Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

خرید اتیدرونیک اسید (HEDP) و خواص آن

خرید اتیدرونیک اسید (HEDP) می تواند جهت استفاده در صنایع مختلفی چون تولید مواد شوینده، مصارف پزشکی، تصفیه آب، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و … صورت گیرد. اتیدرونیک اسید که به نام های مختلفی چون هیدروکسی اتان دی فسفونیک اسید و اتیدرونات نیز شناخته می شود، به عنوان یک ضد خورنده و ضد رسوب است. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به خرید اتیدرونیک اسید (HEDP) برای کاربرد در صنایع مختلف می پردازیم.

اتیدرونیک اسید چیست؟

هیدروکسی اتان دی فسفونیک اسید یکی از ترکیبات شیمیایی با فرمول مولکولی C۲H۸O۷P۲ بوده و از خانواده بیفسفونات ها است. این ترکیب به دو صورت جامد و محلول وجود دارد. نوع مایع اتیدرونیک اسید بدون رنگ و یا زرد کم رنگ است ولی بویی ندارد.

این ترکیب دارای خاصیت چندمنظوره ای است که برای مهار رسوب و خوردگی موثر است. خاصیت رسوب دهندگی اتیدرونیک اسید با توانایی تشکیل این ماده به صورت کمپلکی با یون های فلزی مانند آهن، مس و روی صورت می گیرد. با چنین خاصیتی، اتیدرونیک اسید باعث از بین رفتن مواد اکسید شده روی سطوح فلزات به کار می رود. به طوری که عملکرد بسیار عالی را در دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد برای مهار خوردگی از خود نشان می دهد.

کمپلکس های هگزا- عنصر به خصوص با یون کلسیم در نتیجه واکنش این ماده با یون های فلزی تشکیل می شود.

اتیدرونیک اسید چیست؟
اتیدرونیک اسید چیست؟

هیدروکسی اتان دی فسفونیک اسید در شرایط نور و گرما، کمتر دچار تجزیه شده و پایدرای شیمیایی بالایی را در برابر مقدارهای PH از خود نشان می دهد.  پایدرای اکسیداسیون اسید یا قلیا و کلر آن از اسیدهای آلی فسفونیک اسید دیگر بالاتر است.

خرید اتیدرونیک اسید (HEDP) برای کاربرد با این خاصیت ها می تواند از مراکز معتبری صورت گیرد.

تولید هیدروکسی اتان دی فسفونیک اسید

در یک روش برای تهیه اتیدرونیک اسید، فسفر تری کلرید (PCl۳) و اسید استیک را واکنش می دهند. برای انجام این واکنش از آمین نوع سوم به عنوان کاتالیزور استفاده می شود. همچنین برای تهیه هیدروکسی اتان دی فسفونیک اسید، می توان مخلوطی از اسید استیک و انیدرید استیک را اسید فسفریک در حضور نیترواسید واکنش داد.

روش اولی با توجه به مزیت هایی چون به صرفه بودن از نظر اقتصادی، آماده کردن محیط انجام واکنش که فشار ۱ اتمسفر و دمایی بین ۲۵ تا ۱۲۵ اتمسفر است، درصد خلوص محصول نهایی که ۹۷ است و همچنین بالا بودن راندمان واکنش که بالاتر از ۹۵ درصد است، بهتر است.

خواص اتیدرونیک اسید

خرید اتیدرونیک اسید (HEDP) از شرکت های معتبر داخلی و خارجی صورت گرفته و قیمت این ماده می تواند متاثر از کشور و برند تولید کننده باشد.

اتیدرونیک اسید به عنوان یک بیس فسفونات، در تقویت استخوان ها و درمان پوکی استخوان ها موثر است. این ترکیب با کاهش دادن فعالیت استئوکلاسیک، مانع تخریب استخوان ها شده و تعادل آن را به سمت تشکیل سوق می دهد.

از مزایای کاربردی دیگر این ترکیب در سیستم های خنک کننده تصفیه آب است. همان طور که گفته شد با توانایی تشکیل کمپلکس، اتیدرونیک اسید به عنوان کلاته ساز، برای پاکسازی تاثیر منفی فلزاتی مانند کلسیم و آهن در فاضلاب ها می شود.

همچنین هیدروکسی اتان دی فسفونیک اسید، با رفتار الکتروشیمیایی خود، مانع از خوردگی و پوسته پوسته شدن دیگ های بخار می شود. در تمیز کردن سطوح فلزات و غیرفلزات و به عنوان بازدارنده و از بین برنده لکه ها در استخرهای شنا نیز، اتیدرونیک اسید به کار برده می شود.

بازار خرید اتیدرونیک اسید (HEDP) با توجه به کاربردهای گسترده آن در صنایع دارویی و شیمیایی، رشد چشمگیری داشته است. با افزایش درآمد و سرعت بالای رشد شهرنشینی، کاربرد این ماده را زیاد کرده و باعث رشد بازار خرید و فروش آن شد است. به طوری که آمریکای شمالی، آمریکای لاتی، اروپی غربی، اروپای شرقی، آسیا و اقیانوسیه به جزء ژاپن، شرق میانه و آفریقا به عنوان مناطق اصلی فروش اتیدرونیک اسید هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا