Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعلوم پایه

کربن اکتیو برای پوست چه فوایدی دارد؟

زغال فعال یا کربن اکتیو ماده ای با منافذ زیاد است که یک جذب کننده بسیار قوی محسوب می شود. این ماده به دلیل داشتن چنین خاصیتی، در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربردهای کربن اکتیو برای پوست و زیبایی است. زیرا می تواند مواد زاید و نامناسب را به خود جذب کرده و باعث پاکسازی شود. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با خواص کربن اکتیو برای پوست آشنا می کند. خرید و فروش کربن اکتیو در سایت های معتبر و شرکت های مختلف انجام می شود.

کربن اکتیو چیست؟

زغال اکتیو ماده ای با قدرت جذب کنندگی بسیار قوی است. به طوری که قدرت جذب آن ۳۰۰۰ متر مربع است. اتم های کربن تشکیل دهنده ساختار پیچیده ی کربن فعال است که شبکه ای حفره ای دارد. در این شبکه، مجموعه ای از کانال ها داخل اسکلت محکمی از لایه های نامنظم از اتم های کربن قرار دارد. این اتم ها با پیوندهای شیمیایی به هم متصل هستند. ترکیب مذکور به صورت ناموازی قرار گرفته و در بین لایه های نامنظم، شکاف ها، برآمدگی ها و ترک های متخلخل به وجود آمده اند.

خرید و فروش کربن اکتیو به جهت داشتن خاصیت جذب سطحی آن است که می تواند ناخالصی های مواد گازی و مایع را از بین ببرد. به عنوان مثال از این ماده در حذف رنگ، بو، طعم و بهبود طعم نوشیدنی ها و آب میوه ها به کار گرفته می شود.

کربن اکتیو چیست؟
کربن اکتیو چیست؟

تشکیل کربن اکتیو از چیست؟

کربن فعال از موادی ساخته می شود که دارای کربن فراوان هستند. به عنوان مثال می توان آن را از چوب، زغال سنگ، پوست نارگیل، پوست گردو و … به دست آورد. برای به دست آوردن کربن فعال از پوست نارگیل، ابتدا فعال سازی کربن انجام می شود. این فرایند، با کربنیزه کردن پوست با دو سوم مواد فرار پوسته نارگیل انجام می شود. در دمای بالا، فعال شدن ماده کربنی مورد نظر در بخار آب صورت می گیرد. تا این که در طی این فرایند فعال سازی، خواص جدید کربن ظاهر می شود. در این فرایند، دمای فعال سازی و مدت زمان بسیار مهم است.

کربن اکتیو برای پوست و پاکسازی آن

حفرات و منافذ موجود در پوست در طول روز از چربی ها و آلودگی ها پر می شود. وجود این آلودگی ها می تواند به سلامت پوست آسیب زده و باعث سیاه شدن چهره شود. با استفاده از کربن فعال می توان این آلودگی ها را از منافذ پوست جذب کرده و باعث پاکسازی آن شود. در این حالت، پوست شفاف می شود.

کربن اکتیو برای پوست و پاکسازی آن
کربن اکتیو برای پوست و پاکسازی آن

کنترل چربی پوست نیز با کمک کربن فعال انجام می شود. چربی های اضافی پوست با کربن اکتیو جذب شده و پوست نرم می شود. اما افرادی که دارای پوستی خشک هستند نباید از کربن فعال استفاده کنند.

کربن اکتیو برای پوست و درمان جوش و آکنه

یکی از فواید استفاده از کربن اکتیو برای پوست، درمان جوش های روی صورت است. هر چند اگر اندازه این جوش ها بزرگ باشد. برای این منظور، کربن اکتیو را در نواحی جوش به کار برد.

خرید و فروش کربن اکتیو

کربن اکتیو علاوه بر این که در محصولات زیبایی و برای پوست استفاده می شود، در صنایع غذایی (رنگ زدایی از محصولات دارویی و ادویه ها، حذف رنگ و بوی ژلاتین، تصفیه روغن های گیاهی و جانوری و …)، خمیردندان ها، تصفیه گاز، فیلتر سیگار، ماسک های گازی، جداسازی آلودگی های دودکش ها در کارخانجات زباله سوزی، جذب بویی که از هود آشپزخانه و فیلتر یخچال حاصل می شود و … استفاده می شود. به جهت کاربرد فراوان این ماده، خرید و فروش کربن اکتیو بازار خوبی دارد.

اما در هنگام خرید باید به نوع زغال و برند شرکت توجه کرد تا خریدی مطمئن داشته باشید. نوع برند کربن اکتیو و کیفیت آن می تواند در قیمت این ماده موثر باشد. برندهای معتبری که از کربن اکتیو در ایران عرضه می شود می توان به ژاکوبی سوئد، کربن فعال آلمانی، رفسنجان، اصفهان زغال اکتیو هندی، چینی و … اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا