Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

مقایسه خط چشم مویی و ماژیکی | خط چشم مویی بهتر است یا ماژیکی

امروز در این مطلب از جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا برای شما خط چشم مویی و ماژیکی را مقایسه کنیم. خط چشم یکی از آن دسته لوازم آرایشی است که بسیاری از خانم ها تمایل به استفاده از آن دارند. امروزه انواع مختلفی از خط چشم در بازار موجود است. انواع مازِکی، مویی، کاسه اس، مدادی و … این محصول آرایشی در بازار دیده می شود. هر فردی با توجه به نیاز خود و با تئجه به راحتی استفاده از این محصول می تواند از یک نوع خط چشم استفاده کند.

اما چالش از آن جایی آغاز می شود که افراد بین دو نوع خط چشم نمی توانند یکی را برای استفاده خود انتخاب کنند. اکثر خانم ها در انتخاب میان خط چشم مویی و خط چشم ماژیکی دچار دو دلی و تردید می شوند. در این مطلب تمام آنچه لازم است در رابطه با این دو نوع خط چشم بدانید به شما آموزش داده ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با ترک های پوستی را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

خط چشم چیست

پیش از آن که بخواهیم تفاوت میان دو خط چشم مویی و ماژیکی را برای شما بیان کنیم، بهتر است کمی در رابطه با خود خط چشم و قدمت استفاده از آن بدانیم. از سال های بسیار دور، مردم از خط چشم برای جلوه دادن به چشم های خود استفاده می کردند. این محصول از مصر باستان به باقی نقاط جهان راه یافت. به اعتقاد مردم مصر، خط چشم آن ها را از بلا و چشم بد دور نگه می داشته است. در همان زمان، مردم مصر از سرمه ای که ترکیبی از سرب بود برای آرایش چشم های خود استفاده می کردند. این مردم بیشتر خط چشم های خود را به صورت پهن و مدل دار می کشیدند. در تصاویر باقی مانده از نقاشی های دیواری مصری، به وضوح این خط پهن و مدل دار قابل رؤیت است.

امروزه اما از خط چشم برای زیبایی بیشتر استفاده می شود. چشم ها عناصری هستند که در چهره بسیار تاثیر گذارند. این عضو بدن گیرایی بسیار زیادی در چهره فرد ایجاد می کند. آرایش چشم ها می تواند این گیرایی را دوچندان کند. امروزه مردان از آرایش چشم ها استفاده نمی کنند و زن ها بیشتر مشتاق و مایل به استفاده از خط چشم ها هستند.

تفاوت بین ماژیکی و مویی چیست؟کدام یک بهتر است؟
تفاوت بین ماژیکی و مویی چیست؟کدام یک بهتر است؟

خط چشم از چه موادی تشکیل شده است

خط چشم ها انواع گوناگونی دارند. هر کدام از آن ها بسته به نوعشان، از مواد مختلفی تشکیل شده اند. این مواد تشکیل دهنده می توانند با هم متفاوت باشند. در تمامی خط چشم های امروزی اما سه فاکتور اصلی به کار برده می شوند. این مواد به شرح زیر هستند:

ماده ورقه کننده

رنگدانه

ماده غلیظ کننده

در ادامه کاربرد هر کدام را به صورت جداگانه برای شما شرح داده ایم:

ماده ورقه کننده

این ماده سبب می شود تا ترکیب خط چشم به صورت یک ورقه نازک روی پوست قرار گیرد. ماده ورقه کننده کشیدن خط چشم را آسان تر می کند.

ماده غلیظ کننده

این ماده شامل موادی است که بافت و حجم خط چشم از آن ها ایجاد می شود. ماده غلیظ کننده شامل صمغ، موم و ژل های مختلف است که از منابع طبیعی حاصل می شود. یکی از بهترین مواد، موم ژاپنی است که از درختی به نام درخت موم در ژاپن گرفته می شود.

رنگدانه ها

به طور معمول برای رنگ مشکی و قهوه ای از اکسید آهن و برای رنگ های روشن از دی اکسید تیتانیوم استفاده می شود. برای خط چشم های سبز رنگ نیز از اکسید کروم و برای رنگ آبی از اولترامارین استفاده می کنند.

انواع خط چشم چیست

در این بخش از مقاله به معرفی انواع خط چشم پرداخته ایم:

 مدادی

یکی از رایج ترین و قدیمی ترین انواع خط چشم ها هستند.  شما باید خط چشم مدادی را توسط تراش مخصوص بتراشید. از این نوع خط چشم بیشتر برای سیاه کردن داخل چشم و دودی کردن پشت چشم ها استفاده می شود. مداد چشم خود چند نوع مختلف دارد: پایه واکسی، سرمه ای، مدادهای پیچی مکانیکی و مداد چشم های پایه پودری.

مایع

چندین سال بعد از خط چشمهای مدادی، اولین نوع جدید از خط چشم، نوع مایع آن بود که به بازار لوازم آرایشی وارد شد. در این نوع در میان افرادی که در کشیدن خط بر روی پلک ها مهارت دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آن ها کمی سخت است اما با کمی تمرین می توان مهارت کشیدن خط چشم با این نوع را کسب کرد.

 ژله ‌ای

این نوع خط چشم را می توان ماندگارترین نوع آن دانست. خط چشم ژله ای در ظروف کوچک و گرد و در بسته نگه داری می شود. برای استفاده از این نوع وسیله آرایشی باید از قلمو یا براش کوچک استفاده کنید. استفاده از این محصول چندان راحت نیست چرا که پایه آن کرمی است. با کمی لرزش دست، کار آرایش شما خراب خواهد شد. با این حال استفاده از آن به نسبت نوع مایع راحت تر است و کار تمیزتری از آن در می آید.

تفاوت بین خط چشم ماژیکی و مویی چیست؟کدام یک بهتر است؟
تفاوت بین خط چشم ماژیکی و مویی چیست؟کدام یک بهتر است؟

 ماژیکی

یکی از بهترین نوع خط چشم ها، خط چشم ماژیکی است. استفاده از این وسیله آرایشی به قدری راحت است که معمولا کسانی که در کشیدن خط پشت چشم مبتدی هستند، به استفاده از این نوع روی می آورند. تقریبا تمام شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی، این نوع خط چشم را تولید می کنند. بهترین نوع این وسیله آرایشی، نوکی از جنس نمد و بسیار شبیه نوک ماژیک دارد. ماندگاری این محصول نیز بسیار زیاد است و از همین رو، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

 مویی

این نوع از خط چشم نوک بسیار نرم و منعطف دارد. در حقیقت نوک این وسیله آرایشی از جنس مو است. این نوع از خط پشت چشم برای افرادی مناسب است که سرعت و دقت بالایی در کشیدن خط بر روی پلک ها دارند. کشیدن خط با این وسیله بسیار سخت است و نیاز به تمرین زیادی دارد. در عوض یکی از بهترین نوع خط چشم، همین نوع است. این مدل اصلا پوسته پوسته نمی شود و ترک نمی خورد. همچنین به راحتی هم پاک می شود. در نتیجه طرفداران خاص خودش را در میان خانم ها دارد.

مزایا و معایب استفاده از خط چشم ماژیکی، مویی و مایع

در این بخش از مقاله، به توضیح معایب و مزایای هر یک از انواع خط چشمها را برای شما بیان کرده ایم. تا انتهای این بخش با ما همراه باشید.

معایب و مزایای استفاده از خط چشم مایع

مناسب برای کشیدن خط چشم مجلسی، گربه ای و عربی

سبب پرپشت دیده شدن مژه ها می شود.

ماندگاری بالا

راحت کشیدن خط چشم های باریک، ظریف و نازک

بعد از چند ساعت روی چشم پخش نمی شود.

یکی از اصلی ترین معایب خط چشم مایع این است که تنها با تمرین بسیار می توانید از آن استفاده کنید.

برای این که روی چشم نریزد باید صبر کنید تا خشک شود.

با آب پاک نمی شود و باید از میسلار واتر استفاده کرد.

معایب و مزایای استفاده از خط چشم ماژیکی

استفاده راحت و آسان

ماندگاری بالا

متناسب با هر نوع آرایش ساده و محو یا آرایش ‌های تند و خلیجی

بهترین خط چشم‌ برای نوجوان‌ هایی که به تازگی می‌ خواهند خود آرایی یاد بگیرند

مناسب برای افراد مسنی که کمی لرزش دست دارند.

به سرعت روی صورت خشک و ثابت می ‌شود.

مهم ‌ترین ایراد آن عمر کوتاه به نسبت دیگر خط چشمها است.

این خط پشت چشم بعد از مدتی، سریع خشک می شود.

تفاوت بین ماژیکی و مویی چیست؟کدام یک بهتر است؟
تفاوت بین ماژیکی و مویی چیست؟کدام یک بهتر است؟

مزایا و معایب خط چشم مویی

به سادگی پاک می شود.

ماندگاری بالایی دارد.

برای کشیدن خط چشمهای طراحی شده، عربی و نازک مناسب است.

روان است و پوست پلک را نمی کشد.

می‌توان خط ظریف و نازکی با آن کشید.

دیر خشک می شود.

استفاده از آن، نیاز به مهارت دارد.

زمان و دقت زیادی لازم دارد.

پاک کردن آن سخت است.

روش استفاده از خط چشم ها

خیلی از افراد روش استفاده از خط چشمها را بلد نیستند. قبل از هر چیز باید بدانید که تسلط به کشیدن خط بر روی پلک ها، فقط با تمرین امکان پذیر است. خط چشم ماژیکی یکی از بهترین نوع خط چشمها برای تمرین کردن است. قبل از شروع کشیدن خط روی پلک ها با خط چشم ماژیکی، بهتر سات ابتدا برای خودتان مشخص کنید که چه نوع خطی می خواهید طراحی کنید. در ماژیک را پس از انتخاب طرح باز کنید.

چرا که خط چشم ها به راحتی و زود خشک می شوند. بهتر است همیشه قبل از مصرف کمی ماژیک خود را تکان دهید تا مواد آن خوب ترکیب شود و جوهرش درون نمد پخش شود. اگر نوک ماژیک را همیشه و حتی در کیف لوازم آرایش به سمت پایین نگه دارید، دیرتر خشک می شود.

برای کشیدن خط چشم، پلک خود را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر خط بکشید. بهتر است از وسط چشم به شمت گوشه های چشم حرکت کنید. در انتهای چشم، ابتدا خطوط خط چشم را بکشید سپس داخل آن را پر کنید.

روش استفاده از خط چشم مایع

برای استفاده از این نوع خط چشم باید حتما لرزش دست خود را کنترل کنید. خط پشت چشم را باید به صورت خط های کوچک نزدیک به پلک چشم طراحی کنید. این نوع خط کشیدن را هم از وسط پلک چشم شروع کنید. اگر دوست دارید خط پشت چشم کامل بکشید باید دوباره بعد از کشیدن خط در قسمت بیرونی چشم، از قسمت گوشه چشم شروع کنید و خطی به آرامی تا وسط چشم بکشید. سپس این خط را به خط کشیده شده قبلی متصل کنید.

تفاوت بین ماژیکی و مویی چیست؟کدام یک بهتر است؟
تفاوت بین ماژیکی و مویی چیست؟کدام یک بهتر است؟

روش استفاده از خط چشم مویی

اگر در هنگام خروج قلم از ظرف، مایع زیادی خارج شد قلم را به قسمت داخلی ظرف بکشید تا مقداری از آن به داخل ظرف بازگردد. در کشیدن این نوع خط پشت چشم حتما باید قلم را به صورت مایل روی چشم خود بگیرید و سر قلم عمودی نباشد. چرا که کشیدن خط پشت چشم با این روش آسان تر خواهد بود و تسلط بیشتری روی آن دارید. بهتر است از گوشه‌ ی داخلی چشم شروع کنید. همچنین خط را کاملاً نزدیک به بن مژه بکشید و تا انتهای چشم خود ادامه دهید. تلاش کنید خطی کاملاً نازک و نزدیک به مژه‌ ها بکشید.

در صورتی که شما در کشیدن خط پشت چشم مبتدی هستید، بهتر است از یک چسب نواری کاغذی استفاده کنید. برای این کار ابتدا سه سانتی ‌متر از چسب جدا کنید و آن را چند بار روی دست خود بچسبانید و بردارید تا چسبندگی آن را کم کنید. اگر این کار را نکنید، پوست نازک اطراف چشم شما آسیب می بیند. چسب را به شکل اریب و با شیب مناسب از قسمت خارجی گوشه چشم به سمت انتهای دم ابرو بچسبانید. چسب های دو طرف را در آینه قرینه کنید و خط چشم خود را بکشید.

بهترین خط چشم های موجود در بازار

امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید خط چشم در انواع مختلف می کنند. از همین رو، در بازار تنوع بسیار زیادی برای این محصول آرایشی وجود دارد. شما با توجه به نیاز خود می توانید یکی از انواع این خط چشم ها را انتخاب کنید. در ادامه این قسمت نام برندهای مختلف را برای شما یادداشت کرده ایم. این برندها از معروف ترین برندهای موجود در بازار هستند که می توانید انتخاب کنید:

فلورمار

بیو

لانکوم

مک

دوسه

لورآل

اسنس

میبلین

یورن

مک

پاریس

بل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا