Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مزایای مصرف پروتئین وی اچ دی در بدنسازی چیست؟

پروتئین وی اچ دی یک مکمل ورزشی فوق العاده است که برای عضله سازی و جلوگیری از تخریب و تحلیل عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد. این مکمل برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن و ریکاوری بهتر عضلات توسط ورزشکاران استفاده می شود. همه افرادی که مایل به افزایش مصرف پروتئین بیشتری در طول روز هستند، می توانند پروتئین وی اچ دی را مورد استفاده قرار دهند.

پروتئین وی معمولا در مکمل ‌های تغذیه‌ ای ورزشکاران استفاده می ‌شود، زیرا مواد مغذی زیادی دارد و در همراه با ورزش به ساخت توده عضلانی کمک می‌ کند.

این مکمل حاوی پروتئین وی ایزوله است که یکی از بهترین پودرهای پروتئین وی برای عضله سازی، افزایش توده عضلانی بدون چربی و مناسب برای دوره های کاهش وزن و چربی سوزی است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با مزایای پروتئین وی اچ دی ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فواید مصرف پروتئین وی اچ دی

پروتئین وی اچ دی حاوی آب پنیر پردازش شده است که مقدار کمی چربی و کربوهیدرات و حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد پروتئین دارد. ایزوله وی دارای محتوای لاکتوز نسبتا کم و برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند ایده آل است. این مکمل طعم ملایمی دارد و به رشد عضلات کمک می کند. سایر مزایای آن در ادامه آمده است.

منبع پروتئین کامل

پروتئین آب پنیر یک منبع پروتئینی عالی است که سریع هضم می شود. تمام اسیدهای آمینه ضروری را فراهم می کند و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.

تحریک رشد عضلانی

پروتئین آب پنیر حاوی لوسین- اسید آمینه محرک رشد به وفور (تقریبا ۱۰٪) است . علاوه بر این، نشان داده شده است که مکمل پروتئین آب پنیر باعث افزایش ترشح هورمون‌ های آنابولیک مانند انسولین می ‌شود که رشد عضلات را افزایش می ‌دهند.

کمک به کاهش وزن

اگر هدف شما کاهش درصد چربی بدن است، باید شیک پروتئین آب پنیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این مکمل اشتها را سرکوب می کند باعث سیری می شود، متابولیسم را افزایش می دهد و به کاهش وزن بدون از دست دادن توده عضلانی کمک می کند.

دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

پروتئین آب پنیر با عمل به عنوان پیش ساز گلوتاتیون، قوی ترین آنتی اکسیدان تولید شده در بدن، عمل آنتی اکسیدانی خود را اعمال می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

ضد فشار خون

چندین مطالعه توانایی پروتئین آب پنیر را در کنترل فشار خون و کاهش خطر اختلالات قلبی- عروقی با مهار آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) نشان داده اند.

سطح قند خون سالم

پروتئین آب پنیر برای افراد مبتلا به دیابت نیز بی خطر است زیرا به کاهش سطح گلوکز خون سرم، افزایش ترشح هورمون های سیری مانند لپتین و کاهش ترشح گرلین – هورمون گرسنگی کمک می کند.

دارای خواص ضد التهابی

تحقیقات نشان می دهد که پروتئین آب پنیر می تواند سطح نشانگرهای التهابی و التهاب را کاهش دهد. در نتیجه به بهبود سلامت عمومی کمک می کند.

فواید مصرف پروتئین وی اچ دی
فواید مصرف پروتئین وی اچ دی

تقویت ایمنی

برای سنتز آنتی بادی هایی که نقش مهمی در جلوگیری از بیماری ها و عفونت ها دارند، به پروتئین نیاز داریم. مکمل پروتئین آب پنیر یک راه عالی برای مصرف یک منبع پروتئین با کیفیت است.

سطح کلسترول خون سالم

افزایش سطح کلسترول LDL شانس ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. پروتئین آب پنیر با جلوگیری از افزایش سطح کلسترول LDL به حفظ پروفایل چربی خون سالم کمک می کند.

سودمندی برای مبتلایان به IBS

پروتئین آب پنیر به دلیل اثر ضد التهابی خود ممکن است علائم سندرم روده التهابی (IBS) را نیز با تسکین و سرکوب التهاب مزمنی که در پوشش داخلی دستگاه گوارش رخ می دهد، کاهش دهد.

روش مصرف پروتئین وی اچ دی

دوز پروتئین وی بسته به نیاز روزانه پروتئین ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. همچنین از برندی به برند دیگر متفاوت است، اما ۲۵-۵۰ گرم (۱-۲ قاشق) معمولا برای مصرف بی خطر در نظر گرفته می شود.

عوارض پروتئین وی اچ دی

مصرف پروتئین آب پنیر کاملا بی خطر است. می توانید به راحتی پروتئین آب پنیر را در شیک، اسموتی، پنکیک و دستور العمل های دلخواه به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. برای بهره مندی از مزایای سلامتی، نباید از دوز توصیه شده پروتئین آب پنیر تجاوز کرد. مصرف بیش از حد پروتئین آب پنیر ممکن است منجر به مشکلات سوء هاضمه مانند:

  • حالت تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • نفخ شکم
  • کاهش اشتها
  • درد یا گرفتگی شکم
  • آکنه

بنابراین، قبل از مصرف مکمل های پروتئین آب پنیر، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. افراد مبتلا به اختلالات کلیوی یا کبدی، زنان باردار و شیرده، باید قبل از شروع مکمل به دنبال مشاوره پزشکی باشند.

پروتئین وی چیست

پروتئین وی مجموعه ای از پروتئین های کروی جدا شده از آب پنیر است و لاکتوز کمی دارد، زیرا بیشتر لاکتوز شیر در کازئین ها موجود است. ترکیبی از بتا-لاکتوگلوبولین، آلفا-لاکتالبومین، آلبومین سرم گاوی و ایمونوگلوبولین ها در پروتئین وی به حمایت از رشد سالم توده عضلانی بدون چربی کمک می کند و سنتز پروتئین را تحریک می کند. در نتیجه به عضلات کمک می کند پس از ورزش سریع تر بهبود یابند.

یکی از اسیدهای آمینه به ویژه، اسید آمینه نیمه ضروری سیستئین، به حمایت از تولید آنتی اکسیدان گلوتاتیون کمک می کند که یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها محسوب می شود زیرا در هر سلول بدن ما وجود دارد و برای سلامت ایمنی و متابولیسم ضروری است. سطوح گلوتاتیون در این سلول ها توسط محققان برای مطالعه طول عمر استفاده شده است، بنابراین افزایش سطح ممکن است به مقابله با پیری کمک کند.

پروتئین آب پنیر همچنین از دو طریق به توانایی بدن در مدیریت سطوح استرس کمک می کند. اول، آلفا-لاکتالبومین موجود در پروتئین آب پنیر با کاهش کورتیزول که به عنوان بخشی از پاسخ جنگ یا گریز آزاد می شود، مرتبط است. سطوح بالای کورتیزول با اضطراب، خلق و خوی بد و افزایش وزن مرتبط است. پروتئین وی همچنین به افزایش سطح تریپتوفان در مغز کمک می کند که به نوبه خود باعث افزایش سطح سروتونین می شود. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی احساس خوب است که با خلق و خوی ضعیف مرتبط است.

مزایای مصرف پروتئین وی اچ دی در بدنسازی چیست؟
مزایای مصرف پروتئین وی اچ دی در بدنسازی چیست؟

انواع پروتئین وی

انواع پروتئین وی ممکن است از نظر ارزش غذایی متفاوت باشند اما فوق العاده مفید هستند. قرار گرفتن پروتئین آب پنیر تحت تاثیر تیمارهای مختلف فرآوری، پروفایل های پروتئینی کیفی و کمی، مواد معدنی، چربی ها و قندهای متفاوتی را به همراه دارد.

کنسانتره پروتئین آب پنیر

این فرم پروتئین وی از خشک کردن آب پنیر مایع به پودر به دست می آید. معمولا حاوی ۸۰-۳۵ درصد پروتئین با چربی، کربوهیدرات (لاکتوز) و مواد معدنی است. از این رو، کنسانتره وی در صورتی که برای عضله سازی یا افزایش وزن به منبع پروتئینی با کیفیت بالا با مقداری چربی و کربوهیدرات نیاز دارید، انتخابی عالی است.

ایزوله پروتئین آب پنیر

هنگامی که کنسانتره پروتئین آب پنیر برای کاهش محتوای چربی و کربوهیدرات بیشتر پردازش می شود، ایزوله پروتئین آب پنیر حاوی ۸۵ تا ۹۰ درصد پروتئین با فراهمی زیستی بالاتر تولید می شود. این فرم معمولا توسط ناظران وزن، ورزشکاران یا بدنسازان برای رشد عضلات بدون و هیکل بدون چربی ترجیح داده می شود.

هیدرولیز پروتئین آب پنیر

پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده پس از هیدرولیز به پپتیدها و اسیدهای آمینه بدست می آید. این فرم بسیار سریع جذب می شود زیرا پروتئین به شکل پیش هضم شده وجود دارد.

به طور کلی، پروتئین وی ایزوله گرانتر از فرم کنسانتره است. اگر پودر پروتئین با حداقل فرآوری شده را ترجیح می دهید، کنسانتره پروتئین آب پنیر بهترین است. پودر پروتئین وی ایزوله و هیدرولیزات انتخاب های بهتری برای کسانی است که به لاکتوز حساسیت ندارند.

بهترین پروتئین وی

پروتئین وی یا آب پنیر از شیر گاو ساخته می شود و یک مکمل غذایی محبوب است که توسط ورزشکاران، بدنسازان و کسانی که به دنبال کاهش وزن و عضله سازی هستند، استفاده می شود. می توان آن را به اشکال مختلفی مانند پودر یا مایع آماده مصرف کرد. شیک های پروتئین وی بلافاصله بعد از تمرین برای کمک به ریکاوری عضلات مصرف می شوند. مصرف پروتئین آب پنیر فواید زیادی دارد، اما عوارض جانبی نیز دارد.

آب پنیر قسمت مایع شیر است که پس از انعقاد شیر با استفاده از آنزیم ها یا اسیدهای پروتئولیتیک به دست می آید. این پروتئین سریع هضم ۲۰ درصد پروتئین شیر را تشکیل می دهد. پروتئین وی یک منبع طبیعی و غنی از مواد مغذی متعادل است که دارای طیف متنوعی از خواص عملکردی است. این ترکیب یک منبع پروتئین کامل است که حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری مورد نیاز بدن است.

نشان داده شده است که پروتئین آب پنیر از رشد نوزاد حمایت می کند، رشد عضلانی را تحریک می کند، توده عضلانی را بهبود می بخشد و پیامدهای مثبتی برای سلامتی فراتر از تغذیه اولیه دارد. پروتئین آب پنیر به دلیل فواید سلامتی گسترده ‌ای که دارد، یکی از محبوب ‌ترین مکمل‌ های غذایی و یکی از اجزای مهم پودرهای پروتئین، جایگزین‌ های وعده غذایی و نوشیدنی‌ های سالم است.

مزایای مصرف پروتئین وی اچ دی در بدنسازی چیست؟
مزایای مصرف پروتئین وی اچ دی در بدنسازی چیست؟

پروتئین ایزو وی

پروتئین ایزو وی دارای غلظت بالاتری از پروتئین آب پنیر و اسیدهای آمینه است که می تواند مستقیما به قدرت و رشد عضلانی تبدیل شود. این امر کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پروتئین وی ایزوله در خالص ترین و غلیظ ترین شکل تغذیه ای خود برای اهداف مختلف فراهم شود. پروتئین ایزو وی برای حذف کربوهیدرات، لاکتوز و چربی فیلتر شده است، بنابراین شما با هر وعده مصرفی فقط پروتئین و آمینواسید دریافت می کنید. حذف این عناصر باعث هضم بدون نفخ پروتئین شده و عضله سازی را تسریع می کند.

پروتئین وی دوبیس

پروتئین وی دوبیس یک منبع پروتئین غلیظ است که از شیر گاو گرفته می شود و حاوی دو پروتئین اصلی به نام های کازئین و آب پنیر است. پروتئین وی دوبیس منبع پروتئینی با کیفیت بالا محسوب می شود. پروتئین وی یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود زیرا حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری به نسبت های مورد نیاز بدن است.

فراتر از تغذیه اولیه، اجزای زیست فعال موجود در وی ممکن است مزایای سلامتی خاصی مانند بهبود عملکرد سیستم ایمنی و سلامت قلبی و متابولیک را ارائه دهند. معمولا آب پنیر به شکل پودر فروخته می شود که می تواند با آب یا مایعات دیگر مخلوط شود یا به غذاهای نرم اضافه شود. همچنین، مردم از پودر پروتئین وی در پخت و پز استفاده می کنند که ارزش غذایی به محصولات پخته شده اضافه می کند. تولیدکنندگان مواد غذایی از فرمولاسیون آب پنیر به جای خامه، کره یا مواد تخم مرغ برای تولید محصولات با پروتئین بالا و کم چرب استفاده می کنند.

پروتئین وی او ان

پروتئین وی ON منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. آب پنیر در طول تولید پنیر از شیر استخراج می شود و شامل تمام نه اسید آمینه ضروری است که کیفیت آن را افزایش می دهد. پروتئین وی به راحتی قابل هضم است و در روده جذب می شود. پروتئین وی همچنین حاوی مواد لبنی مانند ایمونوگلوبین و لاکتاز است.

مکمل های پودر پروتئین وی برای رشد عضلات مفید هستند. آنها توده عضلانی و استقامت فرد را بهبود می بخشند و ریکاوری عضلات را تسریع می کنند.

پروتئین وی تحلیل طبیعی عضله را با افزایش سن کنترل می کند. آب پنیر چاقی و بیماری های مزمن را که با از دست دادن عضله در دوران پیری همراه است، کنترل می کند. شما را در فرم خوبی نگه می دارد و به بدنی عضلانی و متناسب می رساند. برای بهترین نتیجه، پروتئین وی را با تمرینات قدرتی مصرف کنید.

پروتئین وی کاله

پروتئین وی کاله یکی از بهترین پودرهای پروتئینی برای افزایش وزن سالم و مناسب است. پروتئین آب پنیر توده عضلانی را بهبود می بخشد. بسته به نحوه و زمان مصرف به کاهش وزن نیز کمک می کند. به عنوان مثال، اگر پروتئین آب پنیر را با تمرین منظم دنبال کنید، کاهش وزن قابل توجهی خواهید داشت. مصرف پروتئین وی و به دنبال آن یک تمرین ورزشی باعث افزایش متابولیسم شده و به فرآیند سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند. این پروتئین به حفظ توده عضلانی هنگام کاهش وزن کمک می کند.

قیمت پروتئین وی ۱۰۰ درصد

پروتئین وی ۱۰۰ درصد زمانی ساخته می شود که آب پنیر فیلتر و پردازش شود. پروتئین وی ۱۰۰ درصد حاوی بیشترین پروتئین، ۹۰ درصد یا بیشتر و لاکتوز کمتر است. به همین دلیل، شرکت های تغذیه ورزشی اغلب آن را برای استفاده در مکمل ها و سایر محصولات پروتئینی به دلیل محتوای پروتئین بالاتر ترجیح می دهند. قیمت پروتئین وی ۱۰۰ درصد برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا