Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

نکات مهم در رابطه با انتخاب یک آرایش پاک کن مناسب

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا نکات مهم در رابطه با انتخاب یک آرایش پاک کن مناسب را برای شما شرح دهیم. پس تا انتهای این مطلب ما را یاری نمایید. این روزها که آرایش به جزء جدایی ناپذیر از زندگی زنان بدل شده است، بسیار مهم است که بتوانند یک آرایش پاک کن مناسب انتخاب کرده و از آن استفاده نمایند. یک آرایش پاک کن نامناسب، می تواند آسیب زیادی به پوست شما وارد کند. به این منظور، ۶ نوع آرایش پاک کن در بازار موجود است که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم:

 میسلار واتر

این نوع پاک کننده آرایش، پایه آب دارد. از همین رو، با رعایت چند نکته ساده می توان آرایش شما را پاک کند. این نوع آرایش پاک کن برای اولین بار در کشور فرانسه ساخته شد. برای ساخت آن از میسل‌ ها استفاده شده است که در حقیقت کره‌ های بسیار کوچکی از مولکول‌ های پاک ‌کننده هستند.

مواد آرایشی توسط این مولکول ها به سادگی پاک خواهند شد. در میسلار واتر، آب خالص و مواد آبرسان موجود است. با این حال به تنهایی برای تکمیل روتین پوستی شما مناسب نیست. در ادامه باید از تونرها استفاده نمایید.

دستمال مرطوب

این نوع پاک کننده آرایش، رایج ترین آن است. امروز در دستمال های مرطوب از ویتامین های مفید پوست که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند استفاده می شود. با این حال دستمال مرطوب آرایپ پاک کن مناسبی نیست. بهتر است تنها در زمان هایی که عجله دارید یا پاک کننده مناسب در دسترس ندارید از آن استفاده نمایید.

نکات مهم در رابطه با انتخاب یک آرایش پاک کن مناسب
نکات مهم در رابطه با انتخاب یک آرایش پاک کن مناسب

بالم پاک کننده مومی

این نوع آرایش پاک کن از جنس موم است. مزیت آن ها نسبت پاک کننده های بر پایه آب، عدم ایجاد احساس کشیدگی و خشکی در پوست است. معمولاً در بالم پاک کننده مومی، از مواد مغذی برای نرمی و لطافت پوست استفاده می شود.

پاک کننده های روغنی

شاید این دسته از پاک کننده های آرایش را بتوان جدیدتری نوع آرایش پاک کن دانست. اگر شما پوست چربی دارید، این دسته از آرایش پاک کن ها برای شما مناسب نیستند. این دسته از آرایش پاک کن ها را می توان بهترین نوع آن ها برای از بین بردن آلودگی ‌ها و آرایش، بدون از بین بردن رطوبت پوست دانست. از همین رو، احساس خشکی و کشیدگی در پوست ایجاد نمی کند.

محلول دوفاز آرایش پاک کن

این نوع پاک کننده های آرایش برای پاک کردن آرایش چشم و لب بسیار مناسب اند. محلول های دوفاز حاوی لوسیون و روغن برای پاک کردن صورت هستند و آسیبی به پوست شما نخواهند رساند.

لوسیون‌ های پاک‌ کننده

این دسته از آرایش پاک کن ها برای پوست های خشک بسیار مناسب است. این نوع آرایش پاک کن را می توانید رد تیوب و پمپ تهیه کنید. این مواد خاصیت آبرسانی و شاداب کنندگی پوست دارند.

آرایش پاک کن متناسب با نوع پوست

هر فرد باید متناسب با نوع پوست خود، آرایش پاک کن مناسبش را انتخاب کند. برای این منظور به ترتیب زیر عمل کنید:

پوست خشک: آرایش پاک کن کرمی یا فومی پاک کننده

همه پوست ها: آرایش پاک کن های بدون چربی

پوست حساس: امولسیون ‌های پاک‌ کننده کرمی

برای پوست ‌های چرب: پاک کننده آرایش حاوی سالیسیلیک اسید

نکات مهم در رابطه با انتخاب یک آرایش پاک کن مناسب
نکات مهم در رابطه با انتخاب یک آرایش پاک کن مناسب

نکته مهم

حتما دقت کنید که بعد از پاک کردن آرایش با آرایش پاک کن ها، حتما صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید.

آرایش پاک کن حاوی این ترکیبات ممنوع است

اگر آرایش پاک کن شما حاوی مواد زیر است از آن استفاده نکنید:

الکل

روغن بچه

مواد عطری و نگهدارنده

این مواد می توانند برای پوست های حساس بسیار آسیب رسان باشند.

اگر می خواهید با بهترین انواع روش های پاک کردن پوست آشنا شوید، بهتر است به مقاله ای در همین رابطه در سایت جهان شیمی فیزیک مراجعه کنید. برای خواندن این مطلب اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا