Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

محل تزریق ضد رسوب آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب کجاست؟

ضد رسوب آنتی اسکالانت از ترکیبات بسیار مهم در صنعت تصفیه آب محسوب می شود. انواع ضد رسوب آنتی اسکالانت پایه پلیمری و پایه فسفاته در بازار عرضه می شوند. این ترکیبات با توجه به نوع و مقدار رسوبات مورد استفاده قرار می گیرند. محل تزریق آنتی اسکالانت یا ضد رسوب بسیار مهم بوده و در صورت استفاده غلط رسوبات حذف نخواهند شد. کاربرد ضد رسوب آنتی اسکالانت در مرحله پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب بسیار حائز اهمیت است. قیمت آنتی اسکالانت در بازار متنوع بوده و به کیفیت، برند تجاری و نوع آن وابسته است. برای خرید ضد رسوب می توان به سایت ها و مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به بررسی نحوه استفاده و محل تزریق ضد رسوب آنتی اسکالانت می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده صنعتی آشنا شوید.

ضد رسوب چیست

ضد رسوب ها مواد شیمیایی هستند که قبل از ورود آب به دستگاه RO تزریق و اضافه می شوند. با کاربرد ضد رسوب میزان رسوب گذاری آب ورودی بر غشاهای فیلتر ممبران در آب شیرین کن کاهش می یابد. آنتی اسکالانت از مواد شیمیایی رسوب زدا در صنعت تصفیه آب و تصفیه فاضلاب است. اصلی ترین کاربرد انواع ضد رسوب در سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس بوده و از آن جهت ممانعت از پوسته پوسته شدن غشای دستگاه RO استفاده می شود. در مرحله پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی ضد رسوب آنتی اسکالانت نقش بسیار مهمی دارد. برای خرید این محصول و یا اطلاع از قیمت آنتی اسکالانت به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

انواع ضد رسوب

ضد رسوب اسیدی

میزان pH کمتر از سه این ترکیبات از ویژگی های مهم آن هاست. از انواع ضد رسوب اسیدی در حذف رسوبات کربنات کلسیم استفاده می شود. این ترکیبات از ایجاد رسوب فسفات کلسیم و آهن نیز جلوگیری می کنند.

ضد رسوب قلیایی

مواد ضد رسوبی که خاصیت قلیایی دارند برای جلوگیری از رسوب فلزات گوناگون مثل آلومینیوم، منگنز و آهن مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد دارای پایه فسفاته هستند. بهترین گزینه برای حذف رسوب های فلزات، استفاده از ضدرسوب های قلیایی است.

قیمت آنتی اسکالانت بر اساس نوع و قدرت آن تعیین می گردد. عواملی همچون برند تجاری محصول و خارجی یا ایرانی بودن آن می تواند از دیگر عوامل موثر بر قیمت محصول باشد.

آنتی اسکالانت خنثی

میزان pH مواد ضدرسوب خنثی در بازه ۵ تا ۶ است و به روش خنثی فعالیت می کنند. این ترکیبات قابلیت استفاده با ممبران های مختلف را دارند.

نحوه تزریق آنتی اسکالانت

محل تزریق آنتی اسکالانت بعد از فیلتر شنی و کربنی و قبل از فیلتر میکرونی در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی و روش اسمز معکوس RO است. با کاربرد آنتی اسکالانت یا ضدرسوب، رسوب کمتری بر فیلتر میکرونی ایجاد شده و این موجب کاهش هزینه ها می گردد.

با تزریق این ماده عمر فیلتر میکرونی و عمر ممبران افزایش یافته و از تشکیل رسوب در غشای ممبران ممانعت خواهد شد. تزریق ضدرسوب اثرات بسیار مثبتی در سیستم تصفیه آب صنعتی خواهد داشت.

محاسبه میزان تزریق آنتی اسکالانت

نحوه استفاده از ضد رسوب به این شکل است که مقدار آنتی اسکالانت مناسب با آب تصفیه شده رقیق شده و سپس به درون سیستم با دوز معین تزریق می گردد. میزان دوز و زمان تزریق از نکات مهم این امر است و باید توسط کارشناسان مجرب تعیین گردد. برای دریافت قیمت آنتی اسکالانت یا خرید آن به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

عوارض ضد رسوب آنتی اسکالانت

  • تماس آنتی اسکالانت با پوست موجب بروز حساسیت و التهابات پوستی می گردد.
  • استنشاق آنتی اسکالانت به سیستم ریوی فرد آسیب وارد می کند.
  • تماس ضدرسوب با چشم موجب سوختگی چشم می گردد.
  • بلعیده شدن آنتی اسکالانت موجب سوزش معده شده و به دستگاه گوارش آسیب وارد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا