Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

خواص مالتودکسترین برای مو چیست؟

مالتودکسترین ماده ای با منبع گیاهی است که از آن در صنعت آرایشی بهداشتی استفاده های زیادی صورت می پذیرد. از خواص مالتودکسترین مرطوب کنندگی و آبرسانی آن است. بعلاوه استفاده از خواص آن فرمولاسیون محصولات بهداشتی را بهبود می بخشد. این مزایا موجب استفاده از مالتودکسترین برای مو شده است. مالتودکسترین برای مو از فرسودگی بافت موها جلوگیری کرده و مو را آبرسانی می کند. از طرفی مالتودکسترین تحریک کننده و حساسیت زا نبوده و بنابراین کاربرد مالتودکسترین برای مو بسیار مطلوب است. مالتودکسترین پوششی روی موها ایجاد کرده و در نتیجه افزایش قطر رشته های مو می شود. درنهایت موهایی پر و ضخیم تر از نتایج استفاده از مالتودکسترین برای مو محسوب می شود. مالتودکسترین در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود. قیمت مالتودکسترین برای مو تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون گرید تولید شده قرار دارد.

مالتودکسترین چیست

مالتودکسترین نوعی پودر نشاسته سفید رنگ  با کاربرد های صنعتی است. تولید کنندگان از مالتودکسترین برای بهبود طعم، قوام و ماندگاری محصولات خود استفاده می کنند. این ماده دارای منشا گیاهی بوده و ماده ای رایج در غذاهای بسته بندی مانند شیرینی، آب نبات و نوشیدنی ها محسوب می شود. این ماده از ذرت، برنج، نشاسته سیب زمینی و یا گندم تهیه می گردد، بنابراین منشا گیاهی دارد. از مالتودکسترین در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی بسیار استفاده می شود.

مزایای مالتودکسترین برای مو

استفاده از این ماده موجب تثبیت فرمولاسیون محصولات مو می گردد. این ماده بافت محصول را بهبود بخشیده و اثری غلیظ کننده و موقت فراهم می کند. مالتودکسترین برای مو بسیار مفید است و افراد دارای موهای نازک و ظریف از مالتودکسترین بیشترین مزایا را می‌ برند. کسانی که موهای خشک یا بسیار متخلخل دارند نیز با استفاده از محصولات حاوی مالتودکسترین بهبودهایی در رطوبت و جذب محصول مشاهده خواهند نمود.

استفاده روزانه از مالتودکسترین برای مو بی خطر است و این ماده در اغلب شامپوها و نرم کننده ها یافته می شود. این ماده با ترکیبات دیگر هیچ‌گونه تعامل منفی ندارد. مالتودکسترین به حفظ رطوبت مو کمک های زیادی می کند. بنابراین کاربرد مالتودکسترین برای مو بسیار مفید خواهد بود.

به دلیل توانایی مالتودکسترین در بهبود قوام و افزایش ماندگاری از آن در بسیاری از شامپوها استفاده می شود. این ماده یک امولسیفایر برای پایدار نگه داشتن محصول است. البته به این نکته باید توجه شود، کسانی که به ذرت یا گلوتن حساسیت دارند باید از این ماده اجتناب کنند.

خواص مالتودکسترین برای مو

حجم دهندگی

کاربرد مالتودکسترین برای مو حجم مو را افزایش داده و ظاهری ضخیم تر به تارهای مو می بخشد. این ماده به پوشاندن ساقه مو کمک کرده و از لایه بیرونی تارهای مو محافظت به عمل می آورد. این ماده یک اثر ضخیم ‌کنندگی موقت در مو ایجاد می کند. درست به همین دلیل است که مالتودکسترین از مواد اصلی شامپوهای حجم دهنده محسوب می شود.

حفظ رطوبت

مالتودکسترین با اثرات محلول در آب می تواند به محصول کمک کرده تا سطوح بالاتری از رطوبت از طریق تار های متخلخل مو حاصل آید. این ماده می‌تواند تراکم یا ظاهر مو را نیز توسط روش هایی دیگر بهبود بخشد. همچنین برخی از اثرات خشکی پوست و پوست سر کاهش خواهد یافت.

خواص مالتودکسترین برای مو در بهبود ظاهر

مالتودکسترین در زمینه افزایش حجم و ضخامت ظاهری می تواند به داشتن موهایی ضخیم تر و سالم تر کمک کند. اما باید توجه شود که این مزایا موقتی هستند. درواقع استفاده از مالتودکسترین برای مو هیچ تاثیری بر خود فولیکول مو نداشته و تنها موهایی که از قبل وجود دارند را ضخیم تر خواهد نمود. در نهایت می توان این طور بیان نمود که این ماده ضخامت مو را بهبود بخشیده، اما بر تراکم مو تاثیر افزایشی ندارد.

نحوه استفاده از مالتودکسترین برای مو

در بسیاری از فرمول‌های محصولات می توان مالتودکسترین را یافت. مالتودکسترین اغلب تا شستشوی بعدی به مو می‌چسبد. بنابراین می‌توان در قالب هر ماده شستشوی مو آن را مورد استفاده قرار داد. مالتودکسترین حتی از طریق مکمل‌ های خوراکی مراقبت از مو نیز قابل استفاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا