Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

کاربردها و قیمت خرید و فروش حلال ۴۰۹

حلال ۴۰۹ یک حلال عالی متشکل از هیدروکربن­های آروماتیک (بیش از ۷۵ درصد) است که عمدتاً از تولوئن تشکیل شده است. حلال ۴۰۹ بيشتر به عنوان رقيق كننده در لاک الكل ها، رنگ ها، جلا دهنده ها و مركب چاپ استفاده می شود.

حلال ها عموما از تركيبات سبک تقطيری كه در رده بندی برش ها  از بنزين سنگين تر و از نفت سفيد سبک تر هستند ، تولید می شوند و با توجه به خصوصيات به انواع مختلفی تقسيم می شوند.

حلال ها بطورکلی ترکیباتی هستند که برای زدودن آلودگی ها از ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند و بر حسب فرمولاسیون اثرگذاری متفاوتی از خود نشان می دهند. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

حلال ۴۰۹ چیست؟

حلال ۴۰۹ از سری حلال های هیدروکربنی است که عمدتا از تولوئن تشکیل شده این ترکیب به عنوان رقيق كننده در ساخت چسب ها و به عنوان ماده متشكله تينر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای حلال ۴۰۹

حلال ها معمولا به صورت مایع بوده و به عنوان پاک کننده در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این ترکیبات پاک کردن و تمیز کردن ماشین آلات و تجهیزات از روغن ها ساده تر شده است. مقدار املاحی که می تواند در حجم خاصی از حلال حل شود ، با توجه به دما متفاوت است. کاربردهای معمول برای حلال های آلی در تمیز کردن خشک (به عنوان مثال تتراکلرواتیلن) ، به عنوان مواد رقیق کننده رنگ (به عنوان مثال تولوئن ، سقز) است.

این ترکیبات به عنوان پاک کننده های لاک ناخن و حلال های چسب (استون ، متیل استات ، اتیل استات) ، در محلول های پاک کننده (به عنوان مثال هگزان ، بنزر اتر) ، در مواد شوینده (مرکبات ترپن) و در عطرها (اتانول) است. حلال ها در صنایع شیمیایی ، دارویی ، نفت و گاز از جمله در سنتزهای شیمیایی و فرایندهای تصفیه کاربردهای مختلفی دارند.

حلال ۴۰۹ به عنوان رقيق كننده در لاك الكل ها، رنگ ها، جلا دهنده ها و مركب چاپ و  به عنوان رقيق كننده در ساخت چسب مورد استفاده قرار می گیرد.

 خطرات و عوارض حلال ۴۰۹

اين ماده می تواند  از راه چشم، پوست و استنشاق و بلع جذب شود  و مانند هر ماده شیمیایی دیگری در اثر تماس با چشم ها سبب سوزش و تحريك می گردد .

اگرچه در تماس با پوست سريعاً تبخير  می شود اما سبب خشكی و تحریک پوست شده و در صورت بلع باعث سوزش در ناحيه گلو و سينه و سبب تهوع و استفراغ می گردد .علاوه بر این تنفس بخارات اين حلال سبب كاهش كارايی دستگاه اعصاب مركزی و آسيب به ريه ها خواهد شد.

شرايط نگهداري و حمل ونقل حلال ۴۰۹

توجه داشته باشید که این ماده به علت قابليت اشتعال حتماً قبل از حمل و نقل تحت اقدامات كنترلی مهندسی قرا بگیرد و در محيط خشك و خنك به دور از منابع و نور مستقيم خورشيد و با تهويه مناسب نگهداری شود .

در صورت نشت برای جهت جمع آوری باید از  مواد جاذبی مانند ماسه و خاک استفاده نمائيد و از مواد قابل احتراق مثل خاک اره استفاده نکرده و از دفع آن به داخل فاضلاب خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا