Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

کلرید پالادیم (Palladium(II) Chloride) چیست؟ | موارد استفاده

کلرید پالادیم (II) ماده ای صنعتی است که با نام های پالادیم دی کلرید و کلرید پالادوس شناخته می شود. این ترکیب ماده ای جامد است که در حالت خشک رنگی قرمز تیره دارد. در صنایع شیمیایی مرتبط با پالادیوم این ترکیب به عنوان یک ماده اولیه شناخته می شود. توجه شود که کاتالیزورهای مبتنی بر پالادیم همواره از اهمیت ویژه ای در سنتز ترکیبات آلی برخوردارند. به همین دلیل کاربرد کلرید پالادیم در صنعت بسیار حائز اهمیت است. پالادیم در جدول تناوبی با عدد اتمی ۴۶ و نماد Pd شناخته می شود. برای خرید انواع کلرید پالادیم به سایت های معتبر مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمایید. خرید و فروش کلرید پالادیم در بازار به دلیل مصارف صنعتی بسیار صورت می پذیرد.

کلرید پالادیم چیست

کلرید پالادیوم (II) ماده ای صنعتی است که  با نام های دیگری مانند دی کلرید پالادیم و کلرید پالادوس شناخته می شود. این ماده ترکیبی شیمیایی با فرمول PdCl۲ شناخته شده و دارای شکل ظاهری جامد و رنگ قرمز تیره قابل تهیه است.

ترکیب فوق ماده اولیه رایجی در شیمی پالادیم بوده و در سنتزهای آلی ارزش بالایی دارد. این ماده از واکنش کلر با فلز پالادیم در دماهای بالا تولید می گردد. فلز پالادیم در جدول تناوبی عناصر در دسته d قرار دارد.

انواع کلرید پالادیم (Palladium(II) Chloride)

کلرید پالادیوم با فرمول شیمیایی PdCl۲ شناخته می شود. انواع کلرید پالادیم به صورت پودری موجود بوده و دارای دو نوع بدون آب و دو آبه هستند. حالت بدون آب دارای رنگ قرمز تیره و نوع آبدار قهوه ای تیره است. پالادیوم کلراید در مقدار بسیار کم در آب محلول است و حلالیت ان در آب سرد بهتر صورت می پذیرد. از خواص کلرید پالادیم حل شدن در حلال های آلی است. بعلاوه این ماده در HCl نیز به سرعت حل می گردد.

کلرید پالادیم
کلرید پالادیم

موارد مصرف انواع کلرید پالادیم

این ماده شیمیایی مصارف مختلفی دارد. از این ماده در عکاسی، آبکاری، آبکاری قطعات الکترونیکی و تشخیص وجود مونوکسید کربن بهره برده می شود.

این ماده در تولید ساعت های دیواری، ساعت مچی، جوهر پاک نشدنی، آلیاژ دندان، آشکارساز مونوکسید کربن و… استفاده می شود.

کلرید پالادیوم (II) می تواند به سرعت  قطعه های با جنس استیل را نیز دچار خوردگی نماید. به همین دلیل گاهی اوقات برای آزمودن مقاومت خوردگی فولاد ضد زنگ از انواع کلرید پالادیم استفاده می شود.

میزان سمیت کلرید پالادیم

مطالعات واکنش پوستی مثبتی را به لکه های کلرید پالادیوم نشان داده اند. حتی پژوهش ها ثابت کرده اند که کلرید پالادیوم در موش های صحرایی از طریق دستگاه گوارش جذب خواهد شد.

تولید کلرید پالادیم (Palladium(II) Chloride)

پالادیوم کلراید از طریق واکنش کلر با فلز پالادیوم حاصل می گردد. برای این کار پالادیوم در اسید هیدروکلریدریک حل شده و در دمای نسبتا بالا تولید می گردد. دمای مورد نیاز برای تولید این ماده شیمیایی صنعتی ۵۰۰ درجه سانتی گراد تعیین شده است. تهیه و تولید این ماده شیمیایی طی مراحل ویژه ای صورت می پذیرد.

تهیه کلرید پالادیم

کلراید پالادیم به عنوان ماده اولیه در تولید چندین ترکیب پالادیم دار شناخته می شود. حتی در برخی مواقع از این ترکیب شیمیایی جهت تاتو آرایشی در قرنیه استفاده می شود. توجه شود که از مهمترین فاکتورها در افزایش فروش پالادیم کلراید کیفیت و نوع بسته بندی محصول است. بنابراین گرید های دارای خلوص بالا از قیمت بیشتری نسبت به بقیه انواع برخوردارند.

از طرفی پالادیم در جدول تناوبی به عنوان یک عنصر گران قیمت شناخته می شود. بنابراین هنگام تهیه آن دقت نموده و این ماده شیمیایی را تنها از منابع فروش معتبر خریداری نمایید.

برای دریافت قیمت انواع کلراید پالادیم می توان به مراکز فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. توجه نمایید که قیمت انواع خارجی یا وارداتی این محصول گران تر بوده و با توجه به برند تجاری محصول می تواند متفاوت باشد. نرخ ارز، درجه خلوص و وارداتی بودن محصول از عوامل مهم بر قیمت محسوب می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا