Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید نرمال بوتانول | کاربرد نرمال بوتانول چیست؟

امروزه کاربرد مواد شیمیایی در صنایع از جایگاهی ویژه برخوردار است. نرمال بوتانول ماده‌ای است که از آن به‌عنوان حلال بسیار استفاده می شود. انواع نرمال بوتانول در گرید خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می گردد. کاربرد نرمال بوتانول در گرید خوراکی به‌عنوان طعم دهنده و ماده نگهداره در صنایع غذایی استفاده می شود. بوتیل الکل، بوتیل هیدرات و ۱- بوتانول از دیگر نام های این ماده شیمیایی هستند. قیمت نرمال بوتانول در بازار متفاوت بوده و به گرید تولید شده و خلوص محصول وابسته است. برای خرید و دریافت قیمت خرید مواد شیمیایی همچون نرمال بوتانول می توان به سایت شرکت های عرضه کننده مراجعه نمود. برای تولید صنعتی نرمال بوتانول از روش های مختلفی استفاده می شود.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی این حلال صنعتی پرمصرف و کاربرد های صنعتی آن می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با کاربرد نرمال بوتانول و خواص آن آشنا شوید.

نرمال بوتانول چیست

این ماده با نقطه جوش متوسط شناخته می شود. کاربرد نرمال بوتانول در صنعت رنگ و رزین جهت بهبود پخت و خشک شدن محصول نهایی به کار می رود. این ماده به طور گسترده در ساخت رزین های آمینه و به عنوان عوامل پخت رزین ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این ماده شیمیایی در تولید لاک های سلولزی نیز صورت گرفته و می تواند ویسکوزیته محصول را کاهش دهد.

تولید بوتیل الکل به صورت طبیعی و به عنوان محصول جزئی تخمیر قندها و کربوهیدرات های دیگر صورت می پذیرد. این ماده را در بسیاری از مواد غذایی و نوشیدنی ها نیز می توان یافت. این ماده در صنایع غذایی به عنوان یک طعم دهنده مصنوعی در کره و خامه، انواع بستنی و آب نبات و مواد پخته شده مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشترین استفاده از بوتیل الکل در تولید بوتیل استات صورت می پذیرد که یک طعم دهنده مصنوعی و حلال صنعتی است. بنابراین از کاربرد این ماده شیمیایی به عنوان واسطه صنعتی استفاده می شود. قیمت این ماده نیز مانند قیمت خرید مواد شیمیایی دیگر به درجه خلوص و گرید تولید شده وابسته است.

انواع نرمال بوتانول

بوتیل الکل خوراکی

این ماده در گرید خوراکی در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. ۱- بوتانول برای استفاده به عنوان طعم دهنده در مواد غذایی بی خطر شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در سال ۱۹۸۲ استفاده از این ماده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان یک ماده غیر فعال در ترکیبات دارویی، ایمن شناخته شده است.

نرمال بوتانول صنعتی

این ماده یک الکل آلیافاتیک نوع اول است. از این ترکیب به عنوان حلال در لاک های ناخن استفاده می شود. در سایر محصولات آرایشی مانند محصولات آرایش چشم، محصولات اصلاح و محصولات بهداشتی نیز در غلظت های کم از این ماده استفاده می شود.

کاربرد نرمال بوتانول

خواص بوتیل الکل موجب شده است تا از این ماده در بسیاری از صنایع استفاده شود. درواقع استفاده از بوتیل الکل موجب بهبود در فرآیند های صنعتی و بهبود کیفیت محصول خواهد شد. در ادامه به برخی از کاربرد این ماده در صنعت اشاره شده است.

کاربرد نرمال بوتانول چیست؟ انواع و موارد مصرف آن
کاربرد نرمال بوتانول چیست؟ انواع و موارد مصرف آن
  • تولید پلاستیک
  • صنعت مصالح ساختمانی
  • تولید پوشش های صنعتی
  • تولید مبلمان و پوشش های چوب
  • کاربرد به عنوان حلال
  • کاربرد در صنعت نساجی
  • و…

نرمال بوتانول شازند

بوتیل الکل شازند که با نام های بوتیل الکل و ۱- بوتانول نیز شناخته می شود، مایعی بی رنگ، خنثی همراه با بوی ملایم الکلی است. بوتانول اغلب با تمام نسبت ها با حلال های آلی قابل امتزاج است. بوتیل الکل ترکیبی آلی از گروه الکل ها بوده و به شکل طبیعی از تخمیر مواد قندی و کربوهیدرات ها تولید می گردد. پتروشیمی شازند اراک از بزرگ ترین تولید کنندگان این ماده شیمیایی در ایران محسوب می شوند. البته محصولات کشور چین نیز از محصولات پرفروش در بازار ایران محسوب می شوند. این ماده در تولید محصولات زیر به کار می رود:

  1. برای تولید بوتیل (استات، اکریلیت، اترها) و…
  2. برای تولید پلیمرها
  3. مواد دارویی
  4. استرهای علف ‌کش
  5. پیروکسیلین
  6. در عطرسازی
  7. در استخراج روغن ‌های خاص

قیمت نرمال بوتانول

قیمت نرمال بوتانول تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. گرید تولید شده بیشترین تاثیر را بر قیمت این محصول خواهد داشت. اغلب گرید های خوراکی دارای خلوص بیشتری بوده و از قیمت های بالاتری در بازار برخوردارند. مقدار خریداری شده از محصول نیز بر قیمت آن بسیار تاثیر گذار است. هرچه وزن بسته بندی محصول بیشتر باشد از قیمت بیشتری برخوردار است.

خارجی یا ایرانی بودن نیز تاثیر بسزایی بر قیمت مواد شیمیایی دارد. محصولات خارجی به دلیل وارداتی بودن و نوسانات نرخ ارز از قیمت های بیشتری برخوردارند.

خرید و فروش نرمال بوتانول

خرید و فروش این ماده به دلیل کاربرد های مختلف صنعتی در بازار بسیار صورت می پذیرد. برای خرید بوتیل الکل می توانید به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید. این روش امکان خریدی بی واسطه را فراهم کرده که می توان در وقت و هزینه نیز صرفه جویی نمود.

سخن آخر

در این مقاله از جهان شیمی فیزیک به بررسی کاربرد و قیمت و نحوه خرید و فروش بوتیل الکل پرداختیم. قیمت خرید مواد شیمیایی همچون نرمال بوتانول به گرید تولید شده و شرکت تولید کننده آن وابسته است. این ماده کاربرد های مختلفی در صنایع دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: قیمت فروش و خرید نرمال بوتانول | کاربرد نرمال بوتانول چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا