تولیدات این برند است.

این محصول با استفاده از ترکیبات موثر گیاهی فرمولاسیون شده و حاوی عصاره های شیرین بیان، شی باتر و برگ درخت زیتون است. این محصول به طور موثری لکه‌ های پوستی را کاهش و از بروز لکه‌ های جدید جلوگیری می کند.

روشن کنندگی پوست، ضد التهاب، نرم کنندگی پوست، خاصیت ضد چروک، بازسازی بافت پوست، تقویت ساختمان پوست، از بین بردن لک ها و تیرگی های پوستی،‌ استفاده از مواد طبیعی و ضد حساسیت از ویژگی های بارز این محصول است.

کرم روشن کننده پوست صورت فیس دوکس مدل Pigmasome Body

با استفاده مدوام از این کرم تقریبا بعد از گذشت یک هفته، به وضوح روشن شدن پوست قابل مشاهده است. اما برای از بین بردن لک ها و تیرگی های صورت، باید زمان بیشتری را صرف کرد تا تاثیرات آن افزایش یابد. این کرم علاوه بر سفید کنندگی پوست، حاوی ترکیبات موثر ضد پیری نیز بوده، به جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

کرم روشن کننده فیس دوکس مدل Pigmasome Body
کرم روشن کننده فیس دوکس مدل Pigmasome Body

روشن کنندگی سریع پوست، از بین بردن لک ها، تیرگی‌ها، جای جوش و آفتاب سوختگی، حاوی ترکیبات موثر ضد پیری و جوانساز، فاقد هیدروکینون،PH سازگار با پوست، عدم ایجاد حساسیت و التهاب برای پوست، عطر و رایحه دلنشین از ویژگی های آن است.

کرم روشن کننده نئودرم مدل Vitamin C Plus

این کرم روشن کننده حاوی ترکیبات عالی و ویتامین‌های فراوانی است که علاوه بر خاصیت روشن کنندگی پوست، به تغذیه بافت پوست نیز کمک می کند. این کرم در دراز مدت موجب کاهش لک های ناشی از آفتاب شده و به دلیل استفاده از ترکیبات ضد پیری موثر، از پیری پوست جلوگیری و پوست را شاداب و جوان می کند.

کرم روشن کننده نئودرم مدل Vitamin C Plus سبب تحریک سلول های پوستی شده و روند تولید کلاژن پوست را بسیار سریع می کند. کاهش لک ناشی از آفتاب، جلوگیری از پیری زودرس پوست، تحریک سلول های پوستی جهت بازسازی عناصر اصلی پوست مانند کلاژن، ضد رادیکال های آزاد، فاقد پارابن، ضد حساسیت و آلرژی از خصوصیات این کرم است.

سرم روشن کننده پریم مدل C_Prime

این محصول منحصر به فرد با عملکرد چندگانه، موجب جوانسازی و تقویت روزانه پوست می شود. این سرم با داشتن ویتامین C  و ترکیبات مغذی به افزایش سنتز کلاژن، کاهش علائم پیری، سفت شدن، روشن شدن و سفید شدن پوست صورت کمک می کند.

سرم روشن کننده پریم برای افراد دارای کک و مک بسیار مناسب است. علاوه بر این، به دلیل داشتن ویتامین E از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند. عصاره های گیاهی و آنتی اکسیدان های موجود در این محصول با خنثی سازی رادیکال های آزاد و رطوبت رسانی مؤثر به سلامت، شادابی و جوانی پوست صورت می شود.

سرم روشن کننده پریم مدل C_Prime
سرم روشن کننده پریم مدل C_Prime

وجود ویتامین C و E، سفیدکنندگی پوست، شفاف کنندگی و درخشندگی پوست، کاهش چین و چروک‌های پوست، عصاره های گیاهی و طبیعی، جلوگیری از پیری زودرس، کیفیت ساخت بالا، سرعت جذب بالا، تأثیر گذاری بالا از ویژگی های آن است.

خاصیت آنتی اکسیدانی، محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد، خاصیت نرم کنندگی و رطوبت رسانی به پوست، ارزش خرید بالا به نسبت قیمت از دیگر خصوصیات این کرم است.

کرم روشن کننده حاوی هیدروکینون سی گل

این کرم روشن کننده حاوی هیدروکینون، آلفا هیدروکسی اسید و ویتامین C است. آلفا هیدروکسی اسید پوست تیره را لایه برداری و پوست را روشن تر می کند.

به این ترتیب، هیدروکینون بهتر نفوذ کرده و لک های تیره و قهوه‌ای که بر اثر عوامل گوناگونی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، مصرف برخی داروها و افزایش سن شکل می گیرند را برطرف می کند.

علاوه بر رفع لک های تیره و قهوه ای، لایه برداری و روشن کنندگی پوست، رفع لک‌های حاصل از حاملگی، افزایش سن و نور خورشید، وجود هیدروکینون و آلفا هیدروکسی اسید ۱۰% و ویتامین  Cاز ویژگی های این محصول است.

کرم روشن کننده پوست صورت ویتامین C سینره

کرم روشن کننده ی ویتامین C سینره (Cinere) با استفاده از فرم های پایدار و محلول در چربی، باعث نفوذ این ویتامین به لایه‌های زیری پوست می شود. ویتامین C از تجزیه ی کلاژن جلوگیری کرده و به کاهش چین و چروک پوست کمک فراوانی می کند.

از ویژگی های این محصول می توان به روشن کنندگی و سفید کنندگی پوست، کاهش چین و چروک های پوستی، افزایش ساخت کلاژن پوست، حافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد اشاره کرد.

خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی به پوست، افزایش شادابی و نشاط پوست، خاصیت درخشان کنندگی پوست، کیفیت ساخت بسیار بالا، بافت نرم و سبک، جذب سریع و ارزش خرید بالا به نسبت قیمت از دیگر ویژگی های آن است.

پماد روشن کننده ویتامین C سینره
پماد روشن کننده ویتامین C سینره

اسکراب سفید کننده رینوزیت مدل morning burst

این محصول سه ویژگی مهم دارد. اولین ویژگی، خاصیت تمیز کنندگی آن است که پوست را به خوبی تمیز می کند. دومین ویژگی، از بین بردن تیرگی ها و لکه های پوستی و سومین ویژگی مهم، خاصیت درخشان کنندگی آن است.

خاصیت سفیدکنندگی پوست، درخشان کنندگی پوست، رفع تیرگی و لک های پوست، کیفیت ساخت مطلوب، میزان تأثیر گذاری مناسب، حجم بالای محصول، عطر و رایحه مناسب، موثر برای پوست های معمولی از ویژگی هایی هستند که سبب می شود به نسبت قیمت از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد.

پرفروش ترین کرم روشن کننده پوست

کرم روشن کننده پوست برای افرادی مناسب است که می خواهند رنگ پوست خود را که در اثر آفتاب یا دلایل دیگر تیره شده است، برگردانند. با این حال، کرم های سفید کننده پوست در صورتی که مواد تشکیل دهنده و روش مصرف آنها به خوبی در نظر گرفته نشود، می توانند پوست را تخریب کنند. بنابراین، انتخاب کرم هایی با موادی که کاملاً برای پوست بی خطر هستند، بسیار مهم است.

افزایش غلظت ملانین در پوست به پوست ما رنگ می دهد. تولید ملانین به دلیل عوامل خاصی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، بارداری، آکنه یا واکنش مواد شیمیایی با پوست افزایش می یابد. کرم های سفید کننده پوست با مقابله با مکانیسم های افزایش ملانین یا کاهش تولید ملانین عمل می کنند. برخی از کرم ها رنگ تیره پوست را روشن می کنند و درخشش سفیدی به پوست می بخشند.

بهترین و پرفروش ترین کرم های روشن کننده دارای مواد فعالی مانند ویتامین C، ویتامین B3، اسید لاکتیک و پپتیدها هستند. این مواد به طور کامل صورت را آبرسانی می کنند، آن را تغذیه می کنند و در نتیجه پوست را درخشان می کنند. علاوه بر این، پوست کدر را شاداب می کند و آن را درخشان و سفید می کند.

اگر از لکه های تیره، رنگ ناهموار پوست و پرپیگمانتاسیون در نواحی مفاصل، زیر بغل یا نواحی تناسلی رنج می برید، یک کرم با فرمول طبیعی که حاوی مواد گیاهانی مانند روغن نارگیل، ویتامین C، ویتامین E، نیاسینامید و اسید هیالورونیک می تواند به شما کمک کند. ویتامین C و E آنتی اکسیدان های طبیعی و عامل روشن کننده پوست هستند. نیاسینامید و اسید هیالورونیک با هم کار می کنند تا پوست را مرطوب کنند و رنگ آن را از درون به بیرون بهبود بخشند. بنابراین هنگام خرید کرم های روشن کننده پوست باید این موارد را مورد نظر قرار دهید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا