Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

برموکول ۴۸۱ چیست؟ – خواص و مزایای آن

برموکول ۴۸۱ یک گرید از اتیل هیدروکسی اتیل سلولز است. این ماده به صورت پودری از اترهای سلولزی غیر یونی بوده و حاصل از چوب یا پنبه است. برموکول یک اتر سلولزی است که غیریونی و محلول در آب بوده و مقاومت آنزیمی بالایی دارد. این ماده می تواند به حفظ آب در محصولاتی که بر اساس آب هستند، کمک کرده و باعث ثبات پایداری آب شود. برموکول به ماندگاری رنگ کمک کرده و به عنوان یک قوام دهنده در رنگ های لاتکس به کار برده می شود.

سه دسته اصلی از برموکول در دنیا به نام های اتیل هیدروکسی اتیل سلولز، متیل اتیل هیدروکسید اتیل سلولز و اتیل هیدروکسی اتیل سلولز اصلاح شده آبگریز تولید شده و عرضه می شود. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با برموکول و خواص آن آشنا می کند.

ویژگی های برموکول ۴۸۱

برموکول به صورت پودری با جریان آزاد سفید در اندازه های مختلف عرضه شده و بدون بو است. برموکول گریدی از اتیل هیدروکسی اتیل سلولز است که ویسکوزیته بالایی دارد. محلول آبی یک درصد این ماده، PH خنثی دارد. یکی از ویژگی های برموکول، دیسپرس شدن در آب سردی است که PH آن ۷ است. اگر برموکول را به مایعی با خاصیت قلیایی اضافه شود، کلوخه تشکیل می شود. برای این که چنین وضعیتی پیش نیاید، برموکول را به صورت یک محلول مادر آماده و یا دوغابی شکل، به آبی اضافه می کنند که اسیدی باشد. همچنین برموکول به صورت یک مخلوط خشک به مواد پودری دیگر اضافه می شود.

ویژگی های برموکول 481
ویژگی های برموکول ۴۸۱

از مزایای کاربردی برموکول، سازگاری رنگ و رئولوژی پیشرفته و کنترل، جهت بالا بردن ویژگی های لمسی است. همچنین برموکول یک ماده همه کاره بوده، گسترش رنگ عالی داشته، توانایی پخش و پایداری رنگ در رنگ پایه را داشته و پروفایل مطلوب رئولوژیکی است.

چگونگی استفاده از برموکول ۴۸۱

عملکرد برموکول به صورت یک عامل غلظت دهنده، تثبیت کننده، نگهدارنده آب و پخش کننده در محصولات به هنگام استفاده است. این ماده می تواند آب را حبس کرده و در برابر افتادگی مقاومت را بالا ببرد. کارایی ساخت و ساز و استحکام چسب با استفاده از برموکول، بالا می رود.

یکی از کاربردهای برموکول در رنگ های لاتکس است، برای این که به عنوان یک ضخیم کننده و پایدار کننده عمل می کند.

در فرمولاسیون ترکیبات شوینده و پاک کننده های حاوی سورفکتانت بالا، از برموکول به عنوان یک اصلاح کننده رئولوژی استفاده می شود. با این ماده، میزان کارایی محصولات تولید شده بالا رفته و باعث بهتر عمل کردن رنگ های مورد استفاده در مواد آرایشی، به شکل طبیعی می شود.

در پوشش های آبی و سیستم های سیمانی خود تراز و ملات هایی که در چسب های کاشی و سرامیک ها، پوشش دیوارها و پرکننده های شکاف و … استفاده می شود، از برموکول هایی با میزان ویسکوزیته کم به کار گرفته می شود.

برموکول هایی با میزان ویسکوزیته متوسط، در سیستم های امولسیونی برای چسب های کاشی و سرامیک، روکش های بدون چربی، چسب های کاشی و سرامیک کلاس ۱، پوشش های خشک مخلوط شده و ملات رنگی به کار گرفته می شود.

در نهایت برموکول هایی با میزان ویسکوزیته بالا در پوشش های اسکیم مخلوط خشک، ملات رنگی، سیستم های کامپوزیت عایق حرارتی خارجی، پوشش های روشن و چسب های تخته ای استفاده می شود.

ذخیره کردن برموکول

کیسه های کاغذی چندگانه با یک کیسه پلی اتیلن داخلی، سیستم بسته بندی برموکول است. برای خالی کردن کیسه ها، بهتر است از سمت پایین اقدام شده و بعد از تخلیه نیز، آن ها را بازیافت و یا بسوزانید. اگر کیسه نگهداری این ماده باز نشود، می تواند برای چندین سال حفظ شود. برموکول دارای خاصیت آتش زایی بوده و سبب انفجار گرد و غبار می شود. به همین جهت نباید اجازه تشکیل گرد و غبار را داد. برموکول را از گرما دور نگه دارید تا آتش نگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا