Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

ماسک جوانسازی پوست صورت طبیعی و انواع آن

ماسک جوانسازی پوست صورت از جمله محصولات پرطرفداری است که علاقمندان بسیاری در سراسر جهان دارد. جوش و آکنه، چین و چروک، خشکی پوست، لکه های تیره، منافذ مسدود شده و چربی از جمله عواملی هستند که سلامت و زیبایی پوست را تهدید می کنند. استرس، فشار های روانی روزانه، آلودگی و داشتن رژیم غذایی ناسالم در بروز این مشکلات نقش دارند.

علاوه بر موارد گفته شده با افزایش سن، دیواره های سلولی پوست استحکام خود را از دست داده و توانایی کمتری در نگهداری آب میان بافتی دارند. در نتیجه سلول های پوست صورت کلاژن کمتری تولید کرده و استحکام و زیبایی خود را از دست می دهند. از این رو، افراد زیادی به دنبال روش های درمانی طبیعی و شیمیایی هستند.

امروزه متخصصان پوست و زیبایی ابتدا روش های طبیعی را پیشنهاد می کنند. استفاده از ماسک جوانسازی پوست یکی از این روش ها است که نسبت به روش های شیمیایی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. مزیت روش های طبیعی هزینه کمتر آن نسبت به روش های شیمیایی و کم بودن عوارض جانبی است.

تا کنون در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مقالاتی درباره ماسک آبرسان مو خانگی، ماسک های صورت خاک رس و نشاسته و ماست آمده است. در این مقاله به برسی انواع ماسک های جوانسازی پوست صورت طبیعی و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

فهرست مطالب

انواع ماسک های جوانسازی پوست صورت طبیعی کدام است؟

ماسک های صورت فراوانی وجود دارد که می توانند به صورت طبیعی به جوانسازی پوست کمک کنند. پیش از معرفی بهترین ماسک های جوانساز صورت لازم است به این نکته توجه شود که استفاده از هر یک از این ماسک ها، مستلزم شناخت نوع پوست است.

انواع ماسک صورت طبیعی
انواع ماسک صورت طبیعی

هر ماسک با توجه به ترکیباتی که دارد از اثربخشی خاص خود برخوردار است. از این رو، با توجه به نوع پوست و مشکلی که وجود دارد باید از ماسک مناسب استفاده کرد.

انواع ماسک های مناسب پوست صورت خشک

هنگامی که پوست نتواند رطوبت خود را حفظ کند منجر به ایجاد خشکی می‌شود. از این رو، ماسک مناسب پوست خشک باید از خاصیت آبرسانی قوی بوخوردار باشد. آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست خشک، مانع از ایجاد خارش و کدر شدن پوست صورت می شود. ماسک های زیر از مهم ترین ماسک های آبرسان هستند.

ماسک جوانسازی پوست صورت آلوئه‌ ورا

ژل آلوئه‌ ورا یکی از ترکیبات اساسی در تولید بیشتر کرم‌ها و مرطوب‌کننده ها است. برای رفع خشکی پوست و آبرسانی، می توان این ژل را به صورت ماسک استفاده کرد.

توصیه می شود ماسک آلوئه ورا را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار داده، سپس با آب گرم شستشو داد. این ماسک یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است. بهتر است هفته ای سه بار و به مدت چند ماه از این ماسک استفاده کرد.

ماسک جوانسازی پوست صورت خیار و آلوئه‌ ورا

برای تهیه این نوع ماسک توصیه می شود نصف یک خیار رنده کرده و در ظرفی بریزید. سپس۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. برای این کار می توان از غذاساز یا مخلوط کن نیز استفاده کرد.

ماسک تهیه شده را با ملایمت روی صورت قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۳۰ دقیقه روی صورت‌ بماند. سپس صورت را با آب شستشو دهید.

ماسک مناسب پوست صورت همراه با جوش و آکنه

 

ماسک جوانسازی پوست همراه با جوش و آکنه
ماسک جوانسازی پوست همراه با جوش و آکنه

باکتری‌ها، سلول‌های مرده، آلودگی‌ها و چربی، منافذ پوستی را مسدود کرده و سبب ایجاد جوش و آکنه می شود. ماسک سفیده ی تخم مرغ می تواند باکتری های سطح پوست صورت را از بین برده و التهاب را کاهش دهد. علاوه بر این، از بزرگ شدن بیش از حد منافذ پوست جلوگیری کرده و میزان ترشح چربی را متعادل می کند. از این رو، در رفع جوش و آکنه بسیار موثر است.

ماسک جوانسازی پوست صورت سفیده تخم مرغ

برای تهیه این ماسک زرده و سفیده ی تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده تخم‌ مرغ را به کمک قلم ‌مو روی پوست خود بمالید. اجازه دهید تا سفیده تخم‌مرغ جذب پوست شده و در نهایت خشک شود.

پس از۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را شسته و با حوله خشک کنید. سپس با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب آکنه، صورت‌ خود را آبرسانی کنید.

انواع ماسک های جوانسازی مناسب صورت چرب

در افرادی که پوست مستعد چربی دارند، غدد سباسه یا چربی، بیش از اندازه طبیعی سبوم (روغن طبیعی پوست) تولید می کند. سبوم اضافی منافذ پوستی را مسدود کرده و موجب ایجاد آکنه و التهاب می شود. استفاده از ماسک هایی که بر پایه لیمو تهیه می شوند در رفع این مشکل بسیار موثر هستند.

ماسک جوانسازی پوست صورت لیمو و موز

وجود موز در ماسک روغن اضافی پوست را جمع آوری می کند. لیمو نیز به دلیل داشتن ویتامین C در پاکسازی منافذ پوستی نقش دارد.

برای تهیه این ماسک یک موز له کرده و در یک‌ ظرف بریزید. سپس۱۰ قطره آب لیمو همراه با ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون فوق بکر (اکسترا ویرجین) به موز له شده اضافه کنید. ترکیب را به خوبی مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. ماسک را روی صورت قرار داده و پس از ۱۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

"<yoastmark

ماسک جوانسازی پوست صورت عصاره لیمو

عصاره لیمو منبعی غنی از ویتامین C محسوب می شود. به این ترتیب از ایجاد پیری زودرس جلوگیری می‌کند. عصاره لیمو علاوه بر شادابی پوست، در رفع لکه‌ها و آکنه‌های صورت نیز نقش دارد.

برای تهیه این نوع ماسک یک عدد لیمو تازه را از وسط نصف کرده و مقدار عسل روی آن بمالید. سپس لیمو را با حرکات بالا و پایین به پوست خود بمالید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم شستشو دهید. بهتر است برای اثربخشی بیشتر این کار را ۲ الی ۳ بار در هفته‌ تکرار کنید.

انواع ماسک مناسب صورت دارای منافذ مسدود شده

در صورتی که ترکیبات تشکیل دهنده ی ماسک از خاصیت اگزفولیاسیون (از بین بردن سلول های مرده پوست) برخوردار باشد ، در باز کردن منافذ مسدود شده ی پوستی موثر است.

یکی از بهترین ماسک‌های صورت برای اگزفولیاسیون، ماسک هایی بر پایه جوش شیرین هستند. در این قسمت به طرز تهیه ی چند ماسک جوش شیرین می پردازیم.

ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین و جو پرک

برای تهیه این ماسک ۲ قاشق چای خوری جو پرک را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین در ظرفی مخلوط کرده و هم بزنید. آهسته آهسته به ترکیب آب اضافه کنید تا ترکیبی خمیری و یکدست حاصل شود.

ماسک را به آرامی روی صورت قرار داده و ماساژ دهید. پس از خشک شدن ماسک ، صورت‌ خود را با آب گرم شستشو داده و از محصولات آبرسان استفاده کنید.

ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین با آب

برای تهیه ی این نوع ماسک جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. سپس مخلوط را به صورت خود بمالید. توجه کنید از تماس ماسک با لب‌ها و چشم‌ها خودداری شود. پس از ۵ دقیقه صورت خود را شسته و خشک کنید.

ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین با شیر

 

"<yoastmark

ماسک صورت جوش شیرین با شیر منبعی غنی از مواد معدنی و انواع ویتامین ها است. به این ترتیب، با مرطوب کردن پوست باعث شادابی آن می شود. این ماسک به تولید کلاژن کمک فراوانی کرده و موجب کاهش چین و چروک در پوست می شود.

برای تهیه ی این ماسک مقداری جوش شیرین را با شیر مخلوط کنید تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. پس از گذشت ۲۵ دقیقه صورت خود را با آب بشویید.

ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین با پرتقال

پرتقال به دلیل داشتن خاصیت اسیدی موجب بسته شدن منافذ پوست و تغذیه آن می‌شود. جوش شیرین نیز به عنوان یک پاک کننده ی طبیعی عمل کرده و انواع ناخالصی ها را از بین می برد.

این ماسک با لایه برداری پوست موجب رسیدن اکسیژن بیشتر به منافذ پوست شده و در تنفس بهتر سلولی نقش دارد. به این ترتیب، به داشتن پوستی سالم، با نشاط و شفاف کمک می کند.

برای تهیه ی این نوع ماسک مقداری جوش شیرین را با آب پرتقال مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. ماسک را روی صورت خود بمالید. توجه کنید از برخورد این ماسک با چشم‌ها جلوگیری شود. ماسک را به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید تا اثر لایه برداری بیشتر شود. پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را شستشو دهید.

ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین با عسل

ترکیب جوش شیرین با عسل، پوست را شفاف نگه می دارد. این ترکیب سرشار از انواع مواد معدنی بوده و به خوبی پوست را آبرسانی می کند.

برای تهیه ی این نوع ماسک، مواد را باهم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را به خوبی شستشو دهید به طوری که اثری از عسل باقی نماند.

ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین با عسل و دارچین

ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین با عسل و دارچین
ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین با عسل و دارچین

دارچین یک پاک کننده بسیار عالی است که خاصیت ضد التهابی دارد. این ماسک در رفع آکنه‌ و لکه‌های صورت بسیار موثر است. عسل با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، آلودگی‌ها و مواد شیمیایی پوست را از بین می برد. جوش شیرین با داشتن خاصیت لایه‌برداری، منافذ پوست را باز می کند.

برای تهیه ی این ماسک مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر حاصل شود. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. پس از گذشت این مدت، صورت را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین با ماست

برای تولید این نوع ماسک مواد را مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار دهید. سپس صورت را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک جوانسازی پوست صورت جوش شیرین با سرکه سیب

استفاده از این نوع ماسک، پوست صورت را در برابر نور آفتاب و آلودگی هوا محافظت کرده و موجب از بین رفتن لکه های پوست می‌شود.

برای تهیه این ماسک نصف لیوان آب را با سرکه سیب مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا رقیق شود. پس از آن، بقیه مواد را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

پیش از گذاشتن ماسک،‌ صورت خود را به خوبی بشویید و آن را خشک کنید. ماسک را به مدت ده دقیقه روی صورت قرار دهید، سپس با آب سرد شستشو دهید. توصیه می‌شود استفاده از این ماسک شب‌ها و قبل از خواب انجام شود.

انواع ماسک های مناسب پوست صورت دارای لکه‌های تیره

افزایش سن، تابش پرتوهای مضر آفتاب، سبب ایجاد آکنه و لکه‌های تیره‌ای روی پوست صورت می‌شود. به این مشکل هایپرپیگمنتیشن نامیده می شود. استفاده از ماسک‌های خانگی، می‌توانند این لکه‌ها را برطرف کنند. ماسک‌های صورت حاوی زردچوبه، برای درمان لکه‌های صورت بسیار مناسب هستند.

ماسک جوانسازی پوست صورت زردچوبه و عسل

 

ماسک جوانسازی پوست صورت زردچوبه و عسل
ماسک جوانسازی پوست صورت زردچوبه و عسل

برای تهیه ی این ماسک، نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. ماسک را روی صورت قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت‌ خود را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک جوانسازی مناسب پوست صورت با چین و چروک

استفاده از ماسک هایی که تولید کلاژن را تحریک می کند، در رفع چین و چروک موثر است. پاکسازی منظم پوست می‌تواند به بهبود چین و چروک‌ و افزایش سفتی پوست کمک کند.

ماسک جوانسازی پوست صورت آووکادو و پودر کاکائو

این ماسک تولید کلاژن را افزایش داده و با استحکام دیواره سلولی، چین و پروک پوست را از بین می برد. برای تهیه ی این ماسک هسته‌ی ۲ آووکادو را جدا و بخش گوشتی میوه را با قاشقی از پوست آن جدا کنید.

آووکادوها را در ظرفی ریخته و له کنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن‌ اضافه کنید. ترکیبات را به خوبی مخلوط و ماسک را روی صورت خود قرار داده و ماساژ دهید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه، صورت را با آب گرم شستشو دهید.

رعایت نکات الزامی در استفاده از انواع ماسک جوانسازی صورت

  • اجازه دهید ماسک بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت‌ بماند. در این زمان، مواد موجود در ماسک به خوبی جذب پوست می شود. بهتر است ماسک‌ را پیش از رفتن به حمام مورد استفاده قرار داد.
  • پیش از استفاده از ماسک، پوست صورت‌ را با آب و یک شوینده‌ی ملایم شستشو دهید. این کار در جذب بهتر مواد توسط پوست موثر است.
  • پس از شستن ماسک، از کرم‌های آبرسان یا مرطوب کننده‌ ی سازگار با نوع پوست‌ استفاده کنید.
  • هنگام شستشوی ماسک، پوست خود را نسابید. این کار باید با ملایمت انجام شود. در غیر این صورت، پوست ملتهب و قرمز می‌شود.
    هنگام استفاده از ماسک جوانسازی صورت رعایت چه نکاتی الزامی است؟
    هنگام استفاده از ماسک جوانسازی صورت رعایت چه نکاتی الزامی است؟
  • در صورت ابتلای پوست‌ به التهاب و یا واکنش‌های آلرژیک، از ماسک های صورت استفاده نکنید. علایم التهاب و حساسیت شامل قرمزی، خارش یا بثورات پوستی، جوش و ضایعات دیگر است.

چه توصیه هایی لازم و ضروری است؟

  • توصیه می شود از استفاده روزانه ماسک پرهیز شود. استفاده از ماسک یک یا دو بار در هفته کافی است.
  • توصیه می شود از گذاشتن طولانی مدت ماسک روی صورت پرهیز شود. این کار سبب التهاب و آزار پوست می‌شود.
  • توصیه می شود پس از پاک کردن ماسک، روی صورت‌ آب سرد اسپری کنید تا منافذ پوستی بسته شود.

سخن پایانی

استرس، فشار های روانی روزانه، آلودگی و داشتن رژیم غذایی ناسالم سلامت و زیبایی پوست را تهدید می کند. این عوامل سبب بروز مشکلاتی مانند خشکی پوست، جوش و آکنه، چربی پوست، لکه های تیره و افزایش منافذ باز پوست می شود.

ماسک جوانسازی پوست صورت طبیعی انواع مختلفی دارد. توصیه می شود هر یک از ماسک ها را متناسب با نوع پوست و مشکلی که وجود دارد مورد استفاده قرار داد.

این ماسک ها با تحریک تولید کلاژن سبب سفتی سلول های پوست صورت می شود. علاوه بر رفع لکه های تیره پوستی، جوش و آکنه را از بین برده و چربی پوست را متعادل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا