Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

آیا انواع پلی وینیل الکل برای پوست مضر است؟

پلی وینیل الکل به عنوان یک پلیمر سنتزی در صنعت شناخته می‌شود. استفاده از پلی وینیل الکل در صنعت به دلیل خواص منحصربفرد آن صورت می پذیرد. از خواص انواع پلی وینیل الکل غیر سمی، زیست تخریب پذیر و محلول بودن آن ها در آب است. پلی وینیل الکل یا PVC در بخش های مختلف صنعتی از پزشکی گرفته تا داروسازی و بسته بندی مواد غذایی کارایی دارد. قیمت پلی وینیل الکل با توجه به انواع مختلف آن متفاوت بوده و به گرید تولید شده و برند تجاری محصول وابسته است. برای خرید PVA می توان به مراکز معتبر عرضه مواد شیمیایی به صورت حضوری یا غیر حضوری مراجعه نمود. در ادامه این مطلب به بررسی انواع پلی وینیل الکل در بازار و قیمت خرید و فروش آن می پردازیم.

انواع پلی وینیل الکل چیست

این پلیمر به صورت پودری سفید یا کرم رنگ شناخته می شود. این ماده شفاف، بی بو و بی مزه است. این پلیمر سنتزی با نام های PVA ،PVOH یا PVAL نیز در صنعت شناخته می شود. PVA کاربرد گسترده ای در صنایع داشته و این کاربرد به دلیل داشتن خواص ویژه آن است. این پلیمر سنتزی دارای خواصی عالی در تشکیل فیلم و امولسیفایر بوده و بعلاوه دارای خواص چسبندگی بسیار عالی است.

انواع پلی وینیل الکل

انواع پلی وینیل الکل در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. درواقع کاربرد پلی وینیل الکل در صنایع غذایی، پزشکی، داروسازی، تولید اسلایم، دستکش و… صورت می پذیرد. بنابراین لازم است تا انواع PVA تولید و در بازار عرضه شود. گرید های دارای خلوص بالا در صنایع دارویی، پزشکی و غذایی استفاده شده و گرید های دارای خلوص های پایین تر به مصارف صنعتی دیگر می رسند. برای دریافت قیمت پلی وینیل الکل به مراکز فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

خواص انواع پلی وینیل الکل

این ماده به دلیل خواص ویژه ای که دارد مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است. در ادامه به برخی از این خواص اشاره شده است.

  • مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی دارد.
  • دارای خواص مکانیکی مطلوب است.
  • برای تشکیل فیلم قابلیت مطلوبی دارد.
  • از لحاظ شیمیایی خنثی است.
  • توسط ارگانیسم های زنده به راحتی تجزیه می شود.
  • قابل حل در آب است.

انواع پلی وینیل الکل برای پوست

دستکش های حاوی PVA در بازار موجودند. هنگامی که خطر مواد شیمیایی برای پوست بروز یابد، استفاده از دستکش های مختلف محافظتی همواره توصیه می گردد. این دستکش ها انواع گوناگونی دارند. توجه نمایید که برای محافظت از پوست در برابر خوردگی نمی توان از هر نوع دستکشی استفاده نمود. PVA در برابر ترکیبات آلیفاتیک، آروماتیک، حلال های حاوی کلر، استر ها و اغلب کتون ها مقاومت بالایی دارد. دستکش های PVA در مقابل میخ، ساییدگی و بریدگی ها نیز به خوبی مقاومت می کنند. اما این دستکش ها را نباید در معرض آب و الکل های سبک قرار داد. زیرا تجزیه خواهند شد. بنابراین استفاده از دستکش های PVA نه تنها مضر نیست، بلکه در صورت استفاده درست می تواند مفید هم عمل کند.

آیا قطره پلی وینیل الکل مضر است

قطره PVA به عنوان اشک مصنوعی شناخته می شود و در واقع کاربرد دارویی PVA محسوب می شود. این دارو برای تسکین خشکی و درد چشم کاربرد دارد. در مواردی که خشکی از کاهش جریان اشک ناشی شود، این قطره موجب مرطوب کردن سطح چشم می گردد . لنزهای تماسی نرم باید قبل از مصرف این قطره از چشم خارج شوند. درصورت بروز هرگونه آلرژی از ادامه مصرف صرفه نظر نموده و یا به پزشک مراجعه نمایید.

ایمنی انواع پلی وینیل الکل

این ماده باید به دور از اکسیدان های قوی و اسید های قوی نگهداری گردد. پلیمر فوق برای حفظ خواص باید در دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه و به دور از گرما نگهداری گردد.

درب ظرف محتوی این ماده باید کاملا بسته و در مکانی خشک با تهویه مناسب نگهداری شده و از یخ زدگی آن ممانعت شود. برای دریافت قیمت پلی وینیل الکل در گرید های مختلف تنها به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا