Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریصنایع شیمیایی

کارایی، ویژگی و قیمت خرید و فروش پی بی تی PBT

پی بی تی یا پلی بوتیلن ترفتالات (PBT) دومین پلی استر مهم تجاری و یک ترموپلاستیک نیمه آروماتیک است که می تواند به راحتی قالب گیری و ترموفرم شود. پی بی تی بسته به سرعت خنک سازی و فرآیند قالب گیری به صورت آمورف یا نیمه بلوری تولید می شود.

PBT دارای بسیاری از ویژگی های جذاب مانند مقاومت و سختی بالا ، مقاومت بالا در برابر سایش و حرارت ، خزش پایین در دمای بالا ، مقاومت شیمیایی خوب و پایداری ابعادی عالی است به ویژه هنگامی که با الیاف شیشه تقویت می شود.

قیمت خرید و فروش پی بی تی PBT تابع پارامترهای متعددی است و با نوسانات قیمت ارز تحت تاثیر قرار می گیرد. برای کسب آگاهی بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

ویژگیهای پی بی تی PBT

پلی بوتیلن ترفتالات (PBT) یک پلیمر مهندسی گرمانرم است که به عنوان عایق در صنایع برق و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد.  PBT در برابر حلال ها مقاوم است ، در هنگام تشکیل بسیار کوچک می شود ، از نظر مکانیکی مقاوم است ، تا دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد (یا ۲۰۰ درجه سانتی گراد با تقویت الیاف شیشه) مقاوم است و می تواند با مواد بازدارنده شعله تیمار شود تا غیر قابل احتراق باشد.

PBT با سایر پلی استرهای ترموپلاستیک ارتباط نزدیکی دارد و می تواند با آنها برای بهبود ویژگی ترکیب شود. در مقایسه با PET (پلی اتیلن ترفتالات) ، PBT دارای مقاومت و استحکام کمی پایین تر ، مقاومت در برابر ضربه کمی بهتر و دمای انتقال شیشه کمی پایین تر است. PBT و PET به آب گرم بالای ۶۰ درجه سانتی گراد (۱۴۰ درجه فارنهایت) حساس هستند. PBT و PET در صورت استفاده در فضای باز به محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش نیاز دارند و بیشتر گریدهای این پلی استرها قابل اشتعال هستند ، اگرچه از مواد افزودنی می توان برای بهبود خواص UV و قابلیت اشتعال استفاده کرد.

کارایی، ویژگی و قیمت خرید و فروش پی بی تی PBT
کارایی، ویژگی و قیمت خرید و فروش پی بی تی PBT

کاربردهای پی بی تی PBT

ترفتالات پلی بوتیلن برای مهندسی برق ساختمان ها و همچنین در ساختار وسایل نقلیه و خودرو به عنوان اتصالات پلاگین و در خانه ها به عنوان مثال در سردوش ها یا وسایل آهنی استفاده می شود. این ماده همچنین به صورت الیاف در مسواک ، مژه های مصنوعی و در برخی از صفحه کلیدهای رایانه ای بسیار پیشرفته استفاده می شود زیرا بافت آن در برابر اشعه ماورا بنفش ، در برابر سایش و تغییر رنگ بسیار مقاوم است.

PBT  همچنین می تواند به صورت الیاف ساخته شود. این ماده کشش طبیعی شبیه لایکرا دارد و می تواند در لباس های ورزشی نیز گنجانده شود. به دلیل مقاومت در برابر کلر معمولاً در لباس شنا یافت می شود. بعلاوه ، مطالعات اخیر نشان داده است که PBT دارای خواص UV برتری نسبت به پارچه های PET  مانند T400 است.

PBT ، به ویژه گریدهای الیاف شیشه را می توان به طور موثر با محصولات عاری از هالوژن ترکیب کرد. سیستم های بازدارنده شعله بر پایه فسفر در این پلیمرهای ضد آتش استفاده می شوند و بر اساس دی اتیل فسفینات آلومینیوم و هم افزاها ساخته می شوند. آنها برای پاسخگویی به آزمون های اشتعال پذیری UL 94 و همچنین تست های اشتعال Glow Wire) GWIT) ، تست اشتعال پذیری Glow Wire) GWFI) و شاخص ردیابی مقایسه ای (CTI) طراحی شده اند. کاربردهای اصلی این ترکیب  در صنعت برق و الکترونیک (E&E) است.

معایب پی بی تی

  • جمع شدگی قالب
  • مقاومت ضعیف در برابر هیدرولیز (حساس به آب گرم)
  • مستعد تاب خوردگی به دلیل  ویژگی جمع شدگی بالا
  •  PBT تقویت نشده به خراش حساس است
  • HDT پایین حدود ۶۰ درجه سانتی گراد (۱۴۰ درجه فارنهایت) در مقایسه با مواد رقابتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا