Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

اروزیل فایبرگلاس چیست؟ – مزایای استفاده از آن

اروزیل فایبر گلاس به دلیل مقاومت بالای آن کاربرد داشته و علاوه بر این، در صنایع دیگری چون سرامیک سازی، سنگ های تزئینی و مرکب سازی نیز از اروزیل استفاده می شود. اروزیل یک حجم دهنده بوده و به جهت خاصیت پوششی در صنعت فایبرگلاس برای ساخت ژل کت استفاده می شود. بازار خرید اروزیل جهت استفاده در این صنایع رونق دارد. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به ما اطلاعاتی مختصر درباره اروزیل فایبرگلاس و خواص آن می دهد.

اروزیل چیست؟

ماده ای سبک و حجم دهنده با نام اروزیل می تواند در صنعت فایبرگلاس مورد استفاده قرار گیرد. این ماده به نام های فوم سیلیکا، کف سیلیکا، سیلیس کف و سیلیس پیروژنیک شناخته شده و علت نام گذاری آن به پیروژنیک، تولید آن در شعله است. اروزیل ترکیبی به شکل پودر کریستالی بوده و به رنگ سفید است. ماهیت شیمیایی این ترکیب بر اساس دی اکسید سیلیسیوم یا سیلیس است. نقطه ذوب اروزیل، ۱۷۰۰ درجه سانتی گراد و مقدار PH آن، ۴,۳ الی ۷,۵ است.

مهمترین خاصیت اروزیل، ضخیم کنندگی آن است که باعث شده به عنوان یک غلظت دهنده و فیلر یا پرکننده به کار گرفته شود. از خواص دیگر این ترکیب، پیشگیری از تشکیل رسوب و براق کننده در صنایع آرایشی و بهداشتی است.

اروزیل را در قوس الکتریکی و با عبور دمای ۳۰۰۰ درجه سانتی گراد، از تجزیه تتراکلرید سیلیکون یا ماسه کوارتز بخار شده می سازند.

مزایای اروزیل

خرید اروزیل برای کاربرد در صنایع مختلف به دلیل انواع مزیت ها و خواصی است که این ترکیب دارد. فوم سیلیکا مقاومت بسیار خوبی در برابر خراش و ساییدگی داشته و همچنین مقاومت این ماده در برابر خوردگی نیز بالاست. اروزیل ماده ای ضد رسوب بوده و در برابر ریزش مقاوم است و به عنوان یک حجم دهنده کاربرد دارد. از خواص دیگر این ماده، روان کنندگی و توانایی جذب پیشرفته آن است.

فایبرگلاس چیست؟

صنعت فایبرگلاس صنعتی است که به ساخت ورقه های فایبرگلاس که از رزین پلی استر، الیاف شیشه، رنگ و مواد دیگر ساخته شده است. ورقه های فایبرگلاس را در مکان هایی استفاده می کنند که هم نیاز به استحکام دارند و هم احتیاج دارند که نور از آن ها عبور کند. به عنوان مثال برای ساخت مخازن آب و اسید از فایبرگلاس استفاده می کنند تا عایق بندی شوند. بدین ترتیب مخازن پوسیده نمی شوند. یکی دیگر از کاربردهای فایبرگلاس ها در تولید سپر خودرو، سیلو سیمان، چربی گیرها، اتاقک و … است که به جهت سبک و محکم بودن آن هاست.

ژل کت ماده ای با خاصیت پوششی که در صنعت فایبرگلاس استفاده می شود، از اروزیل ساخته می شود. زیرا اروزیل می تواند همراه با مواد دیگر خاصیت ژل شوندگی داشته و برای پوشاندن به کار می رود.

خواص و شرکت های تولید کننده اروزیل

با توجه به این که اروزیل در کشورهای مختلفی چون هلند و چیین ساخته می شود، قیمت آن متفاوت است. به عبارتی قیمت خرید اروزیل با توجه به انواع شرکت هایی که عرضه کننده آن هستند، فرق می کند. البته محصولاتی که از شرکت های مختلف ارائه می شود، دارای کیفیت های متفاوتی هستند. کاربرد اروزیل در صنایعی چون لوازم آرایشی و بهداشتی می تواند مهم باشد. زیرا این ماده خاصیت براق کنندگی و پخش نور را دارد و با توزیع یکنواخت رنگدانه ها، در فرمول این لوازم به کار گرفته می شود.

در الاستومر سیلیکون به عنوان یک فیلرکننده و در رنگ به عنوان پوشش دهنده و تنظیم ویسکوزیته، اروزیل به کار برده می شود. در تولید پانل های عایق خلأ و در چاپ جوهر به خصوص جوهر دستگاه های فتوکپی از این ترکیب استفاده می شود.

کاربردهای دیگر اروزیل در صنعت الکترونیک برای تولید لامپ، ساخت انواع چسب و مهر و موم و همچنین تولید روان کننده های بتنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا