Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

بهترین روش های درمان شکستگی مو

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با بهترین روش های درمان شکستگی مو آشنا کنیم. شکستگی مو از آن دست پدیده هایی است که همه ما دست کم یک بار به آن دچار شده ایم. این پدیده بسیار آزاردهنده است مخصوصا اگر بخواهید به یک مهمانی خاص بروید. در این میان راه حل هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید شکستگی موهای خود را درمان کنید. اگر شما از این مشکل رنج می برید و به دنبال روشی برای رفع آن هستید، تا انتهای این مطلب ما را یاری کنید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با کپسول میلو اید را به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین روش های درمان شکستگی مو
بهترین روش های درمان شکستگی مو

علت شکستگی مو

شکستگی مو به دلایل مختلفی می تواند رخ بدهد. عمده ترین دلیل شکستگی مو، نازک شدن ساقه موها بر اثر رنگ کردن های مکرر و یا استفاده بیش از حد از لوازم حرارتی است. با این حال کمبود ویتامین و ضعف بدنی نیز می تواند سبب نازک شدن موها و به دنبال آن ایجاد شکستگی شود. شکستگی مو به دلایل زیر ممکن است رخ دهد:

رژیم غذایی نامناسب و عدم مصرف ویتامین ها و مینرال ها

کم آبی بدن

شستشوی بیش از اندازه موها

استفاده مداوم از سشوار و اتو مو

مصرف بیش از اندازه مواد شیمیایی مثل رنگ مو یا مواد مخصوص فر و صاف کردن مو

بد خشک کردن موهای خیس

نحوه شانه زدن غلط

شکستگی در اثر کش مو

کم کوتاه کردن مو و عدم رسیدگی به موخوره ها

شکستگی مو در اثر استرس وکم کاری تیروئید

درمان خانگی شکستگی مو

همه ما در مواجهه با مشکلات در ابتدا به دنبال راه حل هایی خانگی هستیم. برای درمان شکستگی مو نیز درمان ها خانگی وجود دارد که در این قسمت برای شما شرح داده ایم:

استفاده از ژل آلوئه ورا

به این منظور کمی ژل آلوئه ورا و روغن بادام را مخلوط کنید. ژل آلوئه ورا را می توانید به صورت کارخانه ای و یا با استفاده از برش برگ آن تهیه کنید. ترکیب گفته شده را به تمامی موی خود بمالید. بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم آبکشی کنید. اگر موهای شما دائم دچار شکستگی می شود، بهتر است از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ

دو عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک پیمانه شیر و چند قطره آب لیموی تازه مخلوط کرده و روی موهای خود بمالید. پس از نیم ساعت با آب ولرم آبکشی نمایید. از این ماسک می توان دو الی سه روز در هفته استفاده کرد.

بهترین روش های درمان شکستگی مو
بهترین روش های درمان شکستگی مو

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای درمان موهای آسیب دیده و روغن تراپی به شمار می رود. برای رفع شکستگی مو با روغن نارگیل مقداری از آن را کف دست ریخته و خوب ساقه های مو را ماساژ دهید. بهتر است این روغن دو الی سه ساعت یا برای یک شب تا صبح روی موهای شما بماند و سپس آبکشی کنید. اگر ریشه موهای شما چرب نیست، این روغن حتی برای درمان ریزش مو و شوره سر نیز بسیار مفید است.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب را می توان یک نرم کننده طبیعی دانست. استفاده از این سرکه پس از شستن موهای با شامپو در حمام توصیه می شود. برای انی منظور شما می توانید کمی سرکه سیب را بعد از شامپو کردن روی موهای خیس اسپری کنید و پس از ده دقیقه آبکشی نمایید. برای اثرگذاری بهتر می توانید یک قاشق شرکه سیب را با دو قاشق روغن زیتون و سه عدد سفیده تخم مرغ ترکیب کرده و یک ماسک مو بسازید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم آبکشی نمایید.

روغن تراپی مو

یکی از روش هایی که به جلوگیری از شکستگی مو منجر می شود یا می تواند شکستگی مو را درمان کند، استفاده از روغن تراپی است. روغن هایی چون روغن کرچک، روغن بادام، روغن آرگان، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن رزماری، شی باتر و امثالهم برای این کار بسیار مفید هستند.

اگر شما موهای خشک دارید بهترین روش برای درمان شکستگی مو استفاده از همین روغن هاست. اگر موهای شما چرب است باید بدانید که استفاده زیاد از این روغن ها ریزش موی شما را افزایش می دهد. به همین دلیل افراد با موهای چرب بهتر است فقط برای ساقه مو از روغن تراپی استفاده کنند و روغن را به کف سر خود و ریشه مو نزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا