Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

بهترین برند های پودر کاکائو | به همراه روش شناسایی پودر کاکائو اصل از تقلب

پودر کاکائو یکی از افزودنی بسیار رایج در صنایع غذایی است. این محصول در طیف گسترده ای از خوراکی ها نظیر انواع شکلات، کیک، کلوچه و نوشیدنی کاربرد دارد.

درخت کاکائو یکی از درختان مرتفع مناطق گرمسیری و استوایی است. این درخت دارای میوه های زرد رنگ کوچکی است که تعدادی دانه کاکائو دارد. از دانه های کاکائو محصولاتی نظیر کره کاکائو و پودر استخراج می شود.

کشورهای مختلفی این پودر را تولید می کنند. به همین دلیل، این پودر دارای انواع و برندهای متفاوتی است. از آن جایی که تعداد تولید کنندگان و عرضه کنندگان پودر کاکائو افزایش یافته، برخی از افراد سودجو اقدام به فروش پودر های کاکائو بی کیفیت و تقلبی می کنند. پودر کاکائو اصل دارای رنگ، عطر و طعم خاصی است که سبب می شود از نوع تقلبی قابل شناسایی باشد.

در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به معرفی کاربرد پودر های کاکائو اصل، ویژگی ها، مشخصات و روش های تشخیص آن می پردازیم.

انواع پودر کاکائو

این پودر در دو رنگ تیره و روشن تولید می‌شود که هر یک دارای نمونه های باکیفیت هستند. تفاوت پودر تیره و روشن کاکائو در روش تولید، مزه و عطر آن ها است. پودرهای کاکائو روشن، کاملا خام، طبیعی و نچرال هستند.

به پودر روشن کاکائو ماده افزودنی اضافه نشده و دارای طعم و عطری تند است. پودر تیره کاکائو یا آلکالایز بو داده و دارای طعم و مزه ملایم تری است. به این نوع پودر مواد افزودنی اضافه می شود تا میزان اسیدیته آن کاهش یابد.

روش های تشخیص پودر کاکائو اصل از تقلبی

تقلب در مواد غذایی نظیر پودر های کاکائو، قهوه و پودر نارگیل به راحتی صورت می گیرد. در این قسمت به روش های تشخیص پودر کاکائو اصل از تقلبی می پردازیم.

رنگ پودر کاکائو

رنگ پودر کاکائو
رنگ پودر کاکائو

طی فرآیند تولید این پودر، تغییراتی در رنگ و طعم آن صورت می گیرد. رنگ پودر بسته به درجه قلیایی بودن آن متفاوت است. پودر کاکائو اصل و با کیفیت، اغلب اوقات به رنگ قهوه ای تیره یا قهوه ای قرمز است.

این محصول حتی پس از فرآوری های مختلف نیز طعم غنی و رنگ ذاتی خود را حفظ می کند. در مقابل پودر تقلبی حاوی ناخالصی های مختلفی است که شدت رنگ آن را کاهش داده و همیشه در داخل آن لکه های سفید ناخالصی قابل مشاهده است.

طعم پودر کاکائو

دانه های کاکائو به طور طبیعی حاوی اسید هایی هستند که به آن طعمی ترش می بخشند. بر اساس سطح قلیایی بودن فرآیند تولید پودر کاکائو، اسیدیته و تلخی آن متفاوت است. علاوه بر این، بوی پودر کاکائو سبب کاهش طعم تلخ آن هنگام استفاده می شود.

پودر خالص کاکائو هنگام مصرف به شکل نوشیدنی طعم تلخی دارد. به همین دلیل، بیشتر افراد آن را با شیر مصرف می کنند تا شدت تلخی آن کاسته شود.

از آنجایی که پودر تقلبی کاکائو حاوی ناخالصی است، طعم و مزه آن بسیار سبک تر و ملایم تر است. طعم آن هنگام نوشیدن غنی نیست. عطر و طعم ملایم آن سبب می شود طعم شیر یا خوراکی دیگر بیشتر احساس شود.

عطر پودر کاکائو

پودر خالص کاکائو عطری طبیعی و بسیار دلپذیر دارد. از آن جایی که از دانه های کاکائو ۱۰۰٪ خالص تهیه شده است، حاوی دیگر مواد افزودنی و معطر نیست.

بنابراین، هنگام کاربرد این پودر نباید بوی وانیل، شکلات یا بوی شیرین شکر و شیر احساس شود. اگر این پودر تقلبی یا حاوی ناخالصی باشد، رایحه های دیگری مانند شیر، شکلات و وانیل غالب بوده و اکثر افراد متوجه آن می شوند.

ترکیب پودر کاکائو با آب

هنگامی که این پودر را با آب گرم مخلوط می کنید، پودر کاکائو خالص به راحتی در آب حل شده و رایحه بسیار مشخصی دارد. هنگام نوشیدن  نیز عطر غنی آن با تمام وجود احساس می شود.

ترکیب پودر کاکائو با آب
ترکیب پودر کاکائو با آب

هنگامی که پودر کاکائو تقلبی با آب گرم مخلوط شود، مخلوط متراکم تری ایجاد می کند. در نتیجه طعم کاکائو بسیار کمتر بوده و فقط بوی شکر و شیر احساس می شود.

بهترین برند های پودر کاکائو خالص

پودر کاکائو خالص پودری است که عاری از مواد افزودنی مضر باشد. در تولید پودرهای تقلبی اغلب از نشاسته و اسانس کاکائو استفاده می شود. در بازار پودرهای کاکائو اسپانیایی، هلندی و ترکیه‌ای از کیفیت و ماندگاری خوبی برخوردار هستند.

پودر کاکائو هلندی کارگیل CARGILL CACAO POWDER، نگرو هلند NEGRO CACAO POWDER، لوکس فاین آلمان LUX FINE CACAO POWDER، ترکیه آلتین مارکا S9 CACAO POWDER و اندونزی جامبی JAMBI CACAO POWDER از بهترین برند های خارجی این پودر در ایران است.

برای خرید پودر کاکائو خالص بهتر است به بازرگانی ها و تولیدی های معتبر مراجعه شده و تا جایی که ممکن است خریدها را به صورت مستقیم و بی واسطه انجام داد.

قیمت عمده خرید و فروش پودر کاکائو اصل

کاربرد پودر کاکائو در تولیدی ها و شرکت ها به عنوان مواد اولیه و با حجم بالا است. از این رو، در کنار یافتن پودر کاکائو اصل، داشتن بهترین قیمت نیز بسیار مهم است. شرکت هایی نظیر شرکت بازرگانی سورن با ارتباط مستقیم و بی واسطه با مشتریان، بهترین قیمت عمده این پودر را به صورت روزانه برای مشتریان ارائه می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا