Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

انیدرید مالئیک ایرانی با چه ویژگی هایی شناخته می شود؟

انیدرید مالئیک ایرانی از ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در صنعت است. ویژگی انیدرید مالئیک موجب شده تا از آن در صنعت تولید رزین و پوشش های صنعتی استفاده شود. از خواص انیدرید مالئیک ایرانی می توان به رنگ سفید و بوی تند آن اشاره کرد. درواقع خواص انیدرید مالئیک آن را برای استفاده در تولید پوشش های پلیمری مناسب نموده است. انواع انیدرید مالئیک ایرانی در گرید های مختلف تولید و در بازار عرضه می شوند. فروش و خرید انیدرید مالئیک ایرانی به دلیل کاربرد های صنعتی گسترده بسیار صورت می پذیرد. برای خرید انیدرید مالئیک به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

انیدرید مالئیک چیست

انیدرید مالئیک ایرانی ترکیبی آلی و سفید رنگ است که بوی بسیار نامطبوعی دارد. این ماده شیمیایی فاقد آب است و درواقع آب‌گیری شده است. انیدرید مالئیک یک واسطه شیمیایی است که از ماده اولیه بنزن یا بوتان طبیعی تشکیل یافته است. انیدرید مالئیک از ترکیب‌های شیمیایی مهم است که در صنایع تولید رزین و پوشش‌های صنعتی کاربرد وسیعی دارد. تولید انواع فایبرگلاس، تولید خمیر کاغذ و روان کننده های صنعتی با استفاده از خواص انیدرید مالئیک صورت می‌پذیرد.

خواص کاربرد انیدرید مالئیک

  • جرم مولی این ترکیب ۹۸.۰۶ گرم بر مول است.
  • این ماده دارای چگالی ۱.۴۸ گرم بر سانتی‌متر مکعب است.
  • شکل ظاهری این ماده کریستالی و سفید رنگ است.
  • دمای ذوب انیدرید مالئیک ۵۲.۸ درجه سانتی گراد است.
  • دمای جوش این ماده صنعتی ۲۰۲ درجه سانتی گراد اعلام شده است.
  • این ماده در آب انحلال پذیر است.

استفاده از انیدرید مالئیک ایرانی

کاربرد انیدرید مالئیک ایرانی در صنایع گوناگون صورت می‌پذیرد. صنعت تولید رنگ و رزین و مواد شیمیایی صنعتی ازجمله موارد کاربرد این ماده است. بیش از ۵۰ درصد از تولید انیدرید مالئیک در سطح جهان در تولید رزین های پلی استر غیر اشباع مصرف می‌شود. این ماده در تولید الیاف شیشه کاربرد دارد. امروزه فایبرگلاس در بخش‌های مختلفی از صنعت بکار می‌رود. ساخت لوله، قایق های سبک و نیمه سنگین و همین‌طور تولید مخازن نگهداری با ابعاد مختلف از آن جمله هستند. استفاده از آن در ترموپلاستیک های پلی اورتان، رزین های پلی بوتیلن ترفتالات و الیاف اسپندکس نیز صورت می پذیرد. باری خرید انیدرید مالئیک به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

این ترکیب در صنعت تولید کاغذ در تولید خمیر کاغذ و مواد احیا کننده در تولید اپوکسی کاربرد دارد. کاربرد این ماده در تولید روان کننده های موتورهای گازوئیلی و دیزلی و به‌عنوان پراکنده کننده و مهارکننده خوردگی صورت می‌پذیرد که موجب فروش انیدرید مالئیک در بازار شده است. در تولید اسپری مو، چسب و انواعی از کف‌پوش نیز استفاده از انیدرید مالئیک ایرانی صورت می‌پذیرد. فرمولاسیون شوینده ها، حشره کش ها و قارچ کش ها از دیگر محصولات صنعتی هستند که در تولید آن‌ها از انیدرید مالئیک ایرانی استفاده می‌شود.

ایمنی انیدرید مالئیک ایرانی

افرادی که در معرض انیدرید مالئیک هستند، موظف به رعایت نکات ایمنی می‌باشند. این ترکیب عوارض خطرناکی داشته و قادر است تا سبب تجمع آب در ریه شود. بروز سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ از دیگر عوارض انیدرید مالئیک ایرانی محسوب می‌شود. این ماده به‌وسیله مجامع علمی در دسته ترکیبات سرطان‌زا قرار نگرفته است. اما در مطالعات حیوانی که به‌طور مزمن و طولانی مدت از آن استفاده می شود، بروز عوارض کلیوی اثبات شده است.

انیدرید مالئیک با چه ویژگی هایی شناخته می‌شود

این ماده ترکیبی آلی، جامد، بی‌ رنگ یا سفید است که بویی تند دارد. ویژگی های شیمیایی انیدرید مالئیک موجب استفاده های صنعتی مختلفی از این ماده شده است.

تولید کننده مالئیک انیدرید ایرانی

یکی از تولید کنندگان مالئیک انیدرید ایرانی شرکت صدر شیمی گستران است که در شهر یزد واقع شده است. البته انیدرید مالئیک توسط کشورهای دیگر نیز تولید و عرضه می گردد. کشور چین از بزرگ ترین کشورهای تولید کننده انیدرید مالئیک در جهان است. برای خرید انیدرید مالئیک ایرانی یا خارجی می توان به مراکز معتبر فروش مراجعه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا