Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با خواص و ترکیبات پودر کاکائو نستله نسکوئیک آلمانی

پودر کاکائو از پردازش دمایی بسیار بالا روی دانه های کاکائو و حذف کره یا چربی آن به دست می آید. پودر کاکائو نستله نسکوئیک محصولی است که به راحتی در شیر رقیق شده و فاقد گلوتن است. در این پودر ویتامین های B، C و D وجود دارد.

در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به معرفی، بررسی و خرید پودر کاکائو نستله نسکوئیک، ترکیبات، خواص درمانی و نحوه مصرف آن می پردازیم.

پودر کاکائو چیست

پودرکاکائو همان طور که از نامش پیداست از کاکائو به دست می آید. کاکائو بومی مناطق گرمسیری آمازون است. کاکائو از لوبیای داخل غلاف هایی به دست می آید که روی درخت کاکائو می روید.

پودر کاکائو از فشار دادن لوبیای کاکائو و حذف کره یا چربی آن به دست می آید. دانه های کاکائو قبل از این که به پودر کاکائو تبدیل شود، از طریق فرایند تخمیر طعم و بافت آن ها تغییر می کند.

برای تهیه پودر کاکائو، پردازش های دمایی بسیار بالایی روی دانه های کاکائو اعمال می شود. این امر باعث ایجاد طعم دلپذیر و شیرینی آن می شود. پس از این که کره کاکائو از دانه های کاکائو جدا شد، مواد جامد بسیاری هم به همراه آن وجود دارد که مخلوطی از بسیاری از مواد باقیمانده است و به عنوان پودر کاکائو و گاهی هم کاکائو به فروش می رسد.

پودر کاکائو نستله نسکوئیک چیست

کاکائو محلول Nestlé NESQUIK یک فراورده غذایی است که حتی در شیر سرد نیز بلافاصله رقیق می شود. پودر کاکائو بدون گلوتن است. کاکائو محلول Nestlé NESQUIK طعم شکلات مانند خوشمزه ای به شیر می دهد.

نسکوئیک شامل OPTISTART ، ترکیبی بی نظیر از ویتامین ها و مواد معدنی است. با خرید پودر کاکائو Nestlé NESQUIK ، نوشیدن شیر بسیار لذت بخش خواهد بود.

پودر کاکائو نستله نسکوئیک
پودر کاکائو نستله نسکوئیک

ترکیبات موجود در پودر کاکائو نستله نسکوئیک

ترکیبات موجود در این محصول عبارتند از: شکر، کره کاکائو (۲۲.۱٪)، ویتامین های (C ، B1 ، D) ، مواد معدنی (پیرو فسفات فریک، سولفات روی)، عطر و طعم طبیعی، دارچین، نمک، روغن آفتابگردان، امولسیون کننده (لسیتین سویا).

آشنایی با برند نسکوئیک

برند نسکوئیک وابسته به شرکت نستله در سال ۱۹۴۸ است که ابتدا با ارائه پودر طعم دهنده شکلات برای شیر آغاز به کار کرد. برند نسکوئیک باور دارد که نگرش مثبت و تغذیه مناسب می تواند کمک کند تا بهتر بوده و بیشتر بدرخشید.

شیر مورد نیاز نسکوئیک در ایران گلچینی از بهترین مزارع و دامداری های تولید شیر تامین می شود. این شیر مرحله به مرحله کنترل کیفیت می شود تا محصولی با کیفیت نستله به دست مشتری برسد.

نستله با بهره گیری از فرایند استرلیزاسیون شیر تازه گاو و بدون مواد نگهدارنده، محصولی تولید و بسته بندی می کند. این محصول مواد معدنی و ویتامین های شیر را در مدت زمان طولانی حفظ می کند.

هات چاکلت یا شکلات داغ چه تفاوتی با کاکائو داغ دارد

هات چاکلت از شکلات، شیر و مقداری پودر کاکائو تهیه شده و به خاطر وجود شکلات، طعم و بافت غنی تری دارد. شکلات داغ بسته به نسبت شیر ​​و خامه می تواند غلیظ باشد. این در حالی است که کاکائو داغ از پودر کاکائو، شیر و شکر تهیه می شود. به همین دلیل قیمت خرید پودر کاکائو کمتر است.

آشنایی با خواص درمانی کاکائو

  • فلاوانول ها علائم دیابت نوع ۲ را بهبود می بخشند. مصرف بیش از حد شکلات برای کنترل قند خون مفید نیست. اما کاکائو دارای خواص ضددیابتی است.
  • افزایش و تجمع زیاد انسولین در خون می تواند باعث مقاومت سلول ها به انسولین شود. به همین دلیل، احتمال ابتلا به دیابت یا همان بیماری قند خون افزایش می یابد. علاوه بر این، میزان بالای تری گلیسرید می تواند باعث ابتلا به بیماری کبد چرب شود. محققان معتقدند کاکائو می تواند مقاومت به انسولین و مشکلات کبدی را کاهش دهد.
    آشنایی با خواص درمانی کاکائو
    آشنایی با خواص درمانی کاکائو
  • برای خانم های که با علائم PMS دست و پنجه نرم می کنند، کاکائو راهی برای کمک به آن ها جهت بازگشت به زندگی دوباره است. کاکائو به دلیل داشتن منیزیم می تواند به کاهش بی خوابی، افزایش وزن، تورم پا، نفخ، حساسیت پستان و درد پریود کمک کند.
  • التهاب مربوط به چاقی را محدود کرده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.
  • غنی از پلی فنل ها است و فواید زیادی برای بدن دارد.
  • می تواند موجب کاهش خطر حمله قلبی و سکته ی مغزی شود.
  • پلی فنل ها سب بهبود جریان خون به مغز و عملکرد آن می شوند.
  • کاکائو به بهبود خلق و خو و افسردگی کمک می کند.
  • به وسیله ی نیتریک اکسیدی که دارد، پر فشاری خون را کاهش می دهد.
  • به کنترل  و کاهش وزن کمک می کند.
  • خاصیت ضد سرطانی دارد.
  • تئوبرومین و تئوفیلین کاکائو برای افراد مبتلا به آسم مفید است.
  • خواص ضد میکروبی و تقویت کنندگی سیستم ایمنی آن برای پوست و دندان‌ مفید است.

نحوه مصرف کاکائو و پودر کاکائو

  • کاکائو گرم یا سرد را می توان با شیر مورد علاقه میکس کرده و یک میلک شیک کاکائویی داشت.
  • کاکائو را می توان به دستور اسموتی سالم مورد علاقه اضافه و آن را غنی تر کرد.
  • می توان پودر کاکائو را به پودینگ خانگی خود مثل پودینگ برنج اضافه کرد.
  • پودر کاکائو یک ماده ی عالی برای پاشیده شدن روی میوه هایی نظیر موز و توت فرنگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا