Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

پتاسیم استات (Potassium Acetate) چیست و چه مصارفی دارد؟

پتاسیم استات از نمک های مهم اسید استیک بوده و با فرمول شیمیایی CH۳CO۲K شناخته می‌شود. این ماده دارای خواص بازی بوده و در صنایع غذایی، دارویی، ضد یخ و… کاربرد دارد. از خواص فرم جامد و کریستالی آن است که در آب حل می شود. از کاربرد پتاسیم استات در صنایع غذایی به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود. استفاده از پتاسیم استات صنعتی نیز در کشاورزی، تولید ضد یخ و… کاربرد دارد. برای خرید انواع پتاسیم استات در گرید های مختلف به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید. این ماده در صنایع مختلفی کاربرد دارد. بنابراین با گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد.

فرمول پتاسیم استات

استات پتاسیم یک ترکیب شیمیایی بوده که پودری کریستالی و سفید رنگ با فرمول  CH۳CO۲K شناخته می شود. تولید پتاسیم استات از طریق واکنش استیک اسید با مواد پتاسیم دار صورت می پذیرد. این ماده گاهی به صورت کریستال های بی رنگ نیز ظاهر می شود. از مزایا پتاسیم استات محلول بودن در آب و بسیاری از حلال های رایج دیگر همچون الکل است. توجه شود که این ترکیب در استون و اتر قابل حل نیست. کاربرد پتاسیم استات برای حذف یخ و جلوگیری از تشکیل آن صورت می پذیرد.

پتاسیم استات در صنایع غذایی

این ماده در صنایع غذایی با نام (E261) شناخته شده و کاربرد آن در نگهداری مواد غذایی همچون گوشت و مرغ دیده می شود. البته مقدار مصرف آن محدود بوده و حداکثر میزان مجاز استفاده از آن در صنایع غذایی ۰.۲۵ درصد از وزن محصول نهایی است. کاربرد این ترکیب در دوزهای مجاز در محصولات گوشتی خطری برای انسان نداشته و به عنوان یک نگهدارنده و ضد میکروب عمل می کند.

پتاسیم استات هم مانند سایر ترکیبات حاوی استات، دارای خواص بافری است. از این ویژگی جهت تنظیم pH  مواد غذایی استفاده می شود. سس و انواع ترشی ها از مواد غذایی فرآوری شده ای هستند که در آن ها از خواص پتاسیم استات استفاده می شود.

از دیگر مزایا این ماده عدم بروز خطرات مصرف در صنایع غذایی است. البته مصرف این ترکیب برای افرادی با مشکلات معده و یا مشکلات کلیوی توصیه نمی شود. برای خرید این محصول به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمایید.

فرمول پتاسیم استات چیست
فرمول پتاسیم استات چیست

پتاسیم استات در صنایع کشاورزی

کاربرد پتاسیم استات در کشاورزی به عنوان کود شناخته می شود. برخلاف سایر منابع پتاسیم استات پتاسیم دارای pH خنثی بوده و سوزآور و خورنده نیست. بنابراین راحت تر می تواند در کشاورزی و خاک های مختلف استفاده گردد. این پی اچ خنثی موجب می شود تا گیاه وارد تنش کمتری شده و جوانه زنی گیاه بهبود یابد. درحقیقت این ترکیب از یک نمک معدنی و یک اسید آلی حاصل آمده و توانسته به عنوان یک کود گیاهی بی نظیر عمل نماید.

K-PRIME پتاسیم مورد نیاز گیاه را نسبت به سایر کود های شیمیایی فراهم کرده و موجب رشد و تقویت گیاه می گردد.

پتاسیم استات صنعتی

از انواع صنعتی به عنوان یک ضد یخ استفاده می شود. این ترکیب جهت ممانعت از یخ زدن سطح جاده و باندهای فرودگاه، جایگزین مناسبی برای نمک های کلرید محسوب می شود. بر خلاف منیزیم کلرید و کلسیم کلرید، ماده فوق به دلیل عدم وجود کلر در ساختارش به خاک آسیب کمتری وارد کرده و بنابراین خواص خورندگی کمتری دارد. بنابراین استفاده از آن در باند فرودگاه ها نسبت به سایر ترکیبات مشابه ارجحیت دارد. دمای هوا و مقدار یخ موجود بر سطح بر مقدار استفاده از این ماده بر روی سطوح تاثیر خواهد داشت.

از مزایا پتاسیم استات در ضدیخ عدم آسیب به انواع سطوح ساخته شده از بتن، فلز، چوب و پوشش های گیاهی است. همچنین این ماده غیرسمی بوده و ورود آن به محیط زیست، برای گیاهان و حیوانات بی خطر است. برای خرید گرید صنعتی به مراکز معتبر عرضه مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا